De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.

Discussie: Waarde 'oude' tv

  1. #1

    Standaard Waarde 'oude' tv

    Vorige week heb ik mijn Samsung 37" tv vervangen door een 46" exemplaar.
    Voor de 37" heb ik reeds een eventuele koper.

    Alleen weet ik niet goed hoeveel ik er nog voor kan vragen.

    Het gaat om een Samsung UE37ES6300S.
    Toestel is ongeveer twee jaar geleden aangekocht bij MM Hasselt en verkeert in perfecte staat.
    Aankoopprijs was toen €799.

    Wat is zo ongeveer een correcte vraagprijs?
    Laatst aangepast door hanske636 : 21-08-2014 om 08:02
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  2. #2

    Standaard

    Wat een gek er voor geeft... Ik heb laatst een 5 jaar oude 42 inch plasma verkocht voor €150,00. Als ik zelf iets zou moeten betalen voor jouw samsung, zou dat niet meer dan €75 zijn. Maar dat ben ik.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Tja, ik heb een jaar geleden een 5 jaar oude 52" 2D Full HD Samsung LCD verkocht voor 500 euro. Die van jou is jonger en heeft een 3D functie, maar heeft wel minder inches. Maar iets van 200 euro kan je er nog wel voor krijgen denk ik. Een bod van 75 euro zou ik zelf direct verwijderen, dat vind ik echt beschamend laag.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 21-08-2014 om 10:56

  4. #4

    Standaard

    Ik ga misschien mijn 3D Bravia verkopen,maar ik denk dat ik blij mag zijn als ik er 175 voor krijg.[ 2 jaar oud en 1050 boor betaald.]


    Heb de Philips 49PUS7809 Ultra-HD op het oog,maar ben er nog niet helemaal uit.
    Laatst aangepast door jeroeni : 21-08-2014 om 13:17

  5. #5

    Standaard

    Ik denk dat je er nog wel 100 tot 150 euro voor kunt krijgen maar vast niet meer. Het zijn rare tijden

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Ik denk dat je er nog wel 100 tot 150 euro voor kunt krijgen maar vast niet meer. Het zijn rare tijden
    Het voordeel van een nieuw toestel kopen is op moment wel erg gunstig.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hanske636 Bekijk bericht
    Toestel is ongeveer twee jaar geleden aangekocht bij MM Hasselt en verkeert in perfecte staat.
    Ik zou ook denken aan iets van €150. Er is natuurlijk best een groot risico: de 'perfecte staat' geeft geen garanties dat hij niet binnen een maand kapot gaat. Hij zal toch best al wat uren gemaakt hebben. Niet waarschijnlijk dat hij snel kapot gaat, maar een risico dat ik niet zou willen nemen als ik zeg maar €400 voor een tv wil uitgeven. Bij 100-150€ schat ik in dat mensen dit risico wel voor lief nemen. En er is natuurlijk ook het transportprobleem; je kunt het niet opsturen en het past ook niet zomaar in alle auto's, terwijl een nieuwe tv gratis aan je deur gebracht wordt (bij jou speelt dit misschien niet want je hebt een koper op het oog). En het blijft elektronica: nog ergere afschrijving dan bij auto's. Een tv die je nu nieuw koopt voor €800 kost over een jaar nog maar €600 (die van jou ook zag ik; volgens tweakers was deze tv een jaar geleden nog nieuw te koop voor €600). En een tweedehands product is al snel minder dan de helft 'waard', waarbij je ook nog iemand moet hebben die dat ervoor wil geven.

    Ik heb zelf mijn Hitachi plasma 42" een dikke 2 jaar geleden voor €175 verkocht aan een bekende, aankoopprijs was iets van €1000 meen ik (en toen een jaar of 4 oud). Ik zou wel liever €150 uitgeven aan een tv die ik van een bekende koop waarvan ik weet dat hij zuinig is op zijn spullen dan €100 bij een onbekende marktplaatsverkoper.

    Ik kijk zelf overigens altijd op marktplaats naar de bedragen die gevraagd worden als ik iets wil verkopen, van vergelijkbare spullen, en dan ook naar de biedingen (bij veel aangeboden zaken zie je hoge vraagprijzen staan, maar dan 0 biedingen, dan weet je dat niemand geïnteresseerd is voor die prijs).
    Laatst aangepast door Oakey : 21-08-2014 om 12:32

  8. #8

    Standaard

    Tussen 150 en 200 lijkt me realistisch. Begin met meer te vragen, dan kan je er nog wat af doen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je geeft aan dat je al een koper hebt. Ik zou dan inzetten op 225,- zodat je idd wat marge hebt. Voor de rest is het ook wat je gevoel aangeeft. Wat kost nu een gelijkwaardige tv in de winkel (ouder type)?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tja, ik heb een jaar geleden een 5 jaar oude 52" 2D Full HD Samsung LCD verkocht voor 500 euro. Die van jou is jonger en heeft een 3D functie, maar heeft wel minder inches. Maar iets van 200 euro kan je er nog wel voor krijgen denk ik. Een bod van 75 euro zou ik zelf direct verwijderen, dat vind ik echt beschamend laag.
    Als ik de verkopende partij was zou ik zo'n laag bod ook niet accepteren. Ik ga er vanuit dat je op mijn post doelde waarover je zegt dat het een beschamend laag bedrag is. IK zou gewoonweg niet meer bieden voor een relatief kleine en wat oudere tv. Daarom zei ik ook al, het is maar net wat een gek ervoor geeft. Ik snap alleen hanske niet. Als je al een 'koper' hebt, dan heb je toch ook al een prijs? Of is het slecht interesse in de tv? Als iemand er in is geïnteresseerd zou ik simpelweg vragen wat hij/zij er voor wil betalen. Als het een vriend of familielid is, kan dat ook de zaak veranderen. Ik zal nooit een vriend of familielid de hoofdprijs vragen... Ach ja...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  11. #11

    Standaard

    Ik denk ook dat de TV nog wel een kwart van de nieuwwaarde waard is, dus €200. Als het scherm naar een kennis gaat lijkt mij €150 een mooie vrienden prijs.
    Ondanks dat we in een wegwerpmaatschap leven het lijkt het mij dat een TV vandaag de dag zeker wel 5 jaar probleemloos mee moet kunnen gaan dus hij zal nog niet op de helft van zijn levensduur zijn, en 37" is voor vele toch wel een mooie maat, zeker voor in de slaapkamer of kinderkamer.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  12. #12

    Standaard

    Misschien een tip voor diegene die denken aan het kopen van een nieuwe tv en nog een oude thuis hebben staan,
    ik heb 3 jaar geleden mijn oude tv (zo'n echte oude bak met nog een oude dvd speler en een oude surround home cinema set ingeruild) voor een eenvoudige samsung HD tv met home cinema set + blu ray speler.
    als inruilwaarde kreeg ik toen bij platte tv in Nijmegen(zitten ook in andere steden) € 300,- korting, was toch mooi meegenomen

    dat had ik nooit voor de oude tv + dvd speler + surround gekregen als ik deze particulier had willen verkopen

  13. #13

    Standaard

    Klopt, maar zonder inruil had je ook korting kunnen krijgen met onderhandelen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Precies mijn gedachte!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    Ben wel benieuwd hoeveel je er uiteindelijk voor gevangen hebt!

  16. #16

    Standaard

    Deze week mijn samsung plasma ingeruild.
    Koste mij 3 jaar geleden 3500 euro.
    Heb er nu 1750 euro voor weer gekregen.
    Lijkt mij toch redelijk voor een 3 jaar oude tv.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  17. #17

    Standaard

    Dat is idd behoorlijk, maar het zal dan ook alles afhangen van de eigenschappen en hoe een dergelijke tv nu nog in de markt ligt lijkt mij. En vooral: wat je ervoor terugkoopt! Daarom zegt een inruilwaarde eigenlijk vrij weinig zonder al die randinfo.

    Denk maar aan speciale inruilacties bij auto's. Krijg je soms ook veel meer terug dan je oude auto echt waard is op de markt. Anyway, een mooie, fikse korting op een nieuwe tv lijkt me
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  18. #18

    Standaard

    Als ik nu even zoek op MP wat er geboden wordt is tussen de €150,- en €200,- een goede prijs

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Dat is idd behoorlijk, maar het zal dan ook alles afhangen van de eigenschappen en hoe een dergelijke tv nu nog in de markt ligt lijkt mij. En vooral: wat je ervoor terugkoopt! Daarom zegt een inruilwaarde eigenlijk vrij weinig zonder al die randinfo.

    Denk maar aan speciale inruilacties bij auto's. Krijg je soms ook veel meer terug dan je oude auto echt waard is op de markt. Anyway, een mooie, fikse korting op een nieuwe tv lijkt me
    Dank je.
    Ook Met auto s idd moet je weten waar je moet wezen en wat je doet.
    Doe je de aankoop met een bedrijf waar je al 20 jaar klant van bent gelden er andere regels en is het vaak geven en nemen.
    Doe dit zelf ook en dit werpt de meeste vruchten af.
    Het is niet alleen nemen maar ook vaak geven en op de langere duur heb je hier baat bij.
    Merk dit zelf met mijn eigen bedrijf als de klant terugkomt, komt de rest vanzelf.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Als ik nu even zoek op MP wat er geboden wordt is tussen de €150,- en €200,- een goede prijs
    Klopt,
    Daarom komen de meeste mensen ook niet verder in hun leven.
    Alles kopen via internet of mediamarkt en geen relaties opbouwen.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Klopt,
    Daarom komen de meeste mensen ook niet verder in hun leven.
    Alles kopen via internet of mediamarkt en geen relaties opbouwen.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Deze week mijn samsung plasma ingeruild.
    Koste mij 3 jaar geleden 3500 euro.
    Heb er nu 1750 euro voor weer gekregen.
    Lijkt mij toch redelijk voor een 3 jaar oude tv.
    Mag ik weten waar dit was? Ik heb nog een 2 jaar oude Panasonic P55VT50 staan. Nu de UHD en OLED schermen van LG een beetje voet aan de grond krijgen, begint t stiekem toch weer te kriebelen...

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Mag ik weten waar dit was? Ik heb nog een 2 jaar oude Panasonic P55VT50 staan. Nu de UHD en OLED schermen van LG een beetje voet aan de grond krijgen, begint t stiekem toch weer te kriebelen...
    Die hoge inruilprijs is alleen op zijn werkelijke waarde te schatten als ook de nieuwprijs en het type van de nieuwe tv wordt genoemd, anders zegt het weinig. Ik begrijp dat deze in een fysieke winkel is gekocht, die sowieso vaak (veel) duurder zijn dan online-stores. Of het is zo'n 'onderhandelwinkel' zoals vroeger (in het pre-online-store-tijdperk) de Smits in Arnhem; die hadden alleen een soort adviesprijs staan op een klein stickertje, waarna je met de verkoper in onderhandeling ging over de uiteindelijke prijs. Goeie strategie, want daardoor had je als koper altijd het gevoel een enorm goede deal gesloten te hebben (ze probeerden je daar overigens altijd een Loewe aan te smeren) Maar die adviesprijs was natuurlijk veel hoger dan de verkoopprijs in andere winkels...

    [Edit] Ik zie in andere posts dat het gaat om de Samsung UE75HU7500; de goedkoopste online-store (Plasmavisie) biedt deze voor €4869 aan, de duurste stores (waaronder Mediamarkt) vragen maar liefst €6499, dat is alleen al een verschil van €1630, kom je aan een inruilprijs van €120, precies binnen de geschatte €100-150 voor een tweedehandsje .
    Laatst aangepast door Oakey : 14-09-2014 om 21:59

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ben wel benieuwd hoeveel je er uiteindelijk voor gevangen hebt!
    € 225
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •