Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 29 van 29 worden weergegeven.

Discussie: Kong: Skull Island

  1. #26

    Standaard

    De trailers staan me voor geen meter aan en de 'humor' is - zoals vaak tegenwoordig - om van te janken, maar ja...die knagende nieuwsgierigheid...benieuwd of die het van m'n gevoel en verstand gaat winnen
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  2. #27

    Standaard

    Komt toch het beste tot zijn recht in de bioscoop dus dat lijkt me al een reden om te gaan. Daarbij, geniet lekker van de beelden en al het CGI geweld.. prima avondje lijkt me zo.

  3. #28
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Wat een FANTASTISCHE film... Gister in bios gezien. Niet te vergelijken met King Kong van Peter Jackson. Totaal helemaal anders....
    Vooral de Post-Credit scene........
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  4. #29

    Standaard

    Ik ben toch maar gegaan...en ik heb er gemengde gevoelens aan over gehouden, maar geen spijt van. Enerzijds vond ik de humor inderdaad grotendeels weer tenenkrommend, de karakters waren hol en de opbouw te gehaast en gesimplificeerd. Ook bijzonder vreemd was het om bijvoorbeeld een verschijnsel als het noorderlicht in deze tropische omgeving terug te zien. En zo was er nog wel meer wat in negatieve zin opviel. Ook maar de geringste vorm van realisme moet je hier compleet loslaten dus! Erg leuk daarentegen vond ik de vele duidelijke referenties naar andere films, en de zeer spectaculaire battles die op het grote doek toch het mooist tot hun recht komen. Ook kun je Kong hier als parabel zien van de Vietcong destijds die hun land beschermde tegen de hoogmoedige Amerikanen tijdens de Vietnam-oorlog. Niet alleen door de verwijzingen naar Apocalypse Now, maar ook door een scène waarin wordt gerefereerd aan het verhaal van Icarus (hoogmoed komt voor de val). Je kunt er dus wel iets meer uithalen dan je zo op het eerste gezicht zou denken, en dat heeft voor mij altijd een meerwaarde. De film maakt het publiek ook al klaar voor een treffen tussen Godzilla en King-Kong. Ik kijk daar toch stiekem al een beetje naar uit

    edit: bij de tweede kijkbeurt zijn een paar kritiekpunten iets verzacht. Blijf ook nog even wachten tot na de aftiteling voor een kleine verrassing...
    Laatst aangepast door BigLebowski : 27-03-2017 om 20:48
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •