De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke aansluiting voor Panasonic VT60 en soundbar

    Hallo,

    Ik krijg maandag mijn nieuwe Panasonic VT60 binnen , nu heb ik nog een oude Soundbar met alleen maar 2 draden voor L en R .
    Is er een manier om deze toch aan te sluiten op de TV ?

    Mocht ik een nieuwe soundbar moeten kopen met welk soort aansluiting moet ik dan kopen als ik met de AB van de TV het geluid van de Soundbar wil kunnen regelen ?

    Thx
    Laatst aangepast door ramrod : 20-06-2014 om 09:37

  2. #2

    Standaard

    Blz 28 van je gebruiksaanwijzing vermeld wat over een optische aansluiting op de TV.

    Dan heeft de TV ook nog een koptelefoonaansluiting waar ook nog wel iets mee te doen is.

    Toch had je beter ook even het merk en type van de soundbar kunnen vermelden, dan had ik even eea opgezocht, nu kan ik je geen raad geven, 2 draden voor links en rechts is een opmerking waar ik niets aan heb.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ramrod Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik krijg maandag mijn nieuwe Panasonic VT60 binnen , nu heb ik nog een oude Soundbar met alleen maar 2 draden voor L en R .
    Is er een manier om deze toch aan te sluiten op de TV ?

    Mocht ik een nieuwe soundbar moeten kopen met welk soort aansluiting moet ik dan kopen als ik met de AB van de TV het geluid van de Soundbar wil kunnen regelen ?

    Thx
    Je bedoelt denk ik analoge tulpaansluitingen wit/rood? Die is met een verloopstekker (Av1 naar scart en dan Scart naar tulp audio uit) nog wel aan te sluiten op een AV1-aansluiting die je tv vast wel heeft.

    doc166896_800x600_w.jpg
    02-0500_tm_02-0531_48.jpg
    Laatst aangepast door Oakey : 22-06-2014 om 12:24

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Je bedoelt denk ik analoge tulpaansluitingen wit/rood? Die is met een verloopstekker (Av1 naar scart en dan Scart naar tulp audio uit) nog wel aan te sluiten op een AV1-aansluiting die je tv vast wel heeft.

    doc166896_800x600_w.jpg
    02-0500_tm_02-0531_48.jpg
    Ik heb in de loop der tijd geleerd om niets aan te nemen/ te bedenken.

    Mensen die geholpen willen worden mogen zelf ook wat moeite doen,
    toch een kleine moeite om merk en model even te vermelden?
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Ik zou het type niet weten op dit moment wel van Pioneer ,speciaal voor de Kuro LX5090 , hij hangt nog aan de muur aan de tv gekoppeld , morgen als hij van de muur gaat zal ik het type kunnen doorgeven .

    Er zitten op de Soundbar aansluitingen waar je de twee draden in kan steken ,die vroeger ook op luidsprekers zaten , geen stekkers gewoon de koperen uiteinden er in steken ,andere kant ook op de zelfde manier in de tv .

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ramrod Bekijk bericht
    Ik zou het type niet weten op dit moment wel van Pioneer ,speciaal voor de Kuro LX5090 , hij hangt nog aan de muur aan de tv gekoppeld , morgen als hij van de muur gaat zal ik het type kunnen doorgeven .

    Er zitten op de Soundbar aansluitingen waar je de twee draden in kan steken ,die vroeger ook op luidsprekers zaten , geen stekkers gewoon de koperen uiteinden er in steken ,andere kant ook op de zelfde manier in de tv .
    Dit is waarom ik altijd type nummers wil hebben, kan ik zelf even kijken wat er wordt bedoeld, mensen benoemen hier apparaten heel vaak verkeert, lullen ze over receivers, blijkt het zo'n alles in 1x weggooi barrel te zijn etc etc etc.

    In jouw geval benoem je, wel speciaal voor een bepaald model TV speakers, met de benaming soundbar, maar daar heeft het helemaal niets mee te maken, een soundbar is meer een apparaat met een eigen ingebouwde versterker,
    en soms 1 of meerdere decoders, al bestaaner van soundbars heel veel verschilende uitvoeringen, van simpel tot zeer uitgebreid, ook hoeft de voeding en versterking niet altijd in de "bar" te zitten, deze kan ook zitten in een eventueel
    er bij zittende subwoofer. ( jouw "soundbar" heeft misschien 1 van volgende type nummers: PDP-S62 of PDP-S60 of PDP-S65)

    Zo te lezen wel een liefhebber van goed beeld, maar op het gebied van geluid kun je nog wel wat bijschaving gebruiken

    Ga maar vast eens bedenken wat je overhebt voor beter geluid dan geluid uit een platte TV, je kan die speaker wel blijven gebruiken, maar dan heb je aanvullende versterking nodig en dan kun je mijn inziens toch beter gaan overwegen
    om wat met de tijd mee te gaan op het gebied van audio.

    Voorbeeldje van nog geen 100 euro met allerlei aansluitingen en bluetooth:



    Vraag me niet hoe het klinkt, ben zelf geen plastic liefhebber, het is enkel een voorbeeldje, het kan ook duurder:



    Bovenstaande kost de lieve prijs van 1999 euro en het stuk plastic heeft nog niet eens de beschikking over een optische ingang.


    Ach..... zelf zou ik gaan voor echt spul

    Toch zijn er in mijn ogen ook nog wel redelijke nette soundbars en ook al is het echt niet mijn ding, dit ziet er toch wel netjes uit:



    Technische specs ook niets mis mee en ook de prijs lijkt mij heel redelijk:

    http://www.teufelaudio.nl/home-cinem...8afa6c92fe0442

    Het is maar net wat je wil uitgeven en hoeveel moeite je voor iets wil doen, voor bovenstaand voobeeld hoef je deur niet uit en je mag het
    het 8 weken proberen, waar vind je nog zoveel gemak.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 22-06-2014 om 18:25 Reden: tikvout en aanvulling
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Dank voor de reactie ,

    Het is niet 1 van de door jou opgegeven types , die van mij is 1 grote speaker van 1,23 .Het is de Pioneer SMW 2024 zelfde type alleen kleiner .


    >Zo te lezen wel een liefhebber van goed beeld, maar op het gebied van geluid kun je nog wel wat bijschaving gebruiken

    Nee hoor ik heb een redelijke goede audio smaak al zeg ik het zelf , heb altijd goede audiofile apparatuur gehad met bij behorende kwaliteit speakers , laatste jaren luister ik niet meer zo veel naar muziek dus ben kwalitatief ook maar gaan minderen .
    Maar voor tv stel ik niet die zelfde eisen als die ik heb voor muziek , wat ik nu heb vind ik prima stemmen klinken redelijk vol en toch natuurlijk , ben geen liefhebber van actie films en gebruik hem ook niet om spellen te spelen .
    Zou ook het ook prima vinden om de speaker die ik nu het te houden maar ben bang dat dit niet op mn VT60 kan worden aangelsoten .

    Als het iets anders moet worden wil ik er max zo,n €300 voor uitgeven denk ik , ben gisteren naar wat dingen wezen luisteren , Sonos bar vond ik erg beroerd klinken voor die €600 , ook nog een Denon 2.1 set voor €450 gehoord dat was een heel stuk mooier .
    Eerst morgen maar eens afwachten , kijken en luisteren en dan beslissen wat te doen .
    Laatst aangepast door ramrod : 22-06-2014 om 19:17

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ramrod Bekijk bericht
    Dank voor de reactie ,

    Het is niet 1 van de door jou opgegeven types , die van mij is 1 grote speaker van 1,23 .Het is de Pioneer SMW 2024 zelfde type alleen kleiner .


    >Zo te lezen wel een liefhebber van goed beeld, maar op het gebied van geluid kun je nog wel wat bijschaving gebruiken

    Nee hoor ik heb een redelijke goede audio smaak al zeg ik het zelf , heb altijd goede audiofile apparatuur gehad met bij behorende kwaliteit speakers , laatste jaren luister ik niet meer zo veel naar muziek dus ben kwalitatief ook maar gaan minderen .
    Maar voor tv stel ik niet die zelfde eisen als die ik heb voor muziek , wat ik nu heb vind ik prima stemmen klinken redelijk vol en toch natuurlijk , ben geen liefhebber van actie films en gebruik hem ook niet om spellen te spelen .
    Zou ook het ook prima vinden om de speaker die ik nu het te houden maar ben bang dat dit niet op mn VT60 kan worden aangelsoten .

    Als het iets anders moet worden wil ik er max zo,n €300 voor uitgeven denk ik , ben gisteren naar wat dingen wezen luisteren , Sonos bar vond ik erg beroerd klinken voor die €600 , ook nog een Denon 2.1 set voor €450 gehoord dat was een heel stuk mooier .
    Eerst morgen maar eens afwachten , kijken en luisteren en dan beslissen wat te doen .
    Had wat huiswerk gedaan, de door je genoemde speaker SMW2024 werd niet opgegeven als passende bij: speciaal voor de Kuro LX5090, maar goed, dat is dan ook 1 van de redenen waarom ik altijd graag merk en modelnummer heb, al is er van
    het het nu door je genoemde model maar weinig te vinden.

    Iedereen beslist zelf waar de prioriteiten liggen en hoeveel hij er voor over heeft, zelf geef ik wel om goed Film geluid en kijk op het scherm geen TV, de kwaliteit(programma's) die ze tegenwoordig uitzenden met die bergen reclame ben ik al heel wat jaartjes zat.
    Zo ieder zijn eigen keuzes, de 1 kijkt graag TV reclame en ik kijk graag films, kan me wel voorstellen dat je voor dat slappe reclamegel.l op de TV niet echt super geluid nodig hebt.

    Wens je veel sterkte met je keuze, maar als je nog een beetje filmliefhebber ook bent...... dan zou ik niet op 100 euro kijken

    Ben benieuwd wat je gaat beslissen.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Denk dat ik eerst ga voor deze , krijgt 5 sterren ....
    http://www.whathifi.com/review/philips-htl5120

    Mocht ik dat niets vinden dan ga ik voor die Teufel , nu voor €275

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ramrod Bekijk bericht
    Denk dat ik eerst ga voor deze , krijgt 5 sterren ....
    http://www.whathifi.com/review/philips-htl5120

    Mocht ik dat niets vinden dan ga ik voor die Teufel , nu voor €275
    Voor 179 euro mag je niet heel verwachten, toch is er een groot aantal gebruikers wel blij mee,
    vooral die gebruikers die van hun wederhelft geen losse sub erbij mogen hebben.... kan dus
    wel eens mee gaan vallen.

    Hoop dat ie je bevalt, voor mij zou het 10x niets zijn, maar zo hebben we allemaal onze eigen wensen.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    De Philips beluisterd , opzich niet slecht voor zo,n bar alleen maar op sommige momenten toch de neiging om wat te blikkerig te klinken .
    Nu de Teufel in huis , klinkt beter ,wel verschil tussen de kanalen nu duidelijker , moet wat meer bij regelen per kanaal . Die bar ziet er alleen wat goedkoop uit erg plastic met daarachter van die lullige chrome speakerranden.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ramrod Bekijk bericht
    De Philips beluisterd , opzich niet slecht voor zo,n bar alleen maar op sommige momenten toch de neiging om wat te blikkerig te klinken .
    Nu de Teufel in huis , klinkt beter ,wel verschil tussen de kanalen nu duidelijker , moet wat meer bij regelen per kanaal . Die bar ziet er alleen wat goedkoop uit erg plastic met daarachter van die lullige chrome speakerranden.
    Het uiterlijk..... is niet het belangrijkste, al doet het wel eens mee bij een aanschaf.

    Het geluid daar gaat het uiteindelijk om, vind mijn eigen speakers niet echt lelijk,
    maar super mooi vind ik ze ook niet, maar als ik een film of serie aan het kijken ben
    valt er maar 1 ding op, het geluid, zie ze verder helemaal niet meer.

    Op een gegeven moment went het uiterlijk, dacht dat de Teufel er verder wel strak
    en onopvallend uitziet.

    Het leven is 1 groot compromie

    Dank voor je terugkoppeling
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    fout verwijderd
    Laatst aangepast door lennox-06 : 19-07-2014 om 18:38

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •