De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies gevraagd: welke speakers voor PC?

    Beste medeforummers. Ik wil de 2.1 speakerset van mijn pc upgraden. Ik luister veel muziek als ik achter mijn pc zit (iTunes) en heb nu de een 2.1-setje van een paar tientjes, de Trust SP3450. Die doet het redelijk, maar ook niet meer dan dat. Ik zou dus wel iets beters willen, maar omdat het voor aan de pc is (waar ik geen films op kijk) moet het ook weer niet te duur worden, budget max €100-120.

    Binnen die prijsklasse is er bijv. dit setje van Logitech, maar ik vraag me af of dit een verbetering wordt ten opzichte van wat ik nu heb. Wellicht kunnen jullie wat advies geven.

    Wat ik ermee wil doen is vooral muziek luisteren (mp3) en gamen, er moet een subwoofer bij en verder gewoon stereo (2.1, geen 5.1 dus).
    Alvast bedankt!
    Laatst aangepast door Oakey : 04-08-2014 om 18:10

  2. #2

    Standaard

    Logitech biedt veel kwaliteit voor je geld. En het zal wel een verbetering zijn op die Trust speakers die je nu hebt. Als je je budget nog iets op kunt rekken zou ik eerder de Teufel Concept C100 aanraden. http://www.teufelaudio.nl/pc/concept...set-p9895.html

    Of deze: http://tweakers.net/pricewatch/30546...ier-s330d.html

  3. #3

    Standaard

    Ik sluit me aan bij Michael, Trust, ondanks de naam, is niet echt vertrouwenswekkend. Logitech is echt een flink stuk beter maar Teufel is helemaal top.

  4. #4

    Standaard

    Dank voor de tips! Die Teufel ziet er wel fraai uit maar is met kabels en verzending wel 2x het budget...

    Die Edifierset komt meer in de buurt, maar krijgt hier en hier niet echt hele goede recensies.

    In die prijsklasse heb je ook deze Harman Kardon Soundsticks III, kan iemand hier wat over zeggen?
    Laatst aangepast door Oakey : 04-08-2014 om 08:33

  5. #5

    Standaard

    Ik heb geen ervaring met de HK set. Ik zou mijn pijlen richten op Logitech. Heb in het verleden diverse produkten van Logitech gehad en nu nog. Ik heb ook nog een 2.1 setje van Logitech wat ik gebruik als soort smartphone dock om muziek mee te luisteren. Gewoon in de huiskamer. En dat naast mijn home cinemaset, dus dat zegt genoeg lijkt me. Daarnaast nu een Harmony van het merk in gebruik en hiervoor de Z5500 digital gehad, wat ook een fantastisch speakersetje is en was!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H. Bekijk bericht
    Ik heb geen ervaring met de HK set. Ik zou mijn pijlen richten op Logitech. Heb in het verleden diverse produkten van Logitech gehad en nu nog. Ik heb ook nog een 2.1 setje van Logitech wat ik gebruik als soort smartphone dock om muziek mee te luisteren. Gewoon in de huiskamer. En dat naast mijn home cinemaset, dus dat zegt genoeg lijkt me. Daarnaast nu een Harmony van het merk in gebruik en hiervoor de Z5500 digital gehad, wat ook een fantastisch speakersetje is en was!
    Van Logitech krijgt die Z623 (of zelfs nog wat beter) vergelijkbare beoordelingen als de Harman Kardon.

    Het gaat nu denk ik tussen de Edifier S330D en de Logitech Z623. Lastige keuze; kom op wat forums verschillende meningen tegen, waarbij het er op lijkt dat men voor muziek de S330 aanbeveelt en voor films/gamen de Z623. Maar ook dat de S330 wel magere bas heeft (vind ik bij muziek ook belangrijk, althans dat deze natuurgetrouw is, ben geen Beats-fan ) en dat de speakers rechtop staan, en die van de Logitech wat gekanteld. Moeilijk-moeilijk....

    En dan lees ik ook nog reviews die zeggen dat je beter nog dan de Logitech of Edifiersetjes studiomonitors kunt aanschaffen, zoals deze M-Audio V40 die dan ook nog goedkoper zijn.

    Het design van de Harman Kardons vind ik niet mooi als ik eerlijk ben, een beetje retro jaren '90 Mac, je moet er van houden, maar de reviews zijn ook niet juichend. Ik heb denk ik toch liever kleine zwarte satellietjes. Tenzij iemand me kan overtuigen dat de HK echt beter zijn.

  7. #7

    Standaard

    Tja, jij gaf aan een 2.1 set te willen. Vaak zijn die subs erg wollig van geluid. De M-Audio V40 zou, als ik een set specifiek voor muziek aan zou schaffen, mijn voorkeur hebben boven een 2.1 set.

    Uiteraard kun je ook verder kijken naar een leuke microset bijvoorbeeld! Prima aan een pc te koppelen en tevens heb je er veel meer mogelijkheden bij en het ziet er vaak een stuk beter uit dan zo'n plastic PC setje. Zoiets bijvoorbeeld:

    http://hificorner.nl/hifi/compacte-h...sony-cmt-s30ip
    http://hificorner.nl/hifi/compacte-h...-x-hm11-zilver

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H. Bekijk bericht
    Tja, jij gaf aan een 2.1 set te willen. Vaak zijn die subs erg wollig van geluid. De M-Audio V40 zou, als ik een set specifiek voor muziek aan zou schaffen, mijn voorkeur hebben boven een 2.1 set.

    Uiteraard kun je ook verder kijken naar een leuke microset bijvoorbeeld! Prima aan een pc te koppelen en tevens heb je er veel meer mogelijkheden bij en het ziet er vaak een stuk beter uit dan zo'n plastic PC setje. Zoiets bijvoorbeeld:

    http://hificorner.nl/hifi/compacte-h...sony-cmt-s30ip
    http://hificorner.nl/hifi/compacte-h...-x-hm11-zilver
    Klopt, ik dacht aan een 2.1-set omdat ik me niet gerealiseerd had dat studiomonitoren ook een goede ingebouwde versterker hebben en een beetje stevig basgeluid konden produceren (ik dacht aan kleine 2.0-speakertjes van het soort dat vroeger gratis bij een pc zat). Ik ga het alleen voor de pc gebruiken dus zo'n microset gaat het niet worden. Bovendien denk ik dat ik langer plezier heb van bijv die AV40 dan van zo'n goedkoop setje dat geen lange levensduur zal hebben.

    @Allen: bedankt, jullie hulp heeft me echt verder geholpen.
    Ik heb de knoop doorgehakt en besloten de M-Audio AV40-monitors te bestellen, €109 incl. verzenden, dus ook mooi binnen het budget. Ik heb een groot hoekbureau, dus ruimte om ze te plaatsen is er wel. Ik laat nog wel even weten hoe ze klinken, het zal allicht beter zijn dan wat ik nu heb.
    Laatst aangepast door Oakey : 04-08-2014 om 21:32

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •