De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.

Discussie: DVD op TV van PC?

  1. #1

    Standaard DVD op TV van PC?

    Hallo,

    heeft iemand ervaring met het afspelen van een DVD vanaf je PC op TV?

    Of anders gesteld. Ik wil graag een DVD speler kopen. Is het ook mogelijk om je DVD speler in je PC te gebruiken om in een vergelijkbare kwaliteit van een normale DVD speler DVD-tjes op je TV te spelen.

    Oh...ennne...ik heb ook nog een decoder nodig. Mijn versterker heeft geen digitale ingang (alleen 5.1 prologic)

    Wat heb ik nodig..of kan dit helemaal niet?

    Erik

  2. #2

    Standaard

    Hai,

    Ik heb een Pentium 300 met 128 mb en een 32 mb videokaart.
    Een jaar of twee geleden een DVD speler met MPEG II kaart ingebouwd en het werkt goed.
    Voordelen:
    Goedkoop in aanschaf.
    Keus om te kijken op tvscherm of monitor
    Goede geluidskwaliteit door aansluiting op stereo set

    Nadelen:
    Minder gebruiksvriendelijk
    Altijd een geruis van je PC op de achtergrond
    Bediening van je DVD speler via de muis (draadloze muis scheelt wel) en via je monitor
    Geen enorme beeldkwaliteit, maar wel beduidend beter dan Video
    PC moet in de buurt staan van je tv (tenzij je werkt met een draadloos systeem).
    Ik heb de benodigde bedrading vanaf PC onder de grond door getrokken naar TV en Stereo

    Aansluitingen die je nodig hebt:
    Compositkabel, kan je halen bij een HIFI zaak
    Kabeltje voor je stereo met (tulpstekkertjes en aan het andere eind een klein stekkertje voor je geluidskaart
    Soms een driewegstekkertje voor je geluidskaart, zodat je je stereo en je PC boxen op je geluidskaart kan zetten.
    Dit is niet altijd nodig, soms kan je de zaak ook nog aansluiten op je MPEG kaartje.


    Al met al, had ik vrij vroeg een DVD speler, maar als ik nu de keus zou mogen maken kocht ik een losse DVD speler die ook MP3tjes kan afspelen.

    Groeten,

    Ron.

  3. #3

    Standaard

    Wat hij bedoeld is de hollywood+ die een superbeeld geeft mits je de s-video aansluiting gebruikt. Leren mensen het dan nooit ; )

    p.s. de hollywood+ is beter dan de drx3 van creative

  4. #4

    Standaard

    Klopt.
    Ik heb de Hollywood plus software. Deze kreeg ik destijds bijgeleverd bij m'n MPEG kaartje.
    Dat heb ik inmiddels al een jaar of 2, maar ik ben never nooit nieuwere drivers tegengekomen op Internet.

    Ron.

  5. #5

    Standaard

    Computer Totaal van oktober heeft een artikel over dit onderwerp. Gaat erg diep in op de mogelijkheden van een DVD speler in je PC.
    Interessant artikel als je twijfelt over de aanschaf van een DVD speler in je PC.
    Een losse DVD speler bij je TV is wel veel eenvoudiger in bediening.

    Ron

  6. #6

    Standaard

    Een nieuwe DVD speler kost zo'n 1000 piek (met ingebouwde DTS decoder)

    Maar als de beeldkwaliteit wel beter is dan van video maar niet zo mooi als van een 'echte' dvd speler lijkt het mij geen goed alternatief, toch?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ErikD
    Een nieuwe DVD speler kost zo'n 1000 piek (met ingebouwde DTS decoder)

    Maar als de beeldkwaliteit wel beter is dan van video maar niet zo mooi als van een 'echte' dvd speler lijkt het mij geen goed alternatief, toch?
    De Playstation 2 heeft ingebouwde DTS recorder, maar kost maar 699 vanaf vorige week vrijdag... heb je er ook nog een super spel console bij!

    Gegroet...
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

    [ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

  8. #8

    Standaard

    Klint leuk...maaru....heeft hij dan ook een 5.1 uitgang i.p.v. een digitale uitgang? Ik heb een prologic versterker met een 5.1 ingang en geen Dolby Digital.....

  9. #9

    Standaard

    Nee, alleen een optische digitale uitgang. Lijkt me tijd voor een nieuwe versterker ErikD.
    Trouwens er zijn een aantal twijfels over de DTS decodeer mogelijkheden van de PS-2. Ga er dus maar van uit dat er dus GEEN DTS decoder in zit...
    Citaat Oorspronkelijk gepost door ErikD
    Klint leuk...maaru....heeft hij dan ook een 5.1 uitgang i.p.v. een digitale uitgang? Ik heb een prologic versterker met een 5.1 ingang en geen Dolby Digital.....

  10. #10

    Standaard

    Nieuwe versterker.....lijkt me nog ff niet...is pas 4 jaar oud en was niet echt goedkoop (Onkio)...werkt echt heel goed maar toen waren er nog nauwelijks Digital versterkers enne...DVD was ook nog onbetaalbaar (begon bij 2500,-).....dus.....toch maar een DVD speler kopen met ingebouwde DTS en Dolby Digital Decoder.....

  11. #11

    Standaard

    Da's inderdaad wel slimmer. jammer genoeg kun je dan niet profiteren van Dolby EX of DTS ES, aangezien dat 6.1 kanaals is.

  12. #12

    Standaard

    6.1 kanaals? Dan is mij zeker iets ontgaan. Waar is dat 6e kanaal dan voor.....(2x voor, 2x achter, center en.....subwoofer zeker?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJvT61
    Computer Totaal van oktober heeft een artikel over dit onderwerp. Gaat erg diep in op de mogelijkheden van een DVD speler in je PC.
    Interessant artikel als je twijfelt over de aanschaf van een DVD speler in je PC.
    Ron
    Dat artikel is geschreven door ondergetekende en zal binnen een week of acht ook op DVD.nl verschijnen.
    Eric van Ballegoie

  14. #14

    Standaard Stand Alone

    Persoonlijk zou ik voor een stand-alone gaan. Ook onder de duizend gulden zijn er erg leuke spelers te krijgen met alle toeters en bellen die je nodig hebt. (o.a Pioneer).
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  15. #15

    Standaard

    Nee, de .1 staat altijd voor de subwoofer, verder is het:
    (2x voor, 2x achter, center en center-achter) Is dus alleen bij DTS ES en Dolby Digital EX. Gewone Dolby Digital en DTS hebben gewoon 5.1 kanalen maximaal.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door ErikD
    6.1 kanaals? Dan is mij zeker iets ontgaan. Waar is dat 6e kanaal dan voor.....(2x voor, 2x achter, center en.....subwoofer zeker?

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJvT61
    Klopt.
    Ik heb de Hollywood plus software. Deze kreeg ik destijds bijgeleverd bij m'n MPEG kaartje.
    Dat heb ik inmiddels al een jaar of 2, maar ik ben never nooit nieuwere drivers tegengekomen op Internet.

    Ron.
    Hier kun je de laatste drivers en software downloaden.

    http://www.sigmadesigns.com/support/...plus_win9x.htm

    Groetjes, Marika

  17. #17

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    Nee, de .1 staat altijd voor de subwoofer, verder is het:
    (2x voor, 2x achter, center en center-achter) Is dus alleen bij DTS ES en Dolby Digital EX. Gewone Dolby Digital en DTS hebben gewoon 5.1 kanalen maximaal.
    Alleen is Dolby Digital 5.1 Ex niet gelijk aan 6.1 het lijkt er wel op maar het is iets anders.

    Dolby Digital 5.1 = 2x front + 1x Center + 2x rear + subwoofer
    Dolby Digital 5.1 EX = DD 5.1 + 1x center achter
    Dolby Digital 6.1 = DD 5.1 + 1x zij-speaker
    Dolby Digital 7.1 = DD 5.1 + 2x (links recht) zij speaker

    en om ook nog wat on-topic's te zeggen

    geef mij maar gewoon een "huiskamer" dvd-speler ipv één in de pc!
    Ik wil namelijk gewoon met mijn AB in mijn handen lekker op de bank zitten. niet moeilijk doen met software allerlei shit aanklikken enz.
    En als je in je PC ook een dvd-speler moet hebben + een DD 5.1 sound kaart + kwaliteits uigangen naar je versterker + mpegkaart + s-video uit, dan ben je net zoveel zo niet meer geld kwijt als een huiskamer dvd-speler
    Grtx,
    Edwin
    Well thank you very much! Can I be in charge for a while!?!

  19. #19

    Standaard yep

    Als je Beeld + Geluidskwaliteit wil hebben van een 1400,- DVD speler ben je meer kwijt aan zooi in je pc. + je BLIJFT dat irritante klote geruis houden van je koelers en geen REMOTE control !!


    dus ik vind het echt sux om van af pc te doen

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •