De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Lucia de B. (Blu-ray)

    Lucia de B. (Blu-ray)

    Het ontluisterende verhaal van een enorme gerechterlijke dwaling nu in filmvorm

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Iemand deze al ergens in de winkels gezien ?

  3. #3

    Standaard

    Geen Nederlandse Ondertiteling bij de blu ray?

  4. #4

    Standaard

    Yep, ligt al sinds 22 augustus bij Media Markt Rotterdam-Centrum voor 17.99.
    Heeft inderdaad geen Nederlandse ondertiteling op de Blu-ray, alleen Engelse ondertiteling.
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  5. #5

    Standaard

    Geen Nederlandse ondertiteling inderdaad. Dit is echter ook niet noodzakelijk, want de hele film is gewoon in goed helder Nederlands gesproken.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Geen Nederlandse ondertiteling inderdaad. Dit is echter ook niet noodzakelijk, want de hele film is gewoon in goed helder Nederlands gesproken.
    Heb al eens eerder een opmerking gemaakt over het oerhollandse zeeuws zuinige gedoe hier in het filmwereldje dat Nederland is.


    want de hele film is gewoon in goed helder Nederlands gesproken
    Nee..... in Nederland wonen geen mensen die in meer of mindere mate een beetje gehoorgestoord zijn, ook geen ouden van dagen en iedereen is hier perfect gezond.

    Ik wordt ontzettend pissig van dat niet verder dan je neus lang is denken en blaten.....

    Alleen in Engeland wonen doven en slechthorende, daar hebben ze dan ook wel het fatsoen om bij de meeste Engels talige films dan ook ondertitels in het Engels te zetten.

    Geloof me, zo duidelijk spreken ze niet altijd en vaak moet het volume omhoog om ze te kunnen volgen..... en dan komen die grapjurken met een hemeltergend stukje actie tussendoor
    dat dan weer zo gewelddadig hard moet zijn dat je je buren en huisgenoten uit hun slaap dreunt....... ja ja, ik weet het koptelefoon op kan ook, maar net als kijken naar een film in 3D
    met een brilletje op, vind niet iedereen dat even prettig.

    Zou prettig zijn als jullie ook eens dachten aan de minderbedeelden op gehoorgebied en NL subs eens gingen promoten

    BTW, heb deze film niet..... de opmerking is in het algemeen en geld voor alle NL films zonder NL subs, dat voor de duidelijkheid.

    Gewoon 4 punten aftrek als ze geen NL subs hebben, zou ze leren die zeeuwse zuinige apen
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 30-08-2014 om 11:47 Reden: zin verwijderd en woordje geen voor NL subs geplaatst
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Nou rustig rustig... Patrick bedoelt het vast niet zo DVDPF. En jij vast ook niet, maar laten we het hier op het forum in elk geval vriendelijk houden.

    Ik ben het wel met je eens dat het belachelijk is dat er niet gewoon een NL sub op die blu-ray wordt gezet, want zoals jij zegt, er zijn genoeg doven en slechthorenden in Nederland of gewoonweg mensen die liever voor de zekerheid een ondertiteling erbij hebben. Echter is het wel zo dat blu-rays beoordeeld worden op 4 punten. Beeldkwaliteit > heeft hier niets mee te maken. Geluidskwaliteit > heeft er ook niets mee te maken. Filminhoudelijk: heeft er ook niks mee te maken. En extra's: ondertiteling is geen extra.

    Misschien moeten we een extra kopje in het leven roepen: featureset, of gewoonweg disceigenschappen? Dan kun je ook zaken als geen-HD audio en ontbrekende ondertitels in de beoordeling meenemen. Want als je geluid moet beoordelen en er staat een normale DD 5.1 track op die op zichzelf goed is, dan is dat geen probleem. Dan krijgt het geluid gewoon een voldoende. Maar de featureset kan zo wel een dikke onvoldoende krijgen bijvoorbeeld.

    Ik denk even hardop hier he...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #8

    Standaard

    Ik heb al een tijdje geleden geopperd om een extra rubriek mee te nemen, iets als eindbeoordeling voor de BD of DVD-uitgave. Of een aparte rubriek waar je de BD/DVD uitgave een cijfer geeft als uitgave waar niet persé de andere rubrieken in zijn meegenomen. Want nu beoordeel je een aantal zaken, maar een eindcijfer staat er niet echt. In dat eindcijfer kan je dan ook meteen zaken zoals dit meenemen.

  9. #9

    Standaard

    @ Rogier en Michael, heb een zinnetje weggehaald en het woordje geen geplaatst, waar de begrijpende lezer het waarschijnlijk al gedacht had.

    Een film review op het forum kan nooit hoger scoren dan wat de reviewer voor de film over heeft, smaak, omstandigheden en of je hoofd nu net wel
    in de stemming was kunnen daar een negatieve of juist heel positieve bijdrage aan leveren.

    Jamiev beschreef dat een beetje als..... nou laat maar zitten..... geef mij de technische specs en ik maak zelf wel uit wat ik van de film vind, maar ik
    vind het juist best wel aardig om te lezen hoe iemand een film ervaart, ook al zou ik het daar achteraf of vooraf als ik de film zelf al gezien heb helemaal
    niet mee eens zijn, we hebben toch allemaal bij bepaalde films zo onze voorkeuren. We ervaren niet alles hetzelfde en dat ligt dan vaak ook nog eens
    aan onze gemoedstoestand.

    Zelf best wel een mens dat wisselende buien heeft en dat maakt dat ik open sta voor heel veel verschillende soorten films, moet er dan wel op dat
    moment zin in hebben.

    Zou ook graag zien dat een DVD en Blu ray uitgave op wat meer punten een weging krijgen en niet alleen op zo'n tekortkoming als een NL sub bij een
    een NL uitgave.

    - Dacht zelf ook aan zaken zoal de verpakking, is het een stevig doosje, is het goed te openen, kun je de disc er makkelijk uithalen en blijven ze ook goed
    zitten, als je ze eruit wipt/drukt, kun je ze dan ook makkelijk aan de rand pakken of heeft de doos er de aangrijppunten ook weer zo'n achterlijke rand zitten
    die het verhinderd dat je disc normaal kan pakken. Ik ken digi verpakkingen waar je je schijfjes bijna met geweld uit moet trekken en met Dvd's moet je
    dan wel uitkijken dat je geen krassen veroorzaakt.

    - Hoe oogt de verpakking, beetje luxe, netjes afgewerkt, zit er een sleeve omheen, sommige noemen het het artwork, zelf heb ik hier niet zoveel behoefte aan,
    heb liever een goede prijs/kwaliteits verhouding en betaal liever minder voor een wat simpeler uitvoering, al is het natuurlijk wel leuk om voor weinig een
    leuke aangeklede uitvoering te krijgen.

    - De info op de cover, helaas vaak een drama, ik maak redelijk wat profielen op DVDProfiler en dan zie ik wat er vaak allemaal aan mankeert en dat is iets waar
    ik bij aankoop van een schijfje al vaak niet vrolijk van wordt, want ik weet dat het wel eens helemaal niet kan kloppen, het mooie daarvan is dat je dan wel de
    schijf weer terug kan brengen, immers de aankoop voldoet dan niet aan de gestelde verwachting, al breng ik om die reden niet snel een schijfje terug.
    Je kan de info op de cover controleren op juistheid en compleetheid. Zo zijn er fabrikanten die enkel vermelden dat de schijf geschikt is voor breedbeeld en
    soms er dan nog bij dat het in breedbeeld is, aan zulke larie heb je natuurlijk niets, ik wil als info het formaat, en natuurlijk wel het juiste formaat en daar worden
    heel veel fouten mee gemaakt. Gaarne de correcte speelduur. Gaarne de audio formaten en in welke talen deze zijn. Gaarne de beschikbare ondertitels.
    Het genre mogen ze ook vermelden, de Kijkwijzer zijn ze verplicht al worden er op de hoes en in de film/schijf wel eens verschillende info gegeven. Extra's
    is een reclame voor ze, die vermelden ze vaak wel correct. Duidelijke regio/zone vermelding. Voor sommigen dan nog een vermelding of hij copy protected is,
    al is dat dacht ik bij de meeste schijven wel het geval, het schijnt alleen geen nut te hebben lijkt het wel als je ziet wat er allemaal te downloaden is.

    Yep, je kan een schijf/film op allerlei gebied beoordelen, hoe je de film, het beeld en geluid ervaart kan voor iedereen toch weer iets anders zijn, wat voor de
    één wel een 10 is, hoeft dat voor de ander niet te zijn, ook al zou het wel dicht in de buurt komen.

    Het artwork, de verpakking is ook aan smaak onderhevig en ook hier hoeven we het niet altijd met elkaar eens te zijn.

    De info op de hoes..... ja, die klopt of die klopt niet. Hij is volledig of hij is onvolledig, dit zijn toch wel weer zaken waar geen twijfel over hoeft te bestaan en
    die niet smaak afhankelijk zijn al zal niet iedereen behoefte hebben aan alle informatie, zelf wil ik graag alles weten.

    Ja en dan moet ik wel zeggen dat ik regelmatig de reviews raadpleeg en ook wel eens een film een beoordeling geef..... ja de films die ik dan ook echt zelf
    heb zodat ik wel weet waar ik over praat. Dat ik het vaak niet eens ben met de reviewer maakt niet uit, zelf betrek ik beeld en geluid wel mee in de beoordeling,
    zo kan bij mij een film van een 7 best een 8 krijgen als de beelden en het geluid daar een positieve bijdragen aan leveren, andersom kan ook. Een film is immers
    het geheel van verhaal/inhoud/spanning/vermakelijkheid/onderhouding en de bijbehorende beeld en geluidskwaliteit.

    Petje af voor de reviewers hier, een lastig baantje, iets dat ik zelf niet kan, kan wel hele verhalen over speakers en apparatuur houden, maar met een film
    lukt me dat niet, kom niet verder dan een korte samenvatting over wat ik voelde bij een film en of ik er mij wel meer of minder mee vermaakt heb. Vind het
    knap dat mensen zoals Patrick een film reviewt, op een andere manier doet Rogier dat, heel direct en bold, zo heeft ook Ludo weer zijn eigen stijl en geloof me,
    dat kan ik best waarderen, want anders zou het wel heel erg saai worden. Ook ik heb een heel eigen wijze van reageren op artikelen/topics etc etc, dan de meeste
    anderen, en vaak heb ik daar ook nog eens heel veel woorden bij nodig..... iedereen is anders.

    Heb begrepen dat men denkt dat ik Patrick wat al te persoonlijk benaderd zou hebben, doch dat is zeker niet de bedoeling, mag het dan op bepaalde punten
    niet eens zijn met een review of standpunt over zoiets als het ontbreken van een NL sub, ik waardeer zijn reviews zoals hij ze schrijft in zijn stijl en hoop ook dat
    hij dat blijft doen, helemaal niets mis mee. Ik was het ook niet eens met Rogiers zijn review over 47 Ronin, maar daarin was ik niet de enige....

    Reviewers..... Petje af voor jullie, vind dat er vaak maar heel mager gereageerd wordt op jullie bijdragen, en als er dan gereageerd wordt is dat ook nog eens
    door zo'n zeikerd als mij met een hoop commentaar..... Bedenk wel dat ik het dan wel helemaal lees en tenminste reageer, dat ik het dan soms ten dele niet
    eens ben mag de pret niet drukken, uw review is gelezen en gewaardeerd, ook al ben ik het niet 100% mee eens...... wel weer lullig van mij...... en daarin ben ik
    niet de enige met die fout, dat ik vergeet te vermelden..... wat ik dan weer wel positief vond aan het review.

    Zo.... hoop dat ik met het toegeven van mijn fouten en met de complimenten naar de reviewers toe, jullie kan overhalen om een uitgave op nog meer punten
    te beoordelen...... krijg ik hooguit nog meer zaken om over te zeuren

    Michael had al een beetje begrepen wat ik wel en niet bedoel.... zou zeggen heren reviewers ga zo door, en respect, houd wel een beetje dikke huid, want geloof
    me, uw mening is niet zaligmakend, ook anderen hebben een mening, wees daar tegen bestand
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Bedankt voor je uitgebreide reactie
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •