Pagina 16 van 25 EersteEerste ... 6121314151617181920 ... LaatsteLaatste
De resultaten 376 tot 400 van 618 worden weergegeven.
  1. #376

  2. #377

    Standaard

    Vind je? Je moest eens weten wat ze niet in de samenvattingen laten zien (niet gegeven zuivere penalty's, grove overtredingen, onterecht afgekeurde goals etc.). En een actie waarbij een speler tegen de elleboog van een springende tegenstander aanloopt willen ze graag vanuit alle camerastandpunten laten zien om zo'n speler 5 wedstrijden schorsing te laten krijgen. Het is pure willekeur soms daar bij de nos.

    Ik heb wel eens een keer een reactie van een profvoetballer op tv gezien die ook boos werd wanneer de scheids rood geeft aan een speler die een bal probeert te koppen en aangeeft dat je haast niet kunt springen én koppen zonder daarbij je armen te gebruiken als stuwmiddel. Dat sommige spelers het onbeholpen doen is een ander verhaal. En in een luchtduel is het ook een beetje ter verdediging als er een tegenstander heel erg in de buurt is en ook voor de bal gaat. Gaat het om een Lee Towers-actie dan is het duidelijk: rood. Maar vaak is er geen opzet en beoordeeld de scheids het ook totaal verkeerd. Blijft natuurlijk altijd lastig.

    Maar zoals Feyenoord donderdag een penalty tegen kreeg, ongelofelijk. De scheids beoordeelde dat er niet veel aan de hand was (hij stond er vlak bij), maar hij laat zich door een grensrechtertje 30 meter verderop over-rulen.... Maar ik vond Feyenoord wel heel erg naïef spelen voor een Europese wedstrijd, dan is het er ook een beetje om vragen om daar zo op je bek te gaan terwijl je eigenlijk best goed speelt en veel goede kansen krijgt (en niet afmaakt).

  3. #378

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Vind je? Je moest eens weten wat ze niet in de samenvattingen laten zien (niet gegeven zuivere penalty's, grove overtredingen, onterecht afgekeurde goals etc.). En een actie waarbij een speler tegen de elleboog van een springende tegenstander aanloopt willen ze graag vanuit alle camerastandpunten laten zien om zo'n speler 5 wedstrijden schorsing te laten krijgen. Het is pure willekeur soms daar bij de nos.

    Ik heb wel eens een keer een reactie van een profvoetballer op tv gezien die ook boos werd wanneer de scheids rood geeft aan een speler die een bal probeert te koppen en aangeeft dat je haast niet kunt springen én koppen zonder daarbij je armen te gebruiken als stuwmiddel. Dat sommige spelers het onbeholpen doen is een ander verhaal. En in een luchtduel is het ook een beetje ter verdediging als er een tegenstander heel erg in de buurt is en ook voor de bal gaat. Gaat het om een Lee Towers-actie dan is het duidelijk: rood. Maar vaak is er geen opzet en beoordeeld de scheids het ook totaal verkeerd. Blijft natuurlijk altijd lastig.

    Maar zoals Feyenoord donderdag een penalty tegen kreeg, ongelofelijk. De scheids beoordeelde dat er niet veel aan de hand was (hij stond er vlak bij), maar hij laat zich door een grensrechtertje 30 meter verderop over-rulen.... Maar ik vond Feyenoord wel heel erg naïef spelen voor een Europese wedstrijd, dan is het er ook een beetje om vragen om daar zo op je bek te gaan terwijl je eigenlijk best goed speelt en veel goede kansen krijgt (en niet afmaakt).
    Probleem is denk ik dat de kijkcultuur in Nederland zich niet leent voor lange samenvattingen, mensen willen in een klein uur alle wedstrijden zien, dan krijg je vaak samenvattingen die het beeld van de wedstrijd niet goed weergeven! In Engeland doen ze dit beter bij Match Of The Day, ongeveer een kwartier per wedstrijd. Afgelopen zondag werd de onterechte rode kaart voor Ivanovich tegen Manchester United ook besproken vanuit meerdere camerastandpunten.

    Wat je ook vaak ziet is dat in Nederland een verdediger veel meer onbestraft mag doen tegen een lange, sterke spits dan tegen een kleine, vlugge aanvaller. De overtreding is hetzelfde, daar moet je als scheidsrechter in beide gevallen voor fluiten!

    Penalty tegen Feyenoord was niet terecht afgelopen donderdag. Dat was echter niet de oorzaak van de nederlaag. We kregen veel meer kansen als gisteren, helaas werden ze niet benut, dan maak je ook geen aanspraak op de punten. Over anderhalve week moeten we het goed maken thuis tegen Rijeka, dan hebben we in deze poule een goede kans om door te gaan.

  4. #379

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    Probleem is denk ik dat de kijkcultuur in Nederland zich niet leent voor lange samenvattingen, mensen willen in een klein uur alle wedstrijden zien, dan krijg je vaak samenvattingen die het beeld van de wedstrijd niet goed weergeven! In Engeland doen ze dit beter bij Match Of The Day, ongeveer een kwartier per wedstrijd. Afgelopen zondag werd de onterechte rode kaart voor Ivanovich tegen Manchester United ook besproken vanuit meerdere camerastandpunten.
    Denk dat je het te gecompliceerd ziet. Denk dat dit komt door het contract dat er tussen de zenders enerzijds en de KNVB anderzijds is. Indertijd bij Talpa stond in het contract bijv. dat de wedstrijden van de koploper niet als eerste, maar ergens in het midden of op het einde moest worden uitgezonden. Zou me dus niet verbazen dat er in het contract staat dat de samenvatting op zondag in een uur moet zijn geregeld.

    N.B.: De overtreding waarvoor Ivanovich zijn tweede gele kaart kreeg, was inderdaad niet zwaar genoeg voor een gele. Hij had daarvoor echter ook al weggekomen met een overtreding en was tijdens de wedstrijd een aantal keren vervelend tegen de wedstrijdleiding. De scheids zal het dus als een optelsom hebben gezien.

  5. #380

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Zou me dus niet verbazen dat er in het contract staat dat de samenvatting op zondag in een uur moet zijn geregeld.
    Studio Sport op zondag is al vele jaren maar een uur. Alleen als iedereen op zondag speelt, gaan ze weleens na het journaal door.

  6. #381

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Studio Sport op zondag is al vele jaren maar een uur. Alleen als iedereen op zondag speelt, gaan ze weleens na het journaal door.
    Dat het in een uur moet is op zich ook niet zo'n issue, maar wel dat alle samenvattingen moeten worden getoond. En het zou me niet verbazen als er wel een tijdslimiet per samenvatting is. De rechten liggen bij FOX, dat geld geeft aan de KNVB om de wedstrijden live uit te zenden. Als alles via de samenvattingen is te volgen, heeft het geen zin om nog een FOX abonnement te nemen. Dus minder geld voor FOX, dus minder geld voor de KNVB.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  7. #382

    Standaard

    Mooie uitzending van Tegenlicht afgelopen zondag betreffende overnames voetbalclubs en de gevolgen daarvan: spelen in een andere stad, veranderen clubkleuren, supporters die de club overnemen, supporters die een eigen club oprichten Echt de moeite om deze terug te kijken via uitzending gemist.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #383

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Studio Sport op zondag is al vele jaren maar een uur. Alleen als iedereen op zondag speelt, gaan ze weleens na het journaal door.
    De laatste jaren is dat alleen op de laatste speeldag. Zou moeten nakijken, maar dat is sinds de Talpa tijd volgens mij het geval. Lijkt me dus logisch dat daarvoor ook afspraken zijn gemaakt met de KNVB.

  9. #384

    Standaard

    Een goed avondje voor het Nederlandse voetbal! Prima overwinningen van PSV (uit) en Feyenoord (thuis). Beide ploegen hebben nu behoorlijk kans om te overwinteren. Dat is wel eens anders geweest...
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  10. #385

    Standaard

    Inderdaad goed voor het Nederlands voetbal als ze beiden weten te overwinteren. Dat hebben we wel nodig...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  11. #386

    Standaard

    Goeie week voor het Nederlandse voetbal. Ajax vond ik ook een goed figuur slaan tegen Barcelona. Je weet dat de tegenstander beter is, maar Ajax toonde tenminste lef en wilskracht, dat was heel wat beter dan de slappe hap in Camp Nou. Jammer dat Cilessen die fout maakt, maar zoiets wordt natuurlijk direct afgestraft. Ik blijf mijn twijfels houden of Luis Suarez wel bij Barça past.

    Feyenoord en PSV boeken knappe overwinningen na eerdere teleurstellingen tegen deze tegenstanders; met name de overwinning van PSV (na twee keer te hebben achter gestaan) vind ik knap. Dat hadden ze vorig jaar waarschijnlijk niet klaar gespeeld.

  12. #387

    Standaard

    Feyenoord wil dat kunstgrasvelden verboden worden in de Eredivisie. De Rotterdammers dienen daartoe begin december een voorstel in tijdens de algemene vergadering betaald voetbal.
    Dat meldt het Algemeen Dagblad. 'Het zou mooi zijn als de Eredivisie ervoor kiest niet meer op kunstgras te spelen', aldus Feyenoord-directeur Martin van Geel, die de afgelopen jaren met lede ogen toezag hoe het aantal kunstgrasclubs in de Eredivisie groeide naar zes.

    Het financiële aspect is vaak het argument van clubs bij hun keuze voor kunstgras. Van Geel kan daar weinig begrip voor opbrengen. 'Wij vinden dat als je betaald voetbal speelt, er prioriteiten moeten worden gesteld', zegt hij. 'Dan nemen die clubs bijvoorbeeld maar een of twee spelers minder onder contract.'

    Op dit moment spelen ADO Den Haag, SC Cambuur, FC Dordrecht, Excelsior, Heracles Almelo en PEC Zwolle op nepgras.
    VI.nl

    Kansloos wat mij betreft, kunstgras is de toekomst en de technologische ontwikkelingen daarin worden ook steeds beter. Ik snap niet zo goed wat Feyenoord hier nu me wil bereiken.

  13. #388
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Vind ik ook, wacht maar tot het slecht weer wordt en wedstrijden wegens het veld worden afgelast.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #389

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    VI.nl

    Kansloos wat mij betreft, kunstgras is de toekomst en de technologische ontwikkelingen daarin worden ook steeds beter. Ik snap niet zo goed wat Feyenoord hier nu me wil bereiken.
    Volgens mij ging het om het oneerlijk thuisvoordeel dat clubs die op kunstgras spelen hebben; blijkbaar is het toch echt iets anders spelen. Of het de toekomst is, is nog maar afwachten trouwens. Misschien voor de kleinere clubs.

  15. #390

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Volgens mij ging het om het oneerlijk thuisvoordeel dat clubs die op kunstgras spelen hebben; blijkbaar is het toch echt iets anders spelen. Of het de toekomst is, is nog maar afwachten trouwens. Misschien voor de kleinere clubs.
    Laten we wel wezen; op kunstgras kun je elkaar juist beter in bal in de voeten spelen (eigen ervaring). Enkel de ondergrond is harder waardoor een bal wat neigt op te stuiten. Als dat de argumentatie is van Feyenoord om dit te verbannen zou dat echt onzinnig zijn.

  16. #391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    VI.nl

    Kansloos wat mij betreft, kunstgras is de toekomst en de technologische ontwikkelingen daarin worden ook steeds beter. Ik snap niet zo goed wat Feyenoord hier nu me wil bereiken.
    Waarom zou dit kansloos zijn?! Met Ajax, Feyenoord en PSV staan de grootste clubs in Nederland er al achter. Verder gaat het alleen om de eredivisie, waarom zou een Fortuna Sittard of Almere City dan ook mogen stemmen, zullen nooit promoveren.

    Verder is echt gras met kunstgrasvezels erin nog steeds het beste veld (Kuip en Arena). Dat de kunstgrasmaffia olv die mediageile Jan Smit (nota bene een kunstgrasfabrikant als hoofdsponsor) het kunstgras als de toekomst wil zien betekent nog niet dat dit de waarheid is!

  17. #392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    Waarom zou dit kansloos zijn?! Met Ajax, Feyenoord en PSV staan de grootste clubs in Nederland er al achter. Verder gaat het alleen om de eredivisie, waarom zou een Fortuna Sittard of Almere City dan ook mogen stemmen, zullen nooit promoveren.

    Verder is echt gras met kunstgrasvezels erin nog steeds het beste veld (Kuip en Arena). Dat de kunstgrasmaffia olv die mediageile Jan Smit (nota bene een kunstgrasfabrikant als hoofdsponsor) het kunstgras als de toekomst wil zien betekent nog niet dat dit de waarheid is!
    Zoals Claudio ook zegt, kleinere clubs spenderen nu een bedrag in een kunstgrasveld waardoor men onder (bijna) alle weersomstandigheden kan blijven voetballen. Ik ben ook meer van een nostalgisch voetbalveld van gras met - na slecht weer - een kluit en een blubberplas in de 5-meter, maar je kunt naar seizoenskaarthouders, sponsors en andere betrokkenen toch niet meer verantwoorden dat een wedstrijd niet doorgaat omdat je veld simpelweg niet tegen overvloedige regen kan. Het voorbeeld van ADO - Vitesse vorig jaar is een goed voorbeeld van hoe dat ook de sportieve prestaties ondermijnt en het zelfs een gevaar oplevert voor de spelers. Dat moet niet je willen.

  18. #393

    Standaard

    Het is allemaal maar net hoe je het bekijkt. Misschien hebben kleinere clubs nu voordeel uit het aanleggen van kunstgras. Maar ondertussen komen er steeds minder goede spelers naar NLD (eredivisie) omdat ze dan op kunstgras moeten spelen. Hoe minder goede spelers, hoe minder de competitie, hoe minder budget voor eredivisieclubs op den duur. Als je nog verder gaat denken sijpelt dat ook door naar de lagere clubs. Als het algehele niveau steeds verder zakt, merken die kleine clubs toch ook op den duur de gevolgen.

    .Even wat cru gedacht natuurlijk, maar ik vind dat men eens wat minder enkel in het eigen straatje moet denken en meer in het grotere geheel. Wil je als Nld zijnde nog wat voorstellen in het voetbal straks, dan moet je er alles aan doen om iedere club op gras te kunnen laten spelen. En als daar een herverdeling van tv-geld etc. etc. voor nodig is dan moeten die grote clubs ook maar eens flink zijn. Maar die kleine clubs moeten ook eens achter de oren krabben WAAROM ze geen geld voor een gewone grasmat hebben. Een x aantal clubs zal echt niet anders kunnen, maar er zijn er ook die gewoon niet goed met de centen omgaan.

  19. #394

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Zoals Claudio ook zegt, kleinere clubs spenderen nu een bedrag in een kunstgrasveld waardoor men onder (bijna) alle weersomstandigheden kan blijven voetballen. Ik ben ook meer van een nostalgisch voetbalveld van gras met - na slecht weer - een kluit en een blubberplas in de 5-meter, maar je kunt naar seizoenskaarthouders, sponsors en andere betrokkenen toch niet meer verantwoorden dat een wedstrijd niet doorgaat omdat je veld simpelweg niet tegen overvloedige regen kan. Het voorbeeld van ADO - Vitesse vorig jaar is een goed voorbeeld van hoe dat ook de sportieve prestaties ondermijnt en het zelfs een gevaar oplevert voor de spelers. Dat moet niet je willen.
    Kleinere clubs zien een kunstgrasveld meer als bezuiniging, scheelt hun weer geld waardoor ze een aantal extra spelers in hun selectie op kunnen nemen, is gewoon puur bedoeld om extra ruimte in de salarishuishouding te krijgen. Zoals Van Geel zegt, werk dan met kleinere selecties en besteed tijd en geld om een grasveld goed te onderhouden!

    Er wordt ook gedaan alsof de keuze is tussen kunstgras en een slecht grasveld. In De Kuip, De Arena en heel het buitenland heb je gewoon prachtige grasvelden liggen. Als kleinere clubs net zoveel tijd en geld in onderhoud van een grasveld stoppen is het voor hun ook mogelijk, je moet er echter wel moeite voor doen!

    Verder werkt het overgaan van normaal gras op kunstgras en andersom ook weer blessures in de hand. Je zag het met Wilkshire, speelt heel het seizoen gewoon mee, moet naar Cambuur en loopt een week later een spierblessure op. Ook na Europese wedstrijden is de overgang gewoon groter, daar hebben clubs als Heracles en Excelsior echter niet mee te maken, lekker makkelijk praten dan!

  20. #395

    Standaard

    Het niveau van het Nederlandse voetbal heeft weinig tot niets met het veld waarop ze spelen te maken lijkt me. Nederland is een opleidingsland (geworden) en doet al enige tijd niet meer mee op Europees niveau omdat het niet kan concurreren met de budgetten van grote Spaanse, Engelse, Duitse en Italiaanse clubs. Ook al gaat elke club weer op gras spelen, dan zal Nederland nog altijd de status behouden van opleidingsland en mogelijke springplank naar een grotere, betere competitie. Het niveau van 40, 30, 20 jaar geleden komt gewoon niet meer terug.

  21. #396
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Of het in Nederland de toekomst wordt? Natuurlijk! De gehele jeugd traint en speelt nu vrijwel alleen op kunstgras en weet niet beter. Soms zien ze pas echt gras bij de D-tjes. Daarnaast is zo'n Multi biljoenen-business vast in staat om straks steeds betere kunstgrasmaten te ontwikkelen die alleen nog maar voordelen kent. En ik ben het ook zeker eens dat niet de grasvelden ons niveau gaan beperken, maar uiteraard het geld! Het nostalgische idee van internationale voetbalkwaliteit in Nederland moeten we denk ik net zo inschalen als straks de illusie van natuurgras over een jaar of wat, ben ik bang. Los van wat ik er zelf van vind!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #397

    Standaard

    En om maar meteen verder te gaan met de ontwikkeling van het voetbal:

    Het Nederlandse voetbal gaat volgend seizoen als eerste land ter wereld gebruikmaken van een videoscheidsrechter. Dat verwacht KNVB-voorzitter Michael van Praag, zo zei hij donderdagavond bij een bijeenkomst van scheidsrechters uit de regio Groningen.

    Dit seizoen wordt al getest met de videoarbiter, maar in officiële wedstrijden verbiedt de FIFA de hulp vooralsnog. De KNVB dient binnenkort een voorstel in bij de IFAB, de spelregelcommissie van de FIFA, om in de Nederlandse competitie proef te draaien met het systeem.

    "De videoreferee zit ergens buiten het stadion in een autootje met meerdere goede beeldschermen, legt Van Praag vrijdag uit in het Dagblad van het Noorden. "Met een headset staat hij, net als de assistent-scheidsrechters, in directe verbinding met de scheidsrechter. Hij kan terwijl hij naar de beelden kijkt tegen de scheids zeggen dat een overtreding geel of rood waard is en of iets wel of geen strafschop is. Daarop kan de scheidsrechter meteen zijn beslissing baseren."
    FOK.nl

    Een terechte ontwikkeling wat mij betreft.

  23. #398

    Standaard

    In een autootje buiten het stadion, vaag.....
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  24. #399

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    In een autootje buiten het stadion, vaag.....
    Eigenlijk niet, zo'n persoon moet zich buiten het stadion begeven om objectief naar een situatie te kunnen kijken zonder beinvloed te worden door reacties van het publiek.

  25. #400

    Standaard

    Ja en dan de mensen met stadionverboden lekker op zoek naar dat autootje...
    Wat een onzin, kan toch gewoon in een geluidsdichte ruimte in het stadion.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Pagina 16 van 25 EersteEerste ... 6121314151617181920 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •