De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vraag ivm ergerlijke stickers op Italiaanse blurays...

    Geen idee of ik hier deze vraag kan en mag stellen maar ik doe een poging.

    Zoals veel mensen hier op het forum heb ik een aantal blu-rays gekocht op amazon.it omdat ze daar nu erg goedkoop zijn.
    Vandaag kwam de eerste lading binnen en zag dat elke blu-ray voorzien is met ergerlijke stickers die gewoon willekeurig ergens opgeplakt zijn.
    Ik vroeg me af of mensen een remedie weten om deze te kunnen verwijderen zonder sporen of beschadigingen na te laten?

    Alvast bedankt

    hier een vb. van het desbetreffende probleem. italie.jpg
    BD (1243) What i Watch

  2. #2

    Standaard

    Heb je de zoekfunctie al geprobeerd, ik weet dat er in het verleden op DVD's hetzelfde euvel was en dat daar verschillende mogelijkheden voor waren om ze te verwijderen.

  3. #3

    Standaard

    Zijn ze op de amaray geplakt of op de inlay?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    Die zitten altijd op de inlay.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Heb je de zoekfunctie al geprobeerd, ik weet dat er in het verleden op DVD's hetzelfde euvel was en dat daar verschillende mogelijkheden voor waren om ze te verwijderen.
    Dat is dit topic, misschien vind je daar zinnige informatie.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6

    Standaard

    Grote probleem is dat het natuurlijk aan het papier hangt. Dus die kun je vlug beschadigen... Even dat topic doorlezen.
    BD (1243) What i Watch

  7. #7

    Standaard

    Misschien warm maken met de föhn?

  8. #8

    Standaard

    Iemand al een poging gewaagd om de stickers van de inlay te verwijderen...?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roeland Bekijk bericht
    Iemand al een poging gewaagd om de stickers van de inlay te verwijderen...?
    Ik heb het nog niet aangedurfd
    BD (1243) What i Watch

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roeland Bekijk bericht
    Iemand al een poging gewaagd om de stickers van de inlay te verwijderen...?
    Ja, met een waterkoker en met onherstelbare schade aan de inlay.De inlay werd wak en broos en zat vol met plooien. De sticker was eraf gegaan met succes.Ik zou zeggen, tracht een exemplaar te scoren die geen sticker op de inlay heeft zitten.Dit probleem heb ik voor gehad met de Monsters & Co (Disney) 2 disc blu-ray.Die had zo'n ergerlijke movieminutes sticker op de inlay.Op ebay heb ik er een kunnen scoren zonder zo'n sticker.Volgens mij nog dit: wat je ook probeert, je zal altijd schade ondervinden aan de inlay.

  11. #11

    Standaard

    Meestal helpt deppen met wasbenzine (eerst bijvoorbeeld hiermee een stuk keukenrol bevochtigen) wel om hem los te weken.
    Zal in t weekend eens proberen of dat ook voor deze stickers geldt.

  12. #12

    Standaard

    In de drogisterij en bouwmarkt zijn diverse speciale producten verkrijgbaar voor het verwijderen van stickerlijm. Kost meestal maar zo'n 5 euro. Heb hiermee laatst nog succesvol dat soort lijmresten verwijderd.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    In de drogisterij en bouwmarkt zijn diverse speciale producten verkrijgbaar voor het verwijderen van stickerlijm. Kost meestal maar zo'n 5 euro. Heb hiermee laatst nog succesvol dat soort lijmresten verwijderd.
    Let wel: het gaat hier om stickers die op de papieren inlay zijn geplakt. Met stickerverwijderaar aan de gang gaan lijkt mij dan niet bevorderlijk voor de papieren inlay. Ik denk dat de föhn wel eens de beste methode kan zijn...

  14. #14

    Standaard

    Als het gewoon papier was, dan was het nog niks, maar meestal zijn zo'n inlays gemaakt op zo'n dun gelamineerd fotopapiertje. Het plasticgehalte daarin zorgt ervoor dat o.a. huis-tuin- en keukenmiddeltje nr. 1, aceton, niet gaat werken.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #15

    Standaard

    Ik heb even een snelle poging gedaan met wasbenzine, het middeltje dat ik normaal gebruik, maar dat heeft geen succes.

    Het probleem is dat die stickers op de Italiaanse BD's een soort veiligheidszegels zijn die niet makkelijk of zelfs onmogelijk zijn om te verwijderen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  16. #16

    Standaard

    Bedankt voor het proberen, scheelt mij weer een poging...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •