Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 248 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Tja, logisch als er weinig op BD wordt uitgebracht en vrijwel niets van de catalogus nog te koop is...

    Oftewel de kip met de gouden eieren is geslacht en er zijn alleen nog een paar kuikens en enkele eieren over ....

    We zitten met BD in NL op een ELE

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    We zitten met BD in NL op een ELE
    Op wat zitten we ? Een ELE ?

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Op wat zitten we ? Een ELE ?
    Google zegt "Extinction Level Event"

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door x-vision Bekijk bericht
    Google zegt "Extinction Level Event"
    Nog nooit van gehoord................

  5. #55

    Standaard

    Vind dat ook niet raar als veel films hier wel op DVD worden uitgebracht, maar niet op Blu ray.

    Dan ga je wel importeren lijkt me.

  6. #56

    Standaard

    Entertainmentuitgaven dalen met 17 procent in eerste kwartaal 2014

    De eerste drie maanden van dit jaar zijn opnieuw een zware periode voor de entertainmentmarkt. Vergeleken met dezelfde periode in 2013 is de omzet met ruim 17 procent gedaald (exclusief streaming). Fysieke muziek en video waren de grootste dalers. Dat meldt GfK in het Retail Report Q1 2014.


    De markt voor dvd’s en Blu-rays komt steeds meer onder druk te staan. De omzet is met 33 procent gedaald ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Blu-ray daalt iets minder hard met 25 procent. De tekenfilm Planes is in de eerste drie maanden van 2014 de meest verkochte film. Ook het derde seizoen van de dramaserie Game of Thrones heeft het bijzonder goed gedaan. Volgens GfK blijven tv-series aan populariteit winnen. Het segment blijft stijgen en is vooral groot in de dvd-markt, maar wint ook terrein binnen Blu-ray.
    Bron:http://www.entertainmentbusiness.nl/

    De filmmarkt zet zijn verval verder. De verkoop van DVD’s en Blu-Ray daalt in Q1 met -24.4%. De top 3 van bestverkopende titels: Turbo, Game of Thrones 3 en The Broken Circle Breakdown.
    Bron:http://www.gfk-retailreports.be/

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    De filmmarkt zet zijn verval verder. De verkoop van DVD’s en Blu-Ray daalt in Q1 met -24.4%. De top 3 van bestverkopende titels: Turbo, Game of Thrones 3 en The Broken Circle Breakdown
    ????? The Broken Circle Breakdown in de top-3? Ja, dan zet het "verval" zich inderdaad door...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    ????? The Broken Circle Breakdown in de top-3? Ja, dan zet het "verval" zich inderdaad door...
    Is wel een geweldige film, was een grote kanshebber bij de oscars en het gaat over België natuurlijk...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Is wel een geweldige film, was een grote kanshebber bij de oscars en het gaat over België natuurlijk...
    Ah, België, dat verklaart het. Kreeg niet echt de indruk dat de film het in Nederland zo geweldig gedaan heeft.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #60

    Standaard

    Turbo in de Top 3? Ik dacht dat druggebruik verboden was, blijkbaar zijn die peilingen door verslaafden genomen.
    Game of Thrones 3 en Broken CB kan ik nog inkomen.

  11. #61

    Standaard

    Aan deze top 3 zie je dus hoe het echt gesteld is met het succes van bluray. Geen blockbusters, arthouse of klassiekers, maar een kinderfilm en een tv-serie zijn het die de verkoop bepalen.

  12. #62

    Standaard

    In Nederland mag het dan mager zijn, maar ik zag tijdens mijn week Zwitserland dat er daar genoeg aanbod was (met name de 2e MM die ik zag had veel liggen). Ook de keren dat ik in Duitsland ben, is er ook genoeg te vinden. Nederland loopt altijd achter qua nieuwe ontwikkelingen. Als je b.v. ziet hoe lang het duurde eer er eens HD op tv was (en zelfs nu is het nog niet volledig op de rails). En dan nog te zwijgen over de prijzen van BR. Meestal kan je via Amazon goedkoper kopen dan in de winkel in Nederland. Ik heb in Zwitserland een BR van Keizer Kuzco voor 15 franken (12 euro). Ik weet niet hoe duur deze nu hier is, maar dat vind ik niet duur.

  13. #63

    Standaard

    Duitsland had naar mijn indruk toch ook lange tijd geen al te goedkope DVD markt.

    Het is echter de laatste jaren steeds duidelijker dat men in Duitsland begrepen heeft dat men voor DVD's en BD's geen uitzonderlijke bedragen moet vragen zoals vroeger het geval was, het zet enkel aan tot minder verkoop, tot downloaden.

    Kijk naar Amazon.de waar je bv. Game of Thrones seizoen 1 kan kopen voor een luttele 10 euro. Ja natuurlijk dat dat werkt! Er zijn dan héél veel mensen die de moeite niet willen nemen om die serie te downloaden, synchrone ondertitels te zoeken, etc. Men is in de Benelux nog altijd niet tot die conclusie gekomen, men wil de markt kunstmatig duur houden. Ik begin nu heel stilletjes aan een trend te zien bij Warner dat zij het deels aan het begrijpen zijn, maar dan blijven er nog steeds studios als Sony en Universal die wars van alle marktontwikkelingen gewoon blijven doorgaan met hun premiumprijzen en oninteressante promoties.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    In Nederland mag het dan mager zijn, maar ik zag tijdens mijn week Zwitserland dat er daar genoeg aanbod was (met name de 2e MM die ik zag had veel liggen). Ook de keren dat ik in Duitsland ben, is er ook genoeg te vinden. Nederland loopt altijd achter qua nieuwe ontwikkelingen. Als je b.v. ziet hoe lang het duurde eer er eens HD op tv was (en zelfs nu is het nog niet volledig op de rails). En dan nog te zwijgen over de prijzen van BR. Meestal kan je via Amazon goedkoper kopen dan in de winkel in Nederland. Ik heb in Zwitserland een BR van Keizer Kuzco voor 15 franken (12 euro). Ik weet niet hoe duur deze nu hier is, maar dat vind ik niet duur.
    ben het met je eens, Nederland mag nauwelijks een maatstaf zijn vind ik zelf. Ook in de economische ontwikkeling (en bijv de ontwikkelingen in de industriele en technische sector) loopt Nederland hopelijk achter tov onze oosterburen. We zijn vaak erg voorzichtig en zien baak het glas half leeg. Daarom zie je ook dat in Duitsland veel meer titels uitgebracht worden, die vaak ook nog eens NL subs hebben. Dus het ligt niet aan het feit dat het product niet voorhanden is, maar aan het gebrek aan commerciele visie om het hier te vermarkten. De mogelijkheid om de omzetten te verhogen zijn er dus wel, maar men grijpt het hier niet aan. En dat is erg jammer.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 27-05-2014 om 10:17

  15. #65

    Standaard

    Volgens http://www.buchreport.de/nachrichten...-downloads.htm is BR in Duitsland harder gegroeid dan downloads.

  16. #66

    Standaard

    Handelaren werken het ook wel zelf in de hand dat de consument zich wendt tot downloaden, VOD, Netflix of het buitenland. Wij krijgen regelmatig films waar de kwaliteit nogal schommelt, die minder extra features bevatten, die duur zijn en sommige films zijn steeds vaker niet eens meer te vinden in het schap. Ja, dan moet je niet gaan zeuren als gigaconcern als filmliefhebbers hun fix ergens anders zoeken.

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Volgens http://www.buchreport.de/nachrichten...-downloads.htm is BR in Duitsland harder gegroeid dan downloads.
    In Duitsland is breedbandinternet veel minder gangbaar dan in Nederland en Netflix is er (nog) niet actief. Bovendien zijn Duitsers (even generaliserend) veel meer van de regeltjes volgen dan Nederlanders; je mag niet door rood lopen dus doe je dat niet, je mag niet downloaden dus doe je dat niet. Afval scheiden moet in 20 containers maar niemand die er over klaagt.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    In Duitsland is breedbandinternet veel minder gangbaar dan in Nederland en Netflix is er (nog) niet actief. Bovendien zijn Duitsers (even generaliserend) veel meer van de regeltjes volgen dan Nederlanders; je mag niet door rood lopen dus doe je dat niet, je mag niet downloaden dus doe je dat niet. Afval scheiden moet in 20 containers maar niemand die er over klaagt.
    Plus dat de Duitsers van nagesynchroniseerde films houden. Die zullen waarschijnlijk moeilijker en pas later in het illegale download-circuit te vinden zijn.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Plus dat de Duitsers van nagesynchroniseerde films houden. Die zullen waarschijnlijk moeilijker en pas later in het illegale download-circuit te vinden zijn.
    Dat valt wel mee hoor, als ik de titels van landelijke distributeurs bekijk (zoals eergister nog bij een MM vlak over de grens) dan is de Engelse taal qua audio prima vertegenwoordigd. De subs zijn wel minder goed beschikbaar, maar dat is bij de NL distributeurs niet anders. Overigens worden die ook vaak aangeboden binnen usenet. Eentje die ik eergister bij de MM zag staan (Gamer 3D) is gewoon te downlaoden, zonder problemen.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 01-06-2014 om 17:05

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    In Duitsland is breedbandinternet veel minder gangbaar dan in Nederland en Netflix is er (nog) niet actief. Bovendien zijn Duitsers (even generaliserend) veel meer van de regeltjes volgen dan Nederlanders; je mag niet door rood lopen dus doe je dat niet, je mag niet downloaden dus doe je dat niet. Afval scheiden moet in 20 containers maar niemand die er over klaagt.
    Naast het feit dat hier niks mee is (sommige mensen mogen wel wat meer socialere normen en waardes krijgen) zie ik genoeg Duitse usenet sites waar vele, vele blurays in downloadvorm worden aangeboden. Dus wat dat betreft valt dat wel mee.

  21. #71

    Standaard

    De daling in verkoopcijfers moet ook met een korreltje zout worden genomen. In 2011/2012 verschenen heel wat berichten in de media dat de grote maatschappijen de CD vaarwel zouden zeggen tegen het einde van 2012. We zijn intussen bijna halfweg 2014 en de CD is er nog steeds. 99% van alle muziek is volgens mij ook verkrijgbaar op CD. En je hebt nu eigenlijk meer collector's editions van albums dan vroeger. De verandering in de markt brengt misschien ook wel iets positiefs voor de verzamelaar (maar wel een aanslag op het budget). Voor films zie ik eigenlijk een beetje hetzelfde. Heel wat (buitenlandse) maatschappijen doen echt hun best om mooi verzorgde en kwalitatieve producten op de markt te brengen. Neem nu Red River door Criterion uitgebracht in de USA. De verkoopcijfers zijn meestal ook gebaseerd op wat de distributie kan afleveren in de winkels en niet de effectieve verkoopcijfers. Het is al langer een trend om minder op voorraad te nemen. Hiermee wil ik niet zeggen dat er geen verschuiving is naar VOD (of illegaal). De Amerikaanse DVD/BD markt is goed voor zo'n 300 miljoen dollar, als ik mij niet vergis. Volgens mij een cijfer dat nog niet tot paniek moet aanzetten. De Nederlandse (Benelux) markt zelf is natuurlijk een ander verhaal. De afzet is hier veel kleiner en we hebben jammer genoeg geen uitgever zoals Criterion, Twilight, Mill Creek, Kino, Shout, Arrow, ... die een inspanning wil en/of kan doen. Voor de echte liefhebber en/of verzamelaar is er nog altijd de import. Sinds vorig jaar bestaat 85% van mijn aankopen uit import, zowel muziek als films. Ze zien me minder en minder in de Mediamarkt. Misschien zou het beter zijn dat er een Europese distributie komt, maar dat zit er waarschijnlijk niet in. Ik vind het persoonlijk trouwens erg dat er nog zoveel op DVD uitkomt en soms zelfs niet op BD, dat lijkt mij de grootste fout. Men kon al enige tijd de aparte DVD releases gestopt hebben en enkel nog Combo releases doen. Er is bijna geen prijsverschil en het zou een besparing zijn in de kosten voor de uitgevers. Misschien dat op die manier meer mensen een BD-speler zouden aanschaffen, die intussen toch niet zoveel geld meer kost. Als je vandaag nog films koopt, als echte filmliefhebber en/of verzamelaar, op DVD die ook op BD te krijgen zijn, dan ben je volgens mij toch verkeerd bezig. Zelfs als je nog oude TV hebt. Mijn eerste BD's heb ik gekocht toen ik nog een plasma had die zelfs nog niet HD Ready was, gewoon om enige tijd later niet te moeten dubbel aankopen. Maar nu ben ik off-topic bezig ... Ieder zijn mening natuurlijk.

  22. #72

    Standaard

    Het blijft een eeuwige discussie natuurlijk.
    99% van de muziek is op cd verkrijgbaar, maar slechts 50% van de muziekverkoop gaat nog via cd's, en dat betreft dan de legale markt want illegaal downloaden is denk ik goed voor mer dan 90% van het 'marktaandeel' in Nederland.

    En 300 miljoen dollar (winst?) voor een land met meer dan 300 miljoen inwoners vind ik nu niet bepaald veel.

    Wat betreft collector's items op cd's heb je gelijk, er wordt meer moeite ingestoken, want de 40+ers die de legale fysieke markt domineren zijn bereid (veel) geld uit te geven voor dure heruitgaves van klassiekers van de Beatles/Pink Floyd/Michael Jackson/Nirvana (afhankelijk van wanneer je geboren bent ) Bij de gewone limited editons op cd (zeg maar de nieuwe albums van artiesten waar dan voor een euro meer een bonus-dvd of cd zit) kun je gerust een jaar wachten, dan zijn deze nl. voor een grijpstuiver op amazon marketplace te koop (daar koop ik dus bijna alles) of voor weinig geld nieuw te koop.

    Collector editions op bluray zijn maar goed voor een klein marktaandeel, de markt voor beeldjes/boekjes/bijzondere covers is voor een kleine doelgroep van Trekkies/Star Wars/Fantasy/Marvel-adepten e.d. De gemiddelde consument heeft daar niets mee.

    Er komt indedaad ook nog veel op dvd uit en niet op bluray, gewoon omdat er geen markt voor is. Anders gebeurde dat wel, daar kun je zeker van zijn, de maatschappijen willen immers geld verdienen en dat doen ze liefst met alle formaten.

    Net weer in Londen geweest, ook even bij HMV binnen en daar is de ruimte voor bluray ook nog steeds maar een klein deel van de winkel, het meeste is toch dvd, cd's, games en merchanidise en boeken enzo.
    Laatst aangepast door Oakey : 01-06-2014 om 21:02

  23. #73

    Standaard

    Ik vraag me af of de Engelsen wel veel in de winkel kopen. De meeste dvd-zaken daar draaien slecht (sommigen zijn zelfs gesloten of hebben net het vege lijf gered). Ik vermoed dat de Engelsen sneller online kopen. Nogmaals, omdat een zaak een kleine afdeling heeft, wil niet meteen zeggen dat de gehele BR-markt niets voorstelt. Om dat goed te beoordelen, zal je gewoon meerdere landen (inclusief de grote Europese landen) moeten meetellen en ook de webshops. Dan pas kan je goed oordelen. Ik kan ook even naar een V&D lopen, zien dat er weinig dvd's worden verkocht en dan lopen verkondigen dat de DVD-markt geheel is ingestort. Zo'n constatering moet je echt o.b.v. een breder onderzoek nemen. Als nu uit een breed Europees onderzoek blijkt dat de BR niet loopt, sluit ik me er zo bij aan. Maar mijn eigen idee is, gebaseerd op de online shops, dat BR wel degelijk aan goede markt nog heeft. Er is buiten de winkels genoeg online-aanbod.
    Laatst aangepast door martwout : 02-06-2014 om 08:15

  24. #74

    Standaard

    In de UK heeft elke grote supermarkt een afdeling film en spel.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    In de UK heeft elke grote supermarkt een afdeling film en spel.
    In Frankrijk ook, vooral bij die grote super/hypermaches.

Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •