Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 248 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blu-rayverkoop in Nederland daalde in 2013 nog harder dan de dvd-verkoop

    Sony schrijft miljarden af nu Blu-rayfilms het loodje leggen

    De groeiende populariteit van onlinevideotheken als Netflix en iTunes begint Sony te bijten. Het Japanse elektronicaconcern schrijft 24 miljard yen (130 miljoen euro) af op de divisie die Blu-rayschijfjes, dvd's en cd's produceert.

    Volgens Sony neemt de vraag naar fysieke datadragers 'sneller af dan werd verwacht', vooral in Europa. Een reden noemt het Japanse bedrijf niet, maar de winkelverkopen van films op Blu-ray en dvd vertonen al zeker twee jaar een neerwaartse trend. Die wordt toegeschreven aan de opkomst van video-on-demand, de verkoop en verhuur van films via internet. Een grote invloed hebben de 'buffetdiensten', waarbij consumenten tegen een maandelijks tarief onbeperkt toegang krijgen tot een collectie films en tv-series. De grootste aanbieder. Netflix„ opende eind vorig jaar een filiaal in Nederland en wil dit jaar verder uitbreiden in Europa. Kabelaar UPC heeft het voorbeeld gevolgd en introduceerde begin vorige maand MyPrime, dat gratis is voor afnemers van zijn duurdere abonnementen voor telefoon, televisie en breedband internet. GfK Retail constateerde begin dit jaar dat de videomarkt in het vierde kwartaal van 2013 in zowel omzet als aantallen met eenderde in elkaar was gezakt. De verkoop van Blu-rayfilms ging harder achteruit dan van dvd-films, aldus de marktonderzoeker.
    Sony, een aantal film studio's en fabrikanten als Philips introduceerden met elkaar in 2006 Blu-ray als opvolger van de dvd. Er volgde een opvolgingsstrijd met het rivaliserende hd-dvd-formaat die Blu-ray in 2008 won. Sony maakte de afschrijving op de schijfjesfabricage bekend in een bijstelling van zijn verwachtingen voor 2014. De winst zal 68 procent lager uitvallen dan was verwacht en daalt naar 26 miljard yen. Het bedrijf kampt ook met extra uitgaven door het afstoten van zijn pc-divisie, die in februari voor een onbekend bedrag is overgedaan aan een Japans investeringsfonds. Sony fourneert 5 procent van het kapitaal voor de nieuwe onderneming. Het concern raamt de extra uitgaven als gevolg van het afdanken van de computerdivisie op 30 miljard yen. Sony ziet de omzet stijgen, maar verwacht 2014 met verlies af te sluiten.

    Bron: Volkskrant 2-5-2014

  2. #2

    Standaard

    Wat de onzin van dergelijke enquêtes is... ik vul ook regelmatig enquêtes in, en laatst kreeg ik er een over het kijkgedrag naar films. Oh, dacht ik, een enquête naar mijn hart. Bij de inleidende vragen heb ik aangegeven dat ik dvd's en Blu-rays aankoop in industriële hoeveelheden, en vervolgens komt er een vraag hoeveel films ik bekijk via streaming, VOD, enzovoort. Mijn eerlijk antwoord: 'nul', en daarop wordt de enquête afgebroken. "Sorry, maar u past niet in het profiel dat we voor ogen hebben." Ja, zo kan ik ook enquêtes naar mijn hand zetten!

    Ik blijf er overigens bij dat er geen enkele streamingdienst bestaat die technisch evenwaardig is aan Blu-ray, zeker niet in een land als het onze waar we gebukt gaan onder downloadlimieten. En er zal tot spijt van wie't benijdt altijd nog een nichepubliek bestaan dat volop fysieke schijven koopt, zoals nu ook bij vinyl gebeurt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Heb een hekel aan enquetes want vaak is het resultaat niet zoals het hoort te zijn. Kijk naar die dwaze enquete van Lumière. Daar zat een vraag tussen naar welke drager je het liefte kijkt ? Blu-ray of dvd ? Dvd was in de meerderheid… Hoe in godsnaam kan je nu liever naar een dvd kijken ?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Heb een hekel aan enquetes want vaak is het resultaat niet zoals het hoort te zijn. Kijk naar die dwaze enquete van Lumière. Daar zat een vraag tussen naar welke drager je het liefte kijkt ? Blu-ray of dvd ? Dvd was in de meerderheid… Hoe in godsnaam kan je nu liever naar een dvd kijken ?
    Als je geen BD speler hebt en ook nog nooit een BD hebt gezien, dan vind ik het geen vreemd antwoord.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Als je geen BD speler hebt en ook nog nooit een BD hebt gezien, dan vind ik het geen vreemd antwoord.
    Dan is de enquete niet juist onderbouwd…

  6. #6

    Standaard

    Daar geef ik Waymann toch gelijk, ik heb nog nooit 4K gezien, toch ben ik zeker dat ik 4K liever zou zien dan Blu.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Heb een hekel aan enquetes want vaak is het resultaat niet zoals het hoort te zijn. Kijk naar die dwaze enquete van Lumière. Daar zat een vraag tussen naar welke drager je het liefte kijkt ? Blu-ray of dvd ? Dvd was in de meerderheid… Hoe in godsnaam kan je nu liever naar een dvd kijken ?
    vraag is vaag .. maar logisch wat ze er mee bedoelen.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Dan is de enquete niet juist onderbouwd…
    Ben ik het helemaal mee eens hoor!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Wat een stemmingmakerij van de Volkskrant.

    Ik was gisteren bij Fame Amsterdam en het aanbod BD's is er bedroevend wat misschien wel een graadmeter is voor NL.
    het zou best wel kunnen dat de verkoop van BD hier in NL sterker daalt dan die van DVD maar de grote markten in Europa laten wel een groei zien die zelfs aanzienlijk is:


    http://advertising.microsoft.com/en-...s-need-to-know

    http://www.hollywoodreporter.com/new...et-hits-682300

    Overal daalt de verkoop van DVD en zie je een forse stijging van streaming en On Demand, maar in de UK en met name Duitsland kan Blu-ray kan nog erg goed meekomen.


    De Nederlanders en Belgen die nog aanzienlijk geld uitgeven aan Blu-ray hebben hun heil al lang gezocht in oa de UK en Duitland, beter aanbod en kwaliteit tegen lagere prijzen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  10. #10

    Standaard

    Ik weet niet of het typisch iets Nederlands is, maar veel mensen in ons land denken dat alles maar gratis moet zijn. Dat zie je aan het grenzenloos downloaden van software, films en muziek. Ik ken iemand die nog nooit een cent heeft uitgegeven aan DVD's en Blu-rays, maar alles van het internet plukt, gratis en voor niets, van die illegale downloadsites die ze allang hadden moeten sluiten. Dat hij met het downloaden van dat soort sites een groot risico neemt op het binnenhalen van virussen en malware neemt hij voor lief. Netflix en dat soort initiatieven helpen ook niet echt de Blu-ray en DVD-verkoop te stimuleren. Voor een habbekrats naar je favoriete TV-serie of film kijken in matige kwaliteit, zolang het weinig of niets kost, daarmee kun je bij de Nederlander mee aankomen. En zolang YouTube-kwaliteit voor de meesten goed genoeg is, kijkt men filmpjes op de smartphone en tablet. Jongeren spenderen al helemaal geen geld aan dit soort dingen. Veel te dure smartphones en dito abonnementen en dure merkkleding zijn veel belangrijker. Daarmee kun je indruk maken op je vrienden, niet met je collectie DVD's en/of Blu-rays.
    En wat ook niet helpt: als er steeds meer winkels verdwijnen waar je DVD's en Blu-rays kunt kopen, verdwijnt ook de spontane aankoop. Mensen gaan echt niet de hele avond in de voorraad bij bol.com neuzen, een enkeling daargelaten. En de economische crisis heeft er ook toe geleid dat mensen andere aankoopprioriteiten zijn gaan stellen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #11

    Standaard

    Volgens mij een logisch gevolg.
    Door :
    1. de content houders brengen veel niet uit op in HD (BD) en wel in SD (DVD), terwijl dit content wel op de normale Tv in HD te bekijken is.
    2. de prijzen van BD in NL ligt een stuk hoger dan in andere landen (als je veel koopt maakt zelfs die 2-3 euro een groot verschil)
    3. het moment van release is later dan in de andere landen (hierdoor verliest NL veel marktaandeel)
    4. uitvoering (uncut/extended - extra's) + kwaliteit (beeld/kwaliteit-formaat/HD-audio/7.1 mix) is vaak lager dan in de andere landen
    5. NL heeft nauwelijks nog verkooppunten met fysieke content (ongezien maakt onbekend - ongeliefd). Bijkomend probleem is dat de consument vaak meer kennis mbt content bezit dan verkoper.
    6. door de smalle zeer beperkte en eenzijdige content catalogus, alsmede de continue "oude wijn in nieuwe zakken" strategie zit de liefhebber snel op een verzadigingspunt (consument wil wel kopen, maar er is geen passend aanbod)
    7. merendeel deel van de al zeer kleine catalogus wat wel ooit is uitgebracht is allang niet meer verkrijgbaar
    8. onbetrouwbaarheid in het wonderlijke geval als content wel in HD wordt uitgebracht, of dit bij een serie of reeks een vervolg krijgt en/of een afronding krijgt
    8. vul maar in ..

    Voor mij en velen DE reden om in NL weinig BD's te kopen, terwijl ik dat wel zou willen!
    (en ook lang gedaan, maar dat valt gewoon niet vol te houden)
    Laatst aangepast door Hombre : 04-05-2014 om 10:11

  12. #12

    Standaard

    Punt 2, 3 en 4 is alleen van toepassing op consumenten zoals wij en punt 7 zullen niet meer dan een tiental titels zijn op BD. Met je andere punten ben ik het wel eens, als het niet (op diverse manieren) aangeboden wordt, dan wordt het zeker niet verkocht. Toch moet ik een kanttekening er bij maken. ook in de UK zijn het aantal fysieke verkooppunten sterk gedaald en daar halen ze toch nog wel ieder jaar verhoging van de BD aankopen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #13

    Standaard

    Wie heeft het hier over enquetes? Gfk baseert zich op verkoopaantallen.

    Dit nieuwe topic overlapt trouwens sterk met http://dvd.nl/forum/showthread.php?8...o-kill-Blu-Ray
    Misschien kunnen deze tot 1 samengevoegd tot iets als 'Is er nig toekomst voor bluray? Oid

  14. #14

    Standaard

    Ik begrijp echt niet waarom mensen alleen maar een film bij VOD willen kijken. Oke, er zijn nauwelijks nog winkels te vinden en de kwalietit van de gemiddelde bluray in Nederland en dan kijk ik niet alleen naar beeld en geluidskwaliteit, maar naar alles, is om te huilen.

    Zojuist keek ik bij Pathe Thusi en zij hebben 2228 films en daarvan zijn slechts 818 in HD. Ik denk niet dat het bij anderen beter is. Een film in SD kijken op een HD -tv en daar ook nog € 4,99 voor betalen. Voormij is dat als mij vertellen dat de opvolger van de bluray de videoband is en de opvolger van de UHD-tv een zwart-wit tv is.

    Ik denk dat de gemiddelde consument lui en gemakzuchtig is en gewoon geen zin heeft om een beetje moeite te doen voor een kwalitatief goed product. Ik ziet dit ook bij cd's.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mrjohn Bekijk bericht
    Ik begrijp echt niet waarom mensen alleen maar een film bij VOD willen kijken. [...] Een film in SD kijken op een HD -tv en daar ook nog € 4,99 voor betalen.
    [...]
    Ik denk dat de gemiddelde consument lui en gemakzuchtig is en gewoon geen zin heeft om een beetje moeite te doen voor een kwalitatief goed product. Ik ziet dit ook bij cd's.
    Dit klopt natuurlijk, maar het Netflix- en Spotify-bussiness model werkt wel heel goed (ongelimiteerde content voor een vast maandbedrag), en daar blijken mensen dus ook voor te willen betalen. Net zoals dit een sterke concurrent is van fysieke dragers, betekent dit ook dat je niet meer met dit 'klassieke' VOD-videothekenmodel van een paar € per film kunt aankomen.

    Overigens verbazen de Duitse succescijfers qua bluray mij wel; ook daar heb je alleen nog Saturn en Mediamarkt als verkooppunten, naast amazon. Maar Netflix is daar (nog) niet actief en in Duitsland is breedband-internet lang niet zo vanzelfsprekend als in Nederland, waardoor mensen veel minder gebruik kunnen maken van downloaden of VOD-services. In de UK is Netflix daarentegen wel een groot succes, maar daar zit bluray ook nog in de lift. Maar in de UK doen fysieke muziekdragers het ook nog erg goed, en die zijn in NL zo goed als dood voor de gemiddelde consument.
    Laatst aangepast door Oakey : 03-05-2014 om 14:35

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Overigens verbazen de Duitse succescijfers qua bluray mij wel; ook daar heb je alleen nog Saturn en Mediamarkt als verkooppunten, naast amazon. Maar Netflix is daar (nog) niet actief en in Duitsland is breedband-internet lang niet zo vanzelfsprekend als in Nederland, waardoor mensen veel minder gebruik kunnen maken van downloaden of VOD-services. In de UK is Netflix daarentegen wel een groot succes, maar daar zit bluray ook nog in de lift. Maar in de UK doen fysieke muziekdragers het ook nog erg goed, en die zijn in NL zo goed als dood voor de gemiddelde consument.
    Het heeft niet alleen met het (gebrek aan) aanbod te maken, maar ook met de vraag. Of meer, het type mens die de vraag heeft naar bepaalde producten en/of diensten. Duitsers zijn heel anders dan Nederlanders en zijn wellicht wel bereid om (meer) te betalen voor een fysiek product. Wij Nederlanders zijn toch wat gieriger en willen voor een dubbeltje op de eerste rang, of zelfs voor niks. En dan doen diensten zoals Netflix het natuurlijk prima. Je kan natuurlijk pas echt vergelijken als Netflix ook in Duitsland beschikbaar komt, maar gezien de breedte en diepte van het assortiment van Blurays die ik in Duitsland zie (het aanbod bij de MM of via Amazon) snap ik de verkoopcijfers wel. Daarnaast heb je het over 'alleen nog' een Saturn en MM, maar die vind je daar veel. HEEL veel...

  17. #17

    Standaard

    VOD diensten? Is dit per maand een vast bedrag of per titel? Zijn die titels eeuwig beschikbaar?
    Als op vraag 1 het antwoord per titel is en op vraag 2 enkel tijdelijk, dan is VOD veel duurder dan een Blu.

  18. #18

    Standaard

    Zelfs als je de films voor altijd mag hebben, is er volgens mij een grote kans dat die firma ooit failliet gaat of gewoon stopt, en dan heb je niets meer. Ik koop alleen fysiek, en als binnen zoveel jaar alles nog maar digitaal te verkrijgen is, weet ik niet of ik er voor zou betalen,

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mrjohn Bekijk bericht
    Ik denk dat de gemiddelde consument lui en gemakzuchtig is en gewoon geen zin heeft om een beetje moeite te doen voor een kwalitatief goed product. Ik ziet dit ook bij cd's.
    Heeft niets met lui of gemakzuchtigheid te maken. Mensen die af en toe een filmpje kijken hebben misschien de behoefte niet om deze in de allerbeste kwaliteit te gaan kijken. Die vinden SD kwaliteit goed genoeg en dat mogen ze natuurlijk helemaal zelf weten

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik blijf er overigens bij dat er geen enkele streamingdienst bestaat die technisch evenwaardig is aan Blu-ray, zeker niet in een land als het onze waar we gebukt gaan onder downloadlimieten. En er zal tot spijt van wie't benijdt altijd nog een nichepubliek bestaan dat volop fysieke schijven koopt, zoals nu ook bij vinyl gebeurt.
    Waaronder de meesten hier op het forum die kwaliteit hoog in het vaandel dragen...

    Maar als er geen fysieke dragers meer worden uitgebracht (blu-ray's), dan sta je ook voor schut...
    Kijk maar eens naar het aantal Vlaamse series die op blu-ray is uitgebracht...

  21. #21

    Standaard

    Het succes van Netflix kan uiteindelijk duur uit vallen. Het aanbod lijkt groot maar relatief gezien is dat helemaal niet zo.
    Hoeveel procent van alle TV series die worden uitgebracht of ooit zijn uitgebracht zijn beschikbaar via Netflix ?, en hoeveel procent van films ?.

    Van mijn hele film collectie op DVD en BD is er nog geen 20% beschikbaar via Netflix.
    Het aanbod series is dan wel groter maar ook daar is meer niet beschikbaar dan wel
    Al het geen dat nog niet beschikbaar is zal uiteindelijk ook wel als streaming beschikbaar komen maar het is de vraag bij wie want er zijn inmiddels veel meer kapers op de kust.

    In de VS zie je nu flink concurrentie opkomen tegen Netflix en nu kunnen de filmmaatschappijen lekker gebruik van maken door de streaming diensten tegen elkaar op te laten bieden.
    Het kan er toe lijden dat de streaming diensten fors geld gaan neerleggen voor populaire series en films wat uiteindelijk zal worden doorberekend aan de klant.
    Daarnaast is er nog het probleem van de capaciteit van het internet en ook daar zullen de streaming diensten hun steentje aan moeten bijdragen.
    Dit laatste is ook de belangrijkste rede dat Netfix hun prijs gaat verhogen.

    Voor we het weten zitten we vast aan 2 of 3 streaming diensten en zijn we uiteindelijk weer €25 tot €30 kwijt per maand, naast onze normale kabel aanbieders want voor actualiteiten en live sport zijn we daar weer op aangewezen.

    Ik zie nu al huishoudens die voor al hun kosten van TV, Internet, en (mobiele)telefonie ruim over de €100 per maand kwijt zijn en met toekomstige streaming diensten zal dat alleen maar fors toenemen.

    Een mooie vergelijking vind ik de smartphone, ik zie jongere abbonemenen afsluiten van €45 per maand omdat ze dan onbeperkt data en belminuten krijgen en dan ook nog het nieuwste toestel er.
    Vervolgens hangen ze de hele dag aan dat ding want alles is zogenaamd toch gratis en al betaald.

    Gelukkig zie je ook de trend dat het gebruik van sim only fors toeneemt waarbij de smartphone gebruiker bewust omgaat en genoeg heeft aan een abonnement van €10, en hun oude toestel kan best nog wel even mee.

    Eigenlijk is een DVD of een BD kopen ook een veel bewustere keuzen dan je weer opnieuw aan een vaste maandelijkse lasten te onderwerpen met weer een nieuwe streaming dienst of zenderpakket.

    Ik zie zelf veel liever dat je per film of aflevering betaald maar als ik zie wat bijvoorbeeld Ziggo vraagt om een film eenmalig te kunnen zien houd ik het voorlopig nog maar bij de optische disc.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  22. #22

    Standaard

    Alweer zo'n topic? Er bestaan al zoveel van......met elke keer dezelfde feiten, onwaarheden, aannames en meningen.
    Misschien tijd om een sticky aan te maken waar deze eindeloze discussie plaats kan vinden, nu is het steeds verdeeld over tig topics?

  23. #23

    Standaard

    Kwaliteit van de content op Netflix en MyPrime slecht? Larie, want een groot aandeel is in HD én 5.1 geluid. Ze hebben niet de allernieuwste films en series, maar meer dan genoeg om films te kijken die je niet zo 1,2,3 zou kopen (als ze al verkrijgbaar zijn), en ook de series zijn niet te minste. En vooral series kijk je vaak maar 1 keer, en dan is een vod-dienst als Netflix een geweldig iets!
    En welke sporadische filmkijker geeft er nu veel geld uit aan een film die hij nooit gezien heeft en misschien wel tegenvalt? Dan is onbeperkt kijken voor 8 euro de maand (Netflix) of gratis (MyPrime) een gat in de markt, zelfs voor een filmliefhebber als ik.

    Want ook ik koop veel blu-rays in het buitenland. Tegenwoordig ook weer aardig wat dvd's voor kleine bedragen (vooral QFC-dvd's), maar dat zijn dan films waarbij het hoofdzakelijk om het verhaal gaat en niet om het allerscherpste beeld (wat voor mij een beetje achterhaald is, aangezien sfx er op bd er vaak nepper op uitziet juist vanwege die extra scherpte).

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Kwaliteit van de content op Netflix en MyPrime slecht? Larie, want een groot aandeel is in HD én 5.1 geluid. Ze hebben niet de allernieuwste films en series, maar meer dan genoeg om films te kijken die je niet zo 1,2,3 zou kopen (als ze al verkrijgbaar zijn), en ook de series zijn niet te minste. En vooral series kijk je vaak maar 1 keer, en dan is een vod-dienst als Netflix een geweldig iets!
    En welke sporadische filmkijker geeft er nu veel geld uit aan een film die hij nooit gezien heeft en misschien wel tegenvalt? Dan is onbeperkt kijken voor 8 euro de maand (Netflix) of gratis (MyPrime) een gat in de markt, zelfs voor een filmliefhebber als ik.

    Want ook ik koop veel blu-rays in het buitenland. Tegenwoordig ook weer aardig wat dvd's voor kleine bedragen (vooral QFC-dvd's), maar dat zijn dan films waarbij het hoofdzakelijk om het verhaal gaat en niet om het allerscherpste beeld (wat voor mij een beetje achterhaald is, aangezien sfx er op bd er vaak nepper op uitziet juist vanwege die extra scherpte).
    HD met een veel lagere bitrate, geen 1080p24 maar beeldjes toegevoegd en 5.1 in DD ook met een lagere bitrate. Goed voor kleine schermen ja en als je via je TV speakers luistert.

    Die QFC films hebben vaak prachtige composities, dan is het toch fantastisch om die in de best beschikbare kwaliteit te zien, nog maar te zwijgen over het betere geluid en de 4% PAL speed up die n.v.t. is
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #25

    Standaard

    De laatste jaren is het aanbod in Nederland al dramatisch ten opzichte van andere landen en als het zo doorgaat zal dit alleen maar verder dalen. Veel kale uitgaven, lagere bitrates, minder back-catalog titels en ga zo maar door. Inlevering van kwaliteit dus en dit zal niet goed zijn voor de verkoopcijfers. De laatste tijd heb ik in een aantal winkels het aanbod drastisch zien dalen. Eigenlijk alleen Media Markt Rotterdam Centrum heeft nog een grote filmafdeling. MM Breda is verhuist naar beneden en slechts een schim van wat er eerst te koop was. Gisteren voor het eerst in Saturn Dordrecht geweest en ook hier een zeer klein aanbod. Slechts één rij met BD titels, waarvan ook nog eens een flink aantal titels die er bij ons niet in zouden komen. Saturn Zuidplein heeft de deuren gesloten, maar zij hadden een zeer sterk dalend aanbod op het laatst. Als het zo doorgaat zie ik het somber in voor onze hobby.

    Verder kan ik niet begrijpen dat mensen helemaal verzot zijn op VOD. Mensen die ik spreek vinden het prima omdat ze een film vaak maar één keer kijken. Dat ik bepaalde films bijna elk jaar wel een keer kijk, gaat er bij hun juist weer niet in. Voor mij is het dus niks VOD. Losse films zijn te duur en het aanbod van Netflix vind ik te mager om hier voor te gaan betalen.

Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •