Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 45 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 3D blu-ray speler met 1 of 2 HDMI poorten ivm oudere receiver?

    Hey allemaal,

    ik ben nogal gesteld op HD audio. Het klinkt toch echt een pak beter dan een standaard track. Ik heb sinds kort een 3D tv en zou het ook leuk vinden af en toe eens een 3D blu-ray te kunnen kijken. Mijn receiver ondersteunt geen 3D passthrough. Je voelt em al aankomen...

    Ik weet dat er blu-ray spelers zijn met 2 HDMI poorten. Die zijn er niet veel en vaak moet je het dan bij de wat duurdere types zoeken. Nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is een HDMI splittertje er tussen te zetten. Zo kan ik toch een wat goedkopere speler kopen, maar wel HD audio gebruiken. Of rechtvaardigt dat het prijsverschil niet en kan ik toch beter gaan voor juist een wat duurdere speler?

    Ik heb nu een Sony blu-ray speler en na eens een Samsung en LG geprobeerd te hebben, zijn die merken wat mij betreft echt afgevallen. Daar heb ik qua speler geen vertrouwen meer in. Ik heb intussen 3 Sony's gehad en deze bevielen alle drie erg goed, dus ik neig naar een Sony. Maar ook Panasonic en Pioneer spreken me aan. Philips ben ik ook geen fan van. Oppo is veel te duur vind ik.

    Ik had al gekeken naar de Sony BDP-S6200, de Panasonic DMP-BDT360 en de Pioneer BDP-170 (alle drie 1 HDMI poort) of de Panasonic DMP-BDT460 (2 HDMI poorten)

    Jullie nog suggesties voor spelers met 2 HDMI poorten? Of een goede HDMI splitter die hetzelfde kan verzorgen?

  2. #2

    Standaard

    Mijn vraag is meteen: kan een speler met 2 HDMI poorten bij het afspelen van een film de twee signalen apart en gelijktijdig doorsturen via de HDMI-poorten? Of wil je de film volledig twee keer uitsturen en dan het beeld via de TV laten afspelen en de audio via je reciever.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 05-07-2014 om 10:52

  3. #3

    Standaard

    Dat laatste... Dat is tenminste wat zo'n speler met 2 poorten doet volgens mij... Of het moet zijn dat je dat specifiek kunt instellen bij zo'n speler.

  4. #4

    Standaard

    De Oppo's BD spelers hebben 2 HDMI uitgangen, speciaal voor dit probleem.

    Dus ja dit kun je instellen: HDMI-1 voor 3D video rechtstreeks naar de TV en bv HDMI-2 naar de receiver voor de HD audio stream

  5. #5

    Standaard

    Kan ook met de Pio BDP450 en waarschijnlijk ook met de andere spelers door Michael genoemd.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Sony BDP-S790, heeft 2 HDMI uitgangen, 1 voor Video en 1 voor Audio,

    Uit de gebruiksaanwijzing:

    Over de stand voor AV-scheiding
    In deze stand kunt u afzonderlijk videosignalen via de HDMI OUT 1-aansluiting en audiosignalen via de HDMI OUT 2-aansluiting uitvoeren

    Edit: Oeps, zie net dat die erg moeilijk verkrijgbaar is !!!!
    Laatst aangepast door TifKag : 06-07-2014 om 12:00 Reden: Moeilijk verkrijgbaar

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Kan ook met de Pio BDP450 en waarschijnlijk ook met de andere spelers door Michael genoemd.
    Hoe zijn jouw ervaringen met de Pio Pepijn?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H. Bekijk bericht
    Hoe zijn jouw ervaringen met de Pio Pepijn?
    Op zich heel goed met af en toe een hapering dat de stroom er af moet, maar ik gebruik niet meer beide uitgangen sinds ik een receiver heb waar dat niet meer bij nodig is. Herman(DVDPFG) was er heel wat minder tevreden over en heeft hem teruggebracht.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Herman is volgens mij wel enthousiast over LG, maar daar heb ik weer slechte ervaringen mee. De Sony BDP-S790 is idd nog maar lastig te verkrijgen. De enige Sony speler die nu te koop is met 2 HDMI poorten is de BDP-A6000 volgens mij. Maar die is een klasse duurder. Misschien toch maar eens kijken naar de Panasonic spelers... Of wellicht kan iemand me antwoord geven of een HDMI splitter voor hetzelfde resultaat kan zorgen...

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Voor mijn Oppo heb ik enkelen Panasonics gehad en dat waren erg fijne spelers, zeker op (analoog)audio-gebied. Vraag me ook af of er sowieso nog wel echt 'slechte' spelers zijn? Je persoonlijke voorkeur zal gewoon de doorslag moeten geven en de twee HDMI-outputs uiteraard.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TifKag Bekijk bericht
    Sony BDP-S790, heeft 2 HDMI uitgangen, 1 voor Video en 1 voor Audio,

    Uit de gebruiksaanwijzing:

    Over de stand voor AV-scheiding
    In deze stand kunt u afzonderlijk videosignalen via de HDMI OUT 1-aansluiting en audiosignalen via de HDMI OUT 2-aansluiting uitvoeren

    Edit: Oeps, zie net dat die erg moeilijk verkrijgbaar is !!!!
    De MM Zwolle had tot een paar weken geleden (en misschien nog wel) een demo-model staan. Dat weet ik omdat ik zelf een 2e exemplaar ervan gekocht heb.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    De MM Zwolle had tot een paar weken geleden (en misschien nog wel) een demo-model staan. Dat weet ik omdat ik zelf een 2e exemplaar ervan gekocht heb.
    Demo modellen komen er bij mij niet in... Thnx anyway

  13. #13

    Standaard

    Ik liep tegen hetzelfde probleem aan, mijn Denon ondersteunt geen 3D. Wil mijn receiver echter nog niet vervangen, aangezien die 1500 euro was en het verder perfect doet.
    Heb toen ook gekeken naar de Sony, dat was toen (jaar geleden ofzo) de goedkoopste optie. Op Blu-ray.com kan je zoeken op spelers en bepaalde dingen aanvinken. Zo ook dual HDMI en de regio.

    http://www.blu-ray.com/players/search.php
    Laatst aangepast door Marcel den Haan : 07-07-2014 om 18:39

  14. #14

    Standaard

    Ik denk dat die splitters die geschikt zijn voor 3D ook prima gaan voldoen Michael.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H. Bekijk bericht
    Demo modellen komen er bij mij niet in...
    ... dat je overschot van gelijk hebt!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H. Bekijk bericht
    Demo modellen komen er bij mij niet in... Thnx anyway
    Tja, bij mij normaal gesproken ook niet. Maar ik wilde deze perse hebben.

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    DVD/BDspeler zijn wel vrij gevoelig voor slijtage, dus als niet bekend is hoeveel zo'n speler heeft gedraaid of hoe men er mee om is gegaan, kun je dat beter mijden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik denk dat die splitters die geschikt zijn voor 3D ook prima gaan voldoen Michael.
    Het zorgt in elk geval voor opties... Ik ga mijn zoektocht voortzetten. Zal nog even duren denk ik...

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik denk dat die splitters die geschikt zijn voor 3D ook prima gaan voldoen Michael.
    Zag dit topic een beetje laat, ben zelf ook nog steeds in de markt voor een leuke speler met 2HDMI uitgangen.

    Eerlijk gezegd heb ik die nog steeds niet gevonden en ik moet toch ook echt eens gaan rondkijken, ik gebruik mijn Oppo
    zeer intensief, dus ik denk dat mijn vervanger toch ook wel gaat komen....

    Vond de Pio prachtig beeld en geluid geven, maar zoals gezegd, ik moest hem vrij regelmatig van de stroom afgooien
    en dat is iets waar ik niet van houd, ook de dubbele HDMI uitgangen zijn niet zo luxe uitgevoerd als bij de Oppo en
    ik dacht dat ik het erg stom vond dat er niet eens iets van verstreken en nog te gaan tijd was te zien van de schijf die
    je aan het spelen bent..... ben denk ik teveel verwend

    Een splitter..... heb zelf een dubbele switch, 1uitgang voor naar de TV en 1 uitgang voor naar de Beamer, de switch
    heeft 4 ingangen, alles is op beiden tegelijk te bekijken, maar ook beamer en TV een apart signaal is mogelijk.

    Toch..... die k.t HDMI beveiliging en de handshake kunnen voor problemen zorgen, immers de speler verlangt van
    het apparaat dat erbij komt ook een antwoord en als de speler niet als antwoord van de andere kant krijgt dat dat apparaat
    ook 3D aankan, dan kan de speler weigeren om 3D af te spelen.

    Om die reden zal een splitter niet werken.... had ik toen anders ook wel een eenvoudige reserve speler genomen.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Een splitter..... heb zelf een dubbele switch, 1uitgang voor naar de TV en 1 uitgang voor naar de Beamer, de switch
    heeft 4 ingangen, alles is op beiden tegelijk te bekijken, maar ook beamer en TV een apart signaal is mogelijk.

    Toch..... die k.t HDMI beveiliging en de handshake kunnen voor problemen zorgen, immers de speler verlangt van
    het apparaat dat erbij komt ook een antwoord en als de speler niet als antwoord van de andere kant krijgt dat dat apparaat
    ook 3D aankan, dan kan de speler weigeren om 3D af te spelen.

    Om die reden zal een splitter niet werken.... had ik toen anders ook wel een eenvoudige reserve speler genomen.
    Ah thnx Herman! Dan laat ik die optie mooi aan me voorbij gaan! Dan weet ik voldoende. Nu nog een leuke speler met 2 HDMI uitgangen. Komt goed.

    Jammer overigens dat de PS4 (nog) geen 3D ondersteunt, want ik game graag. Was leuk geweest voor erbij. Die enkele 3D film die ik dan zou kijken kijk ik dan wel zonder HD geluid, maar heb geen zin om nu mijn 2D speler te vervangen voor een goedkoper model 3D speler zodat ik dan geen enkele film meer zonder HD geluid heb. Of ik moet weer gaan werken met switchen of elke keer kabels verwisselen en daar zit ik ook niet op te wachten. En een nieuwe receiver vind ik ook totaal niet nodig op dit moment aangezien ik nog steeds dik tevreden ben over de Pioneer... Ach ja... keuzes keuzes
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 11-07-2014 om 15:38

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H. Bekijk bericht
    Herman is volgens mij wel enthousiast over LG, maar daar heb ik weer slechte ervaringen mee. De Sony BDP-S790 is idd nog maar lastig te verkrijgen. De enige Sony speler die nu te koop is met 2 HDMI poorten is de BDP-A6000 volgens mij. Maar die is een klasse duurder. Misschien toch maar eens kijken naar de Panasonic spelers... Of wellicht kan iemand me antwoord geven of een HDMI splitter voor hetzelfde resultaat kan zorgen...
    Splitter gaat helaas niet lukken Michael, die mogelijkheid heb ik zelf ook onderzocht, zie ook antwoord aan peptalk.

    Die LG die ik had...... weggegeven aan een dierbaar familielid, speelt na al die jaren nog steeds zonder enig probleem,
    het probleem met LG is dat zij vaak binnen een model komen met verschillende ingewanden, de mijne had de
    goede spullen aan boord en bij een latere uitvoering maken ze gewoon minder goed spul. Heb dat ook ervaren
    met DVD spelers van LG, ik had een model dat je simpel regiovrij kon maken..... denk...hup ik koop nog een reserve
    speler van datzelfde model..... had ik gedroomd, die was niet meer regiovrij te maken.

    Er zijn genoeg speles met dubbele HDMI uitgangen, deze speler ken ik niet:

    http://www.correct.nl/artimage.php?A...Blu-Ray+Speler


    maar is enkel om aan te geven dat er buiten Sony, Pana en Oppo wel meer merken/spelers zijn met twee HDMI outputs.

    Ook Philips heeft een speler met 2 HDMI uitgangen, ook Samsung heeft spelers met 2 HDMI outputs, maar die zijn, om
    wat voor reden dan ook, hier weer niet te koop.

    Ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H. Bekijk bericht
    Ah thnx Herman! Dan laat ik die optie mooi aan me voorbij gaan! Dan weet ik voldoende. Nu nog een leuke speler met 2 HDMI uitgangen. Komt goed.

    Jammer overigens dat de PS4 (nog) geen 3D ondersteunt, want ik game graag. Was leuk geweest voor erbij. Die enkele 3D film die ik dan zou kijken kijk ik dan wel zonder HD geluid, maar heb geen zin om nu mijn 2D speler te vervangen voor een goedkoper model 3D speler zodat ik dan geen enkele film meer zonder HD geluid heb. Of ik moet weer gaan werken met switchen of elke keer kabels verwisselen en daar zit ik ook niet op te wachten. En een nieuwe receiver vind ik ook totaal niet nodig op dit moment aangezien ik nog steeds dik tevreden ben over de Pioneer... Ach ja... keuzes keuzes
    Een nieuwe receiver vond ik zelf ook geen optie, maar als zij(tante) nu defect zou raken..... dan gaat tante de deur uit. Tante heeft het denk ik wel naar der
    zin, heel hard hoeft ze niet te werken, wel langdurig, maar gewoon rustig aan, ik kan niet vaak op wat hogere volumes draaien, dus tante blijft betrekkelijk
    koel. Ik mag het oude wijf ondertussen wel en wat mij betreft mag ze nog wel een aantal jaren blijven....... als ze tenminste niet ziek wordt

    Een beetje knappe speler met 2HDMI uitgangen, zijn meestal ook de duurdere modellen, zo rond de 300 a 400 euro, zelf neig ik dan al wel richting
    de Oppo, echt goedkoop kan ik die niet noemen, maar eerlijk is eerlijk, het is een moordspeler, heel stabiel en ik moet toch wel heel rare dingen
    doen om hem van slag te krijgen..... heb in al die tijd slechts 2x de stroom eraf hoeven te halen om hem weer op gang te krijgen, ook al is mijn
    eerste BR Oppo wel vroegtijdig overleden, Jan heeft het keurig opgelost

    Ja.... zoek ook een degelijke reserve speler met 2HDMI outputs en heb daar best wel wat voor over.
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Mijn vraag is meteen: kan een speler met 2 HDMI poorten bij het afspelen van een film de twee signalen apart en gelijktijdig doorsturen via de HDMI-poorten? Of wil je de film volledig twee keer uitsturen en dan het beeld via de TV laten afspelen en de audio via je reciever.
    Met een Oppo kun je dat instellen, doch heeft 1 uitgang de beschikking over de betere beeldverwerker en de andere niet. De 2e HDMI ingang kun je instellen voor alleen audio of gewoon als 2e "normale" HDMI uitgang.

    Bij een Pio die ik ook korststondig heb gehad waren de mogelijkheden beperkter.

    Om je een goed antwoord te geven:

    Het is afhankelijk van het model en merk, helaas niet alle spelers bieden dezelfde opties en mogelijkheden, je dient vooraf dus wat onderzoek te doen.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 11-07-2014 om 16:58
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Mijn uiteindelijke keuze ligt aan wanneer ik de centen bij elkaar heb. Het is geen wereldbedrag, maar ik moet meerdere monden voeden, dus ik neem de tijd. Ik weet nu in elk geval welke richting ik in moet zoeken. De Oppo heb ik vaker overwogen, maar de prijs schrikt me enorm af. De Oppo zal idd echt een topper zijn, daar ben ik zeker van. En misschien koop ik wel nooit een 3D blu-ray speler. Ligt ook een beetje aan hoeveel behoefte ik heb aan 3D kijken, maar het is gewoon leuk. Ik heb al wel wat half sbs en half ou filmpjes bekeken via mijn mediaspeler en dat is gewoon leuk, maar het echte full 3D is veel mooier.

  25. #25

    Standaard

    Ik heb zelf deze fraaie Panasonic, de DMP-BDT500, in de woonkamer staan. Met twee HDMI-uitgangen, en zeer solide gebouwd en fraai afgewerkt. Deze is al vanaf € 265 te koop en zijn geld meer dan waard. Speelt ook 3D.




    Verder heeft Panasonic dit jaar de DMP-BDT460, ook met 2 HDMI-uitgangen, vanaf € 185, ook voorzien van 3D

    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •