Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 71 worden weergegeven.

Discussie: 47 Ronin (Blu-ray)

  1. #1

    Standaard 47 Ronin (Blu-ray)

    47 Ronin (Blu-ray)

    Een groot budget biedt geen garantie op kwaliteit, zo blijkt in deze matige comeback film van Keanu Reeves

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Vind de waardering voor deze film wel wat aan de lage kant. Hij verdient zeker wel een voldoende.
    Laatst aangepast door hstadman : 29-08-2014 om 21:41

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Vind de waardering voor deze film wel wat aan de lage kant. Hij verdient zeekr wel een voldoende.
    Volledig mee eens! Deze film is zeker leuk genoeg voor een avondje popcorn entertainment. Op zijn minst toch wel een 7.

  4. #4

    Standaard

    Een 5,5 is volgens mij ook een krappe voldoende..

  5. #5

    Standaard

    Dat einde was wel nogal … nuja droog. Ik had meer special effects verwacht met vreemde wezens enzo. Maar dat viel vies tegen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Een 5,5 is volgens mij ook een krappe voldoende..
    Noah krijgt een zes, wat in mijn ogen een mindere film is. Op imdb krijgt 47 Ronin ook een iets hogere waardering dan Noah...een 6,3 vs een 6.1. Dat cijfer lijkt mij reëler dan een 5.5.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Noah krijgt een zes, wat in mijn ogen een mindere film is. Op imdb krijgt 47 Ronin ook een iets hogere waardering dan Noah...een 6,3 vs een 6.1. Dat cijfer lijkt mij reëler dan een 5.5.
    Het is en blijft de beoordeling van de reviewer. Meningen verschillen natuurlijk

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Het is en blijft de beoordeling van de reviewer. Meningen verschillen natuurlijk
    Dat begrijp ik. Toch kun je met zo'n cijfer mensen afschrikken en laten ze misschien toch wel een leuke (popcorn) film links liggen. Begrijp me goed, ik weet ook wel dat het geen hoogvlieger is...

    Als ik de cijfers tot nu toe bekijk zijn er in ieder geval al meer mensen het met mij eens. Een 6.7 voor 47 Ronin en een 5.9 voor Noah...
    Laatst aangepast door hstadman : 29-08-2014 om 22:09

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Dat einde was wel nogal … nuja droog. Ik had meer special effects verwacht met vreemde wezens enzo. Maar dat viel vies tegen.
    Spider 2 gaan kijken.... en Captain America, die zitten vol met special effects, maar als je net als ik zonder verwachting met 47 Ronin was begonnen, dan had je misschien genoeg
    gehad aan de effecten zoals ze in deze film gebruikt werden, niet te pas en te onpas..... maar wel waar je ze kon verwachten met bijvoorbeeld die heks en die wezens in die grot, de
    beelden zonder effecten waren best wel indrukwekkend genoeg om boeiend te zijn, het spel van Keanu Reeves was ingetogen, misschien dat we daar ook aan moesten wennen,
    maar al met al vond ik het totaal beeld van deze film en de vermakelijkheidsfactor ook beter dan bij Noah al waren het beiden geen vrolijke films.....
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Waarom wordt hier een vergelijking getrokken tussen Noah en 47 Ronin, twee totaal verschillende films?

    Ik heb 47 Ronin een 4/10 gegeven op IMDb en Noah een 5/10. Noah is een interessante mislukking en 47 Ronin gewoon een mislukking. Ik ga mijn cijfers echt niet rechttrekken omdat één af andere koekenbakker vindt dat dat moet omdat IMDb een positieve score geeft aan de film. Het blijft tenslotte MIJN mening.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Waarom wordt hier een vergelijking getrokken tussen Noah en 47 Ronin, twee totaal verschillende films?

    Ik heb 47 Ronin een 4/10 gegeven op IMDb en Noah een 5/10. Noah is een interessante mislukking en 47 Ronin gewoon een mislukking. Ik ga mijn cijfers echt niet rechttrekken omdat één af andere koekenbakker vindt dat dat moet omdat IMDb een positieve score geeft aan de film. Het blijft tenslotte MIJN mening.
    Heerlijke mening:

    Noah is een interessante mislukking en 47 Ronin gewoon een mislukking
    Lekker ongecompliceerd

    Waarom wordt hier een vergelijking getrokken tussen Noah en 47 Ronin, twee totaal verschillende films?
    Wat zijn het beiden niet:

    humor
    misdaad
    family
    children
    cartoon
    documentaires
    thriller
    western
    war
    horror
    classic
    sports
    romance
    fantasy
    musical
    avontuur
    adult

    Misschien nog wel meer, maar waar komen ze dan wel een beetje overeen?

    Drama?
    Actie?
    Classic?

    Je mag het zelf zeggen, zou je mening niet willen ondermijnen

    Al met al vind ik wel dat je gelijk hebt, ook al ben je een beetje kort door de bocht door geen toelichting te geven,
    dat maakt je dan wel weer een beetje ongeloofwaardig, maar ook zonder toelichting..... respect.... denk niet dat je
    bang hoeft te zijn dat er iemand zal zeggen dat je je mening zal moeten herzien.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Waarom wordt hier een vergelijking getrokken tussen Noah en 47 Ronin, twee totaal verschillende films?

    Ik heb 47 Ronin een 4/10 gegeven op IMDb en Noah een 5/10. Noah is een interessante mislukking en 47 Ronin gewoon een mislukking. Ik ga mijn cijfers echt niet rechttrekken omdat één af andere koekenbakker vindt dat dat moet omdat IMDb een positieve score geeft aan de film. Het blijft tenslotte MIJN mening.
    Je begrijpt het niet helemaal denk ik. Het gaat niet om mensen die hem al gezien hebben. Die gaan toch niet een review lezen over een film die ze al hebben gezien. Het gaat om mensen die de film nog niet hebben gezien en twijfelen of ze de film allicht wel of niet een keer moeten huren/zien of kopen. Daar zijn deze zogenaamde recensies voor lijkt mij.

    Je weet toch hoe de psyche werkt? Alles rond de zes is nog acceptabel alles eronder(5,5 en lager) allicht niet.
    Zo werkt het wel voor mij in ieder geval wel. Als een film op verschillende sites een slecht cijfer krijgt en onder een bepaald cijfer zit dan laat ik het links liggen, zonde van de tijd.

    Dit kan mensen ervan weerhouden om het toch eens te proberen en missen ze misschien een (leuk, is subjectief) popcorn avondje.
    Overigens merk/lees ik steeds vaker dat men hier op dvd.nl zijn eigen voorkeur sterk laat meetellen bij recensies.
    Zo lees ik dat de film volgens de recensent overbodig is, dat kan ik van een heleboel films zeggen( ook Noah) maar drukt wel meteen een stempel op de review.

    Wat jij vindt van de film moet je helemaal zelf weten. Wat ik vind van deze review moet ik ook helemaal zelf weten.
    Je zegt Noah een interessante mislukking te vinden maar ik moet zeggen dat ik het verhaal van Noah wel eens op interessantere manieren heb zien vertellen. Een cgi sausje maakt het niet beter of interessanter.

    Wat ze gemeen hebben? Een film moet vermaken en de ene film lukt dat beter dan de ander.


    Ik bak hele lekkere koekjes, overigens, die ik meestal opeet tijdens het film kijken.
    Laatst aangepast door hstadman : 31-08-2014 om 10:35

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Dat begrijp ik. Toch kun je met zo'n cijfer mensen afschrikken en laten ze misschien toch wel een leuke (popcorn) film links liggen.
    Dus Patrick mag deze film geen 5.5. geven omdat zo'n cijfer mensen afschrikt ? Dan kan hij net zo goed geen reviews meer schrijven als hij zelf niet mag weergeven wat hij van een film vind.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Dus Patrick mag deze film geen 5.5. geven omdat zo'n cijfer mensen afschrikt ? Dan kan hij net zo goed geen reviews meer schrijven als hij zelf niet mag weergeven wat hij van een film vind.
    Ik dacht dat een recensent zo objectief mogelijk moet zijn, ongeacht zijn voorkeuren. Als ik lees dat hij een film overbodig vindt kan ik dat niet objectief noemen. Ik neem aan dat dat cijfer die mening ook weerspiegeld.
    Daarom lees ik ook meerdere reviews op meerdere sites om een gemiddelde indruk te krijgen van een film, dat geeft het wat beter weer dan een recensie met een sterk eigen voorkeur.

    Er zijn vast mensen die hier de mening van de recensent klakkeloos overnemen en de film links laten liggen. Moeten ze zelf weten.

    Men zit hier wel te katten op imdb, maar een gemiddeld cijfer van mensen met verschillende meningen en voorkeuren geeft voor mij een beter beeld dan een recensie die wat gekleurd is. Dat geldt overigens ook voor andere recensies, ook op andere websites.
    Het cijfer die de bezoekers hebben gegeven aan deze film geeft aan dat ze een andere mening hebben dan de recensent.

    Van mij mag hij alles schrijven, ik filter het er wel uit. Of andere mensen dat doen is een tweede.

    Het cijfer op dvd.nl en imdb, wat een gemiddelde is spreekt voor mij boekdelen. Ze liggen beide hoger, ook hoger dan Noah.
    Laatst aangepast door hstadman : 31-08-2014 om 10:45

  15. #15

    Standaard

    Dus jij vind eigenlijk dat Patrick de film zeg maar een 6.5 als eindcijfer moet geven terwijl hij eigenlijk vind dat de film een 5.5 verdient ? Uit naam van objectiviteit ?

    Nogmaals...........als hij zijn eigen mening niet mag weergeven dan kan hij net zo goed geen reviews meer schrijven.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Dus jij vind eigenlijk dat Patrick de film zeg maar een 6.5 als eindcijfer moet geven terwijl hij eigenlijk vind dat de film een 5.5 verdient ? Uit naam van objectiviteit ?

    Nogmaals...........als hij zijn eigen mening niet mag weergeven dan kan hij net zo goed geen reviews meer schrijven.
    Nee, ik vind dat de cijfers die hier door de recensenten gegeven zijn omgedraaid moeten worden, 47 Ronin een 6 en Noah een 5,5. Gezien het gemiddelde aan wereldwijde recensies lijkt mij dat dichter bij de waarheid te komen dan een mening van 1 persoon.

    Je kunt allicht de vraag stellen als iemand een film overbodig vindt of dat persoon dan die film wel moet recenseren en niet iemand anders, voor de objectiviteit. Psychologie leert ons dat als iemand al een sterke voorkeur/mening heeft over iets wat beoordeeld moet worden dat grote invloed heeft op het eindresultaat.
    Dus, als ik mijn mening geef over een film hier op dvd.nl ben ik ook een recensent.
    Laatst aangepast door hstadman : 31-08-2014 om 11:05

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Nee, ik vind dat de cijfers die hier door de recensenten gegeven zijn omgedraaid moeten worden, 47 Ronin een 6 en Noah een 5,5. Gezien het gemiddelde aan wereldwijde recensies lijkt mij dat dichter bij de waarheid te komen dan een mening van 1 persoon.
    Er is geen waarheid over de kwaliteit van een film. Die zal ook nooit bestaan. Er zijn alleen maar meningen.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Er is geen waarheid over de kwaliteit van een film. Die zal ook nooit bestaan. Er zijn alleen maar meningen.
    Meer smaak en voorkeur denk ik dan. Behoudens een film die over een waar gebeurd verhaal verteld. Hoe dichter bij de waarheid, hoe beter de film en hoe beter het de waarheid weerspiegeld.
    Vandaar dat ik meerdere recensies lees en daarom een beter beeld kan vormen.

    Nogmaals, ik ben het wel met Patrick eens dat de film geen hoogvlieger is maar een uitspraak als overbodig is wel erg sterk. Je had dan misschien beter kunnen zeggen dat je de film niet zo leuk vond of dat het niet helemaal je voorkeur/smaak is. Overbodig houdt toch wel in dat je de film beter niet kunt kijken. Er zijn ook recensies hier geweest waarbij de film een 1 krijgt, dan kun je wat mij betreft wel zeggen dat de film overbodig is. Niet als je toch een 5,5 geeft, lijkt mij.

    Dat is mijn mening en daar mag vanaf geweken worden.
    Laatst aangepast door hstadman : 31-08-2014 om 11:24

  19. #19

    Standaard

    Ik ben het niet met je eens.
    Als Patrick bij het beoordelen van een film rekening moet houden met de mening van andere mensen dan kan hij net zo goed geen recensie schrijven. Heeft geen enkel nut.
    Het is ZIJN recensie en ZIJN mening. Iedereen die zijn recensie leest weet dat toch en je kunt daar mee doen wat je wilt.

    Als jij een 5.5. te laag vind dan mag dat natuurlijk maar Patrick hoeft de film geen hoger cijfer te geven omdat er misschien een groep mensen is die de film beter vinden dan hem. Dat slaat nergens op.

    De film heeft op rotten tomatoes een score van 14%. Goede score hoor

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Nee, ik vind dat de cijfers die hier door de recensenten gegeven zijn omgedraaid moeten worden, 47 Ronin een 6 en Noah een 5,5.
    Ik val hier enorm over het werkwoord "moeten". Er 'moet' namelijk niks. Een recensie is altijd persoonlijk gekleurd, die van mij persoonlijk zijn dat ook (en erg zelfs). Wie daar niet tegen kan 'moet' zich dan maar tevreden stellen met een klakkeloze kopie van de tekst op de achterflap, of doen zoals ik en een eigen website uit de grond stampen (waarschuwing: dit is niet goedkoop!) Het idee van recensies is dat je er zoveel mogelijk meeneemt, positieve en negatieve, en daarna dan je eigen mening vormt. Ik heb bijvoorbeeld zoiets met de recensent van 03 magazine waarbij ik het gewoonlijk diametraal oneens ben met zijn recensies. Ik zie dat dan als een perfect en zeer dankbaar kompas dat voor mij altijd naar het zuiden wijst: ik vind er mijn weg ook mee. Die brave man krijgt een lyrisch orgasme van films waarbij twee uur lang een kameel in de woestijn staat te pissen, en breekt per definitie elke film af waar nog maar een hint van een bovennatuurlijk verschijnsel zoals een superheld of een draak in meespeelt. Hij mag zijn kameel houden (en voor mijn part inruilen voor twee dromedarissen); ik weet dan in dat geval dat mijn smaak er helemaal niet mee overeen komt en dat ik waarschijnlijk de kamelenfilm links zal laten liggen en liever naar de nieuwe Guardians Of The Galaxy ga kijken.

    Overigens merk/lees ik steeds vaker dat men hier op dvd.nl zijn eigen voorkeur sterk laat meetellen bij recensies.
    En ik zou daaraan willen toevoegen: gelukkig maar! Kort samengevat: Patrick mág (zelfs 'moet') zijn persoonlijke mening kunnen ventileren in een recensie, en jij mag (of moet) het daar niet mee eens zijn.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #21

    Standaard

    Geheel met Jeroen en Werner eens

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Ik ben het niet met je eens.
    Als Patrick bij het beoordelen van een film rekening moet houden met de mening van andere mensen dan kan hij net zo goed geen recensie schrijven. Heeft geen enkel nut.
    Het is ZIJN recensie en ZIJN mening. Iedereen die zijn recensie leest weet dat toch en je kunt daar mee doen wat je wilt.

    Als jij een 5.5. te laag vind dan mag dat natuurlijk maar Patrick hoeft de film geen hoger cijfer te geven omdat er misschien een groep mensen is die de film beter vinden dan hem. Dat slaat nergens op.

    De film heeft op rotten tomatoes een score van 14%. Goede score hoor
    Degene die de review schrijft vanuit zijn beroep/werk ten dienste van de lezers, zou in weze neutraal moeten zijn en een film moeten beoordelen op zijn kwaliteiten. Verhaal, karakters, acteerprestaties,
    boeit een film, is de film wat hij zegt te zijn, daarmee bedoel ik als het een comedy is, is hij dan ook grappig en is een drama een drama of een lachertje. Zijn de beelden boeiend gefilmd, passen de
    geluiden bij de film. Vind het zelf heel moeilijk om een film in zijn geheel te beschrijven en aan de toekomstige kijker daarover een beeld van verwachting te geven. Een beroeps criticus/reviewer hoort
    dan ook vrij neutraal te zijn en een cijfer/beoordeling te geven die de gemiddelde kijker/liefhebber van dat genre aan de film zou toekennen, denk dat dat helemaal niet makkelijk is. Een goede reviewer
    belicht de zwakke en sterke kanten van een film en laat aan de geïnteresseerde de ruimte om zich daar een beeld over te vormen. Een beroeps reviewer/criticus mag geen misbruik maken van zijn functie
    en persoonlijke overwegingen mee te nemen in zijn review, dat zal best wel eens moeilijk voor de reviewer kunnen zijn, maar als hij/zij er consequent in is, dan is hij/zij wel geloofwaardig.

    Dan..... ja, op het forum hebben we denk ik te maken met vrijwilligers, geen beroeps. BEGRIJP ME NIET VERKEERT, ik waardeer hun werk zeer!!!!!

    Onze medeforummers reviewers doen hun best om ons in te lichten over een film, zij doen dat onbetaald als ik dat tenminste goed begrepen heb, en als ik de reviews lees dan doen zij echt wel hun best

    Ik denk dat deze mensen zwaar ondergewaardeerd worden, maak zelf wel eens commentaar op hun reviews als ik het er niet mee eens ben, maar vergeet net als de meesten onder ons wel eens
    een compliment te maken over de zaken die wel kloppen in hun review, ja "onze" reviewers dienen te beschikken over een dikke huid

    "Onze" reviewers zijn geen beroeps, zij steken hun tijd er onbetaald in en krijgen vaak stank voor dank, en toch gaan zij door HULDE Natuurlijk horen zij ook redelijk neutraal te zijn, maar als je een film
    krijgt als criticus die je niet helemaal ligt en je hebt er ook nog eens niet helemaal de stemming voor, dan kan ik begrijpen dat onze reviewers er wel eens een puntje of meer naast zitten.

    De vaste bezoekers/leden kennen de reviewers wel en die lezen heus wel tussen de regels door, ze hebben allemaal zo hun buien en daar mag je best rekening mee houden , uiteindelijk beslis je toch
    zelf of je een film wel of niet gaat kijken en wat je er van vind.

    Dan het "beroeps" versus onze "consumenten" staat..... , natuurlijk zitten de reviewers er in onze ogen wel eens vreselijk naast, en dat wordt ze hier op het forum dan ook wel duidelijk gemaakt en dat is
    maar goed ook, we kunnen onze beoordeling middels een cijfer kenbaar maken en er ook nog eens via tekst een toelichting op geven

    Als ik heel eerlijk ben...... ik ken geen beter en vriendelijker forum dan dit forum, we gaan heel open en eerlijk met elkaar om en geven elkaar de ruimte, ook al schieten we zelf wel eens uit onze slof.

    Hulde aan de reviewers en sorry als ik jullie wel eens tekort gedaan heb en dat zal al snel het geval geweest zijn, jullie krijgen echt veel te weinig waardering en daarbij maakt het niet uit
    of men het nu wel of niet eens is met u.

    Dikke huid toegewenst en ga zo door, ik waardeer uw werk, ook als ik het er niet altijd mee eens ben, u uw mening en ik mijn mening, ben erg blij dat dit op dit forum nog steeds heel goed werkt
    en dat dit gaat met wederzijds begrip
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik val hier enorm over het werkwoord "moeten". Er 'moet' namelijk niks. Een recensie is altijd persoonlijk gekleurd, die van mij persoonlijk zijn dat ook (en erg zelfs). Wie daar niet tegen kan 'moet' zich dan maar tevreden stellen met een klakkeloze kopie van de tekst op de achterflap, of doen zoals ik en een eigen website uit de grond stampen (waarschuwing: dit is niet goedkoop!) Het idee van recensies is dat je er zoveel mogelijk meeneemt, positieve en negatieve, en daarna dan je eigen mening vormt. Ik heb bijvoorbeeld zoiets met de recensent van 03 magazine waarbij ik het gewoonlijk diametraal oneens ben met zijn recensies. Ik zie dat dan als een perfect en zeer dankbaar kompas dat voor mij altijd naar het zuiden wijst: ik vind er mijn weg ook mee. Die brave man krijgt een lyrisch orgasme van films waarbij twee uur lang een kameel in de woestijn staat te pissen, en breekt per definitie elke film af waar nog maar een hint van een bovennatuurlijk verschijnsel zoals een superheld of een draak in meespeelt. Hij mag zijn kameel houden (en voor mijn part inruilen voor twee dromedarissen); ik weet dan in dat geval dat mijn smaak er helemaal niet mee overeen komt en dat ik waarschijnlijk de kamelenfilm links zal laten liggen en liever naar de nieuwe Guardians Of The Galaxy ga kijken.



    En ik zou daaraan willen toevoegen: gelukkig maar! Kort samengevat: Patrick mág (zelfs 'moet') zijn persoonlijke mening kunnen ventileren in een recensie, en jij mag (of moet) het daar niet mee eens zijn.
    Ik val enorm hier over Werner:

    het woord overbodig. Als ik net zo kort ben als Patrick over de film zou ik kunnen lezen dat alles wat een 5.5 krijgt overbodig is!

    Kan ik waarschijnlijk behoorlijk wat films de prullenbak in gooien.

    Ik heb overigens ook een eigen internationale website met forum...

    In het geval van Guardians geef ik je waarschijnlijk groot gelijk. Ook omdat dat waarschijnlijk (sterk) mijn voorkeur heeft.

    Overigens vind ik het wel jammer dat de mensen die net als mij ook zeggen dat ze het cijfer wat laag vinden niet aangeven waarom ze het niet met Patrick eens zijn.
    Laatst aangepast door hstadman : 31-08-2014 om 15:40

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Degene die de review schrijft vanuit zijn beroep/werk ten dienste van de lezers, zou in weze neutraal moeten zijn en een film moeten beoordelen op zijn kwaliteiten. Verhaal, karakters, acteerprestaties,
    boeit een film, is de film wat hij zegt te zijn, daarmee bedoel ik als het een comedy is, is hij dan ook grappig en is een drama een drama of een lachertje. Zijn de beelden boeiend gefilmd, passen de
    geluiden bij de film. Vind het zelf heel moeilijk om een film in zijn geheel te beschrijven en aan de toekomstige kijker daarover een beeld van verwachting te geven. Een beroeps criticus/reviewer hoort
    dan ook vrij neutraal te zijn en een cijfer/beoordeling te geven die de gemiddelde kijker/liefhebber van dat genre aan de film zou toekennen, denk dat dat helemaal niet makkelijk is. Een goede reviewer
    belicht de zwakke en sterke kanten van een film en laat aan de geïnteresseerde de ruimte om zich daar een beeld over te vormen. Een beroeps reviewer/criticus mag geen misbruik maken van zijn functie
    en persoonlijke overwegingen mee te nemen in zijn review, dat zal best wel eens moeilijk voor de reviewer kunnen zijn, maar als hij/zij er consequent in is, dan is hij/zij wel geloofwaardig.

    Dan..... ja, op het forum hebben we denk ik te maken met vrijwilligers, geen beroeps. BEGRIJP ME NIET VERKEERT, ik waardeer hun werk zeer!!!!!

    Onze medeforummers reviewers doen hun best om ons in te lichten over een film, zij doen dat onbetaald als ik dat tenminste goed begrepen heb, en als ik de reviews lees dan doen zij echt wel hun best

    Ik denk dat deze mensen zwaar ondergewaardeerd worden, maak zelf wel eens commentaar op hun reviews als ik het er niet mee eens ben, maar vergeet net als de meesten onder ons wel eens
    een compliment te maken over de zaken die wel kloppen in hun review, ja "onze" reviewers dienen te beschikken over een dikke huid

    "Onze" reviewers zijn geen beroeps, zij steken hun tijd er onbetaald in en krijgen vaak stank voor dank, en toch gaan zij door HULDE Natuurlijk horen zij ook redelijk neutraal te zijn, maar als je een film
    krijgt als criticus die je niet helemaal ligt en je hebt er ook nog eens niet helemaal de stemming voor, dan kan ik begrijpen dat onze reviewers er wel eens een puntje of meer naast zitten.

    De vaste bezoekers/leden kennen de reviewers wel en die lezen heus wel tussen de regels door, ze hebben allemaal zo hun buien en daar mag je best rekening mee houden , uiteindelijk beslis je toch
    zelf of je een film wel of niet gaat kijken en wat je er van vind.

    Dan het "beroeps" versus onze "consumenten" staat..... , natuurlijk zitten de reviewers er in onze ogen wel eens vreselijk naast, en dat wordt ze hier op het forum dan ook wel duidelijk gemaakt en dat is
    maar goed ook, we kunnen onze beoordeling middels een cijfer kenbaar maken en er ook nog eens via tekst een toelichting op geven

    Als ik heel eerlijk ben...... ik ken geen beter en vriendelijker forum dan dit forum, we gaan heel open en eerlijk met elkaar om en geven elkaar de ruimte, ook al schieten we zelf wel eens uit onze slof.

    Hulde aan de reviewers en sorry als ik jullie wel eens tekort gedaan heb en dat zal al snel het geval geweest zijn, jullie krijgen echt veel te weinig waardering en daarbij maakt het niet uit
    of men het nu wel of niet eens is met u.

    Dikke huid toegewenst en ga zo door, ik waardeer uw werk, ook als ik het er niet altijd mee eens ben, u uw mening en ik mijn mening, ben erg blij dat dit op dit forum nog steeds heel goed werkt
    en dat dit gaat met wederzijds begrip

    Daarom wil ik de discussie ook aangaan over het cijfer vs overbodig. Iets wat overbodig is geef je geen 5,5 maar een 1 ofzo. ( is hier op het forum ook wel gebeurd).
    Zo kan men verschillende meningen lezen over de film en zijn eigen mening vormen.
    Ik vind het een beetje een tweeledige boodschap. Aan de ene kant vind hij de film overbodig en aan de andere kant geeft hij de film een bijna voldoende.
    Dan lees ik het als, hmmm, de film is dan toch niet zo slecht als bedoeld?


    Ook als je er niet altijd mee eens bent mag je dit wel eens uiten, op een normale manier uiteraard.

    Een normale discussie geeft in het ideale geval meerdere inzichten van het onderwerp en hier kunnen hopelijk andere mensen weer hun voordeel mee doen.

    Mensen die een samurai film leuk vinden kunnen hier een leuke avond aan beleven. Is het een hoogvlieger, nee. is het slecht, ook zeker niet.

    De mensen die verder lezen dan de recensies kunnen hier hun voordeel mee doen.
    Laatst aangepast door hstadman : 31-08-2014 om 15:46

  25. #25

    Standaard

    Ik begrijp alleen uit deze discussie dat er blijkbaar mensen zijn die geen flauw benul hebben wat het betekent om een recensie-site in de lucht te houden...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •