De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Zoektocht naar een nieuwe tv afgerond - Sony KDL-50W828B aangeschaft

    Het is tijd voor een nieuwe tv. Mijn ouwe trouwe plasma doet het overigens nog uitstekend, maar ik ben het energieverbruik echt beu. Dat ding trekt ruim 300 watt uit de muur voor een 42 inch scherm. Daarnaast wil ik graag 3D en een groter formaat. Heb al wat voorwerk gedaan, maar wil ook graag jullie meningen.

    Mijn shortlist op dit moment:

    Sharp LC-50LE760E (vanaf €839,00, incl 4 3D brillen)
    Sony KDL-50W828B (vanaf €849,00, incl 2 3D brillen)
    LG 50LA6208 (vanaf €799,00, 4? 3D brillen)

    Deze zitten allemaal in ongeveer dezelfde pricerange en binnen mijn budget van maximaal €900,00. Ernaar kijken in de winkel weinig zin gezien de instellingen etc. Dan zou ik alleen gaan kijken voor het design van de tv en dan zijn ze alle drie gewoon mooi om te zien. Als ik uit ga van reviews dan kom ik bij Sony uit, maar wat zijn jullie gedachten hierover? Sharp trekt mij dan wel heel erg in de zin van prijs/kwaliteit verhouding.
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 19-06-2014 om 08:23

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hmm, heb je al precies uitgerekend hoeveel harde euro's dat op jaarbasis is. Niks zo vervelend als je thuis - want alleen daar ga je het pas merken - merkt dat het toch iets minder is dan je had gehoopt qua beeldkwaliteit. Daarnaast is het nooit constant 300 watt.
    Aan de andere kant is het soms ook gewoon vooral leuk om eens wat nieuws (lees: groters en 3D) te kopen, want voor dat bedrag kan je jouw plasma natuurlijk nog een paar jaar zorgeloos laten draaien. Advies in welk model kan ik helaas niet gefundeerd geven, want daar ken ik de types niet goed genoeg voor. Schrijf Sharp niet zomaar af, want ze zijn wel pioneer in LED- en LCD-techniek. Echter de tegenvallende prestaties hebben mij wel beperkt in mijn wens om een heel groot scherm te kopen. Het viel mij vies tegen toen. Maar ik ben wel een beetje een zeikert wat dat betreft.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 30-05-2014 om 13:07
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Nu we over verbruik bezig zijn, heb zelf nog nooit gecontroleerd wat mijn bakbeest Panasonic nu verbruikt, jij wel Claudio ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee, maar met al de apparatuur, dubbele consoles, pc's en tv's die mij mij thuishangen gaat één schakel niet het verschil maken. Ik heb meerdere next gen consoles in huis. Dan houdt alle logica op, want dat zijn monsterverbruikers, naast de kids die natuurlijk altijd het licht en hun tv aanlaten.. Het tuig.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Heb inmiddels ook mijn oog laten vallen op de Sony KDL-50W805B. Deze kost €799,00 nu. De zwartwaardes zouden voor een LED-LCD tv heel erg goed zijn. Daarnaast verbruikt deze tv gemiddeld slechts 50 watt op dit 50 inch formaat. Dat is heel wat beter dan gemiddeld toch wel 250 watt voor mijn huidige 42 inch plasma. Daarnaast neig ik toch ook naar de Sharp. Vreselijk die twijfels... Ik heb nog even om over na te denken...

  6. #6

    Standaard

    Ik zou ook eens naar Samsung kijken, maken erg goede televisies. Wel opvallend de overstap van plasma naar led, vraag me af of je voor 799 euro de plasma kwaliteit zal evenaren. En wat verbruik betreft, valt toch ook wel mee? Ik heb al 4 jaar een plasma, en verbruik is misschien paar tientjes per jaar meer tov oude televisie.

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik gaf dat ook aan, maar tussen de regels door ging het vooral ook om een groter formaat en 3D. Tevens de reden dat ik mijn KURO inruilde - wat volgens velen de domste keuze ooit was. Dat energie-gedeelte is overtuiging voor moeders de vrouw of extra motivatie om de knoop door te kunnen hakken. Ik hoop dat het niet gaat tegenvallen.

    Betreft zwartwaardes die heel goed zijn is natuurlijk wel een verkoopfabeltje. De gebruikte LED-technieken blijven hetzelfde. Edgelighting, local dimming.. Altijd een concessie op iets. De ene doet het zo en de andere weer zo. Verlies van details in zwartweergave of het bekende headlighting fenomeen. Let vooral op de uniforme weergave van het scherm - wat je in de showroom niet zal kunnen waarnemen. Het schijnt dat de nieuwere Panasonic modellen - die nog niet uit zijn - wel een flinke verbetering zouden geven op de techniek met 128 dimbare zones, maar dat kan net zo goed een verkoopargument zijn om de OLED-techniek te doen vergeten ten faveure voor 4K-tv.

    Om het wat te relativeren, pas de allerlaatste plasma's hebben écht een subliem beeld en dito zwartweergave. Wellicht dat het verschil niet zo heel groot zal zijn in dit geval. Aan de andere kant, je kan het beter maar van te voren weten.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 04-06-2014 om 13:05
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Energieverbruik van nieuwe plasma's is ook weer lager, dus klopt de besparing al niet. Tevens is elektriciteit gewoon heel goedkoop,het grootste gedeelte op de energierekening is gas en vastrecht. Voor deze aanschafprijs krijg je waarschijnlijk alleen edge-lighting, daar word je niet vrolijk van die stralen in beeld. Ik zou toch plasma heroverwegen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Ik snap jullie opmerkingen en ook jullie verbazing bij de move van Plasma naar LCD/LED. Ik hou daarnaast zelf ook echt rekening met het feit dat ik wat inlever op beeldkwaliteit, maar om te zeggen dat mijn huidige Panasonic een topmodel is, dat is ook niet zo. Ik heb de voor en nadelen van alles naast elkaar gezet en de balans hangt toch echt naar LED in mijn situatie.

    Voor mij zijn de belangrijkste punten nu: groter beeld, 3D, energiezuinig, goede beeldkwaliteit en prijs/kwaliteit verhouding.

    Qua prijs: Zou ik weer voor een Pana plasma gaan, dan heb ik vast beter beeld dan met LED, maar de prijzen zijn hoger. Als ik het vergelijk met de TV die voor mij nu op 1 staat is dat minimaal een verschil van €150,00. Correct me if I'm wrong

    Het energieverbruik ligt volgens fabrieksopgave van Pana op ongeveer 180 watt bij een 50 inch model. Dat is bij een LED TV 50 watt gemiddeld. Dan kun je idd ook stellen dat stroom relatief goedkoop is, maar ik heb de laatste jaren juist het stroomgebruik bij ons thuis alleen maar zien toenemen. Het is ook niet alleen de tv. Straks een smart tv met Netflix erop scheelt ook weer een Xbox die vaak aan staat. En het is echt niet alleen de TV waar we stroom op willen bezuinigen. Ook de halogeenlampen heb ik in de huiskamer vervangen voor dimbare ledlampen. Alles bij elkaar tikt dat toch behoorlijk aan. En elke euro is er 1. Zeker met een schoolgaand kind. Dus op korte termijn is het nu geld uitgeven, maar op de lange termijn is er een besparing. Ik wil graag een groter scherm met 3D, dus dan lijkt mij dit een goede keuze.

    Ik heb diverse reviews gelezen en de Sony komt gewoon goed uit diverse testen. En al helemaal voor die prijs. Nogmaals, ik snap jullie argumenten over de beeldkwaliteit, maar dat weet ik uiteraard ook.
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 04-06-2014 om 14:57

  10. #10

    Standaard

    Michael,
    Ik ben vorig jaar ook overgestapt van plasma (37 inch Panasonic HD Ready uit 2007) naar LED (55 inch Samsung, F8000-serie) en ik heb daar tot nu toe nog geen spijt van gehad. Ik vind het beeld van de Samsung bijzonder goed voor een LED; haarscherp beeld, zeer natuurlijke weergave met genoeg dieptewerking, diepe zwartwaarden, uitstekend contrast, voldoende detaillering ook in donkere scenes en vooral zeer fraaie, natuurlijke kleuren (tenminste in de Film-modus). Bewegingsweergave is veel beter dan ik verwachtte. Ik mis mijn plasma nog geen moment, hoe vreemd dat ook mag klinken, al heb ik deze Samsung niet kunnen vergelijken met de laatste modellen van Panasonic, omdat ik die twee nooit naast elkaar gezien heb. Ik had echter geen zin in image retention / inbranden en andere plasma-irritaties. Het enige waarin mijn Samsung tekortschiet is de kijkhoek. Die is echt teleurstellend, tenminste bij de 46 en 55 inch-modellen. De 40-inch versie heeft daar vreemd genoeg minder last van. Op dat gebied is plasma nog heer en meester, net als OLED. Of je moet een LED met IPS-panel nemen, zoals bij een aantal Panasonics. Dus bij een hoekopstelling is een LED meestal minder geschikt omdat de beeldkwaliteit dan sterk afneemt hoe schuiner je voor de TV gaat zitten. Ik zit er recht voor dus ik heb er geen last van.
    Iedere keer komt men maar weer terug op dat - vermeende - verschil in energieverbruik van plasma vs. LED. Dat heeft mij nou nooit ook maar iets kunnen schelen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #11

    Standaard

    Thanks nog voor je reactie Marcel. Ik was op vakantie dus vandaar de late reactie.

    Ik ben de afgelopen dagen, na mijn vakantie, weer druk op zoektocht geweest en ik heb mijn keuze gemaakt. Ik heb de Samsung UE50H6400AW uitgekozen. Hopelijk wordt ie nog vóór de volgende wedstrijd van oranje geleverd. Iedereen bedankt voor het meedenken.

  12. #12
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Veel plezier met je aankoop straks.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #13

    Standaard

    Thnx! Komt goed. Zit er ook aan te denken een colorimeter aan te schaffen. De Datacolor Spyder 4 TV HD lijkt me interessant. Biedt net wat meer dan alleen een calibratie disc. Niet het niveau van een professionele calibratie, maar voor thuisgebruik lijkt het me voldoende. Ik ben namelijk niet meer van plan mijn tv professioneel te laten calibreren...

  14. #14

    Standaard

    Na geklooi bij de webshop waar ik de Samsung had besteld bleek deze niet goed leverbaar. Ik ben daarom nu toch weer teruggevallen op mijn eerste keuze... De Sony. Het is wel een type hoger geworden. De Sony KDL-50W828B. Ik heb em gekocht bij Expert. De vestiging die hier om de hoek zit krijg ik altijd prima service. Daar betaal ik dan graag meer voor. En nu ook nog een gratis garantieverlenging naar 4 jaar... Straks de TV ophalen en lekker mee aanklooien...

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H. Bekijk bericht
    De vestiging die hier om de hoek zit krijg ik altijd prima service. Daar betaal ik dan graag meer voor.
    Dat is iets wat ik zeker en vast onderschrijf. Veel plezier met je aankoop en laat eens weten wat je eerste indrukken zijn. Het is dat mijn tv nog te goed speelt, want ooit wil ik toch ook over van LCD naar LED én een (nog) groter scherm.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    GIsteren mijn nieuwe scherm opgehaald bij Expert. Thuis uitgepakt, kabeltjes erin en gaan. Alles wijst zichzelf tijdens de setup. Na de nieuwste firmware te hebben gedownload (vanmorgen bij aanzetten alweer een nieuwe update, dus dat is al positief) en de eerste instellingen te hebben gedaan eerst maar eens een blu-ray erin. Eerste wat opvalt is dat het beeld natuurlijk vreselijk staat afgesteld. Maar goed, dat is nagenoeg bij elke tv zodra die uit de verpakking komt. Eerst maar even op het oog wat aangerommeld en op de cinema stand gezet. Dat maakt het al beter om naar te kijken. Gisterenavond, na de eerste uren inspelen en opwarmen en na de wedstrijd van Oranje, heb ik de DVE disc erin gestopt en ben ik gaan kalibreren zo goed en zo kwaad als dat gaat zonder échte colorimeter. Er zijn wel mooie apps te vinden op internet waar je kleurtemperatuur en dergelijke mee kan meten voor op je telefoon. Uiteindelijk moet ik zeggen dat ik een heel mooi plaatje krijgt uit deze televisie! En dat dus met behulp van de DVE blu-ray en deze app. En daarnaast de THX optimizer gebruikt die op veel Disney blu-rays is te vinden.

    Ik had vooraf in mijn hoofd dat ik op zwartweergave aan kwaliteit zou gaan inleveren, omdat ik immers van een plasma televisie afkom. Maar niets is minder waar. Ik ben zeer aangenaam verrast over de zwartweergave en de uniformiteit van het scherm. Ik heb naderhand nog even mijn ISF gekalibreerde plasma met hetzelfde bronmateriaal naast mijn nieuwe LED LCD gezet en de lichten uitgedaan, zodat het enige licht van de televisies af kwam en het zwart is op de LED toch écht zwarter dan op de plasma. En dat met de backlight bijna op de max. Iets wat ik dus totaal niet had verwacht, maar je hoort mij niet klagen! De kleuren spatten ook van het scherm en het contrast is bijzonder goed. Wel was de weergave van de kleuren in eerste instantie niet correct. Veel reviews op internet gaven al aan dat er een tikkeltje te veel rood en veel te veel groen werd weergegeven. De colorimeter op mijn telefoon gaf dit ook aan. Na met name groen flink terug te zetten en blauw een tikje extra te geven is het beeld werkelijk prachtig. Of het nu Netflix is met hoge compressie, of referentiemateriaal als de blu-ray van The Dark Knight, alles is even adembenemend. Er is ook geen sprake van clouding, ghosting of backlight bleeding of wat dan ook. Het enige nadeel wat ik tot nu toe kan ontdekken is de kijkhoek. Maar dat heeft meer met LED LCD in het algemeen te maken. Maar ondanks dat de kijkhoek kleiner is, is het beeld ook vanaf de zijkant hartstikke goed. Alleen een tikkeltje minder fel/punch. Maar goed, als ik tv kijk zit ik er toch altijd recht voor.

    Naast alle visuele pracht op het scherm is ook de buitenkant van de tv bijzonder mooi. De bezel is een half centimetertje dun waardoor je echt veel scherm hebt. Maar door de dunne rand oogt de tv minder kolossaal dan zijn 42 inch voorganger die er stond. De tafelstandaard oogt in eerste instantie wat fragiel, maar na montage viel dat ook niet tegen. De tv staat heel stabiel. Daarnaast zit er een led onderin die bepaalde akties en statussen weergeeft met andere kleuren. Leuke toevoeging. En door de automatische dimming van dat ledje tgv het omgevingslicht, maakt het dat het ook niet vervelend is. En is het dat wel, dan zet je het gewoon uit.

    Verder is het smart tv gedeelte erg mooi in elkaar gezet met een zeer overzichtelijke interface en goede performance (lees snel). Alle instellingen in de setup schermen zijn duidelijk omschreven en mocht je meer uitleg nodig hebben, dan staat de complete digitale handleiding onder een specifiek knopje op de afstandbediening. En voor mij is ook de game modus zeer welkom. Hiermee verlaag je de latency naar slechts 22ms. Dat is bijzonder snel voor een dergelijke tv, dus het gamen gaat ook als een speer omdat input lag nagenoeg afwezig is.

    Al met al ben ik heel erg blij met deze uitgave van net geen €1000,00. Het is zijn geld dubbel en dwars waard tot nu toe in elk geval. Dus iets boven mijn budget in eerste instantie, maar dan wel met 4 jaar garantie en een tv waar je U tegen zegt.
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 19-06-2014 om 08:25

  17. #17

    Standaard

    Ik ben altijd een beetje fan geweest van Sony. Ik ben nog maar raar of zelden teleurgesteld geweest door het merk, wat ik van andere merken (*philips* kuch * samsung* ) niet kan zeggen...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #18

    Standaard

    Volgens mij is er voor het 2015 model weinig nieuws http://www.sony.nl/electronics/telev...etails_default

    Ik wil voor maatje 50 gaan en was eerst aan het kijken voor een Panasonic 4k maar hier wat punten die mij tegen houden:

    - Als je een 4k toestel hebt wil je straks ook voor UltraHD schijfjes gaan maar het probleem is nu mog dat die standaard nog niet bekent is [Gerucht gaat al dat het wel eens 2016 kan worden voor die dingen gaan komen]
    - De ene zegt dat 1080p minder op een 4k scherm is en de ander weer dat het mooier is.Nu ben ik al wat gaan kijken in winkels maar als je dan voor een scherm staat is bijna elk beeld wel mooi.[ Men zal het toch nog lang met 1080p content moeten doen]
    - Als het om gamen gaat scoren de Panasonic schermen minder dan een Sony.
    Voor mij gaat het dan toch een Full HD scherm worden:

    Ik zit nu toch te denken om voor KDL-50W828B te gaan of de Sony W85C [2015]

    Een nieuw scherm zoeken waar je mooi film [2D/3D] op kunt kijken en goed gamen valt niet mee.

    [W85C]

    Laatst aangepast door jeroeni : 27-04-2015 om 21:17

  19. #19
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik ben een Android-adept, maar ik weet niet of de techniek al genoeg uitgebalanceerd is voor een tv-GUI. Wellicht ook wel, daar heb ik me nog niet zo in verdiept. Ik heb in mijn keuken een Sony (zie onderschrift) en dat is best een topper, maar soms duurt het zo lang, eer dat ding opgestart is. Wellicht is Android daar wel beter in? Verdiep je in ieder geval ook in gebruiksgemak. Wat 4K aangaat. Wellicht werk niet elke codec straks, maar met een 'gewoon' scherm schittert de optie in afwezigheid. Je zou wel verwachten dat men snellere processoren e.d. gebruikt om zo'n 4K-scherm een beetje te kunnen aansturen. Dat zou een voordeel kunnen zijn ten opzichte van een regulier scherm. Geen garantie overigens.

    Wil je wat nauwkeuriger aankopen, dan zul je eerst wat meer recensies moet lezen over een bepaald type scherm. De typetopics op AVS en zo. Je eerst goed informeren voorkomt altijd teleurstellingen. Aan de andere kant is het ook maar net wat je belangrijk vindt...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik ben een Android-adept, maar ik weet niet of de techniek al genoeg uitgebalanceerd is voor een tv-GUI. Wellicht ook wel, daar heb ik me nog niet zo in verdiept. Ik heb in mijn keuken een Sony (zie onderschrift) en dat is best een topper, maar soms duurt het zo lang, eer dat ding opgestart is. Wellicht is Android daar wel beter in? Verdiep je in ieder geval ook in gebruiksgemak. Wat 4K aangaat. Wellicht werk niet elke codec straks, maar met een 'gewoon' scherm schittert de optie in afwezigheid. Je zou wel verwachten dat men snellere processoren e.d. gebruikt om zo'n 4K-scherm een beetje te kunnen aansturen. Dat zou een voordeel kunnen zijn ten opzichte van een regulier scherm. Geen garantie overigens.

    Wil je wat nauwkeuriger aankopen, dan zul je eerst wat meer recensies moet lezen over een bepaald type scherm. De typetopics op AVS en zo. Je eerst goed informeren voorkomt altijd teleurstellingen. Aan de andere kant is het ook maar net wat je belangrijk vindt...
    Apps gebruik ik eerlijk gezegd heel weinig op een scherm.
    Een Blu-ray schijfje zal het wel goed doen op een 4k scherm maar ik maak me meer zorgen om hoe mijn games [PS4/XO/WiiU] er uit gaan zien.[ weer een ander verhaal dan een film].Ik heb al wat op forums zitten zoeken en daar zijn de meningen zeg maar 50/50.Het is trouwens toch gewoon zot dat elk merk hoog van de toren blaast maar als het om die codec gaat weet niemand iets.

    Beste is denk even wachten op war recensies ja.
    Laatst aangepast door jeroeni : 28-04-2015 om 07:45

  21. #21

    Standaard

    Gamen moet je niet willen op een 4K scherm. Je scherm moet immers altijd gaan opschalen en dat komt de latency weer niet ten goede, waardoor je een enorme lag input krijgt. Gamen op een 4K scherm wordt pas interessant als de input ook echt 4K is. En dat gaat bij de consoles nog lang duren voordat er dat is.

    Mijn TV is perfect voor gaming. Een hele lage inputlag van 19ms geloof ik eens in een test te hebben gezien. Verder ben ik er heel erg tevreden over qua beeld. Voor 3D moet je de KDL-50W828B niet aanschaffen. Dat is om te huilen en Sony doet er niets aan, terwijl het een softwarebug lijkt. Lees ook mijn review op Tweakers... http://tweakers.net/productreview/10...28b-zwart.html
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Gamen moet je niet willen op een 4K scherm. Je scherm moet immers altijd gaan opschalen en dat komt de latency weer niet ten goede, waardoor je een enorme lag input krijgt. Gamen op een 4K scherm wordt pas interessant als de input ook echt 4K is. En dat gaat bij de consoles nog lang duren voordat er dat is.

    Mijn TV is perfect voor gaming. Een hele lage inputlag van 19ms geloof ik eens in een test te hebben gezien. Verder ben ik er heel erg tevreden over qua beeld. Voor 3D moet je de KDL-50W828B niet aanschaffen. Dat is om te huilen en Sony doet er niets aan, terwijl het een softwarebug lijkt. Lees ook mijn review op Tweakers... http://tweakers.net/productreview/10...28b-zwart.html
    Was via Google al bij die review gekomen.

    Ik wil met gamen niet een stap achteruit gaan dus ik neig op moment veel naar een mooi 1080p scherm.

    Over dat opschalen van games op een 4k scherm lees ik ook veel negatieve reacties

    Voor het 3D gebeuren is het dus slim om te wachten/kijken wat het model van 2015 doet.[Sony W85C]

    Als ik niet zal gamen dan is het simpel zat dan zal ik voor een mooie 4k Panasonic gaan maar ik kan er gewoon niet mee leven als mijn games er minder goed uit komen te zien op een 4k scherm.

  23. #23

    Standaard

    Heb je die Sony al gekocht?

    Zit te dubben of de Sony KDL-55W805c (1080P) of de Samsung UE55JU6400 (4K).

    Gisteren beide toestellen gezien (spelend) kon geen verschil zien in scherpte, Sony gaf wel meer kleur.

    Neig toch meer naar Samsung,

    lastige keuze
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  24. #24

    Standaard

    Sorry voor de late reactie, maar zoals je in mijn sig kunt zien heb ik inderdaad de Sony ja. Die staat nu al ruim een jaar in huis en heb er geen seconde spijt van...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •