De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Birdman (Alejandro González Iñárritu, 2014)

    Birdman is de nieuwe film van de Mexicaanse regisseur Alejandro González Iñárritu (van o.a. Amores Perros, 21 Grams, Babel en recentelijk Biutiful). De hoofdrol is voor Michael Keaton, die een acteur speelt die z'n gloriedagen ver achter zich heeft en daar iets aan probeert te doen. Ofwel volgens een officiële synopsis:

    BIRDMAN or The Unexpected Virtue of Ignorance is a black comedy that tells the story of an actor (Michael Keaton) – famous for portraying an iconic superhero – as he struggles to mount a Broadway play. In the days leading up to opening night, he battles his ego and attempts to recover his family, his career, and himself.
    Read more at http://collider.com/birdman-trailer/...AZIPkS7rfWy.99
    Andere rollen zijn voor Edward Norton, Noami Watts, Emma Stone en Zach Galifianakis.

    De eerste trailer is hier te zien en ziet er wat mij betreft interessant uit. De film zelf gaat bij ons op 12 februari volgend jaar in première, terwijl de Amerikanen hem al in oktober van dit jaar te zien krijgen.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  2. #2

    Standaard

    Dit is zeker een interessant project, een van de betere trailers van de afgelopen tijd! Belachelijk dat wij dan weer een half jaar langer mogen wachten... Biutiful staat hier trouwens al een hele tijd in de kast, binnenkort echt eens kijken.

  3. #3

    Standaard

    Ik vind het een zeer rommelige trailer, maar kon er ook niet echt mijn aandacht bij houden.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  4. #4

    Standaard

    Eens met Robin, ondanks het feit dat deze regisseur automatisch mijn aandacht krijgt.

  5. #5

    Standaard

    Hier kijk ik wel naar uit, mooie cast + interessante regisseur

  6. #6
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  7. #7

    Standaard

    Lijkt een tragikomedie te worden zo te zien. Heel wat anders als we van hem gewend zijn. Ben benieuwd.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  8. #8

    Standaard

    Eindelijk gezien. Uitstekende acteerprestaties maar een dodelijk vermoeiende film. De regisseur trekt alle aandacht naar zich toe en lijkt uit te willen schreeuwen: "Kijk mij! Kijk eens hoe slim ik de gehele film zonder cuts lijk te maken!!". Dit soort films haat ik echt...van die zelfbewuste films die "heel diep" over willen komen maar eigenlijk vrij weinig te zeggen hebben. De film schreeuwt echt om aandacht...wat wil de regisseur graag slim gevonden worden. Een typische "Oscarfilm". De stijl van deze film zit de inhoud ook echt in de weg. Ik zat echt te snakken naar een cut of een ander standpunt maar nee....de gehele film moet met een achtervolgende en zwierende camera worden opgenomen. Tel daarbij een irritante "Jazz-drum-score" bij op en je hebt het woord "pretentieus" written all over it. Nu wordt die term wel vaker misbruikt maar ik vind het echt van toepassing op deze film. Grootste mankement is dat de regisseur graag iets zinvols wil zeggen over het leven van acteur en de innerlijk strijd tussen artistieke invulling en commercie en dat vervolgens heel moeilijk verpakt maar uiteindelijk een lege huls blijkt te zijn.

    Michael Keaton is fantastisch en hij red echt de film. De rest van de cast is ook erg sterk en op dat vlak heb ik niets te klagen. Ik vond het echt een vermoeiende zit met als klap op de vuurpijl dat einde dat heerlijk op allerlei manieren geïnterpreteerd kan worden zoals dat nu eenmaal hoort bij films zoals deze. Ik kijk nog steeds uit naar The Revenant...die lijkt me een stuk beter. Hopelijk is dat een film zonder "moeilijk-doenerij" en vertelt het een boeiend verhaal met sterke acteerprestaties.

    Ik geef de film toch een 5,5 en dat is volkomen te wijten aan de vertolkingen van oa Keaton en Norton. Dit is echter een film die ik niet graag een 2e keer wil ondergaan.

  9. #9

    Standaard

    @Melzz eens

    matige Opening Night (1977) rip-off

  10. #10

    Standaard

    Het is grappig Melzz, jouw irritaties begrijp ik helemaal, maar zelf heb ik daar gelukkig totaal geen last van gehad. Ik heb dat gevoel juist weer sterker bij de 'latere' werkjes van Terrence Malick. Vanaf The Thin Red Line zeg maar. Soldaten die, in een decor van wuivend gras, over het leven en de zin van het bestaan filosoferen alsof ze Nietzsche zelf zijn. Over pretentieus gesproken
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door riny Bekijk bericht
    @Melzz eens

    matige Opening Night (1977) rip-off
    Mmm, en het verhaal van The Revenant is ook al verteld in Man in the Wilderness. Is Iñárritu minder origineel dan mensen denken ?

  12. #12

    Standaard

    Alles is sowieso al eens verteld en gedaan rogue Dus kunnen we wel stoppen met films maken?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  13. #13

    Standaard

    Ik heb echt absoluut geen idee hoe je van mijn opmerking dat Iñárritu minder origineel is dan mensen denken, belandt bij de opmerking dat we dan wel kunnen stoppen met films maken? Wat een vreemde conclusie.

  14. #14

    Standaard

    Hij is wat ondoorzichtig, dat geef ik toe Ik wilde er vooral mee zeggen dat originaliteit niet per se het grootste goed is en dat dat eventuele gebrek niet alleen Iñárritu aan te rekenen is, als je dat ermee bedoelde tenminste Welke mensen zeggen trouwens dat hij zo origineel is? Hoor je die geluiden veel in je omgeving?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  15. #15

    Standaard

    Ik ben juist een groot voorvechter van de stelling dat originaliteit niets te maken heeft met de kwaliteit van een film. Daarom vind ik het altijd irritant dat het bij reviews als iets negatiefs wordt gezien als een verhaal niet origineel is, dat heb ik al diverse malen vermeld.

    Voor de duidelijkheid: ik heb niets tegen Iñárritu. Birdman gaf ik volgens mij ook een 8 (eigenlijk een 7,5 maar ik rond alles af). De eerste helft van de film heb ik mij net als Melzz zitten irriteren (zeker aan die enorm irritante drum), maar de tweede helft viel zeker in de smaak en het einde vond ik zelfs prachtig.

    The Revenant vond ik nog beter trouwens, al komt die door dat afronden ook op een 8 uit. Andere films van hem zoals Babel en 21 grams zijn ook prima. Alleen Amores Perros ben ik geen fan van door die irritante montage.

    Ik zie trouwens op WiW dat jij wel een fan bent van de beste man, dus misschien verklaart dat dat je zo op de barricaden staat voor hem .

  16. #16

    Standaard

    Dan las ik te veel in je reactie En ik ben inderdaad wel een liefhebber van zijn werk.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  17. #17

    Standaard

    Er wordt overigens best veel in gemonteerd.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •