Pagina 9 van 25 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 618 worden weergegeven.
  1. #201

    Standaard

    Tsjechië - Nederland 2-1

    Ik had al zo'n gevoel dat het fout zou gaan, daar in Praag. De spelers lijken de trainerswissel slecht te hebben verteerd, dit resultaat en het hele gedoe eromheen geeft mijn idee ook aan dat de derde plaats in Brazilië een prestatie was van vooral Van Gaal en Arjen Robben. Zonder Van Gaal is deze groep stuurloos en zonder Robben is er niemand die een vijandige verdediging uiteen kan rukken. Op termijn misschien Memphis, maar die is nog niet zover.

  2. #202

    Standaard

    De fout van Janmaat was echt ongelooflijk.. Nederland had best een overwicht in de tweede helft, maar ook spelers als van Persie en Sneijder kunnen de kar gewoon niet trekken. Er is nog niets aan de hand, maar er zal duidelijk verandering in moeten komen.

  3. #203

    Standaard

    Van Persie is alleen top als hij goed omgeven wordt, en het spel een beetje op hem is afgesteld, hij is niet echt een speler die zelf veel forceert. In Oranje blijft hij teleur stellen. Sneyder lijkt me geen speler waar je nog jaren op kunt voortbouwen, hij is gewoon over zijn hoogtepunt heen, ik zou dus in die positie naar een andere mogelijkheid zoeken. De kwalificatiemodus is erg soepel, dus de nederlaag is zeker niet fataal, maar dat is een schrale troost. Er was een overwicht in de tweede helft, maar het bleef matig.

  4. #204

    Standaard

    Ben ook niet echt positief te spreken over Hiddink zelf. Vrij laffe instelling, heb liever een coach met een beetje lef. Hij gaf aan dat hij een gelijkspel in Tsjechië prima vond. Als bondscoach van het Nederlands Elftal moet je gewoon willen winnen.

  5. #205

    Standaard

    Interessant artikel van Auke Kok over het geld oppotten bij Ajax.
    Ondanks vier titels en ondanks de geven verklaringen voor de passiviteit op de spelersmarkt (topspelers willen niet komen, de spelers die willen komen brengen ons internationaal niet verder) kraait het oproer onder de supporters:

    http://www.nrc.nl/nieuws/2014/09/13/...m=hoofdartikel

  6. #206

    Standaard

    Weer genoten van Feyenoord gisteren.... Jemig zeg, gewoon thuis onderuit tegen een ploeg die voor het eerst in 47 wedstrijden een uitwedstrijd won... De kansen waren er wel, maar met zulke blunders in de verdediging en niet maken van die kansen krijg je het tegen elke club moeilijk. Vermeer viel trouwens weinig te verwijten, vond hem niet slecht, goals waren voornamelijk aan Kongolo toe te schrijven. Enig pluspuntje was misschien het debuut van Kazim Richards, was wel aardig. Bal had overigens nog wel op de stip gemoeten voor Feyenoord, maar goed, dit mag je vooral jezelf aanrekenen en niet afschuiven op de scheids.

  7. #207

    Standaard

    Ik hoop dat Rutten voldoende krediet heeft, gaat niet best in Rotterdam. Ajax ook matig gisteren en PSV toch wel enigszins verrassend onderuit.. gekke competitie

  8. #208
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het fenomeen 'doldwaze competitie' gaat verder waar het de afgelopen seizoenen gebleven is, maar dat de teams waar je het niet van verwacht het gewoon fantastisch doen. Leuk is het zeker.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het fenomeen 'doldwaze competitie' gaat verder waar het de afgelopen seizoenen gebleven is, maar dat de teams waar je het niet van verwacht het gewoon fantastisch doen. Leuk is het zeker.
    Gisteravond dacht ik niet 'wat leuk voor Willem II' ......

  10. #210

    Standaard

    Verdiend punt voor Ajax op basis van die tweede helft, met een beetje geluk maken ze ook nog de winnende!

  11. #211

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Verdiend punt voor Ajax op basis van die tweede helft, met een beetje geluk maken ze ook nog de winnende!
    Met een beetle pech staat het na een uur 0-3 en heeft Ajax niks te vertellen! Doelpunt is een keepersfout, je zou toch verwachten dat ze een betere keeper kunnen kopen van dat geld wat ze uitgegeven hebben. PSG had het na de 0-1 ook wel gezien, staken er geen energie meer in. Is natuurlijk ook geen Madrid, Barcelona of Bayern Munchen dat wel raad weet met de grote ruimtes die er lagen.

    Grueter kan ook beter voor AjaxTV gaan werken, was meer een supporter dan een neutrale verslaggever!

  12. #212

    Standaard

    Ik heb de wedstrijd niet gezien, alleen wat beelden en interviews achteraf. Als je het kwaliteitsverschil in acht neemt, is het natuurlijk een prima prestatie (en resultaat) voor Ajax. Dat PSG na de 0-1 had kunnen en moeten doordrukken, wil ik graag aannemen, maar als Ajax weet te profiteren van de nonchalance van en betere tegenstander, is dat een compliment waard.

    Ik kan dus ook niet oordelen over het commentaar, ik ben het in zoverre met wimv eens dat het commentaar op de Nederlandse televisie vaak schaamteloos partijdig is. Enige objectiviteit mag men toch van een commentator verwachten, vind ik.

  13. #213

    Standaard

    Een commentator is geen journalist in mijn ogen. Waarom mag je niet licht enthousiasme tonen voor 1 van de clubs? Het is geen scheidsrechter. Heb je het commentaar in andere landen wel eens gehoord?

    Daarnaast was Grueter helemaal niet zo enorm overdreven vóór Ajax of tegen PSG. PSG heeft het gewoon zelf verkloot door rond het uur al achterover te leunen en te gaan tijdrekken. Dat Ajax dan de sympathie krijgt is meer dan terecht. Zij profiteren gewoon van de nonchalante houding van PSG die de overwinning al als gegarandeerd zagen. De mentaliteit van Ajax in de 2e helft wekt nu eenmaal enthousiasme op.

    Ik kijk echter niet gekleurd naar de CL, want ik geef niets om de NL competitie en ben ook geen supporter van een bepaalde club ofzo. Ik vind het gewoon leuk om af en toe een mooie pot voetbal te zien en het meest aantrekkelijke spel kwam nu eenmaal van Ajax in de 2e helft.

    Daarnaast: ja het doelpunt van Ajax was een keepersfout, maar het doelpunt van PSG was een verdedigingsfout. Daar draait toch heel het voetbal om? Profiteren van de fouten van de ander? Want ook al speelt een team een klasse beter, dat wil niet zeggen dat een overwinning gegarandeerd is...
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 18-09-2014 om 10:34
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #214

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    Met een beetle pech staat het na een uur 0-3 en heeft Ajax niks te vertellen! Doelpunt is een keepersfout, je zou toch verwachten dat ze een betere keeper kunnen kopen van dat geld wat ze uitgegeven hebben. PSG had het na de 0-1 ook wel gezien, staken er geen energie meer in. Is natuurlijk ook geen Madrid, Barcelona of Bayern Munchen dat wel raad weet met de grote ruimtes die er lagen.

    Grueter kan ook beter voor AjaxTV gaan werken, was meer een supporter dan een neutrale verslaggever!
    Eens zien hoe Feyenoord het er vanaf brengt vanavond in Sevilla

  15. #215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Een commentator is geen journalist in mijn ogen. Waarom mag je niet licht enthousiasme tonen voor 1 van de clubs? Het is geen scheidsrechter. Heb je het commentaar in andere landen wel eens gehoord?

    Daarnaast was Grueter helemaal niet zo enorm overdreven vóór Ajax of tegen PSG. PSG heeft het gewoon zelf verkloot door rond het uur al achterover te leunen en te gaan tijdrekken. Dat Ajax dan de sympathie krijgt is meer dan terecht. Zij profiteren gewoon van de nonchalante houding van PSG die de overwinning al als gegarandeerd zagen. De mentaliteit van Ajax in de 2e helft wekt nu eenmaal enthousiasme op.

    Ik kijk echter niet gekleurd naar de CL, want ik geef niets om de NL competitie en ben ook geen supporter van een bepaalde club ofzo. Ik vind het gewoon leuk om af en toe een mooie pot voetbal te zien en het meest aantrekkelijke spel kwam nu eenmaal van Ajax in de 2e helft.

    Daarnaast: ja het doelpunt van Ajax was een keepersfout, maar het doelpunt van PSG was een verdedigingsfout. Daar draait toch heel het voetbal om? Profiteren van de fouten van de ander? Want ook al speelt een team een klasse beter, dat wil niet zeggen dat een overwinning gegarandeerd is...
    Dat ze bij de NOS en FOX bijna allemaal voor Ajax zijn is bij iedereen bekend, zie het verhaal van Van Hanegem een tijd terug en het gezicht van Van Peperstraten bij de bekerfinale, dan hoef je dat echter nog niet zo duidelijk te laten merken in het commentaar! Verder werkte hij gewoon de wikipediapagina van PSG af zonder met nieuwe inzichten te komen, dat is de taak niet van een verslaggever, die moet verslag doen van de wedstrijd.

    Ook genant hoe David Luiz werd afgekraakt, speelde buiten de laatste twee wedstrijden gewoon een prima wk. Of hij dan 50 miljoen waard is interesseert mij niet zo, dat is tussen twee clubs en heeft Jeroen Grueter niks mee te maken!

  16. #216

    Standaard

    @ Michael | Ik heb geen problemen met een lichte voorkeur, en als er hele grote belangen op het spel staan, zoals in een halve finale of finale van een WK de CL, kan ik wat meer enthousiasme best begrijpen. Bij een radioverslag past wat meer enthousiasme omdat de reporter iets van de sfeer van een vol stadion moet overbrengen, als luisteraar sta je nu eenmaal verder van de wedstrijd af dan als televisiekijker. Ik vind echter dat jongere lichtingen commentatoren minder afstand neemt dan de generaties voor hen. Iemand als Theo Reitsma probeerde steeds in de eerste plaats te informeren en in zijn commentaar zo nuchter en objectief mogelijk te zijn. Ik geef daar de voorkeur gaan. Kees Jansma probeerde ook altijd nuchter te blijven in zijn commentaar, al liet hij zich weleens gaan. De hedendaagse commentaren zien zich te veel als fans en entertainers (soms is het aantal flauwe grapjes niet te tellen), en inderdaad: ook in het buitenland is dat zo. Ik woon in België en heb daarom het WK veel via de Vlaamse (en een enkele keer de Waalse) TV gevolgd, en de het commentaar grensde in beide gevallen aan pure verblinding. Er waren een paar sportjournalisten (bijvoorbeeld Hans Vandeweghe en Peter Vandenbempt) die daar vraagtekens bij plaatsten. Maar blijkbaar is het niet opgepikt: dinsdagavond was het weer bij de beesten af tijdens Galatasaray - Anderlecht.


    Zoals gezegd heb ik de wedstrijd van gisteren niet gezien, ik had op voorhand echter verwacht dat de commentator zou gaan zeuren over de transferprijs van David Luiz en diens (al dan niet vermeende) gebrek aan kwaliteiten.

  17. #217

    Standaard

    Dat is jouw mening (die je kennelijk met uitroeptekens kracht bij moet zetten) over hoe Grueter verslag doet. Het is niet verplicht om naar zijn verslag te luisteren. Dan zet je het geluid van je tv uit.

    Over het wel of niet verslag doen van de wedstrijd. Tja. Ik vind wat feitjes en weetjes tussendoor wel leuk, maar ik ben geen die hard voetbal fan ofzo.

    Daarnaast heb ik het WK gezien en David Luiz maakte nou niet bepaald een goede indruk op het WK vond ik. Op wat losse akties na maakte het gehele elftal van Brazilië sowieso bijzonder weinig indruk. Ze hebben zichzelf de favorietenrol in geduwd. Dan moeten ze daar op zijn minst iets van waar maken. Gisteren vond ik Luiz overigens prima voetballen.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  18. #218

    Standaard

    @scherpschutter: Ik snap je. Ik vind het allemaal niet zo erg. Ik ben dan ook geen die hard voetbal fan en ik kijk gewoon voor om vermaakt te worden. Neemt niet weg dat ik me soms ook stoor aan het commentaar, maar ach, ik kijk naar het voetbal, dus het zal me dan eigenlijk worst wezen. Ik kan voor mezelf wel bedenken of het leuk is om naar te kijken...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  19. #219

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Dat is jouw mening (die je kennelijk met uitroeptekens kracht bij moet zetten) over hoe Grueter verslag doet. Het is niet verplicht om naar zijn verslag te luisteren. Dan zet je het geluid van je tv uit.
    Mee eens. Blijkbaar is het verslag van een commentator belangrijker dan het voetbal zelf. Ik snap je punt dan ook nooit Wim. Je hebt al meerdere malen aangehaald dat verslaggevers en analisten Ajacieden zouden zijn, maar wat doet dat er toe? Wat heeft dat te maken met de knappe prestatie van Ajax gisteren? In Europese wedstrijden zie je zo vaak dat een verslaggever wat meer op de hand van de Nederlandse ploeg is en terecht. Ik hoop op een mooi resultaat voor Feyenoord en PSV vanavond, dat doet het Nederlandse voetbal goed
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 18-09-2014 om 11:27

  20. #220

    Standaard

    @Michael | Het is natuurlijk allemaal niet zo heel belangrijk. Niettemin vind ik dat een commentaar een toegevoegde waarde moet hebben; dat betekent onder meer dat een commentator in een vroeg stadium al iets moet zeggen over de veldbezetting, over de manier waarop spelers die niet in balbezit zijn bewegen, etc. In het stadion zie je dat beter dan op TV. Vroeger had je op de VRT Rick de Saedeleer (ik weet het, hij had ook nadelen) die een goede kijk op voetbal had en vaak dingen vermeldde die je als kijker op TV niet zag. Het betekent ook dat een commentator niet te lang moet doorzeuren over dingen die we al lang weten; spelers als bijvoorbeeld Balotelli, Ibrahimovic en nu ook David Luiz geven steeds aanleiding tot dezelfde verhalen over hun balorigheid, gedrag, marktwaarde, etc. Dat vind ik allemaal nutteloze info. Op dat punt vond ik Kees Jansma altijd sterk: hij bereidde zich goed voor en gaf steeds achtergrondinformatie waar je iets aan had.

  21. #221
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het punt rondom de verslaggeving is natuurlijk ook niet de insteek van Wim. Die baalt gewoon traditioneel dat Ajax niet van de mat is gespeeld met zeer ruime cijfers - als we het beestje gewoon bij de naam noemen. Laten we eerlijk wezen! En het commentaar is al helemaal niet relevant bij deze wedstrijd. Het is een Europese wedstrijd tegen een buitenlands team. Dan is inderdaad elke commentator wel lichtelijk partijdig, zelfs de oude toppers. Zo ook bij de wedstrijden donderdag. Persoonlijk vind ik de meeste commentatoren veelal een hoop nonsens uitkramen. Tja, doe het dan ook echt goed zoals Siert. Maar het is soms ook hoe je het wil zien of juist niet wil zien.

    Ajax is de tweede helft herboren op het veld gekomen. Boilessen maakt een gigantische domme fout, maar knap dat hij de tweede helft zich zo herpakt heeft. Zimling deed het echt goed - mopperend als men weer eens niet goed vrij liep tussen de linies en achter de verdediger bleef staan. Zelfs mijn middelpunt van kritiek; Andersen vond ik weliswaar te flegmatiek, maar leuk spelen. Eén ding begrijp ik echter nooit en dat is waarom heel Nederland Sigthorsen afkraakt, maar toch steeds speelt en telkens weer hopeloos mag falen? Als je dit laat zien op dit podium kan je een transfer wel schudden. Tuurlijk moet hij aangespeelt worden, maar een beetje meevoetballen mag best. Zo ongeïnspireerd, zo niet goed spelen en alleen maar de bal verspelen. Het contrast met de wedstrijd van Zaterdagavond was ook weer enorm. Maar misschien verklaart dat de nivellering van al onze topclubs. De tegenstand is zo matig en inspirerend dat nivellering wellicht wel een natuurlijk proces is, zowel op het veld als bij de bedrijfsvoering. Het is alsof de competitie zich aanpast aan wat gevraagd wordt. Niemand steekt er boven uit, maar spannend en leuk is het zeker.

    Gek genoeg kan één zo'n belangrijke wedstrijd de internationale naam van Ajax weer eer geven, want dit zijn de wedstrijden die bijblijven en niet die foute wedstrijd tegen de laatste tegenstanders in de competitie. Dit is ook wat Ajax elk jaar nodig heeft om weer gemotiveerd de competitie te hervatten. Het begin is altijd dramatisch, want geeft het ze te doen om je elk jaar maar weer opnieuw op te laden tegen de tegenstanders uit de nationale competitie. Tevens veelal tegenstanders die geen motivatie nodig hebben. Die kunnen, net zoals Ajax gisteravond, alleen maar winnen. Internationaal heeft Ajax zich toch weer laten zien en tel daar de wedstrijden van afgelopen C.L seizoen bij op en je lijkt wel een topper van weleer. Lijkt.. Dat zeg ik er wel bij. Maar dat onze topteams alleen maar beter kunnen worden van dit soort wedstrijden is duidelijk.

    Het verschil van mij is dat als PSV en Feyenoord zondag goed spelen ik daar enorm blij mee ben voor het voetbal. Ook al ben ik een Ajacied in hart en nieren en is enige leedvermaak mij ook niet vreemd, maar internationaal is dat heel anders. Alleen de ene zondag niet. Topclubs hebben elkaar dus nog meer nodig om het niveau op te krikken en dit is nog maar één van de weinige toppers die onze competitie nog kent. Hopelijk een thriller dus zondag en daar hoef ik Feyenoord niet zwart voor te maken, evenals de commentator of de scheidsrechter.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #222

    Standaard

    Jouw opmerking kan ik me inderdaad wel in vinden. Het scheelt wel natuurlijk dat ik kijk omdat ik soms een CL wedstrijd wil meepikken of dat je kijkt om echt alles te volgen rondom het voetbal. Wat voor de ene kijker waarde heeft, wil niet zeggen dat dat voor de andere kijker ook zo is. Maar dan nog neemt het niet weg, dat een commentator dan best een beetje partijdig mag zijn. Hij is niet degene die het spelverloop bepaalt.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  23. #223
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    @Michael | Het is natuurlijk allemaal niet zo heel belangrijk. Niettemin vind ik dat een commentaar een toegevoegde waarde moet hebben; dat betekent onder meer dat een commentator in een vroeg stadium al iets moet zeggen over de veldbezetting, over de manier waarop spelers die niet in balbezit zijn bewegen, etc. In het stadion zie je dat beter dan op TV. Vroeger had je op de VRT Rick de Saedeleer (ik weet het, hij had ook nadelen) die een goede kijk op voetbal had en vaak dingen vermeldde die je als kijker op TV niet zag. Het betekent ook dat een commentator niet te lang moet doorzeuren over dingen die we al lang weten; spelers als bijvoorbeeld Balotelli, Ibrahimovic en nu ook David Luiz geven steeds aanleiding tot dezelfde verhalen over hun balorigheid, gedrag, marktwaarde, etc. Dat vind ik allemaal nutteloze info. Op dat punt vond ik Kees Jansma altijd sterk: hij bereidde zich goed voor en gaf steeds achtergrondinformatie waar je iets aan had.
    Daar heb je ook gelijk in, maar soms is het ook leuk als je je aan de commentator kan ergeren. Zit ik in het stadion - waar ik vrijwel altijd zit bij thuiswedstrijden - dan mis ik het commentaar iig.niet. Ik was al blij dat het niet bij SBS of zo was, want dan irriteer ik me soms ook wel eens mateloos.., relatief gezien dan.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #224

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het verschil van mij is dat als PSV en Feyenoord zondag goed spelen ik daar enorm blij mee ben voor het voetbal. Ook al ben ik een Ajacied in hart en nieren en is enige leedvermaak mij ook niet vreemd, maar internationaal is dat heel anders. Alleen de ene zondag niet. Topclubs hebben elkaar dus nog meer nodig om het niveau op te krikken en dit is nog maar één van de weinige toppers die onze competitie nog kent. Hopelijk een thriller dus zondag en daar hoef ik Feyenoord niet zwart voor te maken, evenals de commentator of de scheidsrechter.
    Mooi gezegd Claudio
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  25. #225

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Eens zien hoe Feyenoord het er vanaf brengt vanavond in Sevilla
    Ik heb al een goed idee hoe het commentaar op de wedstrijd eruit gaat zien.

Pagina 9 van 25 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •