Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke luidsprekers voor kleine ht.ruimte.

    Hallo,
    Ik heb een vraag wat van luidsprekers je het best kan gebruiken in een niet al te grote ruimte waar ik projecteer op een scherm van 2mX114. ik bedoel van de fronts en de rears.
    Kan je die het beste zeg maar alle vier gelijk houden of de fronts groter dan de rearsspeakers.
    Ik zou eerst zo doen deze als fronts Boston A250 en als rears de Boston A25 .Maar ik zit nu te twijfelen om maar vier van de Boston A25 te doen ook als fronts.
    William.

  2. #2

    Standaard

    De Boston A250 heb ik een keer horen spelen, deze vielen mij eerlijk gezegd behoorlijk tegen, heb ook de A25 gehoord en deze waren wel goed.

    Eigenlijk wel vreemd, zouden van 1 serie moeten zijn, maar vond ze toch niet bij elkaar passen, denk dat je stukken beter af bent met 4x een A25, voor
    de prijs zou je het niet hoeven laten, want de A250 kost geen drol..... raken ze waarschijnlijk aan de straatstenen niet kwijt

    Maar ik kan dan wel wat blaten..... gooi ook eens zelf je gehoor in de strijd en ga luisteren, jouw smaak moet de doorslag geven, niet de mijne
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Dat is afhankelijk van de ruimte en waarvoor je die je wilt gebruiken.

    In een woonkamer (of veel muziek) zal het geluid mooier klinken wanneer de luidsprekers aan de voorkant wat groter zijn, omdat het daardoor wat voller zal klinken en wat beter te horen is waar de geluiden vandaan moeten komen. Heb je een aparte ruimte (of veel films) , dan zal het mooier klinken als alle luidsprekers even groot zijn zoals bij een THX-set.

    Daarnaast is het afhankelijk van de receiver die je gebruikt, want deze moet de energie (vermogen en reserves) kunnen leveren waar de luidsprekers om vragen. Anders heb je misschien wel luidsprekers die mooi kunnen klinken, maar zal de weergave niet zo mooi zijn als je verwacht.

    Kijk dus niet alleen naar het formaat van de luidsprekers, maar ook naar de rest van de set, de mogelijkheden van de ruimte en het budget om alles goed op elkaar af te kunnen stemmen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 01-06-2014 om 13:35
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Ja de ruimte waar ik nu zit was eigelijk een nootoplossing dat ik daar naartoe ben verhuist,ik heb daar de kleuren zo donker mogelijk gemaakt om te projecteren (plafond zwart,muren donkerrood)Ik wou er in eerste instantie geen luidsprekers in hebben ik luisterde dan met eem goeie headset op.
    Maar ik wou ook wel's weten hoe het nu klonk met luidsprekers erin natuurlijk.Zo ik had gelukkig nog een receiver op zolder staan Denon Avr2106 en wat oude luidsprekers de sub heb ik van onder en de centerspeaker(boston vrc) leen ik dan even van onder!!!.Maar in eerste instantie klonk het niet onaardig.
    Maar nu wil ik dus toch een paar goeie speakers erin hebben ook met deze receiver dus.
    Zo heb ik dan mijn eigen projectie ruimte waar het altijd donker is en voordien niks hoef klaar te zetten nadien niks op te ruimen heb??.
    En ik gebruik hem alleen voor films geen muziek.
    Maar er hoefen ook geen hele grote speakers in omdat de ruimte niet zo groot is ,418m x 300m.
    William.
    Laatst aangepast door dvdfreakenzo : 01-06-2014 om 13:07

  5. #5

    Standaard

    In dat geval kun je beter eerst gaan luisteren welke soort en merk luidspreker er mooi klinken in combinatie met een receiver van Denon of andersom. Op die manier kun je zelf beoordelen welke luidsprekers er bij welke receivers passen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Beneden in de woonkamer heb ik een Denon avr3808 met als front luidsprekers de Boston vr3 en dan als center ook van Boston,subwoofer Boston,rears van van Bose 301.Deze samenstelling klink al heel goed.
    Dus wat ik nu in deze projectieruimte bijelkaar heb geraapt alleen voor een luistertest ,zal niet zo goed klinken in vergelijking met wat ik nu op het oog heb!.
    William.

  7. #7

    Standaard

    Zo te lezen heb je genoeg mogelijkheden om te experimenteren.

    De AVR-3808 is wat krachtiger dan de AVR-2106 en het kan zijn dat de VR3 (of A250) daardoor op de 2106 wat anders zullen klinken. Als je bij de 3808 geen gebruik maakt van 'bi-amping' en de instellingen die door de 'auto-setup' (Audyssey Multi-EQ, DynamicEQ en Dynamic Volume) zijn gemaakt, heeft de 3808 ongeveer dezelfde klankeigenschappen als de 2106. Op deze manier kun je makkelijk de verschillen horen tussen een zwaardere en een lichtere receiver. Als deze klein zijn, zal het geen probleem zijn om de A250 door de 2106 aan te laten sturen.

    Anders zou je er ook voor kunnen kiezen om een set als de A2310 te gebruiken en de 'fronts' te vervangen door boekenplank-formaat luidsprekers (A25). Samen met de 2106 zal je dan zeker een goede weergave hebben en niet alleen bij lage geluidssterktes.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Zo te lezen heb je genoeg mogelijkheden om te experimenteren.

    De AVR-3808 is wat krachtiger dan de AVR-2106 en het kan zijn dat de VR3 (of A250) daardoor op de 2106 wat anders zullen klinken. Als je bij de 3808 geen gebruik maakt van 'bi-amping' en de instellingen die door de 'auto-setup' (Audyssey Multi-EQ, DynamicEQ en Dynamic Volume) zijn gemaakt, heeft de 3808 ongeveer dezelfde klankeigenschappen als de 2106. Op deze manier kun je makkelijk de verschillen horen tussen een zwaardere en een lichtere receiver. Als deze klein zijn, zal het geen probleem zijn om de A250 door de 2106 aan te laten sturen.

    Anders zou je er ook voor kunnen kiezen om een set als de A2310 te gebruiken en de 'fronts' te vervangen door boekenplank-formaat luidsprekers (A25). Samen met de 2106 zal je dan zeker een goede weergave hebben en niet alleen bij lage geluidssterktes.

    Bla bla bla bla

    Jij denkt dat je voor elke speaker zowat een kermis versterker nodig hebt

    Kom toch eens, doe toch eens niet zo moeilijk, je wordt op een gegeven moment niet echt geloofwaardig meer,
    de A25 zijn gewoon leuke speakers, daar hoef je echt geen wereld versterker op aan te sluiten.

    Ga eens met je beide benen op de grond staan, af en toe draai je toch echt te ver door, hoe goed je het ook bedoelen mag.

    Stoppen met die onzin Gerco
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Mijn bedoeling is op de ruimte waar ik projecteer niet te grote speakers neer te zetten om dat daar de ruimte er niet voor is ik denk toch dat ik voor de boston a250 (front) en als achter de a25 met de Denon 2106 ik zal het toch niet zo luid maken,alleen als de buren weg zijn!!.
    Ik kan daar niet de Boston Vr3 neerzetten dan krijg ik schuren in het behang???.
    William.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    Mijn bedoeling is op de ruimte waar ik projecteer niet te grote speakers neer te zetten om dat daar de ruimte er niet voor is ik denk toch dat ik voor de boston a250 (front) en als achter de a25 met de Denon 2106 ik zal het toch niet zo luid maken,alleen als de buren weg zijn!!.
    Ik kan daar niet de Boston Vr3 neerzetten dan krijg ik schuren in het behang???.
    William.
    Zou er een sub bijnemen en alvorens die 250 te nemen..... er eerst eens naar gaan luisteren

    Zag de A25 voor 69 het stuk bij MM Cruqius....... zou er 5 nemen, 1 als center en er een compacte sub bijnemen,
    ben je helemaal het heertje
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Ik heb er al een sub staan ook van Boston 100 watt(active versterker)en een aparte center heb ik ook wel(Boston).Ik zie net hier in mijn woomplaats bij een elektronicazaak dat ze ze daar ook hebben,ga ik dus maar even luisteren dan he?.Bij die zaak per set a25-129,-de a250-299.
    William.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    Ik heb er al een sub staan ook van Boston 100 watt(active versterker)en een aparte center heb ik ook wel(Boston).Ik zie net hier in mijn woomplaats bij een elektronicazaak dat ze ze daar ook hebben,ga ik dus maar even luisteren dan he?.Bij die zaak per set a25-129,-de a250-299.
    William.
    Dat is een heel mooi prijsje voor een setje A25

    Hier is de 250 toch wel voordeliger:

    http://www.nextdeal.nl/Boston-acoust...8044.html?s=kk

    Zou er zeker naar gaan luisteren, denk dat de A25 voldoende zal leveren om in jouw ruimte volop
    te kunnen genieten, zeker als je ook al een sub hebt
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Bla bla bla bla

    Jij denkt dat je voor elke speaker zowat een kermis versterker nodig hebt

    Kom toch eens, doe toch eens niet zo moeilijk, je wordt op een gegeven moment niet echt geloofwaardig meer,
    de A25 zijn gewoon leuke speakers, daar hoef je echt geen wereld versterker op aan te sluiten.

    Ga eens met je beide benen op de grond staan, af en toe draai je toch echt te ver door, hoe goed je het ook bedoelen mag.

    Stoppen met die onzin Gerco
    Het hangt er van af wat je met een kermis versterker bedoelt.

    In ieder geval heeft hij wel "onderdelen" die hij kan gebruiken om zelf te leren hoe hij zijn "attractie" kan bouwen en laten draaien.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Alleen vandaag Boston Acoustics A 26 voor 85 euro per paar: http://www.avtrader.nl/specificaties...erride=1#specs
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Alleen vandaag Boston Acoustics A 26 voor 85 euro per paar: http://www.avtrader.nl/specificaties...erride=1#specs
    Staat toch echt per stuk......

    Had ik van jou niet verwacht vriendelijke vriend, altijd scherp en attent...... ah..... zie het al....het was al laat, kon je even de slaap niet te pakken krijgen?

    Hoe gaat het bij jou op je werk, loopt het allemaal nog een beetje?
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Staat toch echt per stuk......

    Had ik van jou niet verwacht vriendelijke vriend, altijd scherp en attent...... ah..... zie het al....het was al laat, kon je even de slaap niet te pakken krijgen?

    Hoe gaat het bij jou op je werk, loopt het allemaal nog een beetje?
    Damn en ik had nog zo goed gekeken of het per paar was en nu zie ik het 'per stuk' er direct bij staan. Was precies bedtijd, ogen vielen al wat dicht en hoofd begon te knikkebollen

    Per1 juli zijn wij de enige videotheek in Arnhem en omgeving(lees alle stadjes en dorpen om Arnhem heen) en toch verhuren we minder, althans veel meer pieken en dalen, gelukkig doen de bijproducten ook nog wat.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Damn en ik had nog zo goed gekeken of het per paar was en nu zie ik het 'per stuk' er direct bij staan. Was precies bedtijd, ogen vielen al wat dicht en hoofd begon te knikkebollen

    Per1 juli zijn wij de enige videotheek in Arnhem en omgeving(lees alle stadjes en dorpen om Arnhem heen) en toch verhuren we minder, althans veel meer pieken en dalen, gelukkig doen de bijproducten ook nog wat.
    Oke, gelukkig maar, je begint een zeldzaamheid te worden Videotheekmedewerker.... een uitstervend beroep.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Oke, gelukkig maar, je begint een zeldzaamheid te worden Videotheekmedewerker.... een uitstervend beroep.
    Yep, jij ook nog niet overbodig bij een reorganisatie?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Yep, jij ook nog niet overbodig bij een reorganisatie?
    Ik denk dat zo'n beetje geld voor alle oude knarren, denk dat veel werkgevers liever een
    goedkoper jonkie hebben

    Maar nee, ik mag nog even blijven, hoop dat het goed blijft gaan met het bedrijf tot mijn pensioen,
    dan mag ik van onze overheid nu nog een jaartje of 8 doorploeteren tot ik zo'n beetje helemaal
    op ben.

    We hebben net weer een reorganisatie achter de rug bij onze afdeling, maar het bedrijf blijft aan
    de gang, overal wordt op bezuinigd, het is niet echt leuk meer merk ik aan een hoop mensen om
    me heen.

    Ach, laten we er maar het beste van hopen en er vooral maar niet teveel over na denken,
    zelf kan ik er toch ook niets aan veranderen.

    Eind dit jaar hoop ik mijn 40 jarig jubileum te bereiken..... en dan nog 8 erbij.....
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Bla bla bla bla

    Jij denkt dat je voor elke speaker zowat een kermis versterker nodig hebt

    Kom toch eens, doe toch eens niet zo moeilijk, je wordt op een gegeven moment niet echt geloofwaardig meer,
    de A25 zijn gewoon leuke speakers, daar hoef je echt geen wereld versterker op aan te sluiten.

    Ga eens met je beide benen op de grond staan, af en toe draai je toch echt te ver door, hoe goed je het ook bedoelen mag.

    Stoppen met die onzin Gerco
    Even een tijd niet op het DVD.nl forum geweest, maar er is tussen jullie twee nog niet niets veranderd
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Even een tijd niet op het DVD.nl forum geweest, maar er is tussen jullie twee nog niet niets veranderd
    We maken er inderdaad nog steeds een kermis van.

    Het enige wat wel veranderd is zijn de duur van de ritten. Die zijn wat korter geworden....en gaan soms wat vaker , maar voor de rest is het nog steeds hetzelfde.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #22

    Standaard

    He Mensen even terug waar we gebleven waren bij deze Luidsprekers ze zijn in de bestelling dus binnen kort meer hoe ze klinken?.
    Ik denk dat ze ook nog wel in moeten spelen want dat weet ik nog wel van de Boston Vr3 dat ze in het begin niet lekker klonken maar in de loop van de tijd werd het geluid steeds beter.
    William.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Even een tijd niet op het DVD.nl forum geweest, maar er is tussen jullie twee nog niet niets veranderd
    De soep wordt nooit zo heet gegeten als zij opgeschept wordt, nog even goede vrienden dus
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Weer on Topic:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    He Mensen even terug waar we gebleven waren bij deze Luidsprekers ze zijn in de bestelling dus binnen kort meer hoe ze klinken?.
    Ik denk dat ze ook nog wel in moeten spelen want dat weet ik nog wel van de Boston Vr3 dat ze in het begin niet lekker klonken maar in de loop van de tijd werd het geluid steeds beter.
    William.
    Heel mooi, besteld.... oke, maar wat heb je besteld?

    Heb je eerst geluisterd naar wat je hebt besteld of heb je gewoon op goed geluk besteld met de gedachte we zien wel?

    Geld voor de meeste speakers wel denk ik, dat ze beter gaan klinken nadat zij meer en meer ingespeeld raken, heb
    dat zelf ook mogen ervaren.

    Toch zal een matige speaker nooit goed gaan klinken, hoelang hij ook speelt
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Ik heb de Boston A250 en de A25 bestelt en nee ik heb niet geluisterd nog,maar daar zit ik niet zo mee ik ben wel wat bekent met de Boston Speakers!.En het is voor een niet al te grote ruimte (3mbij4m)en wat ik er nu in heb staan kan dit nooit slechter zijn.
    Het is trouwens ook heel persoonelijk wat je mooi vindt wat de klank aangaat van een speaker,maar ja ik het begin nieuw uit de door zal het ook nooit goed klinken eerst he?.
    William.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •