Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 115 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Gewoon spelen met de instellingen, stuk gaat het niet zo snel tenzij je echt het volume op heel hoog zet.
    Als je de surrounds ook op Large zet, klinken ze dan nog wel goed?
    Zoja, prima. Zo nee, lekker op small laten staan.
    De Sub is echt een verhaal apart. Zodra je de speakers goed hebt aan de sub beginnen, vanuit dezelfde basis, dus afstand goed en op 0db.
    Dan heb je 2 instellingen:
    de receiver en de sub zelf. Crossover in de receiver op 80Hz is goed.
    Op de sub zelf, volume omgeveer 2/3 open, de crossover volledig open.
    Dan vanuit je receiver gaan testen met de db's voor de sub.
    Onthou, de bedoeling is dat je de sub wel hoort (of zelfs voelt) maar dat je niet kan zeggen waar het geluid van vandaan komt.Hij moet de rest aanvullen, niet overheersen. Het moet 1 geheel worden zodat je vanaf de kijk/luisterplek overdonderd wordt door geluid maar je niet kan vertellen welke speaker waar staat. Als je dat hebt bereikt, is hij goed ingesteld. Dat kan behoorlijk wat tijd in beslag nemen maar geloof mij, dat is echt de moeite.
    TIPS:
    Gebruik steeds dezelfde scene van een film zodat je ook de verschillen van wat je doet duidelijk merkt.
    Speel die scene op het volume waarmee je normaal ook films afspeelt, dus niet ineens keihard of juist heel zacht.
    Gebruik een scene waarin een mooi LFE zit maar niet een met een enorm bombastische LFE. Als je dat wel doet lijkt hij goed ingesteld maar valt elke film daarna ineens tegen omdat er geen bas lijkt te zijn.
    Cars deel 1 en dan het stukje waarin Doc de rallyrondjes gaat rijden en zijn motor start is een heel mooi stukje daarvoor, lekker motorgeluid, met een mooi LFE effect erin wat niet overdondert.(dit stukje : http://www.youtube.com/watch?v=1y8-0XHWA2I vanaf 0:54 in dit clipje, kan mij niet hard genoeg trouwens en sowieso vind ik dat persoonlijk een zeer goede demo film qua beeld en geluid)
    Soms kan een paar db meer of minder net het verschil maken tussen wel mooi en duidelijk hoorbaar waar die subwoofer staat.
    Nou, veel plezier met het afstellen van je sub, hou rekening met je buren en als je die niet hebt heb je mazzel!
    Nu maar hopen dat dit advies geen billenkoek verdient en me alsnog die BR oplevert (geintje)
    Nee..... geen billenkoek, dit keer een schouderklopje

    Ik had met mijn uitleg hoe een sub in te regelen dezelfde bedoeling als jij, dat je het iets anders voorstelt als ik
    het voorstel maakt mij niet uit, als het eindresultaat maar een goed afgeregelde sub opleverd, want daar gaat
    het tenslotte om.

    Het heeft mij een jaartje of 15 geleden, toen heb ik mijn huidige sub gekocht(ja ja ja, kwaliteit maakten ze toen zeker),
    ook een paar maandjes geduurd eer ik hem helemaal goed had afgesteld, het lastigste deel bleek achteraf de volumeknop
    op de sub zelf te zijn. De fout die ik toen maakte was dat ik het de ene keer op de versterker regelde en weer een andere
    keer met de volumeknop op de sub zelf, je hebt dan op een gegeven moment geen referentie punt meer en bent dan
    een beetje als een blinde aan het knoeien. Overigens waren er 15 jaar geleden maar weinigen die over een zware sub
    konden beschikken, die dingen kosten in vergelijking met nu toch wel een aardig kapitaaltje..... achteraf helemaal niet
    erg, want hij speelt nu nog steeds de sterren van de hemel (nu maar hopen dat ie dat ook blijft doen) en was ook internet
    nog niet zo'n grote vraagbaak als het nu wel is, anders had ik daar wel ervaringen van anderen opgezocht.... toen waren
    die er gewoon niet te vinden.

    Yep..... een goed afgeregelde sub hoor je niet, je mist hem pas als je hem uitzet en anderen denken dat hij niet aanstaat,
    tijdens muziek speelt hij dan heerlijk mee, vult de gewone speakers aan waar die tekort komen en kan dan omdat het volume
    aan te passen is, ook als het zacht staat, toch die diepgang geven die je speakers niet halen bij lage volumes..... of
    misschien wel.... maar ons menselijk gehoor laat hier wel een steekje vallen..... vroeger hadden we ook "loudness" op
    de diverse versterkers, soms auto, soms zelf aan of uit te zetten.....

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Luidheid


    Omdat ik hier niet met hoge volumes kan draaien, is het wel fijn dat ik met de sub eea kan compenseren en zodoende
    toch een heel fijn laag kan realiseren bij lage volumes..... ach als ik toch eens geen buren had Zodoende kun je met
    een sub veel meer bereiken dan de meeste mensen denken, zelf heb ik alles naar volle tevredenheid kunnen instellen
    zonder de buren tot last te hoeven zijn en dan toch zelf nog een aangenaam laag te hebben.

    Mag het een paar keer per jaar gebeuren dat ik wel helemaal uit mijn dak kan gaan....... ja, alleen overdag, zijn de meesten
    aan het werk en mijn buurtjes die wel thuis zijn, die hebben volgens hun zeggen geen last van mij. Ons lieve hondekind
    wordt 2 september 15 jaar en heeft het laag gelukkig ook niet meer in de gaten, is wel fijn, want hij hoort nu ook geen
    onweer meer en daar was/is kind altijd heel bang voor.

    Ja..... een goede en geheel naar je eigen smaak afgeregelde setup is echt om van te genieten, en dat doe ik toch wel
    dagelijks, en zoals gisteren ook wel eens enkel met muziek van CD en op andere dagen ook wel van DVD's en Blu ray's
    met muziek van live-concerten. Het overgrote deel is toch wel films en series en met een beamer is het helemaal de hemel

    Ja, de TS mag daar best wel wat moeite voor doen en zoals je zegt:

    Je wordt beloond voor de moeite.
    Have fun and enjoy your collection

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Waarom stiekem? nergens staat dat +2dB niet goed zou zijn

    Je kan hem dan ook bijvoorbeeld +1dB zetten als +2 net iets teveel is naar jouw smaak en 0 net iets te weinig, dat heet dan finetunen

    Nogmaals, je moet het wel heel erg bont maken wil er iets stuk gaan, maar een sub die ongecontroleerd staat te rommelen bij heel
    zware lage tonen heeft de volumeregelaar iets te ver open staan. Als je met de volume knop op de sub net die goede
    stand van max geluid zonder gerommel hebt gevonden, dan geeft hij je het meeste waar voor zijn geld, maar zoals gezegd je dient wel
    geduld te hebben en wat durven experimenteren.

    Mijn surrounds staan ook op fullrange, ook mijn backsurrounds staan op fullrange, zelfs de inregel mic. was het daarmee eens
    maar de sub kon de setup toch niet goed inpassen, die heb ik er geduld dan ook heel goed ingekregen, er zijn mensen die denken
    dat hij soms uit staat, maar hij ondersteunt juist alle speakers uit de kunst en vult het laag aan dat mijn speakers zelf niet kunnen weergeven.
    Het mooie van de sub is dat je zelfs bij lage volumes nog steeds een mooie bas houd, dat redden mijn speakers zelf niet bij een laag volume
    niet, vaak een reden dat anderen te hard draaien om nog een beetje laag te krijgen.

    Je stelt alles in zoals je het zelf fijn vind klinken, niemand en dan ook helemaal niemand hoeft het daar mee eens te zijn, maar
    als jij er blij mee bent, dan is het goed...... je kan hooguit een tip krijgen om het nog meer naar je eigen hand te zetten

    Durf gewoon lekker te experimenteren, daar gaat het niet stuk van.

    Ben je wel bang dat het stuk gaat, vraag dan wat je wel en niet kan/wil doen en of dat wat je wil doen kwaad kan, laten we
    wel even weten niet kan of juist wel kan...... eigenlijk kan alles zolang het niet vervormd en het geluid aangenaam blijft
    klinken. de enige echt slechte combinatie is die van een lichte versterker en speakers die juist wel wat vermogen kunnen
    gebruiken. De te lichte versterker kan bij hoge volumes niet het benodigde vermogen leveren en dan gaan clippen, dit is
    dodelijk voor de spoelen van de speakers...... en het is soms niet eens te horen dat het misgaat.

    Vraagje wat zijn de frequentie bereiken van je surrounds en center?
    Welk vermogen kan je versterker leveren en wat kunnen je speakers
    verdragen?
    Heb je hier op het forum ook een HT plekje met afbeeldingen van je setup?

    Oh.... welke mediaplayer heb je? Hij kwam een paar keer ter sprake maar
    heb geen idee welke het nu is, of ik moet er overheen gelezen hebben.

    Tja, geen idee. Wellicht omdat voorgesteld was die op 0db te laten en eerst de speakers af te stellen. Maar dat was niet verplicht gesteld. ik ga daar ook even mee spelen, want de surrounds en fronts ben ik wel redelijk tevreden over zover. De effects komen goed door en gaan gelijk over van de ene naar de ander. Muziek moet ik nog even in duiken (muziek om scenes te versterken bedoel ik hiermee).

    Je hebt helemaal gelijk door te stellen dat wanneer IK gelukkig ben, dat het dan goed is. Een ander mag het belabberd vinden.

    Ik blijf terugkomen totdat ik helemaal tevreden ben na ook zelf geknutseld te hebben.

    Mijn receiver is de Marantz SR6004 (bereik en frequenties: zie bijlage svp; heb er niet veel verstand van dus heb een foto van die specs toegevoegd).

    Mijn fronts en surrounds zijn gelijk: Tannoy Revolution R2: http://www.superfi.co.uk/P-4183-disc...kers-pair.aspx
    De Center is de: Tannoy Revolution Rc: http://www.superfi.co.uk/p-4531-disc...e-speaker.aspx

    Ik heb geen plekje op het forum met foto's, sorry.

    De Mediaplayer is de Mede8er MED500X.


    Nogmaals: ik doe mijn best en wil er veel moeite en tijd insteken. Sommige scenes zou ik graag willen testen maar mijn jonge kinderen kunnen dat echt niet zien. Cars is een goede scene inderdaad. En savonds wil mijn vrouw ook wel eens kijken en met mijn weinige verstand ervan is het fijn dat jullie er zijn met de hulp die jullie aandragen
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  3. #78

    Standaard

    Lijkt mij ook wel moeilijk om een sub goed in te passen in en woonkamer.
    Teveel is weer niet goed, buren en kinderen.
    Te weinig is ook weer niets.
    Gelukig heb ik dat probleem niet en kan de hele set laten doen waar het voor is gemaakt.
    Moet er ook niet aan denken om steeds alles weer bij te regelen naar de omstandigheden.
    Je zal een tussenmaat moeten vinden naar je eigen smaak en leefruimte maar hoe duur je set ook is, het zijn de omstandigheden waar je mee blijft kampen.
    Destemin zal je er zeker van kunnen genieten als je de balans kunt vinden.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  4. #79

    Standaard

    Wat is er gebeurd met de dB-meter en de test-DVD/-BD?

    Hebben deze plaats gemaakt voor de meetmicrofoon of gaan we een set nu zo in laten stellen dat ze die instellingen blijven veranderen?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Tja, geen idee. Wellicht omdat voorgesteld was die op 0db te laten en eerst de speakers af te stellen. Maar dat was niet verplicht gesteld. ik ga daar ook even mee spelen, want de surrounds en fronts ben ik wel redelijk tevreden over zover. De effects komen goed door en gaan gelijk over van de ene naar de ander. Muziek moet ik nog even in duiken (muziek om scenes te versterken bedoel ik hiermee).

    Je hebt helemaal gelijk door te stellen dat wanneer IK gelukkig ben, dat het dan goed is. Een ander mag het belabberd vinden.

    Ik blijf terugkomen totdat ik helemaal tevreden ben na ook zelf geknutseld te hebben.

    Mijn receiver is de Marantz SR6004 (bereik en frequenties: zie bijlage svp; heb er niet veel verstand van dus heb een foto van die specs toegevoegd).

    Mijn fronts en surrounds zijn gelijk: Tannoy Revolution R2: http://www.superfi.co.uk/P-4183-disc...kers-pair.aspx
    De Center is de: Tannoy Revolution Rc: http://www.superfi.co.uk/p-4531-disc...e-speaker.aspx

    Ik heb geen plekje op het forum met foto's, sorry.

    De Mediaplayer is de Mede8er MED500X.


    Nogmaals: ik doe mijn best en wil er veel moeite en tijd insteken. Sommige scenes zou ik graag willen testen maar mijn jonge kinderen kunnen dat echt niet zien. Cars is een goede scene inderdaad. En savonds wil mijn vrouw ook wel eens kijken en met mijn weinige verstand ervan is het fijn dat jullie er zijn met de hulp die jullie aandragen
    Mooie speakerset, ken de Tannoy's van een collega, mooi diep laag en middengebied is fijn, het hoog is iets ingetogener dan van mijn eigen speakers maar er is helemaal niets mis mee

    Uit het geheel zou je dan ook een schitterend geluid moeten kunnen toveren, vier zuilen rondom is een luxe, heb ook onze posts gevonden toen je ze net had genomen in plaats van de R1's.

    Je hebt er nu al jaren van kunnen genieten, is er ergens een stofdoek langs gegaan en daarmee alles ontregelt?

    Met de rest van je setup is ook niets mis, zeker als je niet het onderste uit de kan haalt met je receiver lijkt het mij dat er echt weinig fout kan gaan. Je center kan tot 50Hz gaan en met de
    instelling van 80Hz voor de sub zit je dan met een mooie overlap.

    De volume instellingen van de speakers onderling lijkt me niet echt moeilijk, zeker niet als je dat doet met een goede dynamische CD met je receiver in de stand All Channel stereo, als het
    overal even luid klinkt en je niet echt het idee hebt dat de ene speaker harder of zachter staat dan een ander, dan is het goed ingesteld. De sub erbij inpassen is het moeilijkste deel, zeker
    omdat er heel veel verschil zit in laag tussen de diverse films. Zoals we allemaal al opmerkten dien je met het inpassen van de sub een beetje geduld te hebben, jamiev merkt het ook al op,
    het is en blijft lastig om een goed gemiddelde te vinden.

    Jamiev merkte ook op dat je het soms moet aanpassen aan de omstandigheden, hij vind dat vervelend, hij heeft dan wel de luxe dat hij een apart gebouwtje heeft met daarin zijn thuisbios en
    heel veel minder rekening hoeft te houden met buren, ook hij kan echter niet onbeperkt de boel opentrappen ...... al komt ie wel heel ver..... kan ik maar een paar keer per jaar doen.

    Zelf heb ik heel fijne instellingen die mij ook bij lagere volumes voldoende zware bass laten horen, zelf vind ik het niet erg om als het wat later wordt de sub wat te knijpen als dat nodig
    zou moeten zijn, in het geval van een oudere TV serie is het niet nodig, maar bij een ruige actie film vaak wel, ben nu eenmaal iemand die ook heel laat films kijkt en dan dien je echt rekening
    te houden met de buren en ook mijn wederhelft wil rustig kunnen slapen zonder het bed uitgedreunt te worden. Heb zelf wel een heel fijne receiver op dat gebied, op de AB zit 1 knopje
    om direct naar de kanaalinstellingen te gaan, het subkanaal kiezen en dan kan ik simpel en snel even de het volume verlagen. Ook hoef ik niets terug te stellen, deze instellingen zijn niet
    permanent, mijn ideale instelling blijft gewoon bestaan en als ik bij een volgende filmsessie de receiver weer aanzet dan staat hij gewoon weer op zijn door mij ingeprogrammeerde
    settings.

    Als je ergens vragen over hebt.....
    Have fun and enjoy your collection

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Lijkt mij ook wel moeilijk om een sub goed in te passen in en woonkamer.
    Teveel is weer niet goed, buren en kinderen.
    Te weinig is ook weer niets.
    Gelukig heb ik dat probleem niet en kan de hele set laten doen waar het voor is gemaakt.
    Moet er ook niet aan denken om steeds alles weer bij te regelen naar de omstandigheden.
    Je zal een tussenmaat moeten vinden naar je eigen smaak en leefruimte maar hoe duur je set ook is, het zijn de omstandigheden waar je mee blijft kampen.
    Destemin zal je er zeker van kunnen genieten als je de balans kunt vinden.
    Zelf heb ik die balans al een tijdje gevonden en kan helemaal optimaal genieten, kan heel simpel en zonder al te veel handelingen en zonder een menu
    in te hoeven duiken, het volume van de sub even aanpassen aan het tijdstip van gebruik.

    Hoop dat Raymond ook zijn draai kan vinden en die instellingen vind die hem helemaal gelukkig maken, juist door wat te durven leer je je setup
    het beste kennen, het maakt dat je juist dan wat makkelijker het geluid naar je eigen wensen kunt instellen.

    Zou ook wel zo'n ruimte willen hebben die jij hebt...... maar heb niet eens een eigen tuin
    Have fun and enjoy your collection

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mooie speakerset, ken de Tannoy's van een collega, mooi diep laag en middengebied is fijn, het hoog is iets ingetogener dan van mijn eigen speakers maar er is helemaal niets mis mee

    Uit het geheel zou je dan ook een schitterend geluid moeten kunnen toveren, vier zuilen rondom is een luxe, heb ook onze posts gevonden toen je ze net had genomen in plaats van de R1's.

    Je hebt er nu al jaren van kunnen genieten, is er ergens een stofdoek langs gegaan en daarmee alles ontregelt?

    Met de rest van je setup is ook niets mis, zeker als je niet het onderste uit de kan haalt met je receiver lijkt het mij dat er echt weinig fout kan gaan. Je center kan tot 50Hz gaan en met de
    instelling van 80Hz voor de sub zit je dan met een mooie overlap.

    De volume instellingen van de speakers onderling lijkt me niet echt moeilijk, zeker niet als je dat doet met een goede dynamische CD met je receiver in de stand All Channel stereo, als het
    overal even luid klinkt en je niet echt het idee hebt dat de ene speaker harder of zachter staat dan een ander, dan is het goed ingesteld. De sub erbij inpassen is het moeilijkste deel, zeker
    omdat er heel veel verschil zit in laag tussen de diverse films. Zoals we allemaal al opmerkten dien je met het inpassen van de sub een beetje geduld te hebben, jamiev merkt het ook al op,
    het is en blijft lastig om een goed gemiddelde te vinden.

    Jamiev merkte ook op dat je het soms moet aanpassen aan de omstandigheden, hij vind dat vervelend, hij heeft dan wel de luxe dat hij een apart gebouwtje heeft met daarin zijn thuisbios en
    heel veel minder rekening hoeft te houden met buren, ook hij kan echter niet onbeperkt de boel opentrappen ...... al komt ie wel heel ver..... kan ik maar een paar keer per jaar doen.

    Zelf heb ik heel fijne instellingen die mij ook bij lagere volumes voldoende zware bass laten horen, zelf vind ik het niet erg om als het wat later wordt de sub wat te knijpen als dat nodig
    zou moeten zijn, in het geval van een oudere TV serie is het niet nodig, maar bij een ruige actie film vaak wel, ben nu eenmaal iemand die ook heel laat films kijkt en dan dien je echt rekening
    te houden met de buren en ook mijn wederhelft wil rustig kunnen slapen zonder het bed uitgedreunt te worden. Heb zelf wel een heel fijne receiver op dat gebied, op de AB zit 1 knopje
    om direct naar de kanaalinstellingen te gaan, het subkanaal kiezen en dan kan ik simpel en snel even de het volume verlagen. Ook hoef ik niets terug te stellen, deze instellingen zijn niet
    permanent, mijn ideale instelling blijft gewoon bestaan en als ik bij een volgende filmsessie de receiver weer aanzet dan staat hij gewoon weer op zijn door mij ingeprogrammeerde
    settings.

    Als je ergens vragen over hebt.....
    Dank je wel. Ik weet wat ze kunnen en ben er ook erg blij mee.

    Zeker een luxe, 4 zuilen, temeer omdat het van mijn vrouw mocht. Je hoort wel eens anders
    De stofdoek gaat onder mijn (deskundige) leiding eroverheen, maar niet bij de aansluitingen. Zo ook niet aan de achterzijde van de receiver. De kabels heb ik in gootjes gelegd, dus door stofzuigen kan het ook niet losraken. Dit heb ik overigens wel gechecked, maar alles zit goed. De sub, enigzins het probleempje nog, zit ook alles goed aangesloten.

    Op dit moment ben ik bezig om de luidheid van de speakers zo in te stellen dat ze een geheel gaan vormen en in elkaar overgaan. Dat is op zich al lastig. Ik heb Cars 1 als test bd erbij gepakt en kan evt nog uitwijken naar een andere film (Batman TDK).

    Heb jij een tip voor zo'n audio cd? Ik heb genoeg muziek op de plank en met spotifty kom ik ook een heel eind, maar geen idee wat nu een goede test cd zou zijn (zie mijn onderschrift; niet echt testmateriaal voor audio (alleen voor mij om te genieten )).

    Ondanks dat ik buren en kinderen heb, mag hij bij zeker tot 22:00 uur lekker dreunen. Daarnaast heb ik nog een nightmodus die eea verzacht en toch kun je dan nog genieten. Maarja, dan moet ik daar eerst wel zien te komen hahahaha. Komt wel goed. Ben op weg.

    Vraagje: Door de audyssey microfoon is de Equalizer ook natuurlijk ingesteld. Hebben jullie daar ook eea mee gedaan of alles daarbij op de middellijn gelaten?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Dank je wel. Ik weet wat ze kunnen en ben er ook erg blij mee.

    Zeker een luxe, 4 zuilen, temeer omdat het van mijn vrouw mocht. Je hoort wel eens anders
    De stofdoek gaat onder mijn (deskundige) leiding eroverheen, maar niet bij de aansluitingen. Zo ook niet aan de achterzijde van de receiver. De kabels heb ik in gootjes gelegd, dus door stofzuigen kan het ook niet losraken. Dit heb ik overigens wel gechecked, maar alles zit goed. De sub, enigzins het probleempje nog, zit ook alles goed aangesloten.

    Op dit moment ben ik bezig om de luidheid van de speakers zo in te stellen dat ze een geheel gaan vormen en in elkaar overgaan. Dat is op zich al lastig. Ik heb Cars 1 als test bd erbij gepakt en kan evt nog uitwijken naar een andere film (Batman TDK).

    Heb jij een tip voor zo'n audio cd? Ik heb genoeg muziek op de plank en met spotifty kom ik ook een heel eind, maar geen idee wat nu een goede test cd zou zijn (zie mijn onderschrift; niet echt testmateriaal voor audio (alleen voor mij om te genieten )).

    Ondanks dat ik buren en kinderen heb, mag hij bij zeker tot 22:00 uur lekker dreunen. Daarnaast heb ik nog een nightmodus die eea verzacht en toch kun je dan nog genieten. Maarja, dan moet ik daar eerst wel zien te komen hahahaha. Komt wel goed. Ben op weg.

    Vraagje: Door de audyssey microfoon is de Equalizer ook natuurlijk ingesteld. Hebben jullie daar ook eea mee gedaan of alles daarbij op de middellijn gelaten?
    Tot 20:00-21:00 uur kan ik met een redelijk volume draaien, hierna moet ik toch al rekening gaan houden met de omgeving,
    kleine kinderen bij buren en door isolatie komen buiten geluiden minder naar binnen, maar onderlinge binnen geluiden zijn
    nu makkelijker te horen ook al is het vaak niet duidelijk waar zij vandaan komen. Je hebt het dan iets ruimer dan in mijn
    omstandigheden, doch ik geniet er niet minder om, het hoeft niet heel hard te staan om toch alles te beleven zoals het
    een beetje bedoeld is.

    Om alle kanalen op de luisterplek als 1 geheel te krijgen op het gebied van volume is de all channel stereo stand ideaal,
    met een 5.1 track gaat het zeker niet lukken, dit omdat er bijna niet 1 film op dezelfde wijze en sterktes is afgemixed.

    We hebben goede speakers en kunnen duidelijk horen of je van doen hebt met kwalitatief goed geluid, als je redelijk
    vaak naar je CD verzameling luisterd, dan valt je wel op wat je beter dan een ander vind klinken, neem 1 van de beter
    klinkende CD's, liefst 1 waar wat verschillende instrumenten worden gebruikt. Zelf vind ik de Spirits of Nature CD's beter
    dan gemiddeld klinken, ook de 2 Raindance zijn goed, of als je voor het bijvoorbeeld iets met wat laag wilt gaan is
    Sonique met Hear my Cry wel aardig, heel veel laag zit er bijvoorbeeld in de SACD van Destiny's Child het album Survivor,
    maar die is niet meer te koop. Een andere CD die ik heel goed vind klinken is bijvoorbeeld Stonehenge4 Echoes Of Ancient
    Mysteries.... beetje lastig om een nummer te vinden dat geschikt is om mee te regelen, maar de CD heeft en mooiste
    laag en het hoogste hoog.

    Audyssey:

    http://www.audyssey.com/technologies/dynamic-eq

    Had een paar posten terug onze gehoor tekortkomingen al ter sprake gebracht...... het is helaas niet anders

    Er zullen er zijn die er prat op gaan dat zij geen toonregeling gebruiken en daar heel trots op zijn, want het zou
    zogenaamd niet horen, je moet immers alles weergeven zoals het bedoeld is en dan hoor je niet met een EQ te
    spelen. Ze vergeten dat elke ruimte en omstandigheid anders is en dat er waarschijnlijk niet 1 speaker bestaat
    die in staat is om 1 op 1 het originele geluid weer te geven, maar goed dat terzijde.

    Als je met Audyssey draait dan zie je niet hoe eea is ingesteld..... tenminste mijn receiver laat dat niet zien,
    maar omdat bij mij de metingen op gebied van volume en klank niet helemaal lekker gaan met de setup mic.
    heb ik alles zelf ingesteld, helemaal naar eigen smaak

    Met andere woorden, ja, ik gebruik de EQ wel en dan heb ik ook nog eens een heel erg uitgebreide. Kan fronts,
    center, rears, backrears en sub helemaal onafhankelijk van elkaar instellen en dat is wel fijn als je zoals bij
    mij met verschillende afmetingen van de speakers draait. Je kan de tekortkomingen van je ruimte met de EQ
    compenseren en ook je eigen smaak aanbrengen, er kan wat tijd in gaan zitten.....

    Persoonlijk heb ik schijt aan de puristen, vooral die van de oude stempel met alles nog analoog en hele
    exotische en vooral dure merken. We leven nu in het digitale tijdperk.... er wordt al heel wat "afgeknoeid met
    de audio tracks voordat zij op de schijf gaan..... vind ik dat je er zelf ook een beetje mee mag knoeien

    Zou zeggen, leef je uit en veel plezier tijdens het knoeien
    Have fun and enjoy your collection

  9. #84

    Standaard

    Dank je wel. Ik heb Food for Thought and action

    Ik ga denk ik Black and White night gebruiken van Roy Orbison.
    Als je veel instrumenten wilt hebben met een heerlijke accoustic dan zit ik goed
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  10. #85

    Standaard

    Roy..... die is er al een tijdje niet meer, de audio zal dan wel niet die dynamiek kunnen bereiken
    van hedendaagse opnamen.

    Er zijn ook Blu rays met muziek, mag er zelf ook graag naar kijken/luisteren. Een schijfje met
    een heel goede klank is die van bijvoorbeeld de Killers - Live From The Royal Albert Hall, ook
    de Blu ray van The Eagles - Farewell 1 Tour Live from Melbourne weet ook mijn oren te strelen.
    Dan heb ik nog wel een stapeltje met muziek Blu rays die lekker klinken, een beetje teveel om
    op te noemen.

    Het gaat je vast lukken, al heb ik over mijn setup wel meer dan 95% van de tijd, dat ik thuis ben,
    de beschikking/het gebruiksgenot
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 20-08-2014 om 22:59
    Have fun and enjoy your collection

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Zeker een luxe, 4 zuilen, temeer omdat het van mijn vrouw mocht. Je hoort wel eens anders
    Dat je 4 zuilen hebt is idd een luxe en helemaal als je zo opgesteld hebt dat ze allemaal op dezelfde afstand staan. Zo niet, dan heb je kans dat het geluid van de zuilen aan de achterkant op de 'sweetspot' krachtiger is dan van de voorkant en zal het lastiger zijn om de niveaus goed in te stellen. In dat geval zou je kunnen proberen om de 'fronts' op een andere manier aan te sluiten nl. die met 2 sets kabels en 2 eindtrappen per 'front' ook wel 'bi-amping' genoemd.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Heb jij een tip voor zo'n audio cd?
    Een soort muziek waar je zelf niet zo veel van houdt of waarbij bas-partijen veel verschillende tonen hebben zodat je het hele laag-bereik kan testen, zoals bij die van RHCP. Alleen is dat soms wat te snel voor een luidspreker die mooie diepe lage tonen kunnen produceren.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Vraagje: Door de audyssey microfoon is de Equalizer ook natuurlijk ingesteld. Hebben jullie daar ook eea mee gedaan of alles daarbij op de middellijn gelaten?
    Ik heb geen Audyssey, maar YPAO, wat vergelijkbaar is. Vaak heeft een (door een 'autosetup ingestelde) EQ alleen nut als je set niet goed samengesteld is, je heel veel problemen met de akoestiek en opstelling hebt of als je wilt dat het geluid dezelfde klank-eigenschappen heeft als in een opnamestudio of bioscoop. In het laatste geval, zal het afhankelijk zijn van wat jouw voorkeur heeft en hoe goed jouw gehoor zich aan kan passen op jouw set en situatie.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 21-08-2014 om 00:04
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Er zullen er zijn die er prat op gaan dat zij geen toonregeling gebruiken en daar heel trots op zijn, want het zou
    zogenaamd niet horen, je moet immers alles weergeven zoals het bedoeld is en dan hoor je niet met een EQ te spelen.

    Als je met Audyssey draait dan zie je niet hoe eea is ingesteld..... tenminste mijn receiver laat dat niet zien,
    maar omdat bij mij de metingen op gebied van volume en klank niet helemaal lekker gaan met de setup mic.
    heb ik alles zelf ingesteld, helemaal naar eigen smaak

    Met andere woorden, ja, ik gebruik de EQ wel en dan heb ik ook nog eens een heel erg uitgebreide. Kan fronts,
    center, rears, backrears en sub helemaal onafhankelijk van elkaar instellen en dat is wel fijn als je zoals bij
    mij met verschillende afmetingen van de speakers draait. Je kan de tekortkomingen van je ruimte met de EQ
    compenseren en ook je eigen smaak aanbrengen, er kan wat tijd in gaan zitten.....

    Persoonlijk heb ik schijt aan de puristen, vooral die van de oude stempel met alles nog analoog en hele
    exotische en vooral dure merken. We leven nu in het digitale tijdperk.... er wordt al heel wat "afgeknoeid met
    de audio tracks voordat zij op de schijf gaan..... vind ik dat je er zelf ook een beetje mee mag knoeien

    Zou zeggen, leef je uit en veel plezier tijdens het knoeien
    Er zijn ook puristen die wel een EQ laten gebruiken, alleen heeft het dan een andere naam zoals 'Room Perfect'.

    Het is alleen jammer dat de 'auto-setups' niet laten zien hoe ze de EQ ingesteld hebben, want dan zou je die als voorbeeld kunnen gebruiken om zelf instellingen te maken met meer symmetrie. Dit zal een reden zijn dat Onkyo zelf ook een 'auto-setup' heeft ontwikkeld.

    Ik vind het geknoei met audiotracks op schijf wel meevallen, omdat het vaak komt door leeftijdskeuringen en mensen die niet zulke goede sets hebben als wij. Wat dat betreft is Nederland een lastige markt. De meeste bronnen waarbij geknoeid is met het geluid zijn TV-uitzendingen en OnDemand diensten. Om zogenaamd de weergave te optimaliseren, hebben deze vaak matige effekten en weinig dynamiek. Al moet ik er wel bij zeggen dat de geluidssterktes nu wel meer genormaliseerd zijn, waardoor je niet meer zo vaak aan de volumeknop hoeft te draaien als er een reclameblok komt.

    Zolang er nog steeds mensen zijn die een set of apparaat kopen zonder mogelijkheden om de weergave aan te passen of deze niet willen gebruiken, zal er dus alleen maar meer van die troep komen en zal het lastig blijven om een set goed in te stellen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat je 4 zuilen hebt is idd een luxe en helemaal als je zo opgesteld hebt dat ze allemaal op dezelfde afstand staan. Zo niet, dan heb je kans dat het geluid van de zuilen aan de achterkant op de 'sweetspot' krachtiger is dan van de voorkant en zal het lastiger zijn om de niveaus goed in te stellen. In dat geval zou je kunnen proberen om de 'fronts' op een andere manier aan te sluiten nl. die met 2 sets kabels en 2 eindtrappen per 'front' ook wel 'bi-amping' genoemd.


    Een soort muziek waar je zelf niet zo veel van houdt of waar ik o.a. mee test is RHCP. De bas-partijen van deze band hebben veel verschillende tonen zodat je het hele laag-bereik kan testen. Alleen is dat soms wat te snel voor een luidspreker die mooie diepe lage tonen kunnen produceren.

    Ik heb geen Audyssey, maar YPAO, wat vergelijkbaar is. Vaak heeft een (door een 'autosetup ingestelde) EQ alleen nut als je set niet goed samengesteld is, je heel veel problemen met de akoestiek en opstelling hebt of als je wilt dat het geluid dezelfde klank-eigenschappen heeft als in een opnamestudio of bioscoop. In het laatste geval, zal het afhankelijk zijn van wat jouw voorkeur heeft en hoe goed jouw gehoor zich aan kan passen op jouw set en situatie.
    Je hobby is toch wel die duim van je en het vooral lastiger te doen voorkomen dan het in werkelijkheid is om iets in te stellen.

    Overal gooi je problemen op het pad die er in weze(nog) niet zijn, staande golven, liggende golven, dB meters, en nu weer het in de meeste gevallen volkomen nutteloze biamping.

    Biamping voorstellen voor iets waar je met een beetje gezond verstand enkel een dB of meer geeft aan de fronts ter compensatie van de overige speakers, of je verlaagt het volume
    van de speakers die dichterbij staan iets.....

    Je hebt al vreselijk lopen neuzelen op het gebeid van de sub en ook hier weer een opmerking die ik weer eens niet kan volgen.

    Je bent een beste gozer, maar wat kraam je er toch altijd weer een onzin uit, je zal het misschien wel goed bedoelen maar het staat er, ook nu weer, allemaal even beroerd;

    hoe goed jouw gehoor zich aan kan passen op jouw set en situatie
    Volgens mij waren we hier toch echt bezig om de set van Raymond aan te passen aan zijn eigen smaak en gehoor en niet andersom.

    Op een paar andere post van je ben ik niet al te diep ingegaan, zoveel kul kan ik niet verdragen en hoop enkel met de vermelding dat het kul is ook anderen een beetje tegen je te beschermen,
    zoals al eerder gezegd, ik ken je, je bent een best mens, maar die duim van je....... en hoe het er soms staat, krijg een 100 tal Paracetemol's van je.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Er zijn ook puristen die wel een EQ laten gebruiken, alleen heeft het dan een andere naam zoals 'Room Perfect'.

    Het is alleen jammer dat de 'auto-setups' niet laten zien hoe ze de EQ ingesteld hebben, want dan zou je die als voorbeeld kunnen gebruiken om zelf instellingen te maken met meer symmetrie. Dit zal een reden zijn dat Onkyo zelf ook een 'auto-setup' heeft ontwikkeld.

    Ik vind het geknoei met audiotracks op schijf wel meevallen, omdat het vaak komt door leeftijdskeuringen en mensen die niet zulke goede sets hebben als wij. Wat dat betreft is Nederland een lastige markt. De meeste bronnen waarbij geknoeid is met het geluid zijn TV-uitzendingen en OnDemand diensten. Om zogenaamd de weergave te optimaliseren, hebben deze vaak matige effekten en weinig dynamiek. Al moet ik er wel bij zeggen dat de geluidssterktes nu wel meer genormaliseerd zijn, waardoor je niet meer zo vaak aan de volumeknop hoeft te draaien als er een reclameblok komt.

    Zolang er nog steeds mensen zijn die een set of apparaat kopen zonder mogelijkheden om de weergave aan te passen of deze niet willen gebruiken, zal er dus alleen maar meer van die troep komen en zal het lastig blijven om een set goed in te stellen.
    Had dit stukje nog niet gezien toen ik bezig was met dat andere antwoord hierboven.

    Mijn receiver beschikt over oa THX..... en Audyssey...... en nog een berg zaken die ik niet gebruik...... dus ook Audyssey.

    Leeftijdskeuringen voor audiotracks???? heel goede kwaliteit dan is het voor 18????

    Slechtere Blu ray(audio technisch gesproken dan) schijven omdat veel mensen een mindere set hebben dan wij?????

    Sorry als ik het wederom niet begrijp, leeftijdskeuringen voor de audio is mijn inziens voor het taalgebruik en heeft niets van doen met de kwaliteit van het audiosignaal. ( heb kinder Disney films die heel goed geluid hebben, kan ik het hele gebouw mee slopen en ook de zeer jeugdigen een fikse permanente gehoorbeschadiging mee geven) Sorry maar ik begrijp echt niet wat je bedoeld met de leeftijdskeuring

    Met geknoeid bedoel ik dat een audiotrack op een schijf helemaal wordt aangepast, zoals een mixer en producent dat willen, ze kunnen er net zoveel laag instoppen als ze willen en als er surround is, dan kunnen ze naar believen de surrounds meer of minder laten meedoen, electronisch is er van alles in te stellen en zeker bij films wordt er van alles toegevoegd en is er heel veel kunstmatig electronisch geluid, ik noem dat een beetje oneerbiedig knoeien met geluid, maar je kan het zowel positief als negatief opvatten, zelf vind ik het heerlijk om lekker te knoeien

    TV series van OnDemand diensten..... ja..... waarom heeft het zolang geduurd dat men gereed was met HD en waarom wordt er vaak beknibbeld op de geluidstracks op schijfjes.... kwestie van bandbreedte, capaciteit.... centenkwestie bij TV en op schijfjes ruimtegebrek of een combinatie ervan, enkellaags schijfje of dubbellaags is ook weer een centenkwestie.

    Kijk al jaren geen TV meer, zeker door die reclame en het gehalte van veel uitzendingen. De klachten over de extreme verschillen in volume tussen reclame en het andere heeft jarenlang geduurd, kwestie van willen opvallen met je reclames kan dat wel een beetje begrijpen als je als adverteerder wordt geknipt en geschoren, dan wil je ook opvallen. Opgevallen zijn ze bij mij, heb er zo'n pesthekel aan gekregen dat ik er al jaren niet meer naar kijk en luister

    Dan deze:

    Zolang er nog steeds mensen zijn die een set of apparaat kopen zonder mogelijkheden om de weergave aan te passen of deze niet willen gebruiken, zal er dus alleen maar meer van die troep komen en zal het lastig blijven om een set goed in te stellen
    Dat maakt dat je me nu 102 paracetemols verschuldigd bent

    Je zal het wederom goed bedoelen, maar het staat er weer zo ongelukkig.

    Raymond heeft een mooie speakerset en met zijn receiver kun je daar echt hele mooie resultaten uithalen, kan even duren eerdat je dat bereikt, maar Raymond heeft laten blijken dat hij dat ook wil, het meest optimale eruit halen wat erin zit

    Zelf ben ik ook maanden bezig geweest om er uit te halen wat erin zit en dan helemaal naar eigen smaak, vind het ook heel positief dat Raymond zich niet de wet door anderen wil laten voorschrijven en het wil instellen zoals hem dat zelf goed dunkt

    Weet niet of je met die troep de hardware of de software bedoeld, maar kan me niet druk maken om mensen die vet op vakantie gaan en dan een barrel als HT kopen, het liefst alles in 1 omdat dat zo makkelijk is en ze dan niet hoeven na te denken.....
    lekker laten gaan, wil ze wel eens helpen met aansluitingen advies, maar verder zeuren ze eigenlijk nooit over de klank, ze weten wel dat het rommel is en ze zijn er waarschijnlijk tevreden mee.

    De software is wisselvallig, maar ik kijk geen rommel op demand, ik koop nog steeds het origineel en dat wil ik zo optimaal mogelijk zien en beluisteren en daar gaat het hier in dit topic over, je geluid zo optimaal mogelijk krijgen...... en er worden nog steeds
    films uitgegeven met schitterend mooi beeld en geluid.

    Als je set heel goed is ingesteld....ja... dan weet je hoe het is gesteld met de kwaliteit van de software, ik weet dat beroerd geluid niet ligt aan mijn setup, maar aan de prutser die het heeft uitgebracht, heb immers schitterend geluid bij hen waar het wel op orde is.

    Begrijp me niet verkeerd, ik heb nog een paar duizend uur kijkachterstand bij TV-series en van de oudere series neem ik het niet kwalijk dat het geluid wat minder is, doch waardeer het wel als het wat beter klinkt....

    Niets is mooier dan een perfect naar je eigen smaak afgeregelde setup

    Sorry dat ik je "zo af en toe" niet begrijp, maar ook met deze post ging ik er weer 2 paracetemols op achteruit.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Roy..... die is er al een tijdje niet meer, de audio zal dan wel niet die dynamiek kunnen bereiken
    van hedendaagse opnamen.

    Er zijn ook Blu rays met muziek, mag er zelf ook graag naar kijken/luisteren. Een schijfje met
    een heel goede klank is die van bijvoorbeeld de Killers - Live From The Royal Albert Hall, ook
    de Blu ray van The Eagles - Farewell 1 Tour Live from Melbourne weet ook mijn oren te strelen.
    Dan heb ik nog wel een stapeltje met muziek Blu rays die lekker klinken, een beetje teveel om
    op te noemen.

    Het gaat je vast lukken, al heb ik over mijn setup wel meer dan 95% van de tijd, dat ik thuis ben,
    de beschikking/het gebruiksgenot
    Klopt, maar de dvd met DTS audio vind ik voor de tijd van opname (1988) prima, zelfs goed.
    Maar ik heb (gelukkig) ook de opname van The Eagles Hell Freezes Over. Die is ook te gek.

    De 2 die jij nu opnoemt zal ik gaan proberen te lenen bij de bieb of een kennis (Eagles gek).

    Het is dat ik zo ontezettend veel cd's heb van Elvis, dus de keuze is lastig te filteren. Maar er wordt heel veel zeer goed geremastered door Vick Anesini en klinken de opnames uit 1956 ook zeer vol. Mee eens, het is niet hetgeen nu de studio uitkomt.
    Maar ook met Elvis ga ik kijken hoe het gaat, daar het wel mijn meest gedraaide muziek is via cd of spotify.

    Wat hebben we ook veel keuzes zeg.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Volgens mij waren we hier toch echt bezig om de set van Raymond aan te passen aan zijn eigen smaak en gehoor en niet andersom.
    Dat klopt, maar dit is iets wat hij zelf moet doen. Het probleem is alleen dat wij niet weten hoe het bij hem thuis klinkt, wat hij mist en waardoor dat komt. Een manier om daar een antwoord op te krijgen is door er voor te zorgen dat ook hij zelf voldoende kennis heeft om uit te zoeken wat de mogelijkheden en beperkingen van zijn set en bronnen zijn en hoe hij evt. de weergave van zijn set kan optimaliseren.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Leeftijdskeuringen voor audiotracks???? heel goede kwaliteit dan is het voor 18????

    Slechtere Blu ray(audio technisch gesproken dan) schijven omdat veel mensen een mindere set hebben dan wij?????

    Sorry als ik het wederom niet begrijp, leeftijdskeuringen voor de audio is mijn inziens voor het taalgebruik en heeft niets van doen met de kwaliteit van het audiosignaal. ( heb kinder Disney films die heel goed geluid hebben, kan ik het hele gebouw mee slopen en ook de zeer jeugdigen een fikse permanente gehoorbeschadiging mee geven) Sorry maar ik begrijp echt niet wat je bedoeld met de leeftijdskeuring

    Met geknoeid bedoel ik dat een audiotrack op een schijf helemaal wordt aangepast, zoals een mixer en producent dat willen, ze kunnen er net zoveel laag instoppen als ze willen en als er surround is, dan kunnen ze naar believen de surrounds meer of minder laten meedoen, electronisch is er van alles in te stellen en zeker bij films wordt er van alles toegevoegd en is er heel veel kunstmatig electronisch geluid, ik noem dat een beetje oneerbiedig knoeien met geluid, maar je kan het zowel positief als negatief opvatten, zelf vind ik het heerlijk om lekker te knoeien
    Leeftijdskeuring heeft niet alleen met te maken met wat je te horen/zien krijgt, maar ook hoe. Een film die voor alle leeftijden geschikt is klinkt daardoor heel anders dan een film voor 16 jaar en ouder. Er zijn ook grote verschillen tussen die voor 12- en voor 16-jarigen, maar daarvoor zal je moeten luisteren.

    Mensen met een matige set willen vaak meer (kunstmatig) dynamiek. Bij dat soort sets gaan ook de hogere lage tonen naar de basbox en zullen ze door de vervorming weinig last van hebben als een film een overdosering lage tonen of LFE's heeft. Die kunnen dan een mooie demonstatie geven.....van de levensduur.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Raymond heeft een mooie speakerset en met zijn receiver kun je daar echt hele mooie resultaten uithalen, kan even duren eerdat je dat bereikt, maar Raymond heeft laten blijken dat hij dat ook wil, het meest optimale eruit halen wat erin zit

    Zelf ben ik ook maanden bezig geweest om er uit te halen wat erin zit en dan helemaal naar eigen smaak, vind het ook heel positief dat Raymond zich niet de wet door anderen wil laten voorschrijven en het wil instellen zoals hem dat zelf goed dunkt
    Als je set heel goed is ingesteld....ja... dan weet je hoe het is gesteld met de kwaliteit van de software, ik weet dat beroerd geluid niet ligt aan mijn setup, maar aan de prutser die het heeft uitgebracht, heb immers schitterend geluid bij hen waar het wel op orde is.

    Begrijp me niet verkeerd, ik heb nog een paar duizend uur kijkachterstand bij TV-series en van de oudere series neem ik het niet kwalijk dat het geluid wat minder is, doch waardeer het wel als het wat beter klinkt....

    Niets is mooier dan een perfect naar je eigen smaak afgeregelde setup

    Sorry dat ik je "zo af en toe" niet begrijp, maar ook met deze post ging ik er weer 2 paracetemols op achteruit.
    Zal ik een doosje naar je toe sturen?

    Vaak kun je alleen tevreden zijn als anderen daarmee ook van de bron kunnen genieten.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 22-08-2014 om 00:15
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #92

    Standaard

    hopeloos geval

    I rest my case.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #93

    Standaard

    Nog wat luistertips, niet iedereens smaak maar als je toch aan het lenen gaat, WHo´s afraid for the art of noise, een verzamerlaar van een zeer digitale groep die veel met samples werkt en daarom ook heel veel kan laten horen.
    Of ander, The The, Slow train to dawn, vind ik persoonlijk een heel mooi nummer. Of, die is bijna niet vinden, Ruth Joy met Don´t push it, ook met een lekker laag maar ook, juist op een goede installatie wat beter dan een gemiddeld hiphop-reggae achtig deuntje.

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Dank je wel. Ik weet wat ze kunnen en ben er ook erg blij mee.

    Zeker een luxe, 4 zuilen, temeer omdat het van mijn vrouw mocht. Je hoort wel eens anders
    De stofdoek gaat onder mijn (deskundige) leiding eroverheen, maar niet bij de aansluitingen. Zo ook niet aan de achterzijde van de receiver. De kabels heb ik in gootjes gelegd, dus door stofzuigen kan het ook niet losraken. Dit heb ik overigens wel gechecked, maar alles zit goed. De sub, enigzins het probleempje nog, zit ook alles goed aangesloten.

    Op dit moment ben ik bezig om de luidheid van de speakers zo in te stellen dat ze een geheel gaan vormen en in elkaar overgaan. Dat is op zich al lastig. Ik heb Cars 1 als test bd erbij gepakt en kan evt nog uitwijken naar een andere film (Batman TDK).

    Heb jij een tip voor zo'n audio cd? Ik heb genoeg muziek op de plank en met spotifty kom ik ook een heel eind, maar geen idee wat nu een goede test cd zou zijn (zie mijn onderschrift; niet echt testmateriaal voor audio (alleen voor mij om te genieten )).

    Ondanks dat ik buren en kinderen heb, mag hij bij zeker tot 22:00 uur lekker dreunen. Daarnaast heb ik nog een nightmodus die eea verzacht en toch kun je dan nog genieten. Maarja, dan moet ik daar eerst wel zien te komen hahahaha. Komt wel goed. Ben op weg.

    Vraagje: Door de audyssey microfoon is de Equalizer ook natuurlijk ingesteld. Hebben jullie daar ook eea mee gedaan of alles daarbij op de middellijn gelaten?
    Met de volumes regel je eerst het geluidsbeeld (raar woord, ik weet het) in, dat is dus zoals het geluid op je af komt. Als dat goed is ga je met de equalizer spelen als je dat nodig vind, dus wat meer bas, wat meer hoog, wat meer middentonen, wat jij wil. Dan heb je ook nog de andere nachtmerrie van Puristen, de Loudness knop. Die versterkt de lage en hoge tonen omdat deze voor het menselijk gehoor bij lage volumes minder goed hoorbaar zijn. Bij hogere volumes heeft hij eigenlijk al geen nut meer. Mijn vrouw luistert de hele dag de radio dus staat loudness wel aan. Maar zet ik eens een CD of Film op gaat hij uit omdta het volume dan vaak dusdanig omhoog gaat dat het geen nut heeft. Voor wat betreft test muziek, probeer eens wat van Gary Moore uit zijn Blues tijd, ik denk dat je dat ook wel kunt waarderen of anders iets Nederlandstalig maar persoonlijk vind ik die wel steengoed, de Dijk. Anyway, keuze genoeg denk ik zo.

  20. #95

    Standaard

    Top. ik heb en weet genoeg.
    Voor zover dan

    Gary Moore heb ik alleen het album Still got the Blues. zal die erbij pakken. kan ik weer eens van genieten. Steengoed album.

    Ik heb overigens eea ingesteld op de Receiver en sub.
    Bij mij lijkt het erop dat ik de crossover op de sub voor een kwart openzet en vooralsnog de sub volume voor de helft,
    In de receiver heb ik alle fronts op 0,00db, de center op 0,00db en de surrounds op -1,00db
    Nog niet bij lange na niet definitief maar dit viel me nu op. Ook ipv mix de bass weer op Both gezet in de receiver. Dus zowel uit de sub als de speakers.

    Ik begin er nog plezier in te krijgen ook, maar dat komt ook doordat ik de sub nagenoeg weer terug begin te krijgen.

    Zodra ik wat verder ben en meer te melden zal ik dat zeker weer melden
    Tips blijven natuurlijk altijd welkom
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  21. #96

    Standaard

    Wacht maar tot je klaar bent met instellen, dan heb je er pas echt plezier van
    Maar goed bezig en ga lekker door, je krijgt de set echt goed ingesteld op deze manier, je bent namelijk goed bezig.
    Instellen si vooral een kwestie van luisteren, luisteren en nog eens luisteren tot het klinkt zoals jij het wil.

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Met de volumes regel je eerst het geluidsbeeld (raar woord, ik weet het) in, dat is dus zoals het geluid op je af komt. Als dat goed is ga je met de equalizer spelen als je dat nodig vind, dus wat meer bas, wat meer hoog, wat meer middentonen, wat jij wil. Dan heb je ook nog de andere nachtmerrie van Puristen, de Loudness knop. Die versterkt de lage en hoge tonen omdat deze voor het menselijk gehoor bij lage volumes minder goed hoorbaar zijn. Bij hogere volumes heeft hij eigenlijk al geen nut meer. Mijn vrouw luistert de hele dag de radio dus staat loudness wel aan. Maar zet ik eens een CD of Film op gaat hij uit omdta het volume dan vaak dusdanig omhoog gaat dat het geen nut heeft. Voor wat betreft test muziek, probeer eens wat van Gary Moore uit zijn Blues tijd, ik denk dat je dat ook wel kunt waarderen of anders iets Nederlandstalig maar persoonlijk vind ik die wel steengoed, de Dijk. Anyway, keuze genoeg denk ik zo.
    Het geluidsbeeld regel je niet alleen met de volumes, maar ook met de afstanden. Met de afstanden kun je de 'sweetspot' of een luidspreker virtueel een andere plaats geven zodat bvb de 'centre' in de lijn van de 'fronts' kan worden geplaatst of de lage tonen van de sub naar een punt gefocusd kunnen worden waar ze niet luid genoeg zijn. Je hoeft dan dus niet de luidspreker te verplaatsen.

    Loudness is een mogelijkheid die de meeste receivers niet meer hebben, omdat een aktieve sub voor dat effect kan zorgen. Als je dat effect wilt hebben, zal je dat met de toonregeling moeten regelen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Bij mij lijkt het erop dat ik de crossover op de sub voor een kwart openzet en vooralsnog de sub volume voor de helft,
    Dat het lijkt alsof je de 'cross-over' van de sub niet helemaal open zet is normaal. De lage tonen van de 'fronts' worden nl. gefilterd door de receiver en bij bronnen zonder LFE zal dus niet het hele bereik van de sub gebruikt worden. Daarom noemen we het ook een 'cross-over'.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 24-08-2014 om 16:06
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Loudness is een mogelijkheid die de meeste receivers niet meer hebben, omdat een aktieve sub voor dat effect kan zorgen. Als je dat effect wilt hebben, zal je dat met de toonregeling moeten regelen.
    Het omdat volg ik niet helemaal Gerco. Met loudness boost je zowel laag als hoog. Een subwoofer vangt dat niet op.

    Daarnaast hebben nog veel receivers een loudness instelling. De Pioneers in elk geval wel. Dan heet het ook echt Loudness. Op de Onkyo's is dezelfde functionaliteit terug te vinden onder de noemer Audyssey Dynamic EQ.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  24. #99

    Standaard

    Een aktieve sub kan de lage tonen bij bijna alle geluidssterktes goed weergeven. Wanneer de lagere frekwenties alleen naar de sub gestuurd worden, zal de receiver minder weerstand bieden voor de hogere frekwenties en deze dus wat meer kracht geven, zodat het geluid ongeveer hetzelfde klinkt als bij (boven) normale geluidssterktes. De sterkte van dit effect is afhankelijk van de samenstelling en instellingen van de set.

    Tegenwoordig kan het "loudness-effect" ook op een andere manier geregeld worden, zoals door 'Audyssey Dynamic EQ' of het 'ALC' van Pioneer. In beide gevallen heeft het invloed op het hele bereik en kun je de invloed daarvan instellen. De 'loudness' wordt daarmee gekoppeld aan de volumeregeling en zorgt er op die manier voor dat het effect bij hogere geluidssterktes minder sterk is als bij lagere geluidssterktes.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Het omdat volg ik niet helemaal Gerco. Met loudness boost je zowel laag als hoog. Een subwoofer vangt dat niet op.

    Daarnaast hebben nog veel receivers een loudness instelling. De Pioneers in elk geval wel. Dan heet het ook echt Loudness. Op de Onkyo's is dezelfde functionaliteit terug te vinden onder de noemer Audyssey Dynamic EQ.
    Is duidelijk de weg kwijt, hoofdpijn gevalletje eerste klas.

    Met de afstanden kun je de 'sweetspot' of een luidspreker virtueel een andere plaats geven zodat bvb de 'centre' in de lijn van de 'fronts' kan worden geplaatst of de lage tonen van de sub naar een punt gefocusd kunnen worden waar je ze niet luid genoeg zijn. Je hoeft dan dus niet de luidspreker te verplaatsen
    Hele volksstammen jaag je met zulke uitspraken het dak op, voor deze uitspraak was het een dubbele dosis paracetamol, een dosis voor de onzin en een dosis voor de kunstige zinsopbouw

    Onbegrijpelijk, mag ik lachen, of is dat niet netjes
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •