De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wie heeft deze zelfde tv?Philips 55pfl4908H.

    Zijn er hier meer forumleden die ook deze tv van Philips hebben de 55pfl4908H ik heb namelijk een vraag hierover.
    Ik heb deze tv nu drie weken in huis en moet zeggen dat het beeld heel goed is,maar toch zie ik soms een bepaalt effect wat ik niet echt kan verklaren.Ik dacht als er meer mensen zijn met de deze tv kan je dat even vergelijken met elkaar.
    Dat effect is dat als je van een donkere opname naar een lichtere opname gaat er soms een flickering onstaat,meestal van donker naar heel lichte opnames?.
    Wat kan dat zijn??.
    William.

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Volgens mij is dat gewoon je "achtergrond verlichting" van je beeldscherm dat feller of donkerder wordt als ie van een donkere opname naar een lichtere gaat. Ik heb de tv niet. Ik probeer Phillips te mijden als het om tv's gaat…

  4. #4

    Standaard

    Wat je daar zegt kan best eens zijn,soms als het goed is en er verschijnt een ondertiteling wil het beeld ook wel's (opeens)lichter worden.
    Ik had de achtergrond verlichting al iets naar beneden gedaan,maar ik zal er nog iets afhalen.
    William.

  5. #5

    Standaard

    Sommige televisies hebben een sensor die rekening houdt met het omgevingslicht, dus overdag geven die een helderder/feller beeld dan bijv. als je in het halfdonker kijkt. Als jouw Philips zoiets heeft, kijk dan eens of die "aan" staat en zo ja, zet die dan eens uit. Ik herken dit niet echt van mijn Samsung, wat je hier beschrijft, maar het kan ook de software zijn die niet optimaal werkt. Ik heb het af en toe ook dat de ondertiteling soms wat minder fel wordt als het gehele beeld bijna donker is. Dat heeft puur met de backlight te maken die dan wat te agressief aan het werk gaat. Plasma TV's hebben daar geen last van.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #6

    Standaard

    Ik heb gezocht naar deze sencor maar kan hem niet vinden ,als ik de helpfuctie inschakel dan geeft die wel aan dat de lichtsensor er wel in moet zitten?.Maar hij staat er niet bij!!.
    William.

  7. #7

    Standaard

    Lichtsensor staat in je menu en daar kun je de gevoeligheid ervan instellen of hem uitzetten.
    Ik raad je sowieso aan om alle digitale beeldverbeteraars uit te zetten, daar wordt je beeld namelijk een stuk rustiger en mooier van.
    Op Pagina 39 van de handleiding staat hoe je lichtsensor en andere beeldinstellingen kunt wijzigen:
    Meer beeldinstellingen
    U kunt de instellingen wijzigen in het
    beeldmenu.
    1. Druk opnieuw op
    2. Selecteer [Setup] > [TV-instellingen] >
    [Beeld] en druk vervolgens op OK.
    3. Selecteer de instelling die u wilt wijzigen
    en druk op OK.
     [Beeldstijl]: hiermee selecteert u een
    voorgeprogrammeerde
    afbeeldingsinstelling.
     [Herstel stijl]: hiermee herstelt u de
    laatst geselecteerde vooraf
    gedefinieerde beeldinstelling.
     [Contrast 3D-backlight] / [Contrast
    achtergrondverlichting]: hiermee past
    u de helderheid van de
    achtergrondverlichting aan.
     [Kleur]: hiermee past u de
    kleurverzadiging van het beeld aan.
     [Scherpte]: hiermee past u de scherpte
    van het beeld aan.
     [Ruisreductie]: hiermee selecteert u de
    mate van ruisonderdrukking van het
    beeld. IK ADVISEER UITZETTEN
     [MPEG artefactreductie]: hiermee
    maakt u de overgang op het digitale
    scherm vloeiender en het beeld
    scherper.
     [Pixel Plus HD] / [Pixel Precise HD]:
    hiermee stemt u elke pixel nauwkeurig
    af op de omliggende pixels en
    produceert u een schitterend HD-beeld. IK ADVISEER UITZETTEN
    - [Geavanceerde scherpte]: hiermee
    krijgt u superieure scherpte, vooral voor
    lijnen en contouren in het beeld.
    - [Dyn. contrast]: hiermee worden de
    details in donkere, lichte en
    tussenliggende gebieden van het beeld
    dynamisch verbeterd. IK ADVISEER UITZETTEN
    - [Dynamische
    Achtergrondverlichting]: hiermee
    selecteert u de mate van
    achtergrondverlichting voor een
    optimaal dynamisch energieverbruik en
    beeldcontrast.
    - [Kleurverbetering]: hiermee maakt u
    kleuren levendiger en gedetailleerder.
     [Geavanceerd]: hiermee hebt u
    toegang tot instellingen voor gamma,
    tinten en videocontrast.
    - [Lichtsensor]: hiermee wordt de
    helderheid van het televisiescherm
    automatisch aangepast aan het licht van
    de kamer.

    - [Gamma]: hiermee past u de
    niet-lineaire instelling voor
    lichtintensiteit en contrast van het beeld
    aan.
    - [Tint]: hiermee wijzigt u de
    kleurbalans.
    - [Aangepaste tint]: hiermee past u de
    instelling voor de kleurbalans aan.
    Alleen beschikbaar als [Tint]

  8. #8

    Standaard

    Nu dus in het rijtje van de Beeldinstellingen zoals, Gamma,Tint,Kleurverbetering zou dus de lichtsensor ook moeten staan maar jammer genoeg staat die er niet tussen in mijn tv Philips 55pfl4908H.In de gebruikshandleiding moet die er dus wel inzitten ook de helpbestand in de tv geeft aan dat er een lichtsensor inzit.Maar ik heb alles al doorgenomen in de tv kan hem niet vinden??.
    Mischien heeft deze versie tv geen lichtsensor??.
    William.

  9. #9

    Standaard

    Volgens mij heb ik het probleem al gevonden!,ik ben nog wat instellingen in het menu na gegaan en kwam deze nog tegen 'Dynamische Achtergrond' die heb ik uit gezet en heb gisteravond, zeg maar drie serie's van 45 min,gezien en ben dit effect niet een keer meer tegen gekomen.
    Blij toe dat dit opgelost is nu.
    Deze fuctie werkt dan zeker niet goed ofzo ik heb ook wel de aller laatste update voor deze tv.
    William.

  10. #10

    Standaard

    Ik heb dezelfde tv, en het is een prachtige al zeg ik het zelf.

    Wat mij wel opvalt bij deze tv is dat er rondom de letters van de ondertiteling iets wat blokkerig is.

    Hoe je dat noemt weet ik niet, maar dat valt me wel op.

    Hier is dat het geval, en hoe dat eventueel op te lossen is?

    Geen idee.

  11. #11

    Standaard

    Die blokkerigheid: bij DVD's bekijken is dat normaal, daar kun je niets aan doen. Die moeten nu eenmaal geupscaled worden naar de resolutie van je HD-TV. En daar worden de bitmap-achtige letters die voor de ondertiteling gebruikt worden niet mooier van. Bij Blu-ray zou dat niet mogen voorkomen omdat daar de resolutie gelijk is aan die van je TV, hoewel je daar ook zeer fraaie en minder fraaie lettertypen voor de ondertiteling tegenkomt. Let er wel op dat de instellingen in je TV (en in de Blu-ray/DVD-speler) voor Scherpte zo laag mogelijk staan (het liefst helemaal uit of op nul). Dan zie je de DVD of Blu-ray in zijn meest pure vorm. Bij mij (ik heb een Samsung) zien de ondertitels er zeer strak uit, geen blokkerigheid te zien.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #12

    Standaard

    Het is mij nog niet opgevallen blokkerigheid van de ondertitles ik zelf kijk nooit meer op dvd alleen hd.
    Ja het is een mooie tv niet echt duurt vooral nu vindt ik het nog beter omdat dit probleem opgelost is?.
    Ik heb ook nog een Epson Tw9000 projector in een aparte ruimte staan met een 2mX114 scherm.
    Die gebruik ik eigelijk niet zo vaak.Meer Tv.
    William.

  13. #13

    Standaard

    Even nog een update over deze tv.
    Dat is wat me soms nog wel opvalt dat sommige zwarte opvlakken wel's wat blaauwig doorschijnen.Ik zie dat niet met de Humax 5050c maar wel met de Popcornhour C200 ik heb ook al eens de hdmi kabel vernieuwt naar de receiver toe,maar dat blijft toch het zelfde.Ik heb er wel een aardige lange hdmi kabel tussen via de reciever naar de tv toe(ooit gebruikt op de Projector).
    Kan ook wel weer een afstelling zijn hoor,of laten calibreren mischien?.
    William.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •