De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.

Discussie: Noah (Blu-ray)

  1. #1

    Standaard Noah (Blu-ray)

    Noah (Blu-ray)

    In Noah wordt het Bijbelse verhaal van De Ark van Noach verteld.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Je hebt me nieuwsgierig gemaakt, het geluid is inderdaad geweldig, heb gisteren een stukje gehoord toen ik wat ging uitzoeken voor de films met 6.1 en 7.1 geluid.

    Heb kortgeleden al 2 lange films zitten kijken, Spider2 2.22uur en de nieuwe Captain America 2.16uur, in dat rijtje komt dan Noah zo ook, ben benieuwd naar het geheel,
    wel achterlijk dat ze op sommige plekken deze spektakelfilms verbieden..... mensen onderdrukken gebeurt nog steeds wereldwijd en helaas niet alleen op filmgebied.

    Heb ik nog een 3D film liggen, ook al een speelduur van 2.11uur, Need For Speed...... ach, grote zakken chips films zullen we het maar noemen

    Ook genoeg bier op voorraad, we komen de avond wel weer door
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je hebt me nieuwsgierig gemaakt, het geluid is inderdaad geweldig, heb gisteren een stukje gehoord toen ik wat ging uitzoeken voor de films met 6.1 en 7.1 geluid.

    Heb kortgeleden al 2 lange films zitten kijken, Spider2 2.22uur en de nieuwe Captain America 2.16uur, in dat rijtje komt dan Noah zo ook, ben benieuwd naar het geheel,
    wel achterlijk dat ze op sommige plekken deze spektakelfilms verbieden..... mensen onderdrukken gebeurt nog steeds wereldwijd en helaas niet alleen op filmgebied.

    Heb ik nog een 3D film liggen, ook al een speelduur van 2.11uur, Need For Speed...... ach, grote zakken chips films zullen we het maar noemen

    Ook genoeg bier op voorraad, we komen de avond wel weer door
    Need for Speed is een toppertje in 3D hoor, daar ga je zeker van genieten! (vooral naar mate het bier gehalte stijgt ). Jammer alleen dat deze geen 7.1 track heeft tov de US versie. Nou ja, de ProLogic doet zn werk ook prima.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je hebt me nieuwsgierig gemaakt, het geluid is inderdaad geweldig, heb gisteren een stukje gehoord toen ik wat ging uitzoeken voor de films met 6.1 en 7.1 geluid.

    Heb kortgeleden al 2 lange films zitten kijken, Spider2 2.22uur en de nieuwe Captain America 2.16uur, in dat rijtje komt dan Noah zo ook, ben benieuwd naar het geheel,
    wel achterlijk dat ze op sommige plekken deze spektakelfilms verbieden..... mensen onderdrukken gebeurt nog steeds wereldwijd en helaas niet alleen op filmgebied.

    Heb ik nog een 3D film liggen, ook al een speelduur van 2.11uur, Need For Speed...... ach, grote zakken chips films zullen we het maar noemen


    Ook genoeg bier op voorraad, we komen de avond wel weer door
    Vergeet die 10 minuten aftiteling er niet af te trekken...

    Noah zelf viel me tegen. Het hele verhaal is ronduit belachelijk. Nog maar eens het bewijs dat de bijbel een hoop onlogische zever is. Visueel, acteurs en muziek wel allemaal standaard en oké. Maar gewoon het verhaal slaat nergens op. God die de wereld wil zuiveren van de mensen met een zonvloed omdat we slecht zijn? Hij heeft ons zelf gemaakt! Remember? Hij was het die het kwaad (appel) schiep, denk ik dan… Maar ja het leven is nu eenmaal niet eerlijk zullen we maar denken.
    Ook de 3D conversie voegde helemaal niks toe. En wat was dat gedoe met die plotse karakter ontwikkling van Noach van geobsedeerde boten bouwer (veel heb ik die wel niet zien bouwen aan die boot… Anderen deden het voor hen) naar koelbloedige moordenaar? Na een belachelijke scène met 2 baby's zou je, mocht je Emma Watson zijn, die Noach een stoemp in z'n gezicht geven!
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 25-08-2014 om 16:11

  5. #5

    Standaard

    Ik heb net de 2D versie bekeken en moet zeggen dat ik de film wel aardig vind. Visueel zag het er mooi uit en qua geluid valt er ook niets te klagen. Over het verhaal kun je hele discussies voeren, daar begin ik dus maar niet aan. Ik zal de film zeker nog eens bekijken, alleen laat ik daar wel even wat tijd over heen gaan.
    Ik heb Noah een 7 gegeven!

  6. #6

    Standaard

    Heb hem net in 3D gezien, was niet echt een super film, geluid en beeld oke maar voor mij geen 10 nen.

    Heb daarna Hercules in 3D opgezet en heb me daar stukken beter mee vermaakt vond zelf het beeld en geluid
    van Hercules beter van dan van Noah...... en het verhaal was ook boeiender.

    Noah heeft bij mij de 7 niet gehaald.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 25-08-2014 om 23:42
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik vond de film wel gaan. Ongeveer wat ik me er van voorgesteld had. Ik vind Bijbelse en mythische verhalen altijd wel interessant als katholiek opgevoede Italiaan. Het is dat ik wat te nuchter ben om het allemaal serieus te nemen, maar het boeit me wel. Desondanks vond ik dit grappig, maar verre van bijzonder en soms zelfs vreemd of vergezocht. Het eerste wat ik dacht was: "Mozes vermoord één slavendrijver - al dan niet terecht - en wordt de toegang tot het beloofde land ontnomen. Noah is vele malen gewelddadiger krijgt notabene zelfs een gruwelijke missie van de Schepper en mag uiteindelijk zelfs de bron zijn. Wat deze film wel voor mij deed, was de intensiteit van de zondevloed goed in beeld brengen. Water is zowel de bron van al het leven als een gruwelijke massamoordenaar. Symbolischer kan bijna niet!

    Beeld was wel oké en 3D redelijk. 6.5
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Iemand een idee wat er op die tweede disc staat van de 'exclusieve' 2-Disc blu-ray?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Iemand een idee wat er op die tweede disc staat van de 'exclusieve' 2-Disc blu-ray?
    Bol.com maakt melding van de volgende extra's:

    - Iceland: Extreme Beauty
    - The Ark Exterior: A Battle For 300 Cubits
    - The Ark Interior: Animals Two By Two
    - The Watchers
    - Noah's Score
    - Special Makeup FX Of Noah
    - Sound of Noah

    De eerste drie extra's staan op de disc met de fim (zie de recensie), dus de laatste vier extra's staan op de bonus disc.

  10. #10

    Standaard

    Weet iemand of er ook de "gewone" versie Blu-Ray van Noah te koop is i.p.v. de opgedrongen Blu-Ray/3D? Aan die laatste heb ik niet zoveel en wil niet extra veel betalen voor iets waar ik toch niets mee ga doen...
    So Join The JoyRide

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Onder andere hier, dus daarmee eigenlijk overal.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Ik heb deze ook bij V&D zien liggen. Maar hoezo vind je de 2D/3D opgedrongen? Bol.com heeft zelfs een speciale editie waarbij je bij de 2D versie een extra BD krijgt met extra's.

  13. #13

    Standaard

    Een redelijke film die ik dan ook niet zal aanschaffen. Ik vond de herkijkwaarde niet genoeg om hier geld aan uit te geven. Als ik hem nog eens wil zien, bekijk ik hem wel op netflix tegen die tijd.
    Bijbelse verhalen hebben vaak wel iets moois, hoewel ik totaal niet gelovig ben. De diepere boodschap is er vaak één die wel de moeite waard is. Ook bij deze film, waar ze het dus eigenlijk gewoon doortrekken naar onze tijd en hoe wij met onze aarde omgaan.

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Inderdaad dat had wel een goed thema geweest, want de geschiedenis heeft zich meerdere malen herhaald en het kan nooit lang duren voor niet een God, maar de aarde zelf voor een grote reiniging zorgt in de vorm van een nieuwe ijstijd, het omkeren van de polen of wellicht wederom een zondevloed. De Matrix verwoordde het mooi. Geen ander levensvorm is als de mens, het enige wat in de buurt komt is een virus. Het komt, verbruikt en trek weer verder tot alles op is. In de zeer korte tijd dat de mens de aarde is, heeft het een flinke stempel gedrukt, om het op ze zachts te zeggen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    Ik was bij Saturn afgelopen zaterdag en daar hadden hun dus alleen de DVD en Blu-Ray/3D liggen. Normaal is er dan nog de "gewone" Blu-Ray, maar die lag er niet. Maar als die dus wel bestaat wordt er niets opgedrongen...
    So Join The JoyRide

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Inderdaad dat had wel een goed thema geweest, want de geschiedenis heeft zich meerdere malen herhaald en het kan nooit lang duren voor niet een God, maar de aarde zelf voor een grote reiniging zorgt in de vorm van een nieuwe ijstijd, het omkeren van de polen of wellicht wederom een zondevloed. De Matrix verwoordde het mooi. Geen ander levensvorm is als de mens, het enige wat in de buurt komt is een virus. Het komt, verbruikt en trek weer verder tot alles op is. In de zeer korte tijd dat de mens de aarde is, heeft het een flinke stempel gedrukt, om het op ze zachts te zeggen.
    Yep.... de mensheid wordt gestraft..... en bijna gestraft in bijvoorbeeld... The Day the Earth Stood Still en er zijn nog wel meer films met deze boodschap.

    De mens... een plaag, het plant zich ongebreideld voort terwijl er geen noodzaak voor is om de soort tegen uitsterven te beschermen, het soort dient niet eens als voedsel voor andere dieren, het vreet alleen maar dieren.

    mmm, ........de mens, ......wat houd ik toch van m'n lieve hondje

    Had nog een hele boodschap........ heb hem gewist, "ze" zijn er nog niet rijp voor.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •