De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Toekomst van de film-industrie

    Toekomst van de film-industrie
    DreamWorks baas: over tien jaar draaien films slechts 3 weken in de bioscoop



    Tijdens de Milken Conference sprak DreamWorks Animation CEO Jeffrey Katzenberg over de toekomst van de filmindustrie. Volgens Katzenberg zal die zich binnen tien jaar compleet opnieuw uitgevonden hebben. ”De industrie is al drastisch veranderd en dat zal hij blijven doen,” vertelde hij in een toespraak.

    Verandering is soms geen keus, vindt Katzenberg. ”Het feit is, dat onze kernactiviteit flink veranderd is.” Vooral op het gebied van digitaal vermaak is de zaak flink veranderd. ”Het feit is, dat films nooit populairder zijn geweest dan nu. Ze worden door meer mensen van over de hele wereld bekeken, maar om de industrie groter te laten worden, moeten we uit deze muren waar we al lange tijd in vast zitten, doorbreken.”

    Over tien jaar, zo voorspelt hij, zullen films veel minder lang in de bioscopen draaien. Hij voorspelt zelfs dat ze dan hooguit 17 dagen draaien, ofwel drie weekenden. Daarna worden ze beschikbaar op andere distributiekanalen, waaronder mobiele apparaten en computers. ”We moeten de industrie opnieuw uitvinden,” aldus Katzenberg.

    In hoeverre dat ook daadwerkelijk zo zal zijn, is natuurlijk nog afwachten. Maar ergens heeft Katzenberg een goed punt. Steeds meer online kanalen als Pathé Thuis en Netflix nemen de overhand als het aankomt op distributie van filmmateriaal. Het is makkelijker en ook steeds goedkoper om thuis onbeperkt content te bereiken.

    Een van de problemen waar studio’s mee te maken hebben, namelijk illegaal downloaden, kan ook deels tegengewerkt worden door films sneller op alle andere kanalen beschikbaar te maken. Mensen hoeven dan immers niet meer minstens drie maanden te wachten nadat een film in de bioscoop uit is gekomen.

    Bron : Filmtotaal.nl

  2. #2

    Standaard

    Ik kan de redenering niet ondersteunen. Door films minder lang in de bioscoop te laten draaien en ze daarbovenop ook nog eens sneller via andere kanalen beschikbaar te maken, teken je het doodvonnis van de bioscoop zoals we die altijd gekend hebben. Je maakt het zogenaamde probleem alleen maar groter op die manier. Vooralsnog doen bioscoopcijfers het nog steeds bijzonder goed. Heel dat downloadverhaal heeft z'n effect op de verkoop van producten na bioscooprelease, maar daar moet een andere oplossing voor gevonden worden.
    Laatst aangepast door Esteban : 03-05-2014 om 21:11

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Ik kan de redenering niet ondersteunen. Door films minder lang in de bioscoop te laten draaien en ze daarbovenop ook nog eens sneller via andere kanalen beschikbaar te maken, teken je het doodvonnis van de bioscoop zoals we die altijd gekend hebben. Je maakt het zogenaamde probleem alleen maar groter op die manier. Vooralsnog doen bioscoopcijfers het nog steeds bijzonder goed. Heel dat downloadverhaal heeft z'n effect op de verkoop van producten na bioscooprelease, maar daar moet een andere oplossing voor gevonden worden.
    Ja lekker kortzichtig verhaal van die man, het hele punt is ws dat het goedkoper is voor de industrie om hun films gelijk online te laten draaien ipv via een bioscoop.

  4. #4

    Standaard

    Ik ga echt nooit naar de bioscoop en persoonlijk lijkt het me echt een goed idee als een film al op VOD te zien is 3 weken nadat de film in de bioscoop is uitgekomen.
    Moeten ze natuurlijk wel de US en europese data gelijk trekken.

    Dat er in de nabije toekomst heel veel gaat veranderen lijkt me duidelijk.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Ja lekker kortzichtig verhaal van die man, het hele punt is ws dat het goedkoper is voor de industrie om hun films gelijk online te laten draaien ipv via een bioscoop.
    Dat gaat het illegaal downloaden toch alleen maar in de hand werken of zie ik het nu verkeerd?

  6. #6

    Standaard

    Bepaalde bioscopen in bepaalde regios draaien films al korter..dus misschien speelt het al wel enigszins.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  7. #7

    Standaard

    Ik vind nu al dat je je moet haasten om een film in de bios te kunnen zien. Met een week of 3 misschien 4 is ie er soms al uit. En als je dan kijkt wat voor troep er wel weer draait ( heb ik het niet over smaak maar over kwaliteit), dan vindt ik het helemaal erg.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Dat gaat het illegaal downloaden toch alleen maar in de hand werken of zie ik het nu verkeerd?
    Als de overheid het downloaden echt hard gaat aanpakken heb je gelijk. Anders op termijn niet.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Als de overheid het downloaden echt hard gaat aanpakken heb je gelijk. Anders op termijn niet.
    Als je ziet hoe de Nederlandse overheid in eigen huis al gigantisch voor paal staat met (de kennis van en over) de eigen ICT-projecten zie ik voorlopig niet de kennis, kunde en visie om een vasthoudend en effectief beleid te gaan voeren tegen downloaden. Simpel gezegd: ze snappen er geen hol van en kunnen het tot de tijd dat ze het doen echt niet tegenhouden.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •