Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 345678910 LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 248 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Het is soms lastig, maar als je gewoon bij de MM kijkt kan je voor weinig geld ook genoeg leuks halen. Laatst weer 9 films meegenomen voor € 44,- (Looper, Trouble with the Curve, 12 Angry Man, Blade Runner, Eastern Promises, A History of Violence, Eyes Wide Shut, The Curious Case of Benjamin Button en Act of Valor). Zijn niet allemaal topfilms, maar zeker wel leuk om gewoon eens tussendoor te kijken. Nieuwe films blijven vaak duur, maar bv. The Wolf of Wall Street kon je nu ook al voor € 10,- meenemen. Verder hebben ze daar een redelijk groot aanbod films van € 4,99 en goedkoper. Houdt het toch leuk om nog steeds eens te gaan neuzen daar.

  2. #152
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb de luxe dat ik twee Mediamarkten vlakbij mij in de buurt heb in Amsterdam en ik kom ook van genoeg in de Mediamarkt in Almere. Ik heb het aanbod, maar ook de opstelling van Blu-ray's zien veranderen. In Amsterdam Noord is het geen feest meer in blu-rayland.. Die moest plaats maken voor de koopjeshoek. Toch is het aanbod nog steeds goed met genoeg aanbiedingen. In de Almere ging het van een ruime bovenhoek naar beneden net voor de kassa, maar slecht vind ik hem zeker en snap de strategische zet. De Arena was echt blu-ray walhalla met meerdere lange rijen plat uitgestalde blu-ray's en dvd's en een 3D- en nieuw hoek met daarbij genoeg koopjes. Ook dat is wel minder geworden, maar dat valt ook nog reuze mee. Er is echter geen een Mediamarkt gelijk, maar als fysieke winkel had ik toch wel het idee dat ze steeds het goedkoopste zijn. Maar van de zomer in de VS was het eigenlijk niet veel beter. Je kunt daar beter naar de Target of Wal-Mart buiten de steden langs de weg gaan (immense supermarkten) dan naar de gemiddelde Best Buy in een stad. Het is dat de dollar gunstig staat!. In London is het helemaal armoede troef. De grote Virgin stores zijn al een tijdje weg en HMV sluit de meeste filialen. Alleen de kleinste winkel in Oxford Street is over. Dan valt het in mijn regio (Amsterdam) gelukkig nog mee.

    Van het weekend dus in Amsterdam-Noord de blu-ray van 'Cosmos' gekocht. Maar even niet - voor de prijs - online besteld zoals meestal, maar ik wou wel eens zien wat hij bij de scherpe Mediamarkt zou kosten? Een serie die wellicht zijn 39,95 meer dan waard is, want aan de prijs veranderde niets. Toch zijn het dus wel bedragen waar je iets langer over nadenkt. Uitnodigend tot verkoop was de prijs in ieder geval niet... Overal zie je dat dvd en blu-ray verder achterin de winkel worden geschoven, dan zal het geen verassing zijn dat de grote hype van een film kopen is gekomen en geweest. Jammer vind ik het natuurlijk wel als die tendens zich verder voortzet en we net als in London de winkels ook echt gaan zien verdwijnen...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Van het weekend dus in Amsterdam-Noord de blu-ray van 'Cosmos' gekocht. Maar even niet - voor de prijs - online besteld zoals meestal, maar ik wou wel eens zien wat hij bij de scherpe Mediamarkt zou kosten? Een serie die wellicht zijn 39,95 meer dan waard is, want aan de prijs veranderde niets. Toch zijn het dus wel bedragen waar je iets langer over nadenkt. Uitnodigend tot verkoop was de prijs in ieder geval niet...
    Claudio, hoe kun je daar nu over twijfelen? Voor die 39,95 krijg je maar liefst 4 discs en in totaal 680 minuten film! Dan is beduidend meer waar voor je geld dan 2 of 3 Blu-rays met elk 1 film van 90 of 120 minuten. Nee, daarover had ik niet lang hoeven nadenken. Ik vind de prijzen van TV-series in Nederland best wel redelijk, al zul je ze in het buitenland allicht goedkoper kunnen vinden. Maar dan moet je het vaak wel zonder Nederlandse ondertitels doen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #154

    Standaard

    Ik blijf series altijd duur vinden. Qua minuten film zal je misschien wel minder betalen dan in vergelijking met een film, maar je wordt vaak toch "verplicht" om meerdere seizoenen aan te schaffen. Blijft toch zonde als je een serie koopt en slechts de helft van de seizoenen hebt. Maar dan moet je dus vaak lang wachten wil je ze goedkoper kunnen aanschaffen en dan is het maar de vraag of je ze allemaal nog wel kan vinden (in dezelfde reeks qua verpakking, niet dat je met verschillende soorten doosjes zit). Enige serie bij wie ik me dat nog zie doen is True Detective, aangezien ik dit op het gebied van series dan weer echt een topper vind, maar zelfs mijn andere favoriete series download ik toch liever dan dat ik ze koop.

  5. #155

    Standaard

    Prison Break is in België en Nederland gemiddeld nog steeds 100 euro. Bij sommige zelfs meer, dat vind ik toch behoorlijk duur voor een reeks van 4 seizoenen die ook al bijna 10 jaar oud is....

  6. #156
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Claudio, hoe kun je daar nu over twijfelen? Voor die 39,95 krijg je maar liefst 4 discs en in totaal 680 minuten film! Dan is beduidend meer waar voor je geld dan 2 of 3 Blu-rays met elk 1 film van 90 of 120 minuten. Nee, daarover had ik niet lang hoeven nadenken. Ik vind de prijzen van TV-series in Nederland best wel redelijk, al zul je ze in het buitenland allicht goedkoper kunnen vinden. Maar dan moet je het vaak wel zonder Nederlandse ondertitels doen.
    Ha ha, je hebt gelijk, maar ik probeerde me tot slot te verplaatsen naar de massa in het kader van het topic. Wat zijn factoren die de verkoop beïnvloeden? Alles aan deze uitgave is echter speciaal.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #157

    Standaard

    Sorry het is off topic.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik heb de luxe dat ik twee Mediamarkten vlakbij mij in de buurt heb in Amsterdam
    Dus je komt niet in de 3e Mediamarkt in de Akerpoort of in de Saturn (= binnenkort Mediamarkt) Oosterdokseiland?

  8. #158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    De Arena was echt blu-ray walhalla met meerdere lange rijen plat uitgestalde blu-ray's en dvd's en een 3D- en nieuw hoek met daarbij genoeg koopjes.
    Ik ben laatst nog in Utrecht geweest maar MM daar is de BR-hoek naar mijn mening nauwelijks gewijzigd. Het is niet mega maar genoeg keuze.

  9. #159

    Standaard

    Na het bezoek van 2 V&D's kan ik voor mijzelf vaststellen dat BD (en de fysieke drager) echt het onderspit heeft gedolven

    Bij beide 1 rekje dat half leeg is met z'n max 50-60 BD's met door de dubbele exemplaren dus nog geen 35 individuele titels.
    Tevens ook nauwelijks recente titels van de afgelopen 2 maanden. Hierdoor een is voor mij mix maken voor 2+1 gratis voor mij niet mogelijk.
    De Disney actie uit de folder en op de kaartjes in de winkel 3 voor 30 niet in BD aangetroffen (wel in DVD).

    Wat ook opviel dat veel titels oudere titels voor deze actie omhoog zijn geprijsd met ca. 5 euro. Bv 12,99 = 17.99 en 14,99 = 19,99, dus door de 10 eu extra is de gratis titel meer een sigaar uit eigen doos...

    Van de Blokker graaibak actie word ik ook niet warm.
    Van de 8 kratten met aanbiedingen. Zijn er 7 met DVD en 1 met BD.
    Tja en met dumpprijzen van vanaf 2 eu/st .voor een DVD ...
    "A man's got to know his limitations", ...

  10. #160

    Standaard

    Reden voor de dalende verkoop van blu-rays is simpel; ze hebben het medium te duur gehouden en te veel blijven inspelen op dvds en combo (dvd/blu-ray) uitgaven en nu dat streaming praktisch de norm is, nu pas zijn blu-ray prijzen acceptabel geworden en maalt niemand er nog om buiten een selecte groep filmliefhebbers. Blu-ray lezers en branders zijn ook uit den boze, véél te duur (net zoals de lege blu-rays) en mensen kopen geen apparaten meer die ze kunnen lezen, Apple al helemaal niet meer.

  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Na het bezoek van 2 V&D's kan ik voor mijzelf vaststellen dat BD (en de fysieke drager) echt het onderspit heeft gedolven

    Van de Blokker graaibak actie word ik ook niet warm.
    BD is gewoon geen offline winkelproduct, maar een online. Daar is nog genoeg aanbod en voorraad dus om aan de hand van het aanbod van de V&D en de Blokker te stellen dat het medium BD dood is vind ik iets te kort door de bocht...

  12. #162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bumblefeet Bekijk bericht
    Blu-ray lezers en branders zijn ook uit den boze, véél te duur (net zoals de lege blu-rays) en mensen kopen geen apparaten meer die ze kunnen lezen, Apple al helemaal niet meer.
    Dat valt wel mee, je hebt een externe blu-ray brander voor onder de 100 euro die je ook op een Mac kan aansluiten. En schijfjes kosten ook niet veel, je hebt 25 25Gb schijfjes op een spindel voor rond de 15 euro. Dus daar ligt het niet aan.

  13. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bumblefeet Bekijk bericht
    Reden voor de dalende verkoop van blu-rays is simpel; ze hebben het medium te duur gehouden en te veel blijven inspelen op dvds en combo (dvd/blu-ray) uitgaven en nu dat streaming praktisch de norm is, nu pas zijn blu-ray prijzen acceptabel geworden en maalt niemand er nog om buiten een selecte groep filmliefhebbers. Blu-ray lezers en branders zijn ook uit den boze, véél te duur (net zoals de lege blu-rays) en mensen kopen geen apparaten meer die ze kunnen lezen, Apple al helemaal niet meer.
    Bij de introductie van dvd waren de prijzen van schijven en spelers veel hoger dan blurayspelers en -schijven na hun introductie, en dvd is wel een groot succes geworden. Hoge prijzen (wat ik en velen met mij op het forum hier wel vinden meevallen) zijn dus niet de reden van de teloorgang van bluray, wel dat de gemiddelde consument niet bijster geïnteresseerd is in het aanschaffen van hd-films en -series en dat er inmiddels concurrentie is van streamingdiensten die veel goedkoper zijn. Daar is met fysieke dragers niet tegenop te concurreren.

  14. #164

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    BD is gewoon geen offline winkelproduct, maar een online. Daar is nog genoeg aanbod en voorraad dus om aan de hand van het aanbod van de V&D en de Blokker te stellen dat het medium BD dood is vind ik iets te kort door de bocht...
    Oké Rogier hier nog wat argumenten (wij gaan het nooit eens worden he )

    1. Ik heb het hier over NL en niet het buitenland. Het gebrek aan verkoop/uitstalling/reclame in winkels (gaat ook op voor folders) maakt - ongezien = onpopulair.
    2. Het aanbod bij officiële NL online winkels als Bol, Wehkamp enz. is beperkt (veel titels zijn simpel niet leverbaar) en de prijzen zijn gewoon hoog met 20 - 25 eu voor een nieuwe titel en 12 - 17 voor een back catalogus.
    3. Titels verschijnen, als dat het gunstige geval is, meestal een stuk later dan in de landen om ons heen.
    4. Handel in 2e hands (en nieuw) door particulieren is extreem minimaal.

    Volgens mij zijn dit allemaal elementen die de neerwaartse spiraal in een versnelling zetten, ookal zouden wij/ik willen dat het anders was ...
    Laatst aangepast door Hombre : 28-09-2014 om 10:49
    "A man's got to know his limitations", ...

  15. #165

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Oké Rogier hier nog wat argumenten (wij gaan het nooit eens worden he )
    Joh, ik ben het best met je eens dat de toekomst van BD niet rooskleurig is. Alleen ik reageer op een post dat je al de dood en verdoemenis uitspreekt op basis van argumenten die ik niet zo sterk vind. De dood van BD komt niet omdat de V&D en Blokker minder aanbieden. De offline desinteresse is al veel eerder ontstaan, toen de FRS en Van Leest uit het straatbeeld verdwenen. De teloorgang van het aanbod bij overige winkels is daar alleen het vervolg van.

    1. Ik heb het hier over NL en niet het buitenland. Het gebrek aan verkoop/uitstalling/reclame in winkels (gaat ook op voor folders) maakt - ongezien = onpopulair.
    Ik heb het ook over NL. Bij webwinkels als Bol en Wehkamp is er nog genoeg te vinden.

    2. Het aanbod bij officiële NL online winkels als Bol, Wehkamp enz. is beperkt (veel titels zijn simpel niet leverbaar) en de prijzen zijn gewoon hoog met 20 - 25 eu voor een nieuwe titel en 12 - 17 voor een back catalogus.
    Kwaliteit van aanbod (dus niet de kwantiteit) is heel erg perceptueel want dat heeft met smaak te maken. Als je de titels zoekt die gewoon goed leverbaar zijn dan vind je het aanbod prima, maar ook omgekeerd.
    Net als met hoge prijzen. 20-25 euro is voor jou hoog maar voor de ander niet. Daarnaast zie ik ook veel back-catalogus titels voor onder de 10 euro. Dus zo'n ramp is het allemaal niet, vind ik.

    3. Titels verschijnen, als dat het gunstige geval is, meestal een stuk later dan in de landen om ons heen.
    Tja, dat was bij DVD ook al het geval. Dat vind ik nu niet een argument om toe te schrijven aan de teloorgang van BD. Dat heeft alles met releaseschema te maken, niet met gebrek aan vraag oid.

    4. Handel in 2e hands (en nieuw) door particulieren is extreem minimaal.
    Dat komt ook volgens mij omdat de marge minimaal is, en dat heeft weer alles te maken met de verlaagde verkoopprijzen. Tenminste in het geval van nieuw.
    En ja, als er minder nieuw wordt verkocht wordt er ook minder tweedehands verkocht.

    Volgens mij zijn dit allemaal elementen die de neerwaartse spiraal in een versnelling zetten, ookal zouden wij/ik willen dat het anders was ...
    Dat kan, maar je vertelt op zich niet zoveel nieuws. Veel aspecten waren in de tijd van DVD ook al zo. Het gedrag van consumenten is sinds de crisis fundamenteel veranderd en daar is een luxeproduct van BD gewoon de dupe van geworden.
    Plus de opkomst van VOD bij ons zuinige Nederlanders is ook een grote nagel aan de doodskist geworden.

  16. #166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Het aanbod bij officiële NL online winkels als Bol, Wehkamp enz. is beperkt (veel titels zijn simpel niet leverbaar) en de prijzen zijn gewoon hoog met 20 - 25 eu voor een nieuwe titel en 12 - 17 voor een back catalogus
    Als je het voorbeeld neemt van de laatste X-Men, dan kost hij maar 19,99€ amper 2€ duurder dan de dvd. Ik versta niet dat er zo weinig verschil van prijs is. Ofwel is de Blu-ray te goedkoop of de dvd te duur.
    Wat betreft de backcatalogus, die zijn soms goedkoper dan 10€. En dan spreek ik nog van van de promoties die ze soms doen. Bij bol moet je ook regelmatig de prijzen in het oog houden zoals het geval is bij Amazon. Daar is dat nog erger dan bij Bol. De prijzen kunnen dalen en een dag later terug duurder worden. Bij Bol heb ik een paar blu-ray's van Universal Pictures Video Benelux in Juli gekocht voor 9,99€ per stuk. Ik september waren ze aan 7,99€ en nu zijn ze weer aan 9,99€ of iets duurder. Nochtans was er op de site niets vermeld dat er een promotie was.

  17. #167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    BD is gewoon geen offline winkelproduct, maar een online. Daar is nog genoeg aanbod en voorraad dus om aan de hand van het aanbod van de V&D en de Blokker te stellen dat het medium BD dood is vind ik iets te kort door de bocht...
    Er zijn weinig winkels waarbij online en offline goed op elkaar afgestemd zijn en daar komt bij dat veel winkels die deel uit maken van een organisatie vaak te zelfstandig zijn. Wanneer het aanbod niet goed afgestemd is op de vraag, zal je dus vaak naar een andere winkel(keten) of vestiging moeten gaan en dat maakt het voor een winkel nog lastiger om de voorraad te beheren.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Als je het voorbeeld neemt van de laatste X-Men, dan kost hij maar 19,99€ amper 2€ duurder dan de dvd. Ik versta niet dat er zo weinig verschil van prijs is. Ofwel is de Blu-ray te goedkoop of de dvd te duur.
    Wat betreft de backcatalogus, die zijn soms goedkoper dan 10€. En dan spreek ik nog van van de promoties die ze soms doen. Bij bol moet je ook regelmatig de prijzen in het oog houden zoals het geval is bij Amazon. Daar is dat nog erger dan bij Bol. De prijzen kunnen dalen en een dag later terug duurder worden. Bij Bol heb ik een paar blu-ray's van Universal Pictures Video Benelux in Juli gekocht voor 9,99€ per stuk. Ik september waren ze aan 7,99€ en nu zijn ze weer aan 9,99€ of iets duurder. Nochtans was er op de site niets vermeld dat er een promotie was.
    Tegenwoordig moet je daarom bijna iedere dag kijken wat de prijs is en meteen kopen als deze laag genoeg is. We zijn daardoor nu veel meer tijd kwijt aan zoeken en vergelijken i.p.v. het gebruik er van.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 28-09-2014 om 14:36
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Er zijn weinig winkels waarbij online en offline goed op elkaar afgestemd zijn en daar komt bij dat veel winkels die deel uit maken van een organisatie vaak te zelfstandig zijn. Wanneer het aanbod niet goed afgestemd is op de vraag, zal je dus vaak naar een andere winkel(keten) of vestiging moeten gaan en dat maakt het voor een winkel nog lastiger om de voorraad te beheren.


    Tegenwoordig moet je daarom bijna iedere dag kijken wat de prijs is en meteen kopen als deze laag genoeg is. We zijn daardoor nu veel meer tijd kwijt aan zoeken en vergelijken i.p.v. het gebruik er van.
    Helemaal mee eens. Soms denk ik ook wel eens: voor een paar euro goedkoper blijf ik maar wachten of zoeken, terwijl aan de andere kant de euro's met het grootste gemak mijn portemonnee uitvliegen als ik andere dingen koop (boodschappen, kleding, tanken, uit eten gaan, vakantie). Mensen geven soms 90 euro aan een spijkerbroek uit, maar datzelfde bedrag spenderen aan de Blu-ray set van bijv. alle seizoenen van "The Sopranos" vindt men dan weer te duur. Terwijl je waarschijnlijk veel meer plezier beleeft aan de Blu-rays dan aan die enkele spijkerbroek.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Bij de introductie van dvd waren de prijzen van schijven en spelers veel hoger dan blurayspelers en -schijven na hun introductie, en dvd is wel een groot succes geworden. Hoge prijzen (wat ik en velen met mij op het forum hier wel vinden meevallen) zijn dus niet de reden van de teloorgang van bluray, wel dat de gemiddelde consument niet bijster geïnteresseerd is in het aanschaffen van hd-films en -series en dat er inmiddels concurrentie is van streamingdiensten die veel goedkoper zijn. Daar is met fysieke dragers niet tegenop te concurreren.
    DVDs waren aanvankelijk ook duur en het duurde ook enkele jaren vooraleer ze in prijs daalden, ik weet dat de eerste DVDs ook rond de 30 euro geprijsd waren. In die tijd echter was het medium een grote stap vooruit op CD-R en vhs banden en mensen kopieerden veel CDs en DVDs waardoor de blanco schijfjes snel goedkoper werden. Zoals je zegt was er ook geen concurrentie van streaming en on-demand.

    Wat ook nefast geweest is voor de introductie van blu-ray was de format war tussen HD-DVD en BLU-RAY. In vergelijking met de vooruitgang en mogelijkheden van DVD (widescreen, audio commentaries, extra content, surround sound) zijn blu-rays slechts een kwalitatieve stap vooruit en in vele gevallen van releases behalen ze niet hun volledig potentieel. Ook de veelbelovende hype van 3D die uiteindelijk een sisser bleek te zijn kwam blu-ray niet ten goede.

    Ik vind het een sterk medium en heb mijn dvd collectie opgewaardeerd tot blu-ray, maar voor het overgrote publiek is die oude en goedkopere DVD voldoende om film te kijken. En tegen de tijd dat iedereen een full HD tv set heeft, zal full HD streaming veel vlotter en toegankelijker zijn, is er dan nog nood aan blu-ray?

  20. #170

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Er zijn weinig winkels waarbij online en offline goed op elkaar afgestemd zijn en daar komt bij dat veel winkels die deel uit maken van een organisatie vaak te zelfstandig zijn. Wanneer het aanbod niet goed afgestemd is op de vraag, zal je dus vaak naar een andere winkel(keten) of vestiging moeten gaan en dat maakt het voor een winkel nog lastiger om de voorraad te beheren.
    Ik vraag me af of bovenstaande nu een aanvulling is op mijn stelling of een tegenwerping; ik kan het in ieder geval niet eruit halen. Hoe bovenstaande op mij overkomt is dat het alleen maar evidenter wordt dat zaken als cd's, dvd's en blurays een typisch online winkelproduct worden/is. Winkels als de V&D kopen vaak de recente en populaire titels en, en ook -wat ik merk in de winkels van V&D hier- veel TV series op DVD. Blokker doet veel budgettitels en spaarzame A-titels (vooral gericht op kinderen). Ik denk dat ze inkopen op het type aankooppubliek wat bij de Blokker komt. En omdat die best breed is, is het bluray/dvd aanbod daar ook naar.

    Tegenwoordig moet je daarom bijna iedere dag kijken wat de prijs is en meteen kopen als deze laag genoeg is. We zijn daardoor nu veel meer tijd kwijt aan zoeken en vergelijken i.p.v. het gebruik er van.
    Tja, dat ligt aan je eigen aankoopgedrag natuurlijk. Ik vergelijk de prijzen wel, maar het gemak en leversnelheid zijn bij mij ook bepalende factoren waardoor het kan zijn dat als ik iets koop dit niet bij de goedkoopste shop hoeft te zijn.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Helemaal mee eens. Soms denk ik ook wel eens: voor een paar euro goedkoper blijf ik maar wachten of zoeken, terwijl aan de andere kant de euro's met het grootste gemak mijn portemonnee uitvliegen als ik andere dingen koop (boodschappen, kleding, tanken, uit eten gaan, vakantie). Mensen geven soms 90 euro aan een spijkerbroek uit, maar datzelfde bedrag spenderen aan de Blu-ray set van bijv. alle seizoenen van "The Sopranos" vindt men dan weer te duur. Terwijl je waarschijnlijk veel meer plezier beleeft aan de Blu-rays dan aan die enkele spijkerbroek.
    Dat is natuurlijk persoonlijk, iemand kan natuurlijk veel meer plezier beleven aan een spijkerbroek dan aan een bluray. Het is maar waar je je prioriteiten stelt, ook als film/Bluray liefhebber. Het feit dat je verzamelt hoeft niet te betekenen dat je Blurays altijd op nr. 1 zet bij je aankopen.

  21. #171

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Ik ben laatst nog in Utrecht geweest maar MM daar is de BR-hoek naar mijn mening nauwelijks gewijzigd. Het is niet mega maar genoeg keuze.
    Utrecht is één van de duurste MM-concerns, in vergelijking met andere vestigingen. Zo lag de blu-ray van Dark Skies in Rotterdam voor € 5,- terwijl je in Utrecht nog de volle mep betaalt. Ook voor nieuwe films betaal je in Utrecht aanzienlijk meer.

  22. #172

    Standaard

    Het antwoord op de VHS was de DVD. Alles klopte met deze overgang, alles bleef SD maar dan beter. Van DVD naar Blu-ray ging het al vanaf het begin niet lekker. Eerst de discussie HD-DVD of Blu-ray daarna moest je alsnog een nieuwe tv kopen. Dat vonden veel mensen onzin. Ze kochten uiteindelijk wel een HD scherm om het voetbal te kunnen bekijken maar films opnieuw kopen in HD ging gewoon te ver. Dus de logische stap na SD was HD. Maar na DVD is het toch echt VOD geworden. Niks met verkoop prijzen te maken. DVD was ook duur in het begin. Ook niks te maken met Free Record Shop of Blokker. Consumenten en producenten vinden Blu-ray teveel gedoe. Altijd al zo geweest vanaf de eerste disc. Fysieke media verdwijnen langzaam. Dat willen we met z'n alle. We hebben allemaal smartphones met apps etc. We hebben allemaal een VOD dienst al dan niet via onze kabelaars. Maar we zijn niet allemaal Blu-ray liefhebber.
    Persooonlijk ben ik een filmliefhebber. Toen ik begon was er de alom gepreze VHS. "Films to keep and enjoy forever", stond er op de doosjes. Vergeleken met DVD zag VHS er niet uit. Maar wees nou eens heel eerlijk, vergeleken met Blu-ray valt DVD best wel mee. In iedergeval goed genoeg voor de niet puristen maar de gewone filmliefhebber. We kunnen boos kijken naar de Nederlandse distributeurs omdat ze niet doen wat wij willen. We kunnen mopperen als een film/serie te duur is. We kunnen importeren. Maar beter gaat het niet meer worden. Zal DVD/Blu-ray een dingetje blijven? Welnee! VHS was op een gegeven moment dood. Als de omzet verder blijft dalen, trekken de majors de stekker er uit. SONY lijdt al jaren verlies met het maken van fysieke dragers. Dat komt echt niet door Nederland, daar zijn wij te klein voor. Mensen (wereldwijd) zijn klaar voor de volgende logische stap. VOD. Het is even wennen, dat wel. Maar zolang ik mijn films maar kan bekijken vind ik het best.

  23. #173

    Standaard

    Nou buffer, spreek voor jezelf want ik wil niet dat fysieke media verdwijnt. Of het gebeurt is een tweede, maar dat "willen we met z'n alleN" geldt niet voor mij. En dat gepiel met film kijken op een smartphone vind ik helemaal onzin. Maar goed, ieder zijn mening en zijn voorkeuren. Ik heb ook Netflix en voor series is het prima, maar voor films vind ik het te slechte kwaliteit. Ja, ik zie de compressiefouten vanaf 4 meter afstand en ook op DVD. Dus dat valt niet mee En hier op het forum zitten niet alleen "gewone" filmliefhebbers (whatever that may be) maar ook HT-liefhebbers die de voorkeur hebben voor de beste beeld-en geluidskwaliteit. En een combinatie, want ik zie mezelf als filmliefhebber en als liefhebber van goed beeld en geluid. Misschien niet het beste spul met de beste kabels e.d., maar mooi 3D HD beeld met 7.1 audio vind ik wel mooi. Echt een thuisbioscoop dus. En die films in "super HD" met 5.1 surround via Netflix vind ik echt niet goed genoeg.
    Met de 4K Bluray opvolger hoop ik dat de fysieke drager nog even blijft voor goed beeld en geluid. De filmwereld gebruikt ook steeds geavanceerdere opnametechnieken (stereoscopisch 3D, IMAX, RED, Dolby Atmos e.d.) en dan kan je toch nauwelijks met droge ogen beweren dat deze technieken ten volle kunnen worden benut via VOD. Daar zijn die providers niet op ingesteld. En als ik laatst Transfomers 4 IMAX 3D bekijk op Bluray dan vraag ik me af hoe dat via VOD eruit ziet en hoort. Maar dat zal niet best zijn.

  24. #174
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi buffer,

    Allereerst welkom op dit forum en dan gelijk een stellige mening!

    Ik ga wel een heel eind met je mee, met de kanttekening dat er natuurlijk nog wel wat ontwikkelingen tussen VHS en DVD zaten. Denk aan het prille begin met het superieure Betamax wat het onderspit moest delven t.o.v. het 'mindere' VHS. De thuismarkt kreeg nog S-VHS met meer beeldlijnen dan de 276 van VHS (voor opnames). Maar alvorens DVD zijn intrede deed was er nog het mislukte CDi van Philips en de in Amerika razend populaire Laserdisc die volgens vele het zelfs beter deed op audio-gebied dan de DVD. Het was ook de tijd dat er mondjesmaat widescreen VHS videofilms op de markt kwamen (veelal import). Dat was allemaal in de tijd dat films kopen simpelweg weggelegd was voor de collector of meest fanatieke filmliefhebber. Films kopen deed je dan puur en alleen bij de schaarse winkels die ze überhaupt verkochten. Voor DVD hier populair werd was er een heuse tendens ontstaan waarin opeens ook je buurman films ging kopen. Veelal dezelfde buurman die je jaren daarvoor nog voor gek verklaarde. "Waarom koop je die? Je kijkt hem toch maar één keer". Dat was ook de tijd dat er nog maar enkele televisiezenders waren die amper films uitzonden en dan vooral 'gouden ouwe'. Ik ben het zeker niet eens dat de Blu-ray Disc niet veel beter is dan DVD. Blu-ray is het eerste medium wat eindelijk zonder concessies in beeld- en geluidskwaliteit een film kan weergeven. Denk aan de Pal-speedup, HD-resolutie die eindelijk de haren en andere details wel liet zien, soepel pans enz.. De stap van SD naar HD was dus wel degelijk aanzienlijk. Alleen was het simpelweg niet voor iedereen weggelegd.

    Mijn inziens is de reden ook puur en alleen daar aan toe te schrijven. De 'gekke' gewoonte dat iedereen opeens films ging kopen is voorbij. Of dat met de crisis of met het streamen of downloaden te maken had, laat ik even in het midden. Ik behoor tot die groep nostalgische collectors die door hun buurman en vriendengroep voor gek verklaard werd, dus VOD zal voor mij nooit een vervanger worden voor Blu-ray of het toekomstige medium, maar dat 90% van de massa nu voor VOD gaat lijkt me niet meer dan logisch. Voor mij vloeken in de kerk, maar voor de rest een logisch gevolg. In die zin ben ik het met je eens. Echter hier op het forum zitten natuurlijk vooral de liefhebbers en collectors en die zullen nooit VOD boven de kwaliteit van Blu-ray prefereren. Ook al gebruiken ze VOD, dan nog is men bewust van de concessie. Ik gebruik ook al jaren VOD-diensten, maar de toppers wil ik simpelweg tastbaar hebben. Ik hoop maar dat de markt voor ons collectors nog lang blijft bestaan, want het is niet ondenkbaar dat je films op Netflix volgend jaar niet meer te zien zijn of simpelweg weer bij een andere aanbieder zit. Maar daar is het ook niet voor. Het is voor de massa die een film een keer wil zien en volgende maand weer een andere. Daar sluit VOD naadloos op aan en vooralsnog voor een zeer aanlokkelijk bedrag.

    De filmverzamelaar zal simpelweg altijd een fysieke collectie willen hebben. De filmliefhebber wil simpelweg veel films zien. Realistisch gezien is de tweede groep een overgrote meerderheid. Dus je zou zomaar het ergste kunnen vrezen voor het medium over een paar jaar. Helemaal als streaming in de toekomst de kwaliteit ook nog eens gaat overtreffen. Netflix kan er nog wel oké uitzien, maar die paar afleveringen die ik onlangs via KIJK moest zien, waren echt abdominaal slecht. Daar hebben we het probleem van VOD vs BD. Van totaal geen garantie van beeldkwaliteit naar bovengemiddelde kwaliteit op BD. De toekomst zal uitmaken of wij straks nog gewoon DVD.nl kunnen heten of dat dit inmiddels hopeloos oubollig is geworden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    De filmwereld gebruikt ook steeds geavanceerdere opnametechnieken (stereoscopisch 3D, IMAX, RED, Dolby Atmos e.d.) en dan kan je toch nauwelijks met droge ogen beweren dat deze technieken ten volle kunnen worden benut via VOD. Daar zijn die providers niet op ingesteld.
    Daar zijn die providers nu nog niet op ingesteld maar dat komt vanzelf wel. Ik vraag me ook echt af of de consument 4K wel interessant vind........
    Er gaat veel veranderen de komende jaren en dat houd je toch niet tegen..........verzet is nutteloos dus laat maar komen die hap

Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 345678910 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •