De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.

Discussie: vga - usb

  1. #1

    Standaard vga - usb

    Hallo,

    Ik heb een probleempje.
    Ik heb een nieuwe televisie en heb gemerkt dat er spijtig genoeg geen vga-ingang op zit.
    Nu heb ik voordien steeds een pc op de tv aangesloten daar, maar dit blijkt nu een probleem te zijn.
    Weet er soms iemand of hier een oplossing voor is, liefst niet naar hdmi in de tv, want die worden al gebruikt.
    Bij voorkeur usb.
    Alvast bedankt.
    Samsung PS59D550 - Samsung BD-5500 - Onkyo TX608SR - JBL ES 100 - JBL ES 30 - JBL ES 20 - JBL ES 25 - sub JBL 250 - Medi8er Med400

  2. #2

    Standaard

    Video gaat doorgaans niet via USB, welke ingangen heb je nog meer op je TV? Welicht is het DVI of component? Dan moet je kijken of je videokaart op je PC die uitgang heeft.

  3. #3

    Standaard

    Tja, op de tv heb ik eigenlijk zowat alles behalve een gewone vga.
    Op die pc echter (een oude die weinig gebruikt wordt), zit echter alleen maar zo een vga.
    Ik zal misschien het beste een ander videokaartje insteken voorzien van hdmi.
    Samsung PS59D550 - Samsung BD-5500 - Onkyo TX608SR - JBL ES 100 - JBL ES 30 - JBL ES 20 - JBL ES 25 - sub JBL 250 - Medi8er Med400

  4. #4

    Standaard

    Dat kan, of een verloopstukje van VGA naar de ander die je hebt.

  5. #5

    Standaard

    verloop van vga is niet zo makkelijk en daarom duur
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    verloop van vga is niet zo makkelijk en daarom duur
    Absoluut niet, je hebt voor een paar euro al een verloopstekker van VGA naar DVI en die kan je krijgen bij Conrad, Bax-shop allekabels.nl enz enz. Vaak ook zelf gedaan wanneer een beamer of een display geen VGA had maar alleen DVI (of als die bezet was). Verloop van VGA is de meest voorkomende van alle verloops die er zijn. VGA naar HDMI heb je zelfs een complete kabel voor: http://www.replacedirect.nl/product/...FaPItAodQTYA3Q

    Is iets duurder maar je bent wel meteen klaar..
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 20-06-2014 om 14:08

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Absoluut niet, je hebt voor een paar euro al een verloopstekker van VGA naar DVI en die kan je krijgen bij Conrad, Bax-shop allekabels.nl enz enz. Vaak ook zelf gedaan wanneer een beamer of een display geen VGA had maar alleen DVI (of als die bezet was). Verloop van VGA is de meest voorkomende van alle verloops die er zijn. VGA naar HDMI heb je zelfs een complete kabel voor: http://www.replacedirect.nl/product/...FaPItAodQTYA3Q

    Is iets duurder maar je bent wel meteen klaar..
    Hmmm, dan ben ik abuis of er is een hoop veranderd. Zo rond 2007/2008 was het volgens mij alleen via een converter te doen naar HDMI en die zijn nog steeds prijzig zag ik net maar zo'n kabel dan weer niet idd.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Meestal zijn die verloop stukjes voor een monitor MET vga. De pc heeft dan vaak alleen DVI, waar het verloopstuk (dvi-a >> vga dsub) voor is. Of het andersom ook werkt is nog maar de vraag, want vga is analoog en dvi-d (zijnde HDMI) digitaal. Op HDMI kan alléén een digitaal signaal worden aangesloten. De DVI-d heeft twee extra palletjes extra waardoor het veelal ook niet past.

    De pc zal dus geen probleem zijn, maar het zal wel een van de HDMI-ingangen kosten. Een splitter of HDMI-box is dan waarschijnlijk wel de enige optie zijn.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 20-06-2014 om 14:45
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Lol, zat ik toch goed
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #11

    Standaard

    De keuze om voor een HDMI poort te kiezen terwijl de TS stelt dat er nog meer opties zijn leek me al de meest lastige keuze ivm analoog-digitaal. Dus als er nog een andere mogelijkheid is (S-video oid) lijkt me dan nog wat handiger. Vandaar de vraag welke ingangen er exact opzitten. Ik heb zelf wel een DVI-HDMI kabel liggen maar geen VGA inderdaad.

  12. #12
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Aan Tarzanneke

    Ik neem aan dat het niet om de tv in je onderschrift gaat (Samsung PS59D550), want zover ik aan die specs kan zien moet hij een VGA poort hebben.
    Misschien is het anders handig om even het typenummer van je tv te vermelden, dan kunnen wij kijken wat voor mogelijkheden er zijn.

    Indien het wel de Samsung PS59D550 is dan lees ik dit.
    Pc-ingang (D-sub): 1
    Maar dat zal dan niet je nieuwe tv zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #13

    Standaard

    Neenee, de plasma heb ik al een tijdje.
    De nieuwe betreft een Samsung 55" UE55HU6900 ultra hd.
    Samsung PS59D550 - Samsung BD-5500 - Onkyo TX608SR - JBL ES 100 - JBL ES 30 - JBL ES 20 - JBL ES 25 - sub JBL 250 - Medi8er Med400

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Even opgezocht!



    Zo te zien zal je toch echt een HDMI-ingang moeten gebruiken. Dat is best lastig als alles hebt gebruikt. Sterker nog, veelal vraagt het een unieke ingang (HDMI 2) die op een bepaalde stand moeten worden ingesteld om optimaal van een PC gebruikt te maken. Een PC vergt vaak ook een eigen instelling. Als je daar een HDMI-splitter gebruikt gaat dat niet op.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tarzanneke Bekijk bericht
    Neenee, de plasma heb ik al een tijdje.
    De nieuwe betreft een Samsung 55" UE55HU6900 ultra hd.
    zo te zien heb je nog een video (gele tulp) ingang over. Is deze kabel dan niks voor je: http://www.tvkabels.nl/Webwinkel-Pro...ter-Kabel.html

    nog een video kabeltje erbij en je bent klaar...
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 20-06-2014 om 20:46

  16. #16

    Standaard

    Das vreemd Claudio, bij Google vind ik deze: http://content.hwigroup.net/images/p...ue55hu6900.jpg

    Maar op die kabel die ik linkte kan je weer een scart blokje aansluiten zodat ie op de scart kan, als je die versie hebt. Tis een omweg maar het kan wel.

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Soms zitten er (kleine) verschillen in versies van landen.

    betreft die kabel. Ik heb dat ook wel eens geprobeerd bij iemand, maar dan krijg je max 576i resolutie of nog minder, wat letterlijk - je wezenloos - doet schrikken is. VGA geeft een PC-resolutie en dat is hij wel al gewend. Maar het is wel een keuze.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #18

    Standaard

    Bedankt jongens voor jullie reacties.
    Ik denk dat ik misschien beter een ander videokaartje in de pc steek met een hdmi-uitgang.
    Hoeft niet veel te zijn (wordt toch niet zo veel gebruikt) en dan is er ineens veel opgelost.
    Samsung PS59D550 - Samsung BD-5500 - Onkyo TX608SR - JBL ES 100 - JBL ES 30 - JBL ES 20 - JBL ES 25 - sub JBL 250 - Medi8er Med400

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tarzanneke Bekijk bericht
    Bedankt jongens voor jullie reacties.
    Ik denk dat ik misschien beter een ander videokaartje in de pc steek met een hdmi-uitgang.
    Hoeft niet veel te zijn (wordt toch niet zo veel gebruikt) en dan is er ineens veel opgelost.
    Heel verstandig, heb je gelijk de boel op dezelfde resolutie.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #20

    Standaard

    Lijkt me een goed plan, dat scheelt veel gehannes. Succes ermee!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •