De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Love & Honor - Dutch Film Works (DFW)

    Dutch Film Works (DFW)

    Enige tijd geleden had ik bij Bol.com de film ''Love and Honor'' besteld op Blu ray, welke uitgebracht zou worden op 6 Juni jongstleden.

    Enige tijd erna stond hij ineens op niet meer leverbaar, en dat vond ik erg raar.

    Vervolgens heb ik vanmorgen contact opgenomen met DFW, en gevraagd hoe het zat.

    Zij vertelden me dat ie alleen op DVD is uitgebracht, maar toen ik mijn gegevens van de bestelling (EAN nummer) had gegeven, gingen ze het ook uitzoeken.

    Ik vertelde hun ook dat ik het wel raar vind dat ze wel de film op DVD uitbrengen en niet op BD.

    Ik zei dat ze door zulke acties de mensen wel dwingen om te gaan importeren, want anno 2014 films alleen op DVD uit te brengen is wel erg ouderwets en slecht.

    In ieder geval ze zouden het voorleggen aan de directie, en dan zou ik nog wel wel wat horen.

    Vervolgens krijg ik deze mail binnen :

    ''
    Beste heer .............,

    Zojuist heb ik u telefonisch gesproken over de bluray versie van de film Love and Honor.
    Dit heb ik met onze directie besproken en daar is het volgende uitgekomen:

    - De release van de bluray versie stond inderdaad gepland voor release op 6 juni 2014.
    - De reden dat de film niet is uitgekomen op bluray is omdat er geen HD materiaal beschikbaar is van deze film.
    - Bluray versies die in de (internationale) markt verkrijgbaar zijn, zijn van DVD kwaliteit “opgeschaald” naar Bluray beeldmateriaal (van 720p naar 1080p).
    Deze versies zullen nooit de kwaliteit halen (zowel beeld als geluid) van een film met origineel HD materiaal (1080p).

    Dutch FilmWorks voert als onderdeel van het beleid haar klanten films te leveren met de kwaliteit die de klant verwacht.
    Van een bluray versie verwachten onze klanten haarscherp beeld en vol en zuiver geluid, geschikt voor een 7.1 surround sound home cinema set.
    Deze kwaliteit kan niet gehaald worden middels het opschalen van DVD kwaliteit naar Bluray kwaliteit. Enkel wordt dit gehaald met het gebruik van origineel HD materiaal (1080p).
    Daar dit materiaal niet beschikbaar is voor deze regio (Regio 2) kunnen wij deze film helaas niet uitbrengen op bluray.

    Graag willen wij u ook behoeden voor een eventuele miskoop door de bluray versie te importeren uit het buitenland.
    Iedere disc krijgt namelijk een regio code mee. Voor Bluraydiscs zijn dit de volgende codes:


    Mocht u dus tot aanschaf willen overgaan van een buitenlandse versie (import), dan raden wij u ten zeerste aan goed te bekijken of de regiocode van de disc overeenkomt met de regiocode die hier van toepassing is (Regio B of 2).
    Als u een bluray disc met een andere regiocode probeert af te spelen dan kan het zijn dat u geen beeld of geluid krijgt, de film in zwart-wit is, geluid niet synchroon loopt met het beeld, haperingen tijdens de film krijgt, de speler de disc überhaupt niet herkend of andere problemen. Hetzelfde geldt voor afspelen in de computer.

    Het spijt mij u bovenstaande te moeten meedelen.

    Om af te sluiten wil ik u graag hartelijk bedanken voor uw telefoontje.
    De mening en visie van onze klanten is een belangrijk aspect van onze customer service.

    Er vanuit gaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd verblijf ik.

    Met vriendelijke groet,

    Renco Lubbers

    Renco Lubbers | DUTCH FILMWORKS | Medewerker Operations
    P.O. Box 8230 | 3503 RE Utrecht | The Netherlands | T +31 (0) 88 120 2023 | F +31 (0) 88 120 2091 | E
    RLubbers@dfw.nl

    Het is netjes dat ze snel terug reageren, alleen de volgende uitspraak van DFW vind ik enigszins lachwekkend :

    ''Dutch FilmWorks voert als onderdeel van het beleid haar klanten films te leveren met de kwaliteit die de klant verwacht.
    Van een bluray versie verwachten onze klanten haarscherp beeld en vol en zuiver geluid, geschikt voor een 7.1 surround sound home cinema set.
    Deze kwaliteit kan niet gehaald worden middels het opschalen van DVD kwaliteit naar Bluray kwaliteit. Enkel wordt dit gehaald met het gebruik van origineel HD materiaal (1080p).
    Daar dit materiaal niet beschikbaar is voor deze regio (Regio 2) kunnen wij deze film helaas niet uitbrengen op bluray.

    Graag willen wij u ook behoeden voor een eventuele miskoop door de bluray versie te importeren uit het buitenland.''

    Ze zeggen dat ze kwaliteit willen leveren die de klant verwacht, alleen wat ze uitbrengen is vaak ver beneden peil (te donker, macroblocking, etc), dus dan ben ik benieuwd wat hun voor kwaliteits eisen hebben.

    Ik ben geen techneut, en wellicht zal een upscaling van 720 naar 1080 nooit het zelfde resultaat hebben als een 1080 film, maar het zal denk ik in ieder geval wellicht betere kwaliteit zijn als een DVD.

    Ik ben van plan om de film toch aan te schaffen op BD in de US versie, want ik heb weinig vertrouwen eerlijk gezegd in de producten van DFW.

    Hoe denken jullie over deze kwestie, en hun uitleg daarop, en over DFW in het algemeen?.

    Ik ben benieuwd naar jullie reacties.



  2. #2

    Standaard

    Alsof wij te dom zijn en niet snappen wat regio codes zijn. Ze zouden eens moeten weten hoeveel mensen hun films in het buitenland halen. Love & Honor lag al maanden in de rekken bij Media Markt maar inderdaad niet op dvd.

  3. #3

    Standaard

    Even verplaatst naar BR Discussies.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Even verplaatst naar BR Discussies.
    Is goed Jordy, ik wist niet goed waar ik het moest plaatsen omdat het een maatschappij betrof.

    Wellicht een idee een subtopic te maken waar maatschappijen & distributeurs ondergebracht kunnen worden?.

  5. #5

    Standaard

    Heel positief dat DFW uperhaupt de moeite neemt om een reactie te geven. Alleen jammer dat het allemaal "flauwekul" is. Wat ze eigenlijk zeggen is dat ze afhankelijk zijn van wat hun aangeleverd wordt. In dit geval kan er blijkbaar (om wat voor reden dan ook) geen Blu-ray versie geleverd worden.

    Hun kennis niveau en manier van communiceren komt helaas herkenbaar overeen met de manier hoe zij films uitbrengen...
    Laatst aangepast door Alex T : 10-06-2014 om 14:23

  6. #6

    Standaard

    Wat een onzin. En maar blijven doen alsof de consument het niet begrijpt. Ze zien gewoon geen geld in een Blu-ray release voor deze titel. Waarschijnlijk is de DVD gewoon een downscale van de HD master die nodig is voor iTunes e.d.. Ongetwijfeld daar gewoon in HD te bekijken.

  7. #7

    Standaard

    Grappig dat de beeldkwaliteit(van de peperdure) US uitgave een 4,5 uit 5 scoort op blu-ray.com
    Het lijkt er wel op dat deze bijna nergens op BD is uitgebracht, op blu-ray.com staan vier versies, maar die uit DE staat er niet bij en in de UK is hij alleen op DVD verkrijgbaar.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    Ik vergat er nog bij te vermelden dat ze zeiden dat hier waarschijnlijk meer vrouwen de film kijken/kopen, en die kopen vaak geen blu ray, en dat ze mede daarom ervoor gekozen hebben voor DVD.

    Dat is toch de grootste onzin, of niet soms?.

    Eigenlijk riekt die uitspraak naar discriminatie.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 10-06-2014 om 15:16

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik vergat er nog bij te vermelden dat ze zeiden dat hier waarschijnlijk meer vrouwen de film kijken/kopen, en die kopen vaak geen blu ray, en dat ze mede daarom ervoor gekozen hebben voor DVD.

    Dat is toch de grootste onzin, of niet soms?.

    Eigenlijk riekt die uitspraak naar racisme.
    Dat heeft niets met racisme te maken Raymond, maar meer sekse-discriminatie.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Dat heeft niets met racisme te maken Raymond, maar meer sekse-discriminatie.
    Dat bedoelde ik, zei het verkeerd.

    Maar die uitspraak slaat toch nergens op Jordy of wel?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Dat bedoelde ik, zei het verkeerd.

    Maar die uitspraak slaat toch nergens op Jordy of wel?
    Aan de ene kant niet, aan de andere kant begrijp ik goed dat uitgevers met dit soort overduidelijke B titels (een opbrengst van 20.000$ in Amerika) geen peperdure kosten gaan maken met het uitbrengen van een Blu-ray titel. Daarnaast denk ik dat er heus wel enige waarheid zit in het feit dat vrouwen wellicht wat minder vatbaar zijn voor het verschil tussen DVD en Blu-ray.

  12. #12

    Standaard

    Ik denk ook dat er heel veel mensen niet bij stilstaan dat DFW gewoon een bedrijf is wat winst wil maken...........net zoals elk ander bedrijf. Andere bedrijven gaan ook geen risicovolle investeringen aan

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik vergat er nog bij te vermelden dat ze zeiden dat hier waarschijnlijk meer vrouwen de film kijken/kopen, en die kopen vaak geen blu ray, en dat ze mede daarom ervoor gekozen hebben voor DVD.

    Dat is toch de grootste onzin, of niet soms?.

    Eigenlijk riekt die uitspraak naar discriminatie.
    Dat is helemaal geen onzin. Western Union agentschap zet je ook niet in een (overwegend) autochtone wijk of plaats/dorp. Ik koop ook alleen de Blu-ray(of zelfs de DVD) als ik denk dat die gaat verhuren en ook dat heeft vaak met doelgroep(en) te maken. Ik weet niet of je wel eens bij vrijgezelle vrouwen thuis komt met hun 22 inch schermpjes, want anders is het veel te groot.... .
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik weet niet of je wel eens bij vrijgezelle vrouwen thuis komt met hun 22 inch schermpjes.
    Goed bezig jij

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Goed bezig jij
    Klinkt helaas mooier dan het in werkelijk is
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #16

    Standaard

    Hoewel ik absoluut geen fan ben van DFW gezien hun belabberde kwaliteit op andere uitgaven (ze zijn overigens niet de enige) vind ik het ontbreken van een Blu-ray versie om welke reden dan ook wel minder erg dan het uitbrengen van slechte Blu-ray versies. Hun uitleg klopt natuurlijk wel niet omdat er wel degelijk HD beeldmateriaal beschikbaar is (zie US uitgave).
    En als de echte reden is dat het potentieel niet voldoende is omdat ze zien dat films welke typisch voor vrouwen in de markt gezet worden onvoldoende verkopen op blu-ray vind ik het ook maar meer dan normaal dat ze deze niet uit brengen op blu-ray. Zelfs als ze geen winstoogmerk hadden (wat ze wel hebben) zouden ze het mogelijk niet moeten uitbrengen omdat het verlies te groot is en dus niet verantwoord is.

    Dat van die regio codes is natuurlijk ook vooral een verkooppraatje voor hun in de zin van nee, bij de concurrentie moet je niet kopen want dan heb je problemen, natuurlijk niet heel eerlijk maar kom je kan van hun ook niet verwachten dat ze uitleggen hoe je de regio codes kan omzeilen (i.e. regio vrije speler of PC (wat dus geen vaste regio code heeft). Ze vermelden natuurlijk ook niet dat een groot deel van de uitgaves regio vrij is.

    Ik vraag me wel af als ze volgens hun eigen zeggen toch zo open staan voor de input van klanten of ze in de toekomst niet eens kunnen werken aan de problemen waar zoveel van hun uitgaves onder leiden zoals te donker, te licht of macro blocking. Of in mindere mate verkeerde AR, ...
    DVD Profiler TV: Samsung PS60E6500 60inch Plasma Reciever: Onkyo HT-S990-THX Speakers: Onkyo 7.1 Mediacenter:

  17. #17

    Standaard

    De niet beschikbare 1080p specs van de Duitse uitgave

    DISC INFO:

    Disc Title: LOVE_AND_HONOR
    Disc Size: 23.768.596.458 bytes
    Protection: AACS
    BD–Java: Yes

    PLAYLIST REPORT:

    Name: 00021.MPLS
    Length: 1:35:54.582 (h:m:s.ms)
    Size: 0 bytes
    Total Bitrate: 0,00 Mbps

    VIDEO:
    MPEG–4 AVC Video 0 kbps 1080p / 23,976 fps / 16:9 / High Profile 4.1

    AUDIO:
    DTS–HD Master Audio German 0 kbps 5.1 / 48 kHz / 24–bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 24–bit)
    DTS–HD Master Audio English 0 kbps 5.1 / 48 kHz / 24–bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 24–bit)

    SUBTITLES:
    Presentation Graphics German 0,000 kbps
    Presentation Graphics German 0,000 kbps

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •