Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 71 worden weergegeven.

Discussie: 47 Ronin (Blu-ray)

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Ik ben het niet met je eens.
    Als Patrick bij het beoordelen van een film rekening moet houden met de mening van andere mensen dan kan hij net zo goed geen recensie schrijven. Heeft geen enkel nut.
    Het is ZIJN recensie en ZIJN mening. Iedereen die zijn recensie leest weet dat toch en je kunt daar mee doen wat je wilt.

    Als jij een 5.5. te laag vind dan mag dat natuurlijk maar Patrick hoeft de film geen hoger cijfer te geven omdat er misschien een groep mensen is die de film beter vinden dan hem. Dat slaat nergens op.

    De film heeft op rotten tomatoes een score van 14%. Goede score hoor
    Daarom lees ik ook meerdere recensies.

    Daarvoor is de beoordeling van de lezer om het cijfer te beinvloeden, positief dan wel negatief. Hierdoor gaat het cijfer omhoog of naar beneden en dat geeft ook al een indruk van hoe de andere lezers/kijkers over een film denken.
    Laatst aangepast door hstadman : 31-08-2014 om 15:55

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik begrijp alleen uit deze discussie dat er blijkbaar mensen zijn die geen flauw benul hebben wat het betekent om een recensie-site in de lucht te houden...
    Ik weet wat er bij komt kijken, ook technisch.

    Neemt niet weg dat ik de recensie nog steeds tweeledig vind.

  3. #28

    Standaard

    Ik begrijp overigens wel waarom Patrick het woordje 'overbodig' gebruikt. Zoals hij aangeeft hebben we het gegeven van een westerling in Japan wel eens eerder gezien in The Last Samurai of in Shogun, en dat mijnheer Reeves een meer dan behoorlijke boon heeft voor kung fu en Japanse vechtssporten heeft ook geen nieuwswaarde. Leuk voor de liefhebbers maar Patrick heeft zijn mening, en zoals we allemaal weten heeft een recensent altijd gelijk; zelfs als hij geen gelijk heeft, dan nog heeft hij gelijk Ik heb 47 Ronin niet gezien, maar ik kan me aan de hand van Patricks mening alvast een beeld vormen. Wat niet betekent dat ik mijn eigen oordeel daardoor zal laten leiden. De kans is echter klein dat ik deze film in de nabije toekomst aan een kijkbeurt ga onderwerpen want het is niet dadelijk mijn stijl film, en ik heb nog zo veel films waar ik wél mijn tijd in wil steken die in mijn ogen essentiëler zijn.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #29

    Standaard

    Het heeft geen zin om je druk te maken over (de inhoud van) een recensie, omdat een recensie per definitie subjectief is.
    Een recensent kan zijn best doen om een film objectief te beoordelen (waar ik zelf niet het nut van inzie), maar hoe zou hij dat kunnen doen? Ieder beleeft een film anders wegens zijn verleden, ervaringen, smaak etc. Als hdstadman een objectieve graadmeter heeft waar een film tegenaan gelegd kan worden, dan horen we het graag.

    Kortom: als Patrick vindt dat de film overbodig is, dan moet hij dat zeker vermelden. Het zou zelfs heel slecht zijn als hij dat niet deed en zijn oren laat hangen naar de 'algemene mening' over de film. Dan kan hij net zo goed een paar linkjes plaatsen naar andere recensies. En ja, een overbodige film kan natuurlijk ook een gemiddeld cijfer als 5,5 opleveren. Waarom niet? Het woord 'overbodig' impliceert niet dat het een slechte film is, alleen dat hij wellicht niet gemaakt hoefde te worden.

    Als jij er niet mee eens bent: meld je aan als recensent en schrijf jouw mening over de film. Ik kan niet wachten. Ik ben benieuwd of jij ook al die tijd en moeite erin wilt steken!

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Geheel met Jeroen en Werner eens
    Teleurstelling, had je slimmer ingeschat
    Have fun and enjoy your collection

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Teleurstelling, had je slimmer ingeschat
    Bedankt hè.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik begrijp overigens wel waarom Patrick het woordje 'overbodig' gebruikt. Zoals hij aangeeft hebben we het gegeven van een westerling in Japan wel eens eerder gezien in The Last Samurai of in Shogun, en dat mijnheer Reeves een meer dan behoorlijke boon heeft voor kung fu en Japanse vechtssporten heeft ook geen nieuwswaarde. Leuk voor de liefhebbers maar Patrick heeft zijn mening, en zoals we allemaal weten heeft een recensent altijd gelijk; zelfs als hij geen gelijk heeft, dan nog heeft hij gelijk Ik heb 47 Ronin niet gezien, maar ik kan me aan de hand van Patricks mening alvast een beeld vormen. Wat niet betekent dat ik mijn eigen oordeel daardoor zal laten leiden. De kans is echter klein dat ik deze film in de nabije toekomst aan een kijkbeurt ga onderwerpen want het is niet dadelijk mijn stijl film, en ik heb nog zo veel films waar ik wél mijn tijd in wil steken die in mijn ogen essentiëler zijn.
    Tja er zijn al tal van remakes gemaakt. Soms pakt het goed uit, soms slecht. deze zit er een beetje tussenin. Overigens is de combinatie samurai-fantasy niet direct terug te vinden in beide eerder genoemde films.

    Maar zoals ik je begrijp heeft de recensie van Patrick al een negatieve invloed gehad op je mening over deze film. Dat bedoelde ik dus een beetje.

    Iedereen is vrij om de films te bekijken die hij/zij de moeite waard vindt.

    Ik dacht dat het meest essentiële van een film vermaken is. Als ik iets essentieels wil zien kijk ik wel een documentaire of het nieuws. Films zijn voor mij in ieder geval in eerste instantie vermaak. Als ze dan ook nog eens tot nadenken of een boodschap hebben is dat leuk meegenomen. Hoeft niet essentieel te zijn.
    De ene film is helaas beter in het vermaken van het publiek dan de andere.

    Ik kan mij overigens nog de recensies herinneren van bijv. Turks fruit. Die film werd volledig afgebrand door de (professionele) recensenten. Toch kwam het publiek massaal op deze film af(allicht vanwege het hoge sex gehalte) en heeft flink wat geld opgebracht. Nu dus de vraag: wie heeft er gelijk? De recensent die de film afbrandt of het publiek die massaal een film bekijkt en flink geld in het laatje brengt. Ik denk dat de maatschappijen in ieder geval het laatste belangrijker vinden. Daar helpt overigens een positieve recensie wel bij, in het algemeen.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Daarvoor is de beoordeling van de lezer om het cijfer te beinvloeden, positief dan wel negatief. Hierdoor gaat het cijfer omhoog of naar beneden en dat geeft ook al een indruk van hoe de andere lezers/kijkers over een film denken.
    Neen, dat is niet waar. Sommige sites op Internet zoals imdb bieden die mogelijkheid, maar bijv. in de gedrukte pers is zoiets niet mogelijk. En het hoeft ook niet; waarom kan je nu eens geen genoegen nemen met het feit dat een recensent een andere mening over een film heeft dan jezelf? Ik zie je hier te vuur en te zwaard 47 Ronin verdedigen, maar al wat je zelf in de reactiemodule schrijft is een persoonlijke aanval op Patrick en zijn mening, en nergens doe je ook maar enige moeite om je eigen mening te onderbouwen aan de hand van een deftige argumentatie...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het heeft geen zin om je druk te maken over (de inhoud van) een recensie, omdat een recensie per definitie subjectief is.
    Dat bedoel ik dus. Neutraal zijn is niet mogelijk, je kunt alleen maar je eigen mening opschrijven.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Maar zoals ik je begrijp heeft de recensie van Patrick al een negatieve invloed gehad op je mening over deze film. Dat bedoelde ik dus een beetje.
    Dan moet je eens begrijpend leren lezen. Nergens zeg ik dat. Dit *genre* films interesseert me gewoon niet zo zeer. Ik heb gewoon *geen* mening over de film, want ik heb 'm niet gezien. Ik hou niet van Aziatische martial arts-films.
    Laatst aangepast door Werner : 31-08-2014 om 16:19
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ik kan mij overigens nog de recensies herinneren van bijv. Turks fruit. Die film werd volledig afgebrand door de (professionele) recensenten. Toch kwam het publiek massaal op deze film af(allicht vanwege het hoge sex gehalte) en heeft flink wat geld opgebracht. Nu dus de vraag: wie heeft er gelijk? De recensent die de film afbrandt of het publiek die massaal een film bekijkt en flink geld in het laatje brengt.
    Niemand heeft er gelijk. Heel simpel. Je kunt nooit als feit bestempelen dat een film goed of slecht is.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    worden.

    Als jij er niet mee eens bent: meld je aan als recensent en schrijf jouw mening over de film. Ik kan niet wachten. Ik ben benieuwd of jij ook al die tijd en moeite erin wilt steken!
    Dat doe ik al met andere zaken. Overigens doe ik dat ook door hier aan te geven waarom ik het er niet mee eens ben. Ik steek immers ook tijd en moeite in deze discussie.

    Ik kan mij niet herinneren dat beide genoemde films samurai-fantasy combineren. Dus in die zin is het niet overbodig. Waarschijnlijk bedoeld hij wellicht overbodig in die zin dat de film niet goed genoeg is ten opzichte van eerder genoemde films. Dan nog vind ik persoonlijk een 5,5 hoog voor een "overbodige" film.

    Prima popcorn vermaak, niet meer, niet minder.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Niemand heeft er gelijk. Heel simpel. Je kunt nooit als feit bestempelen dat een film goed of slecht is.
    Dus ook Patrick niet in dit geval...

    Ieder zijn mening.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik begrijp alleen uit deze discussie dat er blijkbaar mensen zijn die geen flauw benul hebben wat het betekent om een recensie-site in de lucht te houden...
    Natuurlijk mag je site vertrekken als er geen belangstelling voor is,,,, weg met die troep
    Have fun and enjoy your collection

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Neen, dat is niet waar. Sommige sites op Internet zoals imdb bieden die mogelijkheid, maar bijv. in de gedrukte pers is zoiets niet mogelijk. En het hoeft ook niet; waarom kan je nu eens geen genoegen nemen met het feit dat een recensent een andere mening over een film heeft dan jezelf? Ik zie je hier te vuur en te zwaard 47 Ronin verdedigen, maar al wat je zelf in de reactiemodule schrijft is een persoonlijke aanval op Patrick en zijn mening, en nergens doe je ook maar enige moeite om je eigen mening te onderbouwen aan de hand van een deftige argumentatie...
    waar val ik hem persoonlijk aan? alleen omdat ik zeg dat ik de waardering te laag vind?

    Waar zit er een mix van samurai en fantasy in de beide eerder genoemde films? Shogun is een serie, overigens.
    Cgi ziet er prima uit.
    Acteer werk is ok. Reeves speelt ingetogen, zal ook wel moeten als slaaf, neem ik aan.
    Kortom, prima vermaak.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Dus ook Patrick niet in dit geval...

    Ieder zijn mening.
    Deze hele discussie is begonnen omdat jij eigenlijk vond dat Patrick deze film een hoger cijfer moest geven........................en nu zeg je ieder zijn mening ?

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Natuurlijk mag je site vertrekken als er geen belangstelling voor is,,,, weg met die troep
    LOL, was dat nu een recensie of een eigen mening of beide. LOL.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Nee, ik vind dat de cijfers die hier door de recensenten gegeven zijn omgedraaid moeten worden, 47 Ronin een 6 en Noah een 5,5. Gezien het gemiddelde aan wereldwijde recensies lijkt mij dat dichter bij de waarheid te komen dan een mening van 1 persoon.
    Dit bedoel ik dus.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Deze hele discussie is begonnen omdat jij eigenlijk vond dat Patrick deze film een hoger cijfer moest geven........................en nu zeg je ieder zijn mening ?
    Ik zeg alleen en dat geef ik ook aan dat gezien de internationale recensies en cijfers dit cijfer aan de lage kant is en dat het allicht iets hoger had gekund. meer kun je mij niet verwijten, denk ik.

    Niet alleen ik, er zijn al meerdere mensen die hebben aangegeven dat ze het cijfer wat aan de lage kant vonden.

    Ik wil hiermee aangeven dat men niet op 1 mening af moet gaan! Dat kan allicht een vertekend beeld geven meegeven door voorkeuren.

    Conclusie: lees meerdere recensies en vorm daaruit je mening. Of ga de film kijken en geef je mening. Er zijn nu mensen die een mening geven en de film niet hebben gezien. overigens geef ik eerlijk aan dat de film geen hoogvlieger is maar allicht meer vermaak biedt dan de recensie doet vermoeden.
    Laatst aangepast door hstadman : 31-08-2014 om 16:30

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Natuurlijk mag je site vertrekken als er geen belangstelling voor is,,,, weg met die troep
    Als dit een poging tot humor is dan kan ik er alleszins niet mee lachen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Dus ook Patrick niet in dit geval...

    Ieder zijn mening.
    Ieder zijn mening, en Patrick heeft dus exact zijn mening neergezet in zijn recensie. Volgens mij is deze discussie dan afgesloten.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    waar val ik hem persoonlijk aan?
    Hier:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ik dacht dat een recensent zo objectief mogelijk moet zijn, ongeacht zijn voorkeuren. Als ik lees dat hij een film overbodig vindt kan ik dat niet objectief noemen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Deze hele discussie is begonnen omdat jij eigenlijk vond dat Patrick deze film een hoger cijfer moest geven........................en nu zeg je ieder zijn mening ?
    Incorrect. Het is begonnen omdat ik vond dat het cijfer wat aan de lage kant was. Vandaar is het geëvolueerd.

    Het verbaasd mij dat bijna iedereen, internationaal gezien, 47 Ronin een hoger cijfer geeft dan Noah en hier Noah toch een hoger cijfer krijgt dan 47 Ronin. Zoals we al hebben geconstateerd heeft dat met eigen voorkeur en mening te maken.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Hier:
    Dat is een constatering.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Het verbaast mij dat bijna iedereen, internationaal gezien, 47 Ronin een hoger cijfer geeft dan Noah en hier Noah toch een hoger cijfer krijgt dan 47 Ronin.
    En Patrick mag daar niet tegen ingaan, omdat...?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •