De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard Alles over 4K-Ultra-HD, OLED, LCD/LED of Plasma - Welke televisie is de beste keuze?

    Alles over 4K-Ultra-HD, OLED, LCD/LED of Plasma - Welke televisie is de beste keuze?

    Lees dit artikel
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 24-07-2018 om 15:31

  2. #2

    Standaard

    Heb het artikel gelezen, als m'n eigen TV stuk zou gaan zou ik hem niet 1 2 3 vervangen, gebruik hem zelden of nooit meer en zou dan 1 van de andere TV's
    pakken die hier nog staan en bijna nooit gebruikt worden.

    Oled, is mooi, maar alleen het systeem van LG lijkt mij levensvatbaar, de rest van de fabrikanten lijkt er best zijn neus aan gestoten te hebben, en
    dat de jappen de moed hebben opgegeven is toch wel een aardig gezichtverlies op dat gebied.

    Gewone LCD met led of tl is gewoon goed geworden en heel betaalbaar en als je een beetje tegen het kunstmatige beeld kunt en verder
    geen overdreven eisen hebt is er in weze best mee te leven.

    4K TV is wel weer even scherper, maar er is nog steeds geen content voor, ook al zoiets waar de heren fabrikanten weer mee achter de
    wagen aanlopen, al zit ik er zelf nog niet echt op te wachten en de grote massa, gezien de achteruitlopen Blu ray verkopen, ook al niet.
    Mensen lijken tegenwoordig geen oog voor kwaliteit meer te hebben.

    Plasma in de steek gelaten door Pana, terwijl er nog steeds liefhebbers voor zijn, zeker nu dat merk ook nog eens niet in
    staat is om zelf een levensvatbare Oled op de markt te zetten. Zijn er alleen nog LG en Samsung en daarvan is het aanbod
    ook al vereenvoedigd en de keus een stuk minder...... lijkt uitstervend te zijn, heel jammer voor de liefhebbers want het kijkt
    toch wel een heel stuk fijner dan zo'n LCD bakkie.

    Wat is dan de beste keus.....

    Voor mij een Beamer, is helaas voor vele anderen die het ook wel mooi zouden kunnen vinden in veel omstandigheden
    niet altijd even praktisch, zelf in de gelukkig omstandigheden dat het wel altijd ingezet kan worden als ik daar op welke tijd
    van de dag dan ook zin in heb.

    Als ik voor een TV zou moeten kiezen, dan zou ik momenteel ook zwaar twijfelen, OLed te duur en te klein beeld,
    gewone LCD een beetje kunstmatig, een goede plasma is momenteel ook nog best duur en als je van echt groot
    houd dan kom je uit op een 4K TV, doch ook die zijn nog niet echt prijsgunstig..... lastig lastig lastig.

    Kom ik toch weer uit op de beamer en die keus staat er in het artikel als alternatief niet bij, ook al kun je met
    een beamer ook gewoon TV kijken.

    Toch een leuk artikel, ben dan ook blij dat ik zelf niet voor een keuze wordt gesteld, heb van alles wel een
    reserve en hoef dan momenteel ook niets nieuws.

    Kan best begrijpen dat de keus voor sommigen heel moeilijk zal zijn, maar het budget zal in de meeste
    gevallen wel doorslaggevend zijn
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb wel gedacht en getwijfeld om 'de beamer' mee te nemen in het artikel - achteraf dan, want ik was het glashard vergeten. Maar denk dat de maatstaaf voor het artikel televisie moet zijn. De beamer heeft zelf geen tuners aan boord toch? Of vergis ik me. Ondanks dat ik geen persoonlijk artikel wou maken reflecteert het wel een hoop van mijn persoonlijke voorkeur. De next step in beeldkwaliteit is in ieder geval niet iets wat in volle ontwikkeling is. Dat is toch hoogstens vreemd. Staan we stil, zoals we eigenlijk al een paar jaar doen? crisis wellicht? Vrolijk word ik er niet van.

    Nee, ik hoop maar dat mijn scherm het nog een paar jaar blijft doen.

    Thanx for the kudo's!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 28-05-2014 om 19:01
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Goed artikel heb je geschreven.
    Beamer heeft inderdaad geen tuners dat had je dus goed gezien.
    4k gaat het denk ik moeilijk krijgen zolang er nog geen drager voor is en zelfs dan moet ik het nog zien.
    Vandaag de pana zt 60 master panel zien spelen en die levert toch een heel mooi plaatje.
    Tot op heden volgens mij niets beters te koop in deze prijsklasse.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dank je Jamie.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Wat 4K betreft vind ik het volgende wel een interessant artikel:

    http://www.hdtvtest.co.uk/news/4k-re...1312153517.htm

    Op pak en weg een kijkafstand van 2 keer het beelddiagonaal is de hogere resolutie van 4K dus zeker wel zichtbaar blijkt uit deze onafhankelijke blinde test .
    Daarbij moet wel worden vermeld dat er gebruik is gemaakt van optimaal testmatriaal en dat het verschil (tussen 1080P en 4K) niet denderend groot was op deze afstand.
    Het geen wat ik zelf heb mogen aanschouwen op het gebied van 4K bij de Mediamarkten en Saturns is verbluffend mooi, maar wat verwacht je ook anders van 2 meter afstand van een 85" UHD TV waar speciaal demomatriaal op word gedraaid.

    Wat betreft Oled, maak ik me meer zorgen.
    Bij de MM Breda staan 2 Oled schermen van LG (in ieder geval de laatste keer dat ik er was een maand of 4 geleden) en beide schermen hadden meerder defecte pixels.
    Ik wil echter wel mijn complimenten geven aan LG gezien zij zich als enige nog vol inzetten op de ontwikkeling van Oled terwijl andere fabrikanten de ontwikkelingen op een laag pitje hebben gezet.
    De Japanse, en andere westerse merken hebben het financieel te moeilijk om veel geld in onderzoek en ontwikkeling te steken maar de grote blaam treft wat mij betreft toch wel Samsung.
    Was dit merk een aantal jaar geleden nog enigszins innovatief, vandaag de dag lijken ze zich enkel de richten op marketing en helaas moet ik constantere dat ze hiermee ook nog eens succesvol zijn.

    Bij de massa kan Samsung niet meet stuk
    Overal zie ik Samsung TV,s, Tablets, en Smartphones alsof er geen andere merken bestaan en het is zelf zo erg dat veel mensen Android linken aan Samsung zoals ze IOS linken aan Apple.

    Ik ben erg benieuwd wat Panasonic waar kan maken van zijn belofte over de komende LED lijn die ze in het najaar gaan uitbrengen.
    Gaan deze echt de kwaliteit van Plasma naderen of wordt het een (bijna onvermijdelijk) gevalletje "te mooi om waar te zijn"

    Mijn bestaande Pioneer Plasma doet inmiddels al ruim 5 jaar dienst en wat mij betreft mag daar nog wel een 5 jaar bijkomen.
    5 jaar is wat ik namelijk eigenlijk nog wel verwacht voordat Oled algemeen goed is geworden.

    Met de tijd ben ik mijn Pioneer Plasma steeds meer gaan waarderen, en ik verwacht dat dit alleen nog zal toenemen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het bevestigt in grote lijnen wat ik ook zeg in het artikel en vult het mooi aan. Het heeft ook alles met de huidige omstandigheden te maken. Men neemt gewoon geen risico's meer. Ik hoop ook - zoals in mijn conclusie - dat dit over een jaar of twee anders is.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Gisteren was er een kort item op tv omtrent de tegenvallende verkopen van tv-schermen rondom het WK. Men had op veel meer gehoopt, maar het blijkt dus enorm tegen te vallen. Als hoofdreden gaf men toch aan dat de ontwikkelingen vrijwel stil gestaan hebben en dat de huidige tv nog meer dan voldoet. Ik kijk er in ieder geval niet van op!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard Re:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Op pak en weg een kijkafstand van 2 keer het beelddiagonaal is de hogere resolutie van 4K dus zeker wel zichtbaar blijkt uit deze onafhankelijke blinde test .
    Daarbij moet wel worden vermeld dat er gebruik is gemaakt van optimaal testmatriaal en dat het verschil (tussen 1080P en 4K) niet denderend groot was op deze afstand.
    Het geen wat ik zelf heb mogen aanschouwen op het gebied van 4K bij de Mediamarkten en Saturns is verbluffend mooi, maar wat verwacht je ook anders van 2 meter afstand van een 85" UHD TV waar speciaal demomatriaal op word gedraaid.
    Dat demonstratiemateriaal is meestal ook zo gemaakt dat het ultiem is. Maar het eerste stuk sterkt mijn gedachte dat 4K voor een gemiddeld scherm weinig tot niets oplevert. Ik ga echt geen scherm van 1 meter 10 of groter kopen. Het huis groeit niet mee. En dan moet er ook nog materiaal komen. Qua BR zal er best wat komen, maar qua TV zal dat nog wel een jaar of 10 gaan duren eer er echt wat is. HDTV duurt ook al lang en dat is nog niet op een hoog niveau qua aanbod.

    Bij de massa kan Samsung niet meet stuk
    Overal zie ik Samsung TV,s, Tablets, en Smartphones alsof er geen andere merken bestaan en het is zelf zo erg dat veel mensen Android linken aan Samsung zoals ze IOS linken aan Apple.
    Er is hier kort een Samsung-telefoon geweest maar die is binnen een maand ingeruild voor een Iphone. Als je Iphone bent gewent, wen je niet aan Android. Bovendien vielen telefoongesprekken constant uit. Dat bleek meer voor te komen.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Dat demonstratiemateriaal is meestal ook zo gemaakt dat het ultiem is. Maar het eerste stuk sterkt mijn gedachte dat 4K voor een gemiddeld scherm weinig tot niets oplevert. Ik ga echt geen scherm van 1 meter 10 of groter kopen. Het huis groeit niet mee. En dan moet er ook nog materiaal komen. Qua BR zal er best wat komen, maar qua TV zal dat nog wel een jaar of 10 gaan duren eer er echt wat is. HDTV duurt ook al lang en dat is nog niet op een hoog niveau qua aanbod.
    Een TV van 110cm........, dat zegt niet veel. Als je een maat van een TV op geeft dan doe je dat in inch en dat is dan tevens de maat die wordt gegeven van het scherm diagonaal. Zo heb ik hier een TV van 55inch, daarvan is de schermbreedte 121cm(diagonaal is 140cm). mijn 63inch TV heeft een breedte van 140cm(diagonaal is 160cm). Van beide afmetingen ben ik niet onder de indruk en ben dan ook bescheiden gaan projecteren op 200cm breed (dat is zo'n 94inch met het daarbij behorende diagonaal van zo'n 240cm)

    Als film en serie liefhebber heb ik geen tijd en al een fiks aantal jaren absoluut geen zin om naar de TV te kijken, de kwaliteit en de bult reclame heeft me daarin het zin allang ontnomen. Het film aanbod op blu ray (HD) is ruim en ook series komen wel uit op blu ray al is het aanbod op DVD groter, vaak niet heel erg, er zitten heel veel oudere TV series bij op DVD die nooit in HD zijn opgenomen en als je niet eerst naar een full hd blu ray hebt gekeken dan valt zelf op 2 meter breed een geupscaled DVD best wel mee.

    4K TV, ja erg leuk, maar inderdaad heeft het weinig zin voor de kleinere TV maten, is eigenlijk ook pas een klein beetje nuttig vanaf zo'n 60inch en het nut groeit naarmate het scherm groter wordt, maar ook bij een 4K 60 inch TV moet de kijkafstand niet te groot zijn want dan gaat dat nut ook al weer verloren. Resolutie, schermgrootte en kijkafstand gaan hand in hand en zodoende zal een ieder zijn eigen omstandigheden en wensen mee moeten wegen bij de aanschaf. Zie wel dat de wens naar een groter scherm in mijn directe omgeving wel steeds groter wordt en praten we niet over 42 inch gevalletjes want dat is al weer erg anno 2010..... Ach 110 cm in de breedte is al niet echt groot meer heden ten dage waar de meesten toch wel gaan voor zo'n 42inch of groter.



    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Er is hier kort een Samsung-telefoon geweest maar die is binnen een maand ingeruild voor een Iphone. Als je Iphone bent gewent, wen je niet aan Android. Bovendien vielen telefoongesprekken constant uit. Dat bleek meer voor te komen.
    Binnen een maand..... en ja, de ene Samsung is de andere Samsung niet en Android is dan wel het besturingssysteem, maar dat wil dan niet zeggen dat de bediening van alle Android telefoons hetzelfde is, zo is de bediening en de looks van LG heel anders dan de bediening en looks van een Samsung..... maar ja, wat weet een ongeduldige Iphonegebruiker daar nu van???? Iphone - dat was wat Nokia ooit eens was en Iphone ook wel eens heel snel zou kunnen gaan worden; een uitgekakt achtergebleven merk dat niet op tijd mee ging in de wensen van het hebberige publiek. Denk dat er tegenwoordig eerder een beetje meewarig naar een Iphone bezitter wordt gekeken dan dat er naar wordt opgezien..... ze hebben het alleen nog niet altijd in de gaten

    Telefoongesprekken die vaak uitvielen..... ja dat komt inderdaad meer voor, heb er zelf ook ervaring mee gehad en meerdere mensen natuurlijk..... dat zijn netwerkproblemen en vaak verouderde simkaartjes die niet meer lekker werken in de modernste toestellen of een combinatie van een aantal factoren, iets dat je oplost in samenwerking met je provider. Als je denkt dat Iphone gebruikers het nooit meemaken en het enkel een Android probleem is...... ja, die blik..... maar die zag je niet

    Overigens begreep ik die liefdesverklaring naar de Iphone niet helemaal, het ging hier dacht ik over TV's en resolutie, ik had het wel begrepen als je een link had gelegd naar de LG G3 met zijn 2K scherm..... Yep ook zo'n volkomen nutteloos iets, bij zo'n klein scherm de resolutie sterk verhogen...... alleen zie je het met het blote oog praktisch niet en het kost alleen maar meer batterijverbruik..... Inderdaad, hogere resolutie..... fijn, bij ook een overeenkomstig groter scherm, anders heeft het echt geen nut.

    amen
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Nog even korte offtopic-reactie. Normaal gaat een telefoon niet retour maar er was gewoon niet mee te werken. Als je de gemakkelijke menu's van een Iphone gewend bent... Maar het voornaamste waren de gesprekken. Als je een eigen zaak hebt, moet je wel kunnen bellen. En zowel ervoor als erna op de iphone (met dezelfde dekking) heb ik nog nooit uitval meegemaakt c.q. ineens iemand aan de lijn krijgen terwijl je die niet belde. En toen ik googelde kwam het bij Android te vaak voor. Ik zal deze topic nu verder ontopic laten.

  12. #12

    Standaard

    na een negatieve ervaring van één Android Phone heel Android over één kam scheren is verre van eerlijk, het uitvallen van gesprekken is meer toestel specifiek. Ik ben bang dat je gewoon alleen de slechte dingen wilt zien van alles wat niet Apple is en dan daar ook maar al te graag snel conclusies over strekt.
    Ik vind ook dat Apple prima spul verkoopt waar vele fabrikanten van kunnen leren maar ook Apple is niet zonder blaam, ik ken al meerdere mensen die zijn overgestapt van de Iphone 4 naar de Iphone 5 een zwaar teleurgesteld zijn in het bereik, en ook op het internet wordt daar veel over geklaagd .

    Ik heb hier nog een, inmiddels 3 jaar oude, Samsung Galaxy SII die voor mij voorlopig nog wel voldoet. vooral het eerste jaar regelmatig problemen maar na diverse firmware updates en nieuwe versies van Android doet hij het nu prima. Uitvallende gesprekken heb ik nooit gehad en ook nog nooit van gehoord van andere Android gebruikers.
    Mijn volgende telefoon zal echter geen Samsung meer worden gezien er voor het zelfde of voor minder geld wel wat beters te vinden is.

    Nu weer ontopic.

    Dat je je zelf 1 meter 10 als maximum beeldmaat aanhoud begrijp ik niet echt. een beetje achterhaalde jaren 90 gedachte lijkt mij toen alles nog VHS was en 4:3 bakken.

    Ik heb een 50" scherm en zit er een ruime 2 meter vandaan, ben altijd een groot scherm gewend geweest.
    Maar ook in mijn ogen kan dit nog lang niet tippen aan de gene die projecteren en daarmee het echt bioscoop gevoel benaderen.
    Ik zie ook veel meer nut in 4k projectoren dan in TV schermen en bij TV schermen dan ook alleen maar bij 55"en groter.
    Laatst aangepast door Frenkel : 09-09-2014 om 18:12
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  13. #13

    Standaard

    Wat toch wel eens vergeten wordt zijn twee andere voordelen van 4K, het grotere kleurenspectrum en veel minder kans op artefacten door de hogere resolutie/veel mooier in elkaar lopende kleuren.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    na een negatieve ervaring van één Android Phone heel Android over één kam scheren is verre van eerlijk, het uitvallen van gesprekken is meer toestel specifiek. Ik ben bang dat je gewoon alleen de slechte dingen wilt zien van alles wat niet Apple is en dan daar ook maar al te graag snel conclusies over strekt.
    Ik vind ook dat Apple prima spul verkoopt waar vele fabrikanten van kunnen leren maar ook Apple is niet zonder blaam, ik ken al meerdere mensen die zijn overgestapt van de Iphone 4 naar de Iphone 5 een zwaar teleurgesteld zijn in het bereik, en ook op het internet wordt daar veel over geklaagd .
    Ik wil toch nog afsluitend reageren. Maar als je nog nooit een Samsung-telefoon hebt gehad en dan na aankoop slechte ervaringen hebt dan koop je niet zo snel meer zo'n telefoon of eentje met dat besturingssysteem. Het kan best zijn dat andere types Samsung c.q. andere merken i.c.m. Android goed werken maar je kan moeilijk weer honderden euro's uitgeven voor een telefoon en hopen dat het wel stabiel en makkelijk werkt. Het is geen stuk brood om weer een merk te testen en hopen dat het dan functioneert. Dan ga je toch onbewust automatisch terug naar wat je bent gewend. Ik zie Samsung echt niet als slecht merk (ik heb zelf een BR-speler en een monitor van ze) en zal zeker andere produkten van ze kopen maar dit type telefoon was gewoon een miskoop. Gelukkig kreeg ik nog het geld cash terug als inruil (dat maak je zelden mee).

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Wat toch wel eens vergeten wordt zijn twee andere voordelen van 4K, het grotere kleurenspectrum en veel minder kans op artefacten door de hogere resolutie/veel mooier in elkaar lopende kleuren.
    Ben je er al voor aan het sparen?

    Het mag allemaal waar zijn, toch zal ik het voorlopig zelf links laten liggen, vind het alleen nuttig bij echt heel grote schermen en dan bedoel ik niet een 65inch scherm, maar van die echt grote jongens die ze met 4 man
    bij je moeten bezorgen Helaas hebben ze er ook een heel zwaar prijskaartje aangehangen...... voorlopig blijf ik dan ook maar lekker projecteren in gewoon Full HD, daar geniet ik echt elke dag nog met volle teugen van.

    Nog steeds niets te koop en geen drager bekent die ook daadwerkelijk 4K materiaal heeft.... Nee, ik wacht het voorlopig nog wel een tijd rustig af, ben momenteel heel erg tevreden en heb zelfs een reserve beamer staan
    mocht ie het onverhoopt begeven, mij maken ze niet gek

    Tegen de tijd dat ik toe ben aan een reïncarnatie zullen ze wel zo ver zijn dat je een hele muur ermee behangt.....
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Ik wil toch nog afsluitend reageren. Maar als je nog nooit een Samsung-telefoon hebt gehad en dan na aankoop slechte ervaringen hebt dan koop je niet zo snel meer zo'n telefoon of eentje met dat besturingssysteem. Het kan best zijn dat andere types Samsung c.q. andere merken i.c.m. Android goed werken maar je kan moeilijk weer honderden euro's uitgeven voor een telefoon en hopen dat het wel stabiel en makkelijk werkt. Het is geen stuk brood om weer een merk te testen en hopen dat het dan functioneert. Dan ga je toch onbewust automatisch terug naar wat je bent gewend. Ik zie Samsung echt niet als slecht merk (ik heb zelf een BR-speler en een monitor van ze) en zal zeker andere produkten van ze kopen maar dit type telefoon was gewoon een miskoop. Gelukkig kreeg ik nog het geld cash terug als inruil (dat maak je zelden mee).
    Je kan voordat je een aankoop doet afgaan op testen en gebruikerservaringen van anderen, zodoende hoef je dan geen kapitalen uit te geven om zelf iets uit te proberen.

    Ook staan die dingen bij de MM's en kun je er zelf een beetje mee prutsen om te kijken of iets bevalt en hoe het reageert.

    Ja..... heb zelf niet lang geleden ook weer een nieuwe topper gekocht, ding kan veel meer dan ik nodig heb en ooit zal gebruiken en heeft zaken die ik niet eens wens te gebruiken.
    Nu ben ik dan wel een beetje gewend aan android en was uit de doos helemaal niet tevreden met die settings, maar gelukkig ben je bij android eigenlijk zo vrij als een vogeltje
    en kun je het apparaat helemaal naar je eigen hand zetten en indelen zoals je dat zelf wilt. Onder het af en toe gebruiken van een stevige krachtterm had ik hem dan ook na een
    volle dag worstelen helemaal naar eigen hand gezet, ik laat me toch niet door zo'n rotding vertellen wat ik wel en niet wil, dat maak ik gelukkig zelf uit en dat kan dan gelukkig ook.

    Iphone.... makkelijke menu's, zal best, de concurrentie laat je in de meeste gevallen ook vrij om het in te delen zoals je zelf wil, na die dag worstelen en in de dagen erna het fine tunen
    van de diverse zaken krijg je dan een heel persoonlijke Phone. Eerlijk is eerlijk, het is ongelooflijk wat zo'n apparaatje in vestzak formaat allemaal kan.

    De Iphone6 plus is eigenlijk al ouderwets op het moment dat ie uitkomt....Apple loopt denk ik momenteel zo'n jaartje achter op de concurrentie en een niet verwisselbare accu die
    in het geval van de doorsnee Iphones ook nog eens te weinig power heeft, het niet gunnen dat je zelf de geheugen capaciteit kunt uitbreiden en andere Apple bemoeienissen die
    je je vrijheid enigszins ontnemen maken dat het merk voor velen steeds onaantrekkelijker wordt.

    Looks.... ja, mooi.... maar daar redt je het tegenwoordig alleen niet meer mee. De dames zullen er nog wel blij mee zijn, al heb ik op mijn werk al een minder tevreden gebruikster
    gezien die niet blij is dat het menuknopje zo gammel is...... kost Apple waarschijnlijk een klant heb ik begrepen.

    De Iphone6 plus is de eerste Apple met een Full HD scherm en doet niet mee aan de onzin die LG en Samsung zijn gestart met hun 2K schermen. Toch geeft het wel aan dat
    de bedrijven wel de techniek in huis hebben, het spreekt ook de techniek liefhebbers aan en op het gebied van smartphones is dat wel iets dat bergen klanten trekt....

    Komen we toch weer een beetje op het 4K gebeuren uit..... al komen de huidige vlaggenschepen phones "maar" tot 2K

    Overigens maakt het mij niet uit welk merk Phone iemand heeft, de keus in merken, modellen en kleuren is tegenwoordig gigantisch, kun je helemaal naar eigen smaak aanschaffen
    en er is in elke prijsklasse wel wat leuks te vinden, voor ieder wat wils zoals wel eens gezegd wordt.
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    De aankondiging dat Panasonic de productie van nieuwe plasmaschermen heeft gestaakt, heeft voor veel verontwaardiging gezorgd. Hiermee verdwijnt - nadat eerder al Pioneer de productie staakte - een van de toonaangevende producenten van plasmaschermen en verwacht iedereen dat het doek nu eindelijk zal vallen. Een ‘verouderde’ techniek die volgens velen alleen nog bestaansrecht had,
    En sinds vandaag is bekend dat LG ook stopt met plasmaschermen. Het plasmatijdperk is ten einde.

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Van LG vind ik het nog de meest logische keuze. Immers zij storten zich vooralsnog wel volledig op OLED, dan is het aanhouden van plasma niet logisch, vooral omdat ze ook niet bekend stonden als referentie-plasmaschermen. Van Samsung snap ik enigszins waarom men afwachtend is met OLED. Zij storten zich al jaren op LED-schermen. Maar waarom Panasonic van het produceren van het beste scherm nu schermen produceert die onder aan de pikorde van LED staan is mij een raadsel. Veilig is het devies, kwaliteit is niet meer nodig schijnbaar. LED-schermen gaan nog steeds als warme broodjes over de toonbank, maar gek genoeg valt in 90% de keuze niet meer voor Panasonic. Zo heb ik zelf een Sony LED (KDL32PW706) gekocht voor in de keuken. Mooi scherm wat binnen de beperkingen heel veel goed doet, maar wat een wereld van verschil als ik daarna naar de VT60 in de woonkamer kijk. Goed voor een steevaste WOW. De LED is daarmee dubbel functioneel. Het leert je waarderen wat je hebt en hopelijk voorlopig nog niet stuk gaat. Momenteel zijn het geen goede tijden voor de liefhebber van kwalitatief. Ook mijn zoektocht naar een vervanger van mijn versterker is geen makkelijke. De standaard is momenteel flink naar beneden bijgesteld. Geen risico's is momenteel het devies. Hopelijk is dit niet de maatstaf de komende jaren...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 28-10-2014 om 12:57
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •