Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 71 van 71 worden weergegeven.

Discussie: 47 Ronin (Blu-ray)

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Als dit een poging tot humor is dan kan ik er alleszins niet mee lachen.
    Ik vond het wel humor maar dat is mijn persoonlijke mening...

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ik vond het wel humor maar dat is mijn persoonlijke mening...
    Andermans werk afbreken is humor volgens jou... dat verklaart ineens een hele hoop.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    En Patrick mag daar niet tegen ingaan, omdat...?
    Natuurlijk, Als men zijn recensie maar genoeg filtert vind ik het prima. Hij heeft jou mening ook al beinvloed toch.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Hij heeft jou mening ook al beinvloed toch.
    Jongen, ik ga geen tijd meer verspillen aan jouw dwanggedachten want ik heb de indruk dat ik hier bezig ben met de trollen te voeren. Wellicht kruip je beter je bed in met een pilletje, en moet je moeder er op toezien dat je niet zo vaak meer op internet mag, want dat is iets voor grote mensen... succes nog met je kruistocht.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Andermans werk afbreken is humor volgens jou... dat verklaart ineens een hele hoop.
    Goh, dacht dat juist jij dat deed op je website met je resencies en persoonlijke meningen over films. Dat verklaart voor mij juist ook een heleboel.

    Lekker hè, als recensent een film waar bijv. 2 jaar aan is gewerkt afkraken.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Jongen, ik ga geen tijd meer verspillen aan jouw dwanggedachten want ik heb de indruk dat ik hier bezig ben met de trollen te voeren. Wellicht kruip je beter je bed in met een pilletje, en moet je moeder er op toezien dat je niet zo vaak meer op internet mag, want dat is iets voor grote mensen... succes nog met je kruistocht.
    Dank u. Ik mag overigens laat opblijven en laat films kijken.

    Je hebt overigens precies antwoord gegeven op mijn kijk over deze recensie. Je bent erdoor negatief beïnvloed en dat is nu precies mijn punt. Of je het nu wilt toegeven of niet.
    Laatst aangepast door hstadman : 31-08-2014 om 16:49

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Jongen, ik ga geen tijd meer verspillen aan jouw dwanggedachten want ik heb de indruk dat ik hier bezig ben met de trollen te voeren. Wellicht kruip je beter je bed in met een pilletje, en moet je moeder er op toezien dat je niet zo vaak meer op internet mag, want dat is iets voor grote mensen... succes nog met je kruistocht.
    Doe maar geen moeite meer Werner........heeft geen zin gewoon.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Doe maar geen moeite meer Werner........heeft geen zin gewoon.
    Inderdaad, zelf wel overal commentaar opgeven maar als men commentaar heeft op zijn website gaat hij over de rooie, zegt mij meer dan genoeg.
    Dus over een film mag je wel ongezouten een mening geven maar niet over/op zijn website. Hypocriet!

    Ik dacht dat juist jullie een vrije mening voorstonden. Dat geldt schijnbaar alleen voor bepaalde onderwerpen.
    Een forumlid geeft alleen maar een voorbeeld van een ongezouten mening. Moet je hier ook tegen kunnen, kleine kindertjes.
    Laatst aangepast door hstadman : 31-08-2014 om 17:00

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Doe maar geen moeite meer Werner........heeft geen zin gewoon.
    Dat lijkt mij een heel goed idee. Als hij zichzelf tegen gaat spreken, dan is het beste om niet meer te reageren . Onderstaand citaat zegt mij ook al genoeg.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Lekker hè, als recensent een film waar bijv. 2 jaar aan is gewerkt afkraken.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat lijkt mij een heel goed idee. Als hij zichzelf tegen gaat spreken, dan is het beste om niet meer te reageren . Onderstaand citaat zegt mij ook al genoeg.
    waar spreek ik mij tegen dan?

    wel even het volledige citaat meenemen a.u.b:

    Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Natuurlijk mag je site vertrekken als er geen belangstelling voor is,,,, weg met die troep


    "

    Oorspronkelijk gepost door Werner
    Andermans werk afbreken is humor volgens jou... dat verklaart ineens een hele hoop.



    Goh, dacht dat juist jij dat deed op je website met je resencies en persoonlijke meningen over films. Dat verklaart voor mij juist ook een heleboel.

    Lekker hè, als recensent een film waar bijv. 2 jaar aan is gewerkt afkraken.


    Werner spreekt zichzelf tegen. Hij geeft wel ongezouten commentaar op films en andere zaken maar kan zelf niet tegen kritiek. PUNT.
    Laatst aangepast door hstadman : 31-08-2014 om 17:22

  11. #61

    Standaard

    Wat snap je nou precies niet aan het woord 'mening', hstadman? Moet Patrick zijn mening bijstellen omdat de film internationaal een hoger cijfer krijgt? Als je daarop baseert of een film goed of slecht is, dan ben je niets meer dan een kuddedier.

  12. #62
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat is nou het mooie aan een recensie. Het is een mening met onderbouwing en iedereen is vrij om daar zijn mening en cijfer aan toe te voegen. Zo wordt de recensie alleen maar beter.

    Het is verder zinloos om bijvoorbeeld mij te overtuigen dat rood de mooiste kleur op aarde is, terwijl ik overtuigd ben dat dit juist groen is!!! Meningen verschillen. Daar kun je over twisten, het aannemen of het er niet mee eens zijn, maar elkaar overtuigen is tijdsverspilling. Ik hou me daar dan ook niet mee bezig. Recensies worden door één iemand geschreven, maar wel gedragen door een heel team. Echter blijft het een persoonlijke mening en neem van mij aan dat dit helemaal geen eenvoudige klus is en zoals hier terecht gesteld kan niemand helemaal onbevooroordeeld zijn. Gelukkig is Patrick dat ook niet, want dat maakt een recensie uniek en volgt daarmee niet zomaar de massa. Anders zou alles één pot nat zijn en vooral kleurloos.

    Zoals gezegd, iedereen is vrij om zijn visie daarop te geven. Daarom is er juist de optie om zelf ook een cijfer te geven. Des te meer leden dat doen, des te reëler beeld een totaalcijfer de recensie biedt. Echter persoonlijke aanvallen zijn nutteloos en zorgen er juist voor dat wij moeten reageren. Niet nodig. Laat elkaar in onze waarde, maar begrijp me niet verkeerd. Discussies over een recensie is iets wat wij graag zien. Daarvoor is ons forum en trekken we elke recensie naar een hoger plan.

    Dus bij deze laten we dat gedeelte achter ons...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 31-08-2014 om 22:30
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #63

    Standaard

    Ik sluit me aan bij bovenstaande. Discussie willen we niet ontmoedigen. Kom maar op met die kritische noot, dat houdt het forum alleen maar levendig!
    Inhoudelijk wil ik ook best over een film meediscussiëren, geen enkel probleem.

    Betreffende het 'moeten' geven van een bepaald cijfer is alles volgens mij al gezegd. Als je een 'gemiddeld' beeld wilt, dan kun je best kijken naar de gemiddelde score die onze lezers geven. Of op andere sites als IMDB (de gewone kijker stemt) of sites als Rotten Tomatoes en Metacritic die een gemiddelde berekenen op basis van grote aantallen recensies van critici.

    Kijk daar overigens maar eens naar de gemiddelde lijst met recensies. Het verschil tussen de meest positieve en meest negatieve is vrijwel altijd enorm.

    In het voorbeeld van 47 Ronin bijvoorbeeld:

    Empire (3 uit 5): "Perhaps a folly and - Kikuchi aside - too deadpan to be a romp, this is still a decent, colourful samurai spectacle with a classical look (lots of symmetrical compositions) and a story which stands up under multiple retellings."

    Film.com (0,5 uit 10): "Insufferably boring, culturally hegemonic, and profoundly ugly."

    En ja, het gaat hier echt over dezelfde film... Waarbij je - als je de comments inhoudelijk leest - ook nog eens ziet dat Empire het uiterlijk van de film mooi vindt, terwijl Film.com hetzelfde aspect spuuglelijk noemt.

    Kortom. Als ik een 1 wil geven doe ik dat gerust en als ik een 10 wil geven ook. En alles ertussenin. Daarbij ben ik zelfs in staat een film een onvoldoende gegeven terwijl de consensus is dat de film (erg) goed is, of juist andersom. Dat hangt ervan af hoe ik de film als recensent ervaar.

    Inhoudelijk: Met 'overbodig' heb ik niet willen zeggen dat film abominabel slecht is. Daarmee bedoel ik simpelweg dat deze film niets nieuws toevoegt aan het filmlandschap. Dit is allemaal al eens eerder en beter gedaan.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Een beroeps criticus/reviewer hoort dan ook vrij neutraal te zijn en een cijfer/beoordeling te geven die de gemiddelde kijker/liefhebber van dat genre aan de film zou toekennen
    Absoluut niet. Van een criticus verwacht ik meer dan het proberen te formuleren van de grootste gemene deler. Ik wil ook iets van een visie zien. Niet dat ik het daarmee altijd eens hoef te zijn, maar voor de gemiddelde kijkerswaardering kijk ik wel naar de imdb-score.

    Daarnaast stoelt jouw opvatting over 'neutrale' besprekingen op de misvatting dat je objectief kunt vaststellen wat de zwakke en sterke punten van een film zijn. Het is al onmogelijk om concensus te krijgen over individuele aspecten die tot een uiteindelijke mening leiden. Laat staan dat je objectief kunt bepalen in hoeverre elk aspect meeweegt in het eindoordeel.

    Volgens mij is er veel te veel ophef over de mening van één bespreker, terwijl een heleboel mensen hun eigen mening hebben die daarvan afwijkt. Ik zie het probleem niet als iedereen z'n eigen mening heeft.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  15. #65

    Standaard

    Een recensie is heel wat anders dan een nieuwsbericht, waarbij het wel belangrijk is een zo neutrale mening te geven.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Inhoudelijk: Met 'overbodig' heb ik niet willen zeggen dat film abominabel slecht is. Daarmee bedoel ik simpelweg dat deze film niets nieuws toevoegt aan het filmlandschap. Dit is allemaal al eens eerder en beter gedaan.
    Zo had ik dat toch ook begrepen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Een recensie is heel wat anders dan een nieuwsbericht, waarbij het wel belangrijk is een zo neutrale mening te geven.
    Zelfs dat is nog niet zo eenvoudig als het soms lijkt. Als het over journaalberichten gaat kan ik me niet van de indruk ontdoen dat sommige journalisten hun afkeer of voorliefde voor een politieke partij of zo niet onder stoelen of banken kan verbergen. Zie bijvoorbeeld ook de verslaggeving rond het Israëlisch-Palestijns conflict. Veel journalisten trekken de kaart voor de éne dan wel de andere partij (in Europa eerder pro-Palestina en in de US eerder pro-Israël), terwijl het toch duidelijk mag zijn dat ze beide boter op het hoofd hebben.

    Als het dan specificiek over nieuwsberichten van dvd-releases gaat dan is neutraliteit soms ook ver te zoeken: elke maatschappij zet zijn eigen releases graag in de bloemetjes (wat normaal is, want ze leven zelf van verkoop en zijn dus betrokken partij). Nieuwsberichten neem ik gewoonlijk in zijn integraliteit over, met héél soms een kleine feitelijke correctie als de één of andere maatschappij qua feitelijke gegevens de bal compleet misslaat. Zo kreeg ik laatst twee verschillende persberichten van The Americans seizoen 1, waar in beide beweerd wordt dat de Blu-ray voorzien is van Engelse en Franse Dolby Digital 5.1. Het is soms verbazend hoe filmmaatschappijen de bal misslaan wanneer het op de technische specificaties van hun eigen releases aankomt. Een ander voorbeeld is daar die Vlaamse distributeur - ik weet even niet meer welke, van Marsman en zo - die beweert dat hun dvd's HD-kwaliteit hebben
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #68

    Standaard

    Ik vind de recencies van deze site en ook dvdinfo.be altijd dik in orde. Goed geschreven en een goede beargumentatie.

    Recencies van films zijn altijd leuk en interessant om te lezen. Het eindoordeel vind ik niet zo belangrijk...........als er maar een uitleg is waarom de recensent iets goed of slecht vind. Altijd knap omdat ik zelf vaak weinig verder kom dan termen als geweldig of niet leuk Ik vind het soms moeilijk om onder woorden te brengen wat ik wel of niet leuk vind aan een film. Vaak is een soort gevoel wat ik heb

    Dus laten we mensen die wel goed recensies kunnen schrijven koesteren

  19. #69

    Standaard

    Het is een beetje spijtig dat we zelf geen reactiemodule hebben, maar ik heb geen tijd om dat ook nog eens te gaan modereren, mijn technische kennis om dat te doen is veel te beperkt, en qua kostenplaatje zitten we nu toch al ongeveer aan het plafond. Webruimte kost spijtig genoeg geld...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #70
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Maar als je dan ooit het plafond doorbreekt, is er vast wel een site waar je tekst kwijt kunt, vermoed ik!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Maar als je dan ooit het plafond doorbreekt, is er vast wel een site waar je tekst kwijt kunt, vermoed ik!
    Waar zou dat toch zijn
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •