Pagina 6 van 10 EersteEerste ... 2345678910 LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 248 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Je kunt toch gewoon de nieuwste films via VOD kijken Jeroen, kost wel bijna 1 maand Netflix toegang, maar het kan wel. Is de videotheek toch een stuk goedkoper en bij een aantal kun je zelfs voor een vast bedrag per maand de nieuwste films huren.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Je kunt toch gewoon de nieuwste films via VOD kijken Jeroen,
    Ik wist niet eens dat dat mogelijk was.................moet me er toch iets meer in verdiepen denk ik

  3. #128

    Standaard

    Voor mij gaat persoonlijk de euro-vergelijking tussen BD en VOD niet op, want voor mij is het een totaal andere beleving. Voor mij is Netflix een gemakkelijke snack die je zo uit de muur haalt en na een uur alweer vegeten en verteerd hebt en een Bluray een totale ervaring met 4 gangen en een goede fles wijn. Ofwel: Netflix voor series die ik een keer wil kijken en daarna nooit meer, en Bluray om te genieten van het beste beeld en geluid, mooie extra's en een mooie verpakking (zoals bij Twin Peaks). Dus voor mij bestaat het meer naast elkaar dan dat ik denk "als ik nu een keer geen bluray koop dan kan ik x-maanden Netflix kijken". Dat is voor mij echt appels met peren. Maar das voor ieder persoonlijk natuurlijk. Ik koop ook liever 1 goede fles wijn van 8/9 euro bij de slijter dan 3 goedkopere bij de supermarkt.

  4. #129

    Standaard

    Op iets wat eerder werd gezegd: Als iedereen alleen maar in het buitenland blu's zou kopen, zal het niet lang duren natuurlijk eer de winkels zien dat ze bijna niets verdienen, dan MOETEN we importeren, als ik in Hasselt of Leuven kom, kan ik alleen nieuwe films kopen in de mediamarkt of de fnac, als die 2 winkels om een of andere reden hun verkoopsectie van blu-ray's drastisch verminderen, en alleen de nieuwste releases hebben, zou ik tegen mijn zin moeten importeren, en in veel gevallen zou er geen ondertiteling zijn. Niet dat ik iets tegen importeren heb, ik doe het ook want het is vaak goedkoper, maar het is dan wel doodnormaal dat Nederland minder en minder verkoopt.

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Voor mij gaat persoonlijk de euro-vergelijking tussen BD en VOD niet op, want voor mij is het een totaal andere beleving. Voor mij is Netflix een gemakkelijke snack die je zo uit de muur haalt en na een uur alweer vegeten en verteerd hebt en een Bluray een totale ervaring met 4 gangen en een goede fles wijn. Ofwel: Netflix voor series die ik een keer wil kijken en daarna nooit meer, en Bluray om te genieten van het beste beeld en geluid, mooie extra's en een mooie verpakking (zoals bij Twin Peaks). Dus voor mij bestaat het meer naast elkaar dan dat ik denk "als ik nu een keer geen bluray koop dan kan ik x-maanden Netflix kijken". Dat is voor mij echt appels met peren. Maar das voor ieder persoonlijk natuurlijk. Ik koop ook liever 1 goede fles wijn van 8/9 euro bij de slijter dan 3 goedkopere bij de supermarkt.
    Ik sluit me hier geheel bij aan. En vergeet ook de bezigheid van het verzamelen zelf niet! Dat is een leuke hobby op zichzelf, die wegvalt als je alleen nog maar Netflixt. Het speuren en ontdekken van bijzondere films, het vergelijken van uitgaves, het speuren naar een voordelig prijsje, het dieper graven in de achtergronden dmv extra's etc. Dat is niet in geld uit te drukken en daarom voor mij niet te vergelijken. Maar ik besef me dat dat voor de meeste mensen anders zal liggen.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  6. #131

    Standaard

    Tuurlijk, bij een echt goede film met prachtige uitgave heb ik dat gevoel ook. Helaas is het gros van de films die ik bezit toch niet het meesterwerk waar ik op hoopte, dat zal ook iedereen herkennen. Je kunt niet zeggen 'ik koop alleen films waarvan ik weet dat ze goed zijn', want dan weet je pas zeker als je ze gezien hebt. Als je dat legaal doet, heb je daarvoor alleen de bioscoop als mogelijkheid als je niet aan VOD doet. Gisteren heb ik Kingdom of Heaven gekeken bijv, de extended versie op bluray, prachtig. Maar de dag ervoor Zwei Leben op Netflix, best een mooie film maar niet een film die ik hoef te bezitten. Dit is trouwens ook een nieuwe film, want hij draait hier op dit moment in LUX (filmhuis Nijmegen)

    En voor ons mag de prijs dan niet de doorslag geven, voor de gemiddelde consument is dat natuurlijk wel een belangrijke factor.

  7. #132

    Standaard

    Ik koop de laatste tijd vrijwel niks meer. Dit heeft alles te maken met het feit dat ik de meeste films het niet waard vind om te kopen. Vroeger kocht ik alles wat los en vast zat, maar nu denk ik vaak: leuk om een keer te zien maar meer ook niet. Ik loop zelden de bios uit met open mond en onder de indruk, ook dit had ik vroeger veel vaker. Misschien als je ouder wordt, ben je minder snel onder de indruk of ze maken geen films meer zoals toen ik jong was. De ervaringen van het zien van bijvoorbeeld Star Wars, Indiana Jones, Back to the Future, Jurassic Parc en T2 in de bios zal ik denk nooit meer ervaren.
    Koop nu vooral oudere titels op BD, die ik nog niet heb op DVD of als vervanging. Van de nieuwere films uiteraard de Marvel films en titels zoals X-Men, maar de wishlist is vrij kort.

  8. #133

    Standaard

    Ik volg je compleet Marcel.
    De meeste aankopen zijn bij mij ook oudere titels.
    Er is weinig interessants gaande in Hollywood, met af en toe eens een buitenbeentje zoals Captain Philips en 12 Years a Slave.
    Vraag me af wat er gaat gebeuren in de Benelux als de 4K BD's gaan verschijnen.
    Ik zie een neerwaartse spiraal daarin, aangezien BD hier nu al niet zo hoog scoort en het feit wat wij in de EU eerder een VOD land zijn of worden.

  9. #134

    Standaard

    Ik koop ook vrijwel alleen oudere releases (in een nieuw jasje) met hier en daar een nieuwe film, zoals The Zero Theorem en Snowpiercer.

    Die hele superheldenhype begint me enorm op de zenuwen te werken.

  10. #135

    Standaard

    Er bestaat ook zoiets als het Filmhuis.

  11. #136

    Standaard

    Zolang er nog nieuwe DVD's worden uitgebracht naast de BR schijfjes vraag je er als uitgever zelf om.
    Als je BR wilt promoten moet de prijs omlaag en de productie van DVD's stoppen, als er dan straks ook nog 4K BR schijven komen hoe weet een gemiddelde consument dan nog wat hij moet kopen?
    Een nieuwe film die uitkomt kost op:
    DVD €14,99
    BR €17,99
    4K BR €21,99 (even een fictieve prijs)
    allemaal voor dezelfde film. Dan is het voor de gemiddelde consument die zo'n film misschien 2 of 3 keer kijkt toch snel besloten?
    Liefhebbers zullen wel gaan voor de betere uitgave/kwaliteit maar is die markt groot genoeg om 4K BR te verantwoorden of willen de uitgevers dat gewoon?
    En dan VOD nog even buiten beschouwing gelaten, want de ontwikkelingen gaan daar ook snel en het zou mij niets verbazen als je daar binnenkort tegelijkertijd met de verkrijgbaarheid op schijf ook de nieuwste films kunt kijken.

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Ik koop de laatste tijd vrijwel niks meer. Dit heeft alles te maken met het feit dat ik de meeste films het niet waard vind om te kopen..
    Dit is voor mij ook de reden dat ik eigenlijk niets meer koop. Het is droevig wat er op dit moment uitkomt..............creatief zit alles op een dood spoor en studio's kiezen massaal voor de superhelden films omdat dat op het moment een hype is en geld in het laatje brengt. 2014 is het slechtste filmjaar wat ik ooit heb beleefd. Gelukkig komt Interstellar dan nog......misschien het enige lichtpuntje dit jaar.

    Ik merk dat ik me steeds minder met films bezig houd. Niet omdat ik dat leuk vind maar het is weinig interessant meer. Erg, erg jammer.

  13. #138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Zolang er nog nieuwe DVD's worden uitgebracht naast de BR schijfjes vraag je er als uitgever zelf om.
    Als je BR wilt promoten moet de prijs omlaag en de productie van DVD's stoppen, als er dan straks ook nog 4K BR schijven komen hoe weet een gemiddelde consument dan nog wat hij moet kopen?
    Een substantieel deel van wat er nog resteert aan schijfjes kopende consumenten heeft geen blu-ray speler. Een afgedwongen aanschaf van blu-ray spelers lijkt me een kansloze missie.

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Een substantieel deel van wat er nog resteert aan schijfjes kopende consumenten heeft geen blu-ray speler. Een afgedwongen aanschaf van blu-ray spelers lijkt me een kansloze missie.
    Dus blijft de verkoop van BR schijfjes ook achter, helemaal in een tijd dat er crisis was/is. Het overgrote deel wat schijfjes koopt ziet niet eens het verschil tussen een BR een DVD omdat de TV niets eens goed ingesteld staat en alle digital natural motion/movie experience/warm imaging,/motion sensoring en weet ik wat staan allemaal aan.

  15. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Dit is voor mij ook de reden dat ik eigenlijk niets meer koop. Het is droevig wat er op dit moment uitkomt..............creatief zit alles op een dood spoor en studio's kiezen massaal voor de superhelden films omdat dat op het moment een hype is en geld in het laatje brengt. 2014 is het slechtste filmjaar wat ik ooit heb beleefd. Gelukkig komt Interstellar dan nog......misschien het enige lichtpuntje dit jaar.

    Ik merk dat ik me steeds minder met films bezig houd. Niet omdat ik dat leuk vind maar het is weinig interessant meer. Erg, erg jammer.
    De reden dat ik me minder met films bezig houd is omdat games gewoon veel tijd vragen.

  16. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Dit is voor mij ook de reden dat ik eigenlijk niets meer koop. Het is droevig wat er op dit moment uitkomt..............creatief zit alles op een dood spoor en studio's kiezen massaal voor de superhelden films omdat dat op het moment een hype is en geld in het laatje brengt. 2014 is het slechtste filmjaar wat ik ooit heb beleefd. Gelukkig komt Interstellar dan nog......misschien het enige lichtpuntje dit jaar.

    Ik merk dat ik me steeds minder met films bezig houd. Niet omdat ik dat leuk vind maar het is weinig interessant meer. Erg, erg jammer.
    Dan is blijkbaar wat nu hier in Nederland in de bioscoop komt, niet meer interessant voor jou. Waarom kijk je dan niet eens naar films die niet of beperkt in de bioscoop zijn geweest? Er is dan een hele, nieuwe, grote filmwereld die je kunt ontdekken.
    In mijn beleving zijn er geen slechte filmjaren; dan heb je simpelweg niet de goede films gezien.

  17. #142

    Standaard

    tegenwoordig komt er inderdaad niet veel soeps uit, maar ondanks dat ik weinig tot geen ruimte meer heb om blu-ray te kopen, heb ik toch 300 Rise Of An Empire via dit forum gekocht.
    Je moet ook maar de ruimte voor dit hebben. Heel mijn hobby kamertje staat al vol met blu-ray.

    En ook nog naar bioscoop geweest van
    Dawn of the Planet of the Apes
    Laatst aangepast door De_Hollander : 07-09-2014 om 18:49

  18. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Dit is voor mij ook de reden dat ik eigenlijk niets meer koop. Het is droevig wat er op dit moment uitkomt..............creatief zit alles op een dood spoor en studio's kiezen massaal voor de superhelden films omdat dat op het moment een hype is en geld in het laatje brengt. 2014 is het slechtste filmjaar wat ik ooit heb beleefd. Gelukkig komt Interstellar dan nog......misschien het enige lichtpuntje dit jaar.

    Ik merk dat ik me steeds minder met films bezig houd. Niet omdat ik dat leuk vind maar het is weinig interessant meer. Erg, erg jammer.
    Grappig dat je een film noemt van een regisseur die al drie superheldenfilms op zijn naam heeft staan.

    Misschien moet je het eens buiten Amerika zoeken? Er komt genoeg interessants uit, je moet het alleen weten te vinden (en waarderen).

  19. #144

    Standaard

    Ik ben het op zich deels wel met Jeroen D eens dat er in het Hollywood en mainstream segment nog maar weinig vernieuwends gebeurt. Het zijn veel sequels, prequels en revivals van oude toppers. Om het nou buiten Hollywood te gaan zoeken is voor mij best een grote stap, ik hou van Engels gesproken films. Frans, Duits gaat nog wel maar ik heb bijvoorbeeld helemaal niks met Aziatische films. De taal, de maniertjes, ik heb er niks mee. Dan kunnen ze wellicht de beste films maken maar het komt niet bij mij aan. Waar ik van hou zijn de jaren 70/80 actiethrillers zoals French Connection, Bullit, All the President's men. Dat soort films. Vrijdag ben ik naar A Mosted Wanted Man geweest van Corbijn, dat is nu weer eens een film die die tijd weer wat oproept. Gewoon degelijk, goed geschreven, goed geacteerd en verder zonder opsmuk. De Borune trilogie vind ik ook zoiets, daarom ben ik ook fan van Greengrass. Al zijn films zitten geweldig in elkaar. Maar goed, we dwalen af...

  20. #145

    Standaard

    Als ik de berichten hier lees, lijkt het wel alsof de mensen alleen maar nieuwe films willen kopen op BD. Er komt zoveel uit via labels als Arrow, MoC, Kino, Criterion, BFI, AE, Shout Factory etc etc. Ik koop bijna geen nieuw uitgekomen films. Veelal oude klassiekers, cult, horror etc. Er komt nog genoeg uit. De filmput lijkt eindeloos. Er zijn zoveel films gemaakt, nog zoveel te ontdekken. En ik herkijk ook regelmatig. Daarom heb ik ook een collectie. Als je je beperkt tot het huidige aanbod, ja dan houd je hobby al snel op ben ik bang.

  21. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Zolang er nog nieuwe DVD's worden uitgebracht naast de BR schijfjes vraag je er als uitgever zelf om.
    Als je BR wilt promoten moet de prijs omlaag en de productie van DVD's stoppen,
    Een nieuwe film die uitkomt kost op:
    DVD €14,99
    BR €17,99
    4K BR €21,99 (even een fictieve prijs)
    allemaal voor dezelfde film. Dan is het voor de gemiddelde consument die zo'n film misschien 2 of 3 keer kijkt toch snel besloten?
    Ik verzamel sinds 2003 dvd's BD's. Ik denk dat ik alleen voor Criterions en MoC's rond de 18 euro betaal. Alle BD's zijn toch al snel rond 10 euro? Wordt al zo snel goedkoper. Ik snap dat nooit, dat mensen rond de 20 euro uitgeven terwijl ze een half jaartje later voor zeker de helft minder te koop zijn. Zeker als je importeert.

    Ik vind het ook behoorlijk kortzichtig om te roepen dat dvd's maar niet meer geproduceerd moeten worden. Er is niet van elke (oude) film een HD-master voor handen. Je zou zoveel missen als er geen dvd's worden geproduceerd.

  22. #147

    Standaard

    Ach mensen , de vergrijzing is aan het toeslaan op dit forum, en daarmee ook de behoefte en vooral de smaak.
    Het gevoel dat er tegenwoordig vrijwel niets interessants meer wordt uitgebracht in de bios en vroeger alles veel beter was is meer het sentimenteel verlangen naar onze jeugdjaren.
    Ik ben, net als vele anderen hier opgegroeid in jaren 80 en vroege jaren 90 dus mijn favoriete films komen dus ook uit die periode, idem dito met muziek.

    Hetgeen wat er daarna, en zeker tegenwoordig, is en wordt uitgebracht is vaak ook niet meer mijn ding maar de jongeren vinden het waarschijnlijk fantastisch.
    Anderzijds vraagt de jeugd van vandaag zich ook af wat er nou interessant is aan films uit de jaren 80 en 90, want dat is dan weer niet aan hun besteed.

    De toekomst is aan de jeugd en ik ben bang dat de optische schijf daar geen plaats meer in heeft.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  23. #148
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2003
    Woonplaats
    In de buurt van 026

    Standaard

    VInd zelf dat het aanbod van winkels waar je nog echt kan shoppen dramatisch laag is door het failliet gaan van FRS etc. Dus het lekker in de bakken kijken zoals vroeger zit er niet meer in. En het prijsverschil tussen Nederland en Europese bedrijven (Zavvi amazon etc) echt te groot worden. Bijvoorbeeld Arrow seizoen 1 kost hier vaak rond de 40 euro terwijl deze bij Zavvi maar 14 euro kost. Dus het feit dat er minder gekocht wordt hebben ze zelf in de hand. De prijzen van sommige dingen blijven echt veels te lang te hoog.

  24. #149

    Standaard

    Ik wacht nog op tal van titels met smart totdat ze in High Definition te krijgen zijn... en soms wil men er geen moeite meer insteken omdat het een nicheproduct zou zijn...

    ... en dan zie ik weer dat er zelfs híervoor geld schijnt te zijn!!!
    http://www.blu-ray.com/news/?id=14918
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #150
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2003
    Woonplaats
    In de buurt van 026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik wacht nog op tal van titels met smart totdat ze in High Definition te krijgen zijn... en soms wil men er geen moeite meer insteken omdat het een nicheproduct zou zijn...

    ... en dan zie ik weer dat er zelfs híervoor geld schijnt te zijn!!!
    http://www.blu-ray.com/news/?id=14918
    Schandalig dat z'n film op blu-ray verschijnt terwijl er nog vele andere mooie titels niet uit zijn

Pagina 6 van 10 EersteEerste ... 2345678910 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •