De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Samsung home cinema set - wel geluid, geen beeld

    Hoi allemaal,

    Gisteren een nieuwe interactieve tv decoder geinstalleerd, maar vandaag krijg ik mijn home cinema set niet meer goed aan de praat. Voorheen deed hij het wel goed.

    De situatie is als volgt:
    Home cinema set is met HDMI kabel en optische kabel aangesloten op tv.
    Digitale tv decoder is met HDMI kabel aangesloten op tv.

    Het enige verschil met de situatie hirvoor (met de oude decoder) is dat die met een scart kabel aan de tv zat, en nu dus met HDMI.

    Nu heb ik wel geluid op de home cinema set, maar geen beeld. Ik krijg de melding dat er geen HDMI signaal is gevonden. Het enige wat ik kan bedenken is dat de tv 2 apparaten die met HDMI zijn aangesloten niet aankan?
    Ik heb alles proberen uit te sluiten; een andere HDMI kabel, een andere HDMI poort, reset naar fabrieksinstellingen. Maar nog geen succes. En de frustratiegrens stijgt.... Wie kan helpen?

  2. #2

    Standaard

    Je kunt het beste ook aangeven welke merken en types de diverse apparaten zijn.

  3. #3

    Standaard

    Home cinema set: Samsung HT-D5200
    TV: Samsung LE32A557
    Interactieve HD recorder: Humax iHDR-5200C

  4. #4

    Standaard

    De homecinema set moet je aansluiten met hdmi op je TV met hdmi kabel in hdmi out en op je tv hdmi 1.
    Als je de hdtv ontvanger op de 1e hdmi ingang van je Samsung homecinema aansluit heb je geluid en beeld via die set.
    Dan selecteer je met source knop op de afstands bediening van de set HDMI1 dan krijg je beeld en geluid.
    Je tv zet je gewoon op hdmi 1 .
    De optische kabel is overbodig hdmi geeft hd geluid door.
    Dus als je tv uitzendingen wilt kijken moet je niet vergeten om de homecinemaset op HDMI 1 te zetten met source knop op de afstands bediening.

  5. #5

    Standaard

    Dank voor je uitleg. Maar nee helaas, ik heb de aansluitingen zo gezet zoals je aangeeft. TV op HDMI 1 gezet en hij geeft wederom de melding 'geen signaal'.
    Eerder had ik ook geen koppeling tussen de decoder en de HC set, en werkte het prima. Ik begrijp dus niet waar het probleem nu zit. Zou de HDMI poort van de HC set kaduuk zijn?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door aple55 Bekijk bericht
    Dank voor je uitleg. Maar nee helaas, ik heb de aansluitingen zo gezet zoals je aangeeft. TV op HDMI 1 gezet en hij geeft wederom de melding 'geen signaal'.
    Eerder had ik ook geen koppeling tussen de decoder en de HC set, en werkte het prima. Ik begrijp dus niet waar het probleem nu zit. Zou de HDMI poort van de HC set kaduuk zijn?
    Heb je ook met je HC setje met de source knop net zolang gedrukt dat hij ook op de HDMI ingang zat waarop hij op de HC set is aangesloten? (dat vermeld je immers niet)

    Als je je Humax rechtstreeks op je TV aansluit en je hebt dan ook geen beeld..... dan ligt het volgens mij toch aan de Humax..... als je die tenminste ook goed had ingesteld.

    Overigens vind ik je openingspost maar een bijzonder warrig verhaal, kan er niet echt wijs uit worden.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Ik zal wat duidelijkheid proberen te scheppen...
    De Humax tv decoder in combinatie met tv werkt goed. Alles werkt, prima beeld, geluid etc. Dit is wanneer ik de decoder niet met de HC set EN tv heb verbonden, alleen de decoder met de tv.
    Alleen mijn HC set werkt niet. Als ik een DVD erin doe, speelt hij deze wel af, maar ik hoor alleen het geluid en ik zie geen beeld. Ook kom ik niet bij het menu zodat ik geen instellingen kan veranderen.

    En de source knop heb ik inderdaad net zo lang ingedrukt tot hij op het goede kanaal staat. Dit is eigenlijk niet eens nodig omdat de tv vanzelf op het goede HDMI kanaal springt, dus hij herkent wel dat de HC set aan staat lijkt mij.

  8. #8

    Standaard

    Okee ik ben weer een stapje verder. Net bij de buren de HC set ingeplugd in hun tv. Dat werkt.
    Bij mij thuis precies op dezelfde manier op mijn tv aangesloten. Werkt niet.
    Wat is er mis hier?
    Iemand nog ideeen?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door aple55 Bekijk bericht
    Okee ik ben weer een stapje verder. Net bij de buren de HC set ingeplugd in hun tv. Dat werkt.
    Bij mij thuis precies op dezelfde manier op mijn tv aangesloten. Werkt niet.
    Wat is er mis hier?
    Iemand nog ideeen?
    Probeer een andere HDMI ingang van je TV, de set beschikt immers toch niet over ARC, dus daar hoef je even niet op te letten.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Eventueel apparaten naar de fabrieksinstellingen resetten, firmware/software update doen, resolutie uitvoer van de set verlagen zijn nog enkele dingen die me te binnen schieten.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #11

    Standaard

    Mij schiet nog iets te binnen..... volgorde van aanzetten, wissel die eens, al is het meestal eerst de reciever, dan de TV en dan de speler, helaas bij die alles in 1 ......
    zit de speler bij de receiver ingebouwd, dus kijk eens of het helpt om de volgorde te wisselen.

    Dan.... met en zonder aangekoppelde Humax

    Mocht dat werken, dan met aan of uitstaande Humax.

    Welkom in de wereld van HDMI
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Volgorde van aanzetten veranderen geprobeerd, set en tv terug naar fabrieksintellingen geprobeerd, andere HDMI poort geprobeerd. Andere schermresolutie kan ik niet meteen vinden.
    Maar is het niet gek dat de set pas gestopt is met werken nadat ik de nieuwe decoder heb aangesloten? Kan er met het installeren van de decoder iets veranderd zijn aan de instellingen van de tv waardoor hij de set nu niet meer 'ziet'?

  13. #13

    Standaard

    Je hebt wel de HDMI OUT genomen op de HCset?
    Want er zitten er 3 op HDMI OUTen HDMI 1 en HDMI 2.
    Maar met gewoon afspelen geeft hij ook geen beeld? met dvd films?
    Heb je een component kabel? prober het daar eens mee, die 3 kleuren blauw groen rood Bijlage 4904
    Laatst aangepast door Driekus : 27-04-2014 om 14:24

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Probeer een andere HDMI ingang van je TV, de set beschikt immers toch niet over ARC, dus daar hoef je even niet op te letten.
    Dat is ook een mogelijke oorzaak, maar dan de mogelijkheden die er voor kunnen zorgen dat je daar gebruik van kunt maken.

    Bij Samsung heet dit "AnyNET" en zal je in gebruiksaanwijzingen moeten kijken hoe je deze uit kunt schakelen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #15

    Standaard

    Yes het is opgelost! De resolutie van de set van 'auto' veranderen naar 720p did the trick.
    Bedankt voor jullie hulp, zeer gewaardeerd!

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •