De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Home Cinema set 200-300 euro

    Goedenmiddag allemaal,

    Ik kijk al enige tijd mee op dit forum en dan vooral door mijn voorliefde voor films en series. Nu ben ik pas gaan samen wonen en heb ik een nieuwe televisie gekocht de Samsung UE40F7000. Deze bevalt mij tot nog toe erg goed en nu wil ik mijn film ervaring graag vergroten door er een home cinema setje aan toe te voegen.

    Nu weet ik door het velen lezen hier dat de standaard setjes die bij bv de Media Markt nou niet de beste zijn die er zijn te krijgen, echter ben ik toch bang dat ik hier op uit kom. Ik heb een budget van twee tot driehonderd euro, dit mede door de verbouwing en omdat ik gewoon eerst eens simpel wil beginnen voordat ik er echt een hoop centen in ga investeren. Ik ga hem alleen gebruiken voor films en series en ik wil graag een 5.1 set. Puur omdat dit een betere beleving geeft. Ik speel mijn films momenteel met mijn ps4 en heb nog een bluray speler staan van samsung de BD D5300. Ik ben nog echt een leek op dit gebied dus ik ontvang graag suggesties Alvast bedankt!
    Laatst aangepast door Remcoudb : 20-07-2014 om 17:07

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor de reactie, moet zeggen ziet er op het oog uit als een prima setje. Ik zal eens wat recensies opzoeken!

  4. #4

    Standaard

    Lijkt mij ook een leuke set om mee te beginnen.
    Mocht je daarna gepakt zijn door het virus kun je altijd nog een stap hoger gaan.
    Succes.

  5. #5

    Standaard

    Dat lijkt mij ook. Kan alleen niet echt goede reviews er over vinden. Is het bij deze ook mogelijk om bv. per box te vervangen? En ik moet dan gwn m'n blu-ray speler of pd4 gebruiken als speler toch?

  6. #6

    Standaard

    Op het Hexus-forum is men goed tevreden over deze set: http://forums.hexus.net/audio-visual...99-system.html

    Je kunt zowel je Blu-ray speler als je PS4 aansluiten, want deze set heeft 4 HDMI-ingangen. Dus ook je TV-box past er nog bij.
    Vanuit deze set heb je dan 1 HDMI-uitgang naar je TV.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  7. #7

    Standaard

    Laat ik het zo zeggen: ik denk dat je voor dit geld niets beters kunt krijgen waarbij je ook nog eens uitbreidingsmogelijkheden hebt. Je kunt de speakers idd vervangen. Je kunt er diverse apparaten op aansluiten. Het is een instapmodel receiver met speakers. Voor dit bedrag is dat echt een koopje. Ga zeker niet voor een alles in 1 set. Je hebt immers al losse apparaten die je wilt aansluiten. Alles in 1 setjes zien er soms leuk uit, maar is er een onderdeel niet goed, kun je ook alles in 1 keer wegpleuren...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H. Bekijk bericht
    Laat ik het zo zeggen: ik denk dat je voor dit geld niets beters kunt krijgen waarbij je ook nog eens uitbreidingsmogelijkheden hebt. Je kunt de speakers idd vervangen. Je kunt er diverse apparaten op aansluiten. Het is een instapmodel receiver met speakers. Voor dit bedrag is dat echt een koopje. Ga zeker niet voor een alles in 1 set. Je hebt immers al losse apparaten die je wilt aansluiten. Alles in 1 setjes zien er soms leuk uit, maar is er een onderdeel niet goed, kun je ook alles in 1 keer wegpleuren...
    +

    Goede raad Michael
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Heren bedankt voor het advies! Ik ga denk ik dan ook voor dit setje.. Nu lees ik dat je eigenlijk altijd zelf moet gaan luisteren dus ik moet even uitzoeken waar ik dit het beste kan doen. Maakt het nog uit kwa beeld kwaliteit of ik op mijn ps4 of BR-speler kijk? Denk het niet? En maakt het met zo'n "klein" set nog uit hoe ik de set up doe in mijn woonkamer?

  10. #10

    Standaard

    Losse BR speler is vaak gewoon wat praktischer dan een gameconsole, maar ik heb geen ervaring met de PS4 qua afspeelmogelijkheden en kwaliteit.

    Verder is het gewoon van belang om de voorste speakers (L + R + C) in elk geval allemaal op dezelfde hoogte neer te zetten. De surrounds kun je een beetje mee experimenteren waar en hoe je ze plaatst. Ik zeg altijd maar: geen regels, wel richtlijnen. Doe wat je zelf leuk vindt klinken en wat je ook kwijt kunt in je woonkamer. De subwoofer is meestal het lastigst te plaatsen. De Dolby richtlijnen voldoen in de meeste gevallen, maar daar moet je ook mogelijkheden voor hebben in je kamer. Mijn surrounds staan namelijk meer achter mij, dan naast mij. http://www.dolby.com/us/en/guide/sur...5-1-setup.html

    Ook THX heeft dergelijke richtlijnen: http://www.thx.com/consumer/home-ent...peaker-set-up/

    THX stelt dat je Sub in het midden onder de center moet staan. Dit is vaak niet haalbaar met TV meubels die in de weg staan. Overal wordt geadviseerd een sub niet in een hoek te zetten, maar wellicht werkt dat juist het beste bij jouw setup en kamer. Dat is bij mij wel het geval namelijk.

    Als je eerste stap in de wereld van home theater deze set is, dan doe je het in elk geval beter dan menigeen die zich bij Saturn of Mediamarkt zo'n plastic alles in 1 troep aan laat smeren. Ik vind het al bewonderenswaardig voor een beginner dat ie niet voor een soundbar gaat, want die zie je steeds en steeds meer. Hou je echt van films, dan ga je voor volwaardig surround. En dit past denk ik het beste bij jouw budget. Veel plezier met je aankoop! En hopelijk kun je een adres vinden waar je kunt gaan luisteren. En anders heb je nog altijd de wet 'koop op afstand' en kun je gewoon je aankoop retourneren en krijg je je geld terug. Hificorner is volgens mij een prima retailer en houdt zich dan ook keurig aan de regels...

    Als je voor deze set gaat, bedenk dan wel dat er geen auto setup op zit en je dus je speakerinstellingen handmatig moet doen. Dat wil zeggen, de afstanden invoeren en volume per kanaal. Dit kan een beginner wellicht afschrikken, maar ik zweer bij zelf afstallen. Ik heb zelf graag de controle en ook daar kunnen we je bij helpen.
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 22-07-2014 om 14:58

  11. #11

    Standaard

    Heb nog even opgezocht voor je. Je kunt de set 14 weken proberen thuis. Dit staat op de site van Hificorner:

    14 dagen op zicht

    Wij van hificorner.nl geven u 14 dagen de tijd om uw product te proberen, de zogenaamde afkoelperiode. In deze periode mag u het product bekijken en gebruiken om te beoordelen of het aan uw wensen voldoet. In de afkoelingsperiode is het niet de bedoeling dat het product intensief wordt gebruikt. Wanneer dit wel het geval is vervalt de mogelijkheid om het product te retourneren. Zorgt u er voor dat u de artikelen en de verpakking zo goed mogelijk in originele staat houdt. Dit bespaart u en ons in het geval van retourneren tijd en moeite.

    Voorwaarden betreft retourneren binnen de afkoelperiode

    Producten die u online heeft aangeschaft mogen binnen 14 dagen worden geretourneerd, mits het product onbeschadigd is en vrij is van intensieve gebruikssporen. Het artikel dient in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd te worden geretourneerd. Voor het retourneren van een artikel kunt u een retournummer aan te vragen bij onze retourafdeling. Gelieve deze aanvraag via de e-mail te doen.

  12. #12

    Standaard

    Ook de eerste stap, hoe klein ook kan je maar beter goed zetten! Super bedankt, hier kan ik echt iets mee nu maar eens gaan bestellen en gaan testen. Heb er nu al zin in!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H. Bekijk bericht
    Heb nog even opgezocht voor je. Je kunt de set 14 weken proberen thuis. Dit staat op de site van Hificorner:

    14 dagen op zicht


    Wij van hificorner.nl geven u 14 dagen de tijd om uw product te proberen, de zogenaamde afkoelperiode. In deze periode mag u het product bekijken en gebruiken om te beoordelen of het aan uw wensen voldoet. In de afkoelingsperiode is het niet de bedoeling dat het product intensief wordt gebruikt. Wanneer dit wel het geval is vervalt de mogelijkheid om het product te retourneren. Zorgt u er voor dat u de artikelen en de verpakking zo goed mogelijk in originele staat houdt. Dit bespaart u en ons in het geval van retourneren tijd en moeite.

    Voorwaarden betreft retourneren binnen de afkoelperiode

    Producten die u online heeft aangeschaft mogen binnen 14 dagen worden geretourneerd, mits het product onbeschadigd is en vrij is van intensieve gebruikssporen. Het artikel dient in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd te worden geretourneerd. Voor het retourneren van een artikel kunt u een retournummer aan te vragen bij onze retourafdeling. Gelieve deze aanvraag via de e-mail te doen.
    Je bedoeld het goed tikvoutje

    @Remcoudb

    De PS4 ondersteund geen 3D en is waarschijnlijk ook niet zo zuinig als een standalone, ik zou zeggen:

    Ervaring is de beste leermeester, met andere woorden, gewoon even zelf proberen, persoonlijk gaat de
    voorkeur uit naar een standalone, maar dat komt dan waarschijnlijk ook om dat deze in mijn omstandigheid
    zo goed als geruisloos is. De eerste PS2 was een slechte DVD speler, de eerste PS3 was een redelijke
    BR speler doch mistte wat op audiogebied(HD audio via Bitstream) en hij was allesbehalve stil. De huidige
    PS4 staat hier wel, maar heb nooit de behoefte gehad om hem aan te sluiten op de woonkamer HT om
    er BR's mee te gaan kijken......

    Zoals Michael al zegt, hulp kun je hier genoeg krijgen, niets moet alles mag en ik ben net als Michael van
    mening dat niets moet en alles mag, en dat je het zo veel mogelijk naar je eigen smaak moet zien in te stellen,
    immers zo kan je het meest genieten.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remcoudb Bekijk bericht
    Ook de eerste stap, hoe klein ook kan je maar beter goed zetten! Super bedankt, hier kan ik echt iets mee nu maar eens gaan bestellen en gaan testen. Heb er nu al zin in!
    Michael heeft je goed geholpen

    Goed dat je er zin in hebt en mocht je tijdens het testen op problemen stuiten of vragen krijgen om iets wat
    beter naar je smaak af te stellen......

    Denk dat je dan genoeg steun krijgt
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Dat idee krijg ik ook, goede community hier! Ik ga denk inderdaad maar spelen op mijn standalone BR-speler. Merk nauwelijks verschil behalve dan dat de optie menu's er op de PS4 wat beter uit zien. Maar m'n standalone is idd stiller en het stroomverbruik had ik nog niet eens bij stil gestaan. Zojuist m'n tv eerst maar eens naar de film modus gezet en dat doet al veel voor het beeld. Zo eerst maar eens verder met het eerste seizoen van GoT. En 14 weken zou inderdaad iets teveel van het goede zijn!

  16. #16

    Standaard

    ach ja, 14 weken... idd gewoon een tikfout. Ik zat even met een zonnebril op binnen achter de pc haha. Fijn om te lezen dat ik je enthousiast heb gemaakt. Nogmaals veel plezier en we lezen je ervaringen graag terug!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •