De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: Tips surroundset

  1. #1

    Standaard Tips surroundset

    Hey guys,

    Ik ga op korte termijn een kleine thuisbioscoop proberen op te zetten. De bewuste kamer is ongeveer 3 bij 3 meter, niet heel groot dus. Nu zit ik uiteraard wel met een gelimiteerd budget en wil ik zo rond de €500 uitgeven voor een surroundset. Blu-rayspeler is hierbij niet nodig, die schaf ik apart aan. Nu werd deze set hier onlangs aangeraden. Zijn onderstaande sets daar verbeteringen op, of kan ik dan beter voor deze set gaan. Scheelt ook wel wat centen natuurlijk.

    Optie 1 - Yamaha YHT-298
    Optie 2 - Pioneer BCS-424
    Optie 3 - Pioneer BCS-727
    Optie 4 - Yamaha YHT-598

    Of zouden jullie zelfs iets anders aanraden binnen dit budget? Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    De Pioneers zouden wat mij persoonlijk betreft al afvallen. Ik ben niet zo fan van die slimline receivers. En dit zijn zelfs alles in 1 setjes. Altijd mijden. Welk merk dan ook. De laatstegenoemde Yamaha heeft een setup microfoon erbij voor auto setup. Handig voor beginners, maar uiteindelijk geen toegevoegde waarde. Daarnaast zitten er zuilspeakers bij. Ligt eraan of je dat nodig hebt. Ik denk dat je aan met de YHT-298 een prima koop zou kunnen hebben. Het is een volwaardige receiver met voldoende aansluitmogelijkheden. De speakers kun je met de tijd altijd nog vervangen.

  3. #3

    Standaard

    Volgens mij zit er tussen de receiver 199 en 298 weinig verschil, maar zou je even zelf langs elkaar moeten leggen. Heb nu even geen tijd er verder in te duiken... Want de set die ik in het topic waar je naar verwijst voorstelde is wel heel veel set voor weinig geld. Die centen kun je dan weer in iets anders steken.

  4. #4

    Standaard

    Thanks. Voor zover ik kan zien zit er weinig verschil tussen die receivers, dus dan opteer ik denk ik inderdaad voor die 199.

  5. #5

    Standaard

    Goede beginnersset, zoals ik ook al in het andere topic aanhaalde. De receiver is toch de basis en daar kun je even mee vooruit...

  6. #6

    Standaard

    Het wordt toch de YHT298. De YHT199 konden ze (Hificorner) niet meer leveren, maar ze communiceerden dan niet aan mij. Na drie telefoontjes kreeg ik dat uiteindelijk concreet te horen en daar heb ik mijn beklag over gedaan. Daarop boden ze de YHT298 aan en als compensatie nemen ze de helft van het verschil in meerwaarde (plus een beetje: €50) voor hun rekening. Vind ik prima, het is alsnog ruim onder mijn budget en toch een kleine verbetering.

  7. #7

    Standaard

    Jammer dat het zo heeft moeten lopen, maar ik begrijp uit je verhaal dat ze bij hificorner in elk geval (uiteindelijk) het probleem erkenden en ter compensatie korting aan hebben geboden. Dat is een goed iets en zo laten ze de uiteindelijke keuze aan jou. En uiteindelijk is de keuze prima. Heb je de set al? Wat zijn je ervaringen?

  8. #8

    Standaard

    Inderdaad, ik vond het niet erg netjes van ze. Als het goed is krijg ik hem morgen. Als het goed is... Want ze zouden me een iDeal-link ter betaling van het restant sturen en die heb ik nog niet gehad. Dus ben benieuwd.

  9. #9

    Standaard

    Balen... Je wilt dan uiteraard alles gewoon zsm hebben. Als je dan weer geen iDeal link krijgt wekt dat vervolgens niet veel vertrouwen dat zsm vandaag zal zijn.

    Er kan natuurlijk altijd wat fout gaan, maar vaak is de Wet van Murphy van toepassing. Gaat er 1 ding fout, dan blijft het zich vaak opstapelen... Ik duim voor een levering vandaag!

  10. #10

    Standaard

    Gisteren kwam PostNL iets leveren, maar niet de set. Gelijk HifiCorner gebeld. De link om het verschil te betalen was naar het verkeerde adres gestuurd. Gelijk overgemaakt nadat ik de link wel kreeg en vanmiddag is de set geleverd. Valt dus nog mee.

    Ik wilde de set eigenlijk pas gebruiken in mijn nog te verbouwen kamer, maar die is nog lang niet klaar. Morgen dus maar even een HDMI-kabel halen en in de woonkamer proberen.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    Gisteren kwam PostNL iets leveren, maar niet de set. Gelijk HifiCorner gebeld. De link om het verschil te betalen was naar het verkeerde adres gestuurd. Gelijk overgemaakt nadat ik de link wel kreeg en vanmiddag is de set geleverd. Valt dus nog mee.

    Ik wilde de set eigenlijk pas gebruiken in mijn nog te verbouwen kamer, maar die is nog lang niet klaar. Morgen dus maar even een HDMI-kabel halen en in de woonkamer proberen.
    Pfff... wat een gedoe. Ze staan doorgaans wel bekend om hun goede service, maar jij hebt echt zo'n pechbestelling waarbij bijna alles mis ging. Hopelijk is het met de uiteindelijke levering dan ook klaar met de ellende en kun je gaan genieten van je nieuwe set!

  12. #12

    Standaard

    Doe ik ook! Heb de set vanmorgen geïnstalleerd en het werkt prima. Heb het een tijd met 2.1 moeten doen, dus 5.1 is weer even wennen, maar dat is natuurlijk geen probleem. Optimale instellingen tweak ik pas zodra ik mijn kamer echt ga inrichten, maar met de standaardinstellingen werkt het voorlopig prima in de woonkamer.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •