Pagina 4 van 10 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 248 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Het blijft een eeuwige discussie natuurlijk.
    99% van de muziek is op cd verkrijgbaar, maar slechts 50% van de muziekverkoop gaat nog via cd's, en dat betreft dan de legale markt want illegaal downloaden is denk ik goed voor mer dan 90% van het 'marktaandeel' in Nederland.

    En 300 miljoen dollar (winst?) voor een land met meer dan 300 miljoen inwoners vind ik nu niet bepaald veel.

    Wat betreft collector's items op cd's heb je gelijk, er wordt meer moeite ingestoken, want de 40+ers die de legale fysieke markt domineren zijn bereid (veel) geld uit te geven voor dure heruitgaves van klassiekers van de Beatles/Pink Floyd/Michael Jackson/Nirvana (afhankelijk van wanneer je geboren bent ) Bij de gewone limited editons op cd (zeg maar de nieuwe albums van artiesten waar dan voor een euro meer een bonus-dvd of cd zit) kun je gerust een jaar wachten, dan zijn deze nl. voor een grijpstuiver op amazon marketplace te koop (daar koop ik dus bijna alles) of voor weinig geld nieuw te koop.

    Collector editions op bluray zijn maar goed voor een klein marktaandeel, de markt voor beeldjes/boekjes/bijzondere covers is voor een kleine doelgroep van Trekkies/Star Wars/Fantasy/Marvel-adepten e.d. De gemiddelde consument heeft daar niets mee.

    Er komt indedaad ook nog veel op dvd uit en niet op bluray, gewoon omdat er geen markt voor is. Anders gebeurde dat wel, daar kun je zeker van zijn, de maatschappijen willen immers geld verdienen en dat doen ze liefst met alle formaten.

    Net weer in Londen geweest, ook even bij HMV binnen en daar is de ruimte voor bluray ook nog steeds maar een klein deel van de winkel, het meeste is toch dvd, cd's, games en merchanidise en boeken enzo.
    Als 99% van de muziek op CD te krijgen is, betekent dit volgens mij dan ook dat er nog altijd voldoende markt is. We kunnen er vinyl ook nog bijnemen, een echte niche markt waar we spreken van enkele duizenden exemplaren en men dit in de media als een terugkeer van vinyl beschrijft. Als men zelfs moeite doet om mooie releases te doen op vinyl voor een niche markt, dan geeft mij dat vertrouwen dat de liefhebber en/of verzamelaar in de kou zal blijven staan en fysieke media nog heel lang zijn plaats naast VOD (en illegale downloads) zal bestaan.
    Wat betreft collector's editions zou ik toch wel opletten. Ikzelf ben rock/metal fan en van veel limited releases ga je het toch echt wel moeilijk hebben om ze na een jaar nog in goede staat te vinden aan een redelijke prijs.

    Maar het topic gaat hier over blu-ray en wat ik in mijn originele post bedoelde zijn niet de collector's editions met beeldjes enzo, maar echt de releases die met liefde zijn gemaakt. Zoals de voorbeelden die ik geef van maatschappijen in het buitenland. Je kan niet ontkennen dat sinds de komst van de blu-ray we al heel wat restauraties hebben gezien van oudere films die echt de moeite zijn.

    Ik denk dat we gewoon moeten aanvaarden dat VOD de toekomst is voor de gemiddelde consument en dat fysieke media een niche markt zal worden voor de echte liefhebber en verzamelaar. Maar ik zie het zeker niet verdwijnen, wel nog verder krimpen. Misschien zal een voordeel zijn dat de maatschappijen die slechte releases op de markt brengen op die manier zullen verdwijnen uit de fysieke media markt en we enkel nog de maatschappijen zullen overhouden die door liefhebbers voor de liefhebbers bestaan.

    Ikzelf ben geen fan van VOD als verzamelaar, maar het is wel een goed alternatief om films te bekijken die je niet zou kopen, maar gewoon een keer wil gezien hebben. Het enige probleem dat ik zie met VOD is dat het op termijn wel duur zal worden voor mensen die veel verschillende content willen bekijken. Je ziet nu al dat maatschappijen hun eigen VOD dienst starten en hun cataloog niet aanbieden via andere VOD diensten, dus ga je verschillende VOD-abonnementen moeten nemen. Online content kopen zoals op Amazon bijvoorbeeld is soms duurder dan de film of serie op fysieke drager kopen, wat mij helemaal niet logisch lijkt.

    Ik veronderstel dat de maatschappijen zelf ook een duwtje aan het geven zijn in het voordeel van VOD en graag dergelijke berichten de wereld insturen. De massa slikt namelijk graag alles en volgt gewoon als een kudde en dat weten zij ook. Als je genoeg keren dergelijke boodschap verkondigd gaat de massa snel gaan nazeggen dat de fysieke media dood is. VOD is namelijk veel interessanter voor de maatschappijen. Je bezit de content vanaf dat moment niet meer, maar huurt het enkel nog.

    Iedereen zijn mening, maar ik probeer gewoon het positieve in het verhaal te vinden. De toekomst zal uitwijzen hoe het allemaal afloopt.

  2. #77

    Standaard

    De VHS heeft het in Nederland nooit zo goed gedaan als in Engeland bijvoorbeeld. Met DVD kregen we even de smaak te pakken. Maar Blu-ray is net even te moeilijk. Kwam gewoon te snel (veel mensen hadden immers net een DVD speler). Je had voor Blu-ray niet alleen een andere speler voor nodig maar ook een andere TV en je zag dezelfde film. Blu-ray is gewoon nooit uit zijn niche hoekje gekomen. Nedrland

    Dat de prijs in Nederland kunstmatig hooggehouden wordt, weet/vermoedt iedereen.

    We kunnen boos doen tegen iedereen in de markt, maar dat een Sony verlies draait op schijfjes komt echt niet door alleen Nederland.

    Nu moet iedereen weer aan de VOD. Ik vind het niks maar ik merk wel dat sinds in Netflix heb, ik veel minder ben gaan kopen (en natuurlijk het feit dat de prijs bij Bol en Amazon wel erg ver uit elkaar liggen). Ach en als we straks allemaal VOD achtig bezig zijn, verzinnen ze weer wat anders. Gek genoeg hebben nog steeds vinyl.

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dligneel Bekijk bericht
    Ik denk dat we gewoon moeten aanvaarden dat VOD de toekomst is voor de gemiddelde consument en dat fysieke media een niche markt zal worden voor de echte liefhebber en verzamelaar. Maar ik zie het zeker niet verdwijnen, wel nog verder krimpen.
    Hier ben ik het helemaal mee eens hoor, maar wat je nu wel al ziet is dat niet alle nieuwe titels op bluray worden uitgebracht, maar soms wordt volstaan met een dvd-release. Dit zal in de toekomst nog meer gaan gebeuren denk ik. Bluray wordt een soort SACD die voor de verzamelaars en liefhebbers interessant is, maar die niet meer het massamedium is dat de dvd ooit was.

  4. #79

    Standaard

    Vind ik toch niet helemaal vergelijkbaar. Het aantal titels dat op SACD verkrijgbaar is vs. Blu-ray en het aantal verkochte spelers waarop je respectievelijk het ene dan wel het andere formaat kunt afspelen, verschillen toch wel enorm in aantal. Ik denk dat Blu-ray toch wel zo'n factor 100 (en vermoedelijk nog wel veel meer dan dat) groter is.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Vind ik toch niet helemaal vergelijkbaar. Het aantal titels dat op SACD verkrijgbaar is vs. Blu-ray en het aantal verkochte spelers waarop je respectievelijk het ene dan wel het andere formaat kunt afspelen, verschillen toch wel enorm in aantal. Ik denk dat Blu-ray toch wel zo'n factor 100 (en vermoedelijk nog wel veel meer dan dat) groter is.
    Ik denk dat een film maken ook wel 100 keer duurder is, dus dan staat het weer gelijk
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Vind ik toch niet helemaal vergelijkbaar. Het aantal titels dat op SACD verkrijgbaar is vs. Blu-ray en het aantal verkochte spelers waarop je respectievelijk het ene dan wel het andere formaat kunt afspelen, verschillen toch wel enorm in aantal. Ik denk dat Blu-ray toch wel zo'n factor 100 (en vermoedelijk nog wel veel meer dan dat) groter is.
    Het aantal bluray-titels dat op dit moment in de VS is uitgebracht (er even van uitgaande dat dit de meest complete markt is vergeleken met Europa of Japan) is volgens bluray.com zo'n 14000. Het aantal titels dat op SACD is uitgebracht is volgens sa-cd.net sinds begin 2014 op 9000. Eerder een factor anderhalf dan 100 Maar in verkoopaantallen is het marktaandeel van SACD natuurlijk nagenoeg nul. Maar zelfs zo'n high-resolution muziekformaat bestaat nog steeds, dus wat dat betreft heb je wel gelijk. Zolang er een markt is zullen er titels worden uitgebracht. Punt is dat het uitbrengen van films op bluray duur is, en mede door VOD en downloaden steeds minder rendabel, zodat men zich vooral op de blockbusters richt. Zolang er nog nieuwe bluraytitels verschijnen ben ik er ook blij mee hoor, maar ik merk dat ik sinds ik netflix kijk steeds minder films of series hoef te bezitten op bluray. En de films die ik echt wil hebben zijn dan weer slechts mondjesmaat op bluray te verkrijgen.
    Laatst aangepast door Oakey : 06-06-2014 om 18:31

  7. #82

    Standaard

    14.000 Blu-rays? Dat is wel erg weinig. Bij Amazon US krijg ik al ruim 50.000 titels als ik filter op Blu-ray.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    14.000 Blu-rays? Dat is wel erg weinig. Bij Amazon US krijg ik al ruim 50.000 titels als ik filter op Blu-ray.
    Wsl zijn de 14.000 puur individuele US titels en de 50.000 alle diverse uitgaven als SE, UE, ?? 3D, combipack, repack, heruitgaven, remaster, verzamel/duo, giftpack, andere maatschappij enz. + alle combi's als je maar kan bedenken.
    Van een aantal films zijn soms wel 5 of 6 versies...

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Wsl zijn de 14.000 puur individuele US titels en de 50.000 alle diverse uitgaven als SE, UE, ?? 3D, combipack, repack, heruitgaven, remaster, verzamel/duo, giftpack, andere maatschappij enz. + alle combi's als je maar kan bedenken.
    Van een aantal films zijn soms wel 5 of 6 versies...
    Dat kan wel kloppen. Amazon laat altijd veel doublures in een selectie zien, door meerdere landen van oorsprong mee te nemen. Uitgaande van de DVDprofiler database, die ik voor de landen met veel actieve gebruikers redelijk compleet acht (natuurlijk, een nieuwe uitgave kan wel eens op zich laten wachten, maar het gaat hier om de grote getallen):
    14.700 BluRay titels in U.S.A. (91.800 DVD titles, niet zijnde BR)
    7.800 in U.K. (47.000 DVD)
    4.800 NL (31.900 DVD)
    11.800 Duitsland (51.800 DVD)
    Wel zijn hierin heruitgaves e.d. apart geteld, je kunt niet het aantal unieke films tellen.

    Het prijsargument voor Duitsland klopt: Zowel de 2e Hobbit BR als "Frozen" kon ik in Aken voor rond de 15€ nieuw kopen, in NL is het algauw vijf euro duurder..
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  10. #85

    Standaard

    Op zich is het aantal rond de 14.000 titels wel te verklaren.
    Uitgaande van ca. 7 jaar BD is dit ca. 2.000 titels per jaar, wat neer komt op z'n 39 titels per week.
    Opzich is 39 titels p/w best veel, want in het eerste jaar BD kwam men maar net boven de 100 en was men pas na ruim 2 jaar de 1000 gepasseerd.

    Note, volgens mij is Japan (Azië) het SACD gebied, want daar komen elke maand meerdere titels uit (zelfs door DVD-A trekker Warner).

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Op zich is het aantal rond de 14.000 titels wel te verklaren.
    Uitgaande van ca. 7 jaar BD is dit ca. 2.000 titels per jaar, wat neer komt op z'n 39 titels per week.
    Opzich is 39 titels p/w best veel, want in het eerste jaar BD kwam men maar net boven de 100 en was men pas na ruim 2 jaar de 1000 gepasseerd.

    Note, volgens mij is Japan (Azië) het SACD gebied, want daar komen elke maand meerdere titels uit (zelfs door DVD-A trekker Warner).
    Dat zou best wel eens kunnen kloppen, want SACD-titels moet je in Europa zoeken met een loep, en als je ze vindt moet je niet schrikken van de prijzen. Nee, hier in Europa is SACD echt een niche-product.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #87

    Standaard

    Ook het tweede kwartaal van 2014 laat weer een forse daling ten opzichte van een jaar geleden zien van de verkoop van DVD’s en Blu-ray’s (-26%). Het segment DVD is de grootste daler, maar Blu-ray levert ook fors in (-20% in stuks). De 53ste animatiefilm van Walt Disney is de best verkochte DVD in het tweede kwartaal. De best verkochte Blu-ray is The Hobbit – Desolation of Smaug. Dit is de tweede film uit de Hobbit-trilogie naar het boek The Hobbit van J.R.R. Tolkien.

    De GfK consumentenstudie ‘Trends in Digital Entertainment’ toont dat een derde van de Nederlanders inmiddels gebruik maakt van video on demand diensten. Vooral onder 18-34 jarigen is VoD populair en maakt 45% van deze leeftijdsgroep er gebruik van. Deze ontwikkeling in de markt van VoD zorgt ervoor dat de cijfers in het totale videolandschap voor ruim de helft uit digitaal bestaat. Een substantieel percentage als je het vergelijkt met het feit dat in Q1 “22% Van alle bestedingen binnen de totale markt is afkomstig uit online aankopen.”, zoals blijkt uit wat door GfK in samenwerking met Thuiswinkel.org is gepubliceerd in de zogenaamde Thuiswinkel Markt Monitor.


    Bron: GfK

    Hoe lang blijft het nog interessant voor uitgevers om DVD’s en Blu-ray’s uit te brengen op een markt die in dit tempo afkalft? Een mager aanbod zal de daling alleen nog maar versnellen.

  13. #88

    Standaard

    Ik geef het nog een jaar of vijf denk ik, dan is VOD dermate goed ontwikkeld en goedkoop geworden door onderlinge concurrentie dat het de DVD markt voor 95% zal laten verdwijnen. Enkel de liefhebbers zoals wij op het forum zullen dan nog interesse hebben in een fysiek product, afhankelijk van het feit of distributeurs blijven uitgeven en de prijzen gunstig blijven.

  14. #89

    Standaard

    Denk al binnen twee jaar. Het gaat nu heel vlug ...

  15. #90
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Denk het ook. Steeds meer mensen om mij heen pronken met diensten als Netflix. Waarom zou men nog DVD's of blu-ray's kopen als men toch geen verzamelaar is. Ik denk dat de markt wel blijft voortbestaan, zeker als men weer wat opgekrabbeld uit de economische dip. Dan is men toch weer sneller geneigd om onzinnige uitgaves te doen, maar dat zal nog wel even duren. Onzinnig, want daar ben ik al decennia lang voor uitgemaakt. Ik vind het ook niet meer dan een logisch gevolg en vind het nog lang duren. Ik ken, los van het forum, bijna niemand die nog films op medium koopt... Ja ik!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #91

    Standaard

    Ik ken inderdaad ook weinig mensen in mijn omgeving die films nog kopen. Het gros hecht ook helemaal niet aan kwaliteit gezien het feit dat ze met alle gemak (al dan niet illegaal) gedownloade films gewoon op smartphones en tablets bekijken. Zelfs de films die gewoon op TV worden uitgezonden op de HD-kanalen halen het niet qua beeld en geluid bij een originele Blu-ray. Netflix is voor mij helemaal geen optie want ik heb geen snelle internet- of kabelverbinding en het zit gelukkig niet op de TV die we in de woonkamer hebben staan. Echte filmliefhebbers en verzamelaars gaan of naar de bioscoop/filmhuis en/of kopen het origineel op een fysieke drager. En dat de markt inzakt ligt niet aan de prijs van Dvd's en Blu-rays, want die is de afgelopen paar jaren enorm gekelderd. Nog geen vijf jaar geleden betaalde je standaard 29,99 voor een (nieuwe) Blu-ray; alleen voor de allernieuwste 3D Blu-rays durven ze dat soort prijzen nog te vragen. Maar de meeste nieuwe films liggen voor minder dan 20 euro in de schappen. En als ik zie hoeveel er met name in het buitenland nog op Blu-ray verschijnt en gaat verschijnen, geloof ik dat de fysieke drager nog niet afgeschreven hoeft te worden. Ik heb zelfs begrepen dat bijv. in Duitsland de markt voor Blu-ray nog steeds flink in de lift zit. Kennelijk toch meer een Nederlands probleem? Want ik ken geen land ter wereld waar ze zo erg voor een dubbeltje of niks op de eerste rang willen zitten...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Echte filmliefhebbers en verzamelaars gaan of naar de bioscoop/filmhuis en/of kopen het origineel op een fysieke drager.
    Van dit soort opmerkingen wordt ik zoooo moe. Echte muziekliefhebbers gaan niet naar festivals en luisteren geen mp3. Echte mannen houden van voetbal en snelle auto's. Wat een onzin.
    Ik ga regelmatig naar de bioscoop (filmhuis) en heb een hele verzameling dvd's en blurays. Maar ook ik koop de laatste tijd (maanden) nauwelijks nog fysieke filmdragers. Waarom niet? Omdat ik veel te weinig aan herkijken toe kom en films die ik echt graag wil zien niet op bluray te verkrijgen zijn. De dvd's en blurays die ik heb staan toch vooral stof te verzamelen. En Netflix is toch net ff wat gemakkelijker, zonder al die niet te vermijden copyrightfilmpjes, steeds weer moeten onthouden waar je gebleven bent en het moeten wisselen van discs. Zolang er een markt is voor fysieke dragers is, zullen ze worden uitgebracht, maar het aanbod op bluray is nu al best beperkt. Als je je als 'echte liefhebber' beperkt tot wat in de bioscoop draait of op bluray uit komt zul je heel erg veel meesterwerken moeten missen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik heb zelfs begrepen dat bijv. in Duitsland de markt voor Blu-ray nog steeds flink in de lift zit.
    Dat heb je dan verkeerd begrepen, want in Duitsland daalt de verkoop van fysieke dragers eveneens. En daar gaat Netflix pas per 1 september a.s. van start.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Deutsche Videomarktdaten 1. Halbjahr 2014 (BVV-medien.de; 12-8-2014)
    Innerhalb des Kaufmarktes sind die Umsätze mit physischen Bildtonträgern wie der DVD um -12% von 437 auf 385 Mio. Euro und der Blu-ray um -2% von 188 auf 185 Mio. Euro gesunken. Lediglich der digitale Kaufmarkt (EST, Electronic Sell Through) hat sich mit 29 Mio. Euro Umsatz nach 25 Mio. im ersten Halbjahr des Vorjahres um +13% positiv entwickelt.
    Laatst aangepast door Oakey : 14-08-2014 om 19:29

  18. #93

    Standaard

    Het lijkt inderdaad voornamelijk een Nederlandse trend te zijn, want ook in de US worden nog genoeg heruitgaves uitgebracht (anniversary uitgaves ed) en als uitgever doe je dat toch niet als je geen potentie in de markt ziet. Naast de opkomst van VOD en Netflix (die ongetwijfeld verder zal gaan) is de mogelijkheid tot impuls-aankoop van een dvd/BD bij een fysieke winkel, zoals veel mensen bij de FRS, ook weg. Ik bedoel; vandaag was op het nieuws dat er groei zit in de economie zit door groeiende consumentenuitgaves en men liet winkelende mensen zien met tasjes van de Primark en de Action. Nou, en als je het over impuls-aankoop-winkels hebt. Niet dat dit de dalende verkoop heeft veroorzaakt, maar het helpt niet mee. En het aanbod bij de V&D e.d. is ook om te huilen. Zal dus wel een niche-product worden, maar gezien het aanbod vanuit de US en DE vind ik dat niet zo erg.

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Het lijkt inderdaad voornamelijk een Nederlandse trend te zijn, want ook in de US worden nog genoeg heruitgaves uitgebracht (anniversary uitgaves ed) en als uitgever doe je dat toch niet als je geen potentie in de markt ziet.
    Ook daar geen groei hoor.
    Bijlage 5281
    Cijfers van januari 2014
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  20. #95

    Standaard

    Het aanbod van online streamingdiensten is behoorlijk schraal (bij Snow staat het bijvoorbeeld vol met B-films van Asylum e tutti quanti). Ook verdwijnen er regelmatig films uit het aanbod, dus als je na een jaar of twee nog eens een bepaalde film van onder het stof wil halen dan is 'ie er niet meer...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #96

    Standaard

    Inderdaad, het aanbod bij dat soort diensten richt zich meestal op de populaire titels en recentere films en series. Mijn bezwaar is echter dat je er wel voor betaalt, maar dat je de film niet kan opslaan en nog eens kijken wanneer je dat wil. Dan mag je opnieuw dokken. Plus: ik wil niet dat de kwaliteit van de film bepaalt wordt door de snelheid van mijn verbinding. Dat mag dan wel ouderwets zijn, maar met het bekijken van een Blu-ray heb ik nooit storingen of haperingen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  22. #97

    Standaard

    In Duitsland is de omzet van Dvd's en Blu-rays inderdaad, in tegenstelling tot eerdere berichten vorig jaar, dit jaar enigszins achteruit gegaan. DVD-verkoop was tot nu toe dit jaar 12% minder, Blu-ray slechts 2%. VOD-diensten laten wel een stijging zien, maar kunnen qua omzet nog niet in de schaduw van de fysieke dragers staan.
    Insgesamt sank der DVD-Umsatz um satte 12%, während der Umsatz, der mit der Blu-ray Disc gemacht wird, um 2% fiel. Bei der DVD wurden demnach 385 Millionen Euro erwirtschaftet (Vorjahr: 437 Mio. Euro) und bei der Blu-ray 185 Millionen Euro. Der Unterschied fällt mit 188 Millionen Euro zum Vorjahr aber nicht ganz so drastisch aus. Obwohl der digitale Kaufmarkt noch lange nicht mit der DVD und Blu-ray mithalten kann, stieg der Umsatz auf 29 Millionen Euro (Vorjahr: 25 Mio. Euro). Dies entspricht einer Steigerung von 13%.Diese Zahlen sind laut dem BVV-Sprecher Oliver Trettin leicht zu erklären. „Das sommerliche Wetter, die Fußball-WM und nicht zuletzt auch die vergleichsweise geringe Anzahl erfolgreicher Kinofilmveröffentlichungen haben dem Videomarkt im ersten Halbjahr zugesetzt“. Er weist aber zusätzlich darauf hin, „dass wir die Zahlen mit dem erfolgreichsten Videoergebnis aller Zeiten vergleichen. Und betrachtet man die Zeitreihenanalyse der vergangenen 14 Jahre seit dem Jahr 2000 wird deutlich, dass wir nur in den Ausnahmejahren 2005, 2010 und dem Rekordjahr 2013 höhere Halbjahresumsätze verzeichnen konnten.“.

    Bron: bluray-disc.de
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ook daar geen groei hoor.
    Bijlage 5281
    Cijfers van januari 2014
    Ik heb het ook nooit over een groeimarkt gehad, maar over een markt met potentie. En dan niet een potentie tot groei, maar een potentie tot afzet van je product zoals een heruitgave van een al verschenen titel. En een markt die in 2013 nog bijna 8 miljard aan omzet heeft gehad noem ik nu niet echt iets om zorgen over te maken, al is het het een daling van +/- 8%. Daarnaast zijn cijfers maar een indicatie van het verleden, dat zegt nog niks over de toekomst. En is het zo erg als de markt daalt? Betekent dat automatisch dat er titels niet meer worden uitgebracht? Soms misschien wel, want je ziet dat in NL er van sommige titels geen BD wordt uitgebracht. Gelukkig bestaat er dan vaak een buitenlands alternatief, maar het blijft voor de liefhebbers behelpen. Ironisch gezien zijn dat vaak titels die je ook niet snel bij een Netflix ziet. Of blijft zien, want je bent afhankelijk van hun aanbod voor als je over 10 jaar nog eens een klassieker wilt zien. Daarom zie ik de meerwaarde absoluut in de snel verteerbare en vergetelijke films en series maar films zoals Schindlers List en, zoals vanavond bekeken, Good Will Hunting heb ik toch liever in de kast staan.
    En wie weet daalt de markt tot een niveau van het huidige vinyl. Op dat formaat worden ook nog vele moderne titels uitgebracht en zie al alleen in Haarlem 5 platenzaken. Prima toch voor een fysiek formaat van tig jaar geleden? Ik teken ervoor vwb Bluray. Gewoon een markt voor liefhebbers en wie weet door liefhebbers. Voor wat mij betreft prima.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 14-08-2014 om 22:26

  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Inderdaad, het aanbod bij dat soort diensten richt zich meestal op de populaire titels en recentere films en series.
    Je hebt geen Netflix, dus je weet niet waar je het over hebt. Hun aanbod van independent films is uitstekend, ook veel oudere gaymovies die bepaald niet populair of recent zijn en die je niet gemakkelijk op dvd vindt, laat staan op bluray. En dat je verbinding niet snel genoeg is is natuurlijk een kulargument. Wie heeft er nu geen breedband internet tegenwoordig?

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik heb het ook nooit over een groeimarkt gehad, maar over een markt met potentie. En dan niet een potentie tot groei, maar een potentie tot afzet van je product zoals een heruitgave van een al verschenen titel. En een markt die in 2013 nog bijna 8 miljard aan omzet heeft gehad noem ik nu niet echt iets om zorgen over te maken, al is het het een daling van +/- 8%. Daarnaast zijn cijfers maar een indicatie van het verleden, dat zegt nog niks over de toekomst.
    Bizarre redenering. Een markt die al enkele jaren een dalende trend laat zien vind je een markt met potentie? Je moet geen beleggingsadviseur worden En omzet is geen winst. Maar misschien heb je gelijk, en gaat de gemiddelde consument in de toekomst weer massaal cd's en blurays kopen....

Pagina 4 van 10 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •