Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789
De resultaten 201 tot 222 van 222 worden weergegeven.
  1. #201

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Bij TFA was dat (op Bol.com) ook zo hoor ik net.
    Klopt, want toen had ik de 3D meteen gepreordered en die werd later geannulleerd.

  2. #202

    Standaard

    Een overzicht van cameos en easter eggs (de eerste paar zijn spoilervrij; het artikel geeft een waarschuwing als de spoilers beginnen)
    https://www.starwarsawakens.nl/nieuw...e-easter-eggs/

  3. #203

    Standaard

    Vandaag gezien en ik vond het helaas wat tegenvallen. Toen ik eenmaal doorhad waar deze film zat qua chronologie was voor mij de spanning weg. Ik miste ook de leuke bijfiguren. Heb me zeker wel vermaakt hoor, maar vorig jaar heb ik echt genoten en dat had ik nu niet. Vind het ook jammer dat ze van tevoren al bekend hebben gemaakt dat Darth Vader erin zit. Zijn introductie miste daardoor dat epische gevoel wat ik daar een beetje bij vind horen.

    Ik ga hem zeker nog een keer kans geven als ik de tijd vind om alle films weer eens op chronologische volgorde te kijken.

  4. #204

    Standaard

    Gister gezien en heb er wat dubbele gevoelens bij, maar alles bij elkaar genomen vond ik hem, ondanks z'n gebreken, wel iets beter dan TFA. Rogue One komt voor mij op ongeveer gelijke hoogte met Return of the Jedi die ik als derde beste uit de hele reeks beschouw. Het voelde gelukkig weer wat donkerder en 'volwassener' aan dan TFA. De space battle aan het einde was bijzonder goed gedaan. Misschien noodzakelijk maar jammer vond ik dat Tarkin zo overduidelijk een cgi karakter was (evenals Leia) . Het haalde me elke keer echt even uit de film. Dat gold ook voor sommige delen van de muziek, die ik nogal wisselend vond. Verder miste ik de klassieke fade outs en welbekende intro.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 21-12-2016 om 15:12
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  5. #205

    Standaard

    Gisteren naar Rogue One geweest en moet zeggen dat ik hem beter vond dan TFA. Die laatste deed meer fout dan goed in mijn ogen (te veel geleend van SW, voorspelbare dood van Han, rare scene in het nieuwe schip van Han met die beesten ...etc....laat staan dat je een planeet niet kan richten) en Rogue One had ook niet dezelfde verwachtingen. Het eerste uur gebeurt er niet heel veel in Rogue One en de snelle cuts naar diverse planeten in de eerst 10-15 minuten was niet helemaal mijn smaak. Voldoende herkenning in een aantal personen, laat staan een aantal gebouwen uit de concept art van Ralph Mcquarrie (met name Darth Vader's castle ). Ik vond de cgi van Tarkin zeer goed, die van Leia alleen niet zo. De oude fragmenten van de piloten waren leuk om te zien.

    Ik had een halve trailer van Rogue One gezien en daarna besloten geen trailers enzo meer te kijken. Was dus grotendeels blij verrast. Ik weet nog niet of ik een tweede keer ga. Denk het wel. Bij TFA had ik het nodig, omdat ik hoopte nog een aantal positieve dingen te zien bij de tweede keer (wat gelukkig gebeurde) nadat ik teleurgesteld de bios uitkwam.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  6. #206

    Standaard

    Ik kom net terug uit de bios. Nooit gedacht dat ik me bij een Star Wars film zou vervelen. Wat een lege, zielloze en overbodige film. Het kon me niet snel genoeg afgelopen zijn. Ugh wat een tegenvaller.

  7. #207

    Standaard

    Wat een uiteenlopende meningen van heel goed tot heel slecht. Ik heb hem eergisteren gezien en vond hem fantastisch, misschien wel de beste Star Wars film. Ik zal uitleggen waarom.
    Mijn SW bioscoop ervaring is begonnen bij de special editions uit 1997 maar de originele had ik al meermalen op tv gezien. De prequel trilogie was een teleurstelling oa door overdosis CGI en het missen originele SW gevoel. TFA heeft originele SW gevoel maar was voor mij teveel kopie van episode IV.
    Rogue One is dus eigenlijk mijn eerste, nieuwe Star Wars film. Ik heb genoten van begin tot eind. Het verhaal is nieuw maar gevuld met vele verwijzingen naar IV, het verhaal is spannend wat de hele film weet je niet wie het overleefd en het verhaal geeft veel meer gewicht aan wat er in IV gebeurt. Er zitten wel wat dingen in Rogue waardoor episode IV scènes wat vreemd over komen maar eerlijk gezegd lost Rogue One juist meer episode IV plotholes op.
    De film ademt ook de praktische effecten van de OT. Alleen de CGI gezichten van Tarkin en Leia zijn overduidelijk, hoewel de laatste maar zeer kort is. Dat laatste had voor mij ook niet gehoeven, ik vond het al tof dat Bail Organa een betrouwbare dame weet voor het leiden van de Rebellen .
    Dat CGI "probleem" kan ook komen door het superscherpe bioscoop beeld. Ik zat in de nieuwe laser zaal in Kinepolis Utrecht. Thuis zal het wel minder opvallen.
    Ik ga nog een keer kijken in Imax Arena, hopelijk nog met Dunkirk trailer, wellicht dat ik mijn mening nog bijstel. Nu zeg dat Rogue One zeker thuis hoort in de top 4 beste STAR WARS films en dan staat tie niet onderaan.
    uh, uh, It's a dinosaur

  8. #208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joslyn Bekijk bericht
    Dat CGI "probleem" kan ook komen door het superscherpe bioscoop beeld. Ik zat in de nieuwe laser zaal in Kinepolis Utrecht. Thuis zal het wel minder opvallen.
    Ik ga nog een keer kijken in Imax Arena, hopelijk nog met Dunkirk trailer, wellicht dat ik mijn mening nog bijstel. Nu zeg dat Rogue One zeker thuis hoort in de top 4 beste STAR WARS films en dan staat tie niet onderaan.
    Die Dunkirk proloog was maar tot dinsdag. Ik kon hem nog zien in Imax Brussel maar helaas was ik te laat in de zaal. Nu nog maanden wachten op iets van de soundtrack uit de film te horen.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  9. #209

    Standaard

    Rogue One (2016)

    The Force Awakens vond ik, ondanks al z'n gebreken, nog een heerlijke film. Rogue One slaat wat mij betreft alle planken mis. Het verhaal begint heel erg hak op de tak met een introductie van karakters. En daar wringt direct de schoen; geen van de karakters maakt indruk. Felicity Jones heeft een leuk koppie en daar is ook alles mee gezegd. Diego Luna als Cassian maakt nog minder indruk; hij heeft het charisma van een zak aardappelen. Dan hebben we nog een blinde krijger (ugh) en wat ander slachtvee. De robot vond ik eigenlijk wat gaaf...alleen zo jammer dat de schrijvers er weer een komische noot van proberen te maken. Een zin als "I've got a bad feeling about this" kan toch echt niet meer? Re-cycle nummer 100.

    Dan het verhaal...het boeide me niet. Nu moet Star Wars het nooit van een goed verhaal hebben maar ik had het nu echt wel gezien. Wederom Death Star geneuzel. Ik had nooit gedacht dat een Star Wars film me zou vervelen maar het kon echt niet snel genoeg afgelopen zijn. Omdat m'n teleurstelling zo groot was en ik na een uur echt geen verbetering kon verwachten, raakte ik steeds geïrriteerder.

    De scenes op het strand leken wel opgenomen te zijn op Dubai. Omdat de karakters me niet meezogen in het verhaal zat ik naar heel veel pief paf poef te kijken. De effects zijn echt wel goed, ook de cgi-karakters. Daar ligt het allemaal niet aan maar de film mist wat mij betreft een ziel. Het voelde heel leeg aan. De laatste scene met Darth Vaders vond ik wel gaaf...heel even kreeg ik dat oude SW-gevoel terug.

    Ik had er echt heel veel zijn in. Daarom was mijn deceptie ook zo groot. Ik snap de loftrompet over deze film echt totaal niet. Zielloos, leeg en inspiratieloos. Het viel me ook echt op dat de zaal erg mat reageerde. De opkomst van Darth Vader zou toch voor enig enthousiasme moeten zorgen. Ik ervoer veel meer euforie tijdens The Force Awakens in de zaal. Erg jammer. Als dit de weg is die Disney inslaat met de franchise dat houd ik m'n hart vast.

    4.0

  10. #210

    Standaard

    Het is wel grappig Melzz, ik begrijp precies wat je bedoelt en zie deze dingen ook, maar desondanks ben ik toch tot een veel positievere waardering gekomen. Wellicht lagen mijn verwachtingen wat lager, zeker na het zien van het voor mij wat teleurstellende The Force Awakens. Dat het een zekere ziel miste, zoals jij zegt, kan dat dan misschien toch te maken hebben met het feit dat ze voor de losstaande delen voor iets andere aanpak hebben gekozen? Minder als een sprookje, zoals de oude Star Wars voelde en geschreven was. The Force speelt nauwelijks een rol, er zijn geen Jedi's, en Darth Vaders rol is te klein. Ook miste de bekende beginscroll (waarmee je hoop hak op de tak had kunnen vermijden door het in de scroll te vertellen).

    Maar om nou te klagen over Death Star genuzel, dat wist je vantevoren gezien de tijd waar het zich afspeelt. Ik vond het bij The Force Awakens een groter bezwaar eerlijk gezegd omdat ze daar iets anders hadden kunnen bedenken. Als je het dan over inspiratieloos hebt, dan is The Force Awakens toch het beste voorbeeld hiervan.

    Ik nam Rogue One voor wat het was (meer een actiefilm dan het oude sprookje) en daardoor vond ik hem nog best te pruimen. Maar ik snap je bezwaren!
    Laatst aangepast door BigLebowski : 29-12-2016 om 13:31
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  11. #211

    Standaard

    Mijn grootste bezwaar ligt echt bij de bordkartonnen karakters. The Force Awakens introduceerde ook allerlei nieuwe karakters die me wel wisten te winnen. Death Star geneuzel is wellicht wat flauw om over te vallen maar ik vond de insteek (steel de blauwdruk) niet heel speciaal. Nu hoeft dat niet uit te maken; het gaat er steeds om dat er een doel wordt bereikt, onderhand allerlei obstakels die worden overwonnen.En juist die uitvoering vond ik inspiratieloos. Ik denk dat mijn cijfer ook zo laag is omdat ik echt geïrriteerd werd omdat het na een uur nog niet interessant werd. Ik zal hem ooit nog wel een keer kijken. Wellicht ben ik dan soepeler met mn cijfer. Nu ben ik er speciaal voor de deur uit gegaan, ik maak aardig wat kosten en dan is de teleurstelling des te groter. Neem nu die aanval op het strand met AT AT,s...dat zou toch voor veel spektakel moeten zorgen. Maar ik miste opbouw om een impact te maken.

  12. #212

    Standaard

    Een hele vreemde gewaarwording....ik was dinsdag naar de film gegaan, loop de bios uit, kijk op mijn telefoon en lees dat Carrie Fisher overleden was. Heel apart moment .

    Bij de film zelf heb ik mij wel vermaakt, al moest ik er wel even inkomen. Ik miste echt de beginscroll en dacht, he, gaan ze nu al beginnen?
    Net als bij TFA had ik wel wat puntjes van ergernis. Bijvoorbeeld Felicity Jones. Toevallig had ik haar pasgeleden bij The Graham Norton show gezien en het lijkt mij echt een heel vriendelijk persoon. Ze had ook, laten we zeggen, opvallende tanden, waar ik verder niets vervelend mee bedoel. Alleen had ik in deze film het idee dat ze van Edwards de opdracht had gekregen om haar tanden zo veel mogelijk te verbergen. Ik weet het, het klinkt vreemd (zeker als ik het zo teruglees ) en er zijn vast wel duizend andere dingen die je beter kunt benoemen dan dit, maar mij viel het al snel op, en dan let je er onbewust elke keer op als ze in beeld komt.
    Ander puntje was dat die Hammerhead even die Destroyer even opzij zette....dat leek mij heel sterk. Alsof een mier een mens opzij duwt. Maar goed, ongetwijfeld zullen er allerlei technische Star Wars files zijn die bewijzen dat het kan. Alleen op dat moment dacht ik: mmmm. En zo waren er nog wel wat puntjes. die ik nu even niet meer weet.
    Neemt niet weg dat ik ook heel veel goeds heb gezien trouwens. De herkijk komt er zeker met de blu-ray, kijken wat ik dan nog meer zie. Tegen die tijd zal ik ook wel alle easter eggs e.d. gelezen hebben, dus dan kan ik er nog meer uithalen.

  13. #213

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ander puntje was dat die Hammerhead even die Destroyer even opzij zette....dat leek mij heel sterk.
    Die ISD zat zonder enig vermogen en hing 'stil' in de ruimte. Ze konden dus totaal geen tegengas geven. . De verklaring is dus simpel en logisch.

  14. #214

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht


    Net als bij TFA had ik wel wat puntjes van ergernis. Bijvoorbeeld Felicity Jones.
    Mbt tot Felicity Jones, dit stukje beschrijft wel goed wat ik van haar vind:

    "Felicity Jones, playing Jyn Erso, is a fine actress. She was absolutely brilliant in A Theory of Everything, utterly convincing and sympathetic not to mention moving. In Rogue One, she seems half formed as if she's not quite sure what her own backstory is. She ticks many boxes on the Hollywood checklist (she performs action scenes really fluidly and looks terrific while she's doing them) but there's no feeling of deep commitment behind her eyes. Now this is due in part to my own perhaps faulty perception but I imagine the script may have contributed. The dialogue seems on the nose and mechanical. Jyn's speech to convince a great number of people to basically be stormtrooper laser fodder is not exactly Shakespearean and why the rebels she does scrape together trust her with their own lives is utterly inexplicable."

    Bron: http://www.cineoutsider.com/reviews/...ars_story.html

    Daisy Ridley als Rey vond ik veel geloofwaardiger. Zij had meer bezieling en met haar had ik direct een bepaalde klik. Felicity kon mij helaas niet overtuigen.

  15. #215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Die ISD zat zonder enig vermogen en hing 'stil' in de ruimte. Ze konden dus totaal geen tegengas geven. . De verklaring is dus simpel en logisch.
    Moet ik het dan zo zien dat ze midden in een gevecht zitten en, even simpel gezegd, de motor uitgedaan hebben? Dat lijkt volstrekt onlogisch.Of staat die nog aan, maar duurt het te lang om 'gas te geven'?

  16. #216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Moet ik het dan zo zien dat ze midden in een gevecht zitten en, even simpel gezegd, de motor uitgedaan hebben? Dat lijkt volstrekt onlogisch.Of staat die nog aan, maar duurt het te lang om 'gas te geven'?
    De rebellen maakten gebruik van zogenaamde ion-kanonnen/bommen. Dit moet je zien als een soort van EMP, waarbij dus de volledige elektronica wordt uitgeschakeld. De stardestroyer was dus volledig uitgeschakeld en aangezien er in de ruimte geen weerstand is, als dan het ene object een ander object ergens heen duwt, dan zal dat object inderdaad van richting veranderen.

  17. #217

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    De rebellen maakten gebruik van zogenaamde ion-kanonnen/bommen. Dit moet je zien als een soort van EMP, waarbij dus de volledige elektronica wordt uitgeschakeld. De stardestroyer was dus volledig uitgeschakeld en aangezien er in de ruimte geen weerstand is, als dan het ene object een ander object ergens heen duwt, dan zal dat object inderdaad van richting veranderen.
    Aha, dank je, dat is duidelijk. Die scene zal mij ongetwijfeld bij de volgende kijkbeurt (op blu-ray) nu wel beter bevallen .

  18. #218

    Standaard

    Gisteren bekeken in Vue Alkmaar in 3D Atmos. Wat een geweldige film zeg! Echt een Star WARS gevoel! Eindelijk eens beelden en actie waar altijd wat meer naar gerefereerd werd dan dat je op beeld zag. Echt heftig. Gelwedige bios ook dat Vue, hopelijk komen ze snel rtichting Haarlem. Weer eens een pauze en ook dat heb ik gemist. Heerlijke bioscoopbeleving!
    En ja, dat Atmos geluid. Ik krijg het er thuis niet doorheen maar het klinkt wel fabelachtig hoor. Echt een 360 graden geluidsbeleving. Niet normaal...
    Enig minpuntje vonden we Felicity Jones. Mn vrouw vond haar wat emotieloos overkomen, bijvoorbeeld in de scene wanneer ze haar vader voor het eerst weer zag in het hologram bericht. Toen vertrok ze geen spier. Het leek wel alsof ze continue zoekende was wat ze nu moest gaan doen. Misschien klopte dat wel met haar rol maar daardoor vond ik haar wat minder overtuigend.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 03-01-2017 om 15:21

  19. #219

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    De rebellen maakten gebruik van zogenaamde ion-kanonnen/bommen. Dit moet je zien als een soort van EMP, waarbij dus de volledige elektronica wordt uitgeschakeld. De stardestroyer was dus volledig uitgeschakeld en aangezien er in de ruimte geen weerstand is, als dan het ene object een ander object ergens heen duwt, dan zal dat object inderdaad van richting veranderen.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Aha, dank je, dat is duidelijk. Die scene zal mij ongetwijfeld bij de volgende kijkbeurt (op blu-ray) nu wel beter bevallen .
    Je ziet ook net daarvoor dat de Star Destroyer wordt beschoten en dat er een soort van blauwe flitsen zich verspreiden over het schip en daarna zie je de blauwe aandrijflampen uit gaan

  20. #220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Je ziet ook net daarvoor dat de Star Destroyer wordt beschoten en dat er een soort van blauwe flitsen zich verspreiden over het schip en daarna zie je de blauwe aandrijflampen uit gaan
    Dat heb ik inderdaad gemist, bedankt voor de opmerking! Straks thuis met de blu-ray zullen mijn andere puntjes wellicht ook wel op hun plaats vallen....

  21. #221

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat heb ik inderdaad gemist, bedankt voor de opmerking!
    Als straf nóg eens naar Rogue One gaan kijken
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #222

Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •