De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hunger Games: Catching Fire, The (Blu-ray)

    Hunger Games: Catching Fire, The (Blu-ray)

    In dit tweede deel uit de trilogie keert Katniss opnieuw terug in de arena

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    De eerste paar maanden is het 3 disc editie met nog de dvd en sleeve. Daarna word het een 1 disc release zonder die dvd, sleeve en de bonus disc.

    Een losse 2 disc versie zonder de dvd bestaat niet en deze is alleen in de 4 disc combopack met deel 1 te vinden.




    Divergent Sneak Peek (7 min.)
    Een vooruitblik van deze sciencefictionfilm die nog uit moet komen.
    Film draait al vanaf 27 Maart in de bioscoop.
    Laatst aangepast door pietdvd : 17-04-2014 om 14:53

  3. #3

    Standaard

    Patrick, je vermeldt zelf al in je review:
    Dit betekent dat de IMAX-scènes in de arena niet de originele beeldverhouding van 1.78:1 hebben, wat niet in lijn is met de visie van de makers.
    Onbegrijpelijk dat de beeldkwaliteit dan toch zo hoog scoort. Je kunt zeggen in het formaat dat aangeboden wordt, de beeldkwaliteit goed is, maar dat telt eigenlijk niet meer.
    Stel, dat ze de blu-ray in 4:3 hadden aangeboden, met een voortreffelijke beeldkwaliteit, dan was het ook geen 8 geweest denk ik?

  4. #4

    Standaard

    Waar en niet waar. We zijn altijd kien op foute beeldformaten.
    Als men 4x3 (of zelfs 1.78:1) had gekozen, dan zou de puntenaftrek enorm zijn geweest.
    Maar The Hunger Games heeft ook in heel veel bioscopen niet in het IMAX-formaat gedraaid, maar geheel in 2.40:1.
    Dat is door de producenten zo naar buiten gebracht. Dat nu de Blu-ray niet de IMAX-beelden bevat is niet goed (vandaar ook niet de maximale score), maar het is een bestaande versie van de film die ook in roulatie is geweest (meer nog dan de IMAX-versie).
    Vandaar ook minder aftrek dan gebruikelijk.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #5

    Standaard

    In de UK en de USA is de blu-ray wel in het juiste beeldformaat (of eigenlijk formaten) uitgegeven en daar zal hetzelfde in de bioscopen gebeurd zijn, dat is geen excuus. Fout = fout.

  6. #6

    Standaard

    Welke moet je dan hebben?
    Op amazon.de staan 2 blu-ray versies:
    de fan versie met:
    • Bildseitenformat: 16:9 - 2.35:1 Dit is waarschijnlijk dan de goede IMAX versie!!!


    en de gewone versie met:

    • Bildseitenformat: 16:9 - 2.40:1 Standaard versie.


    Bij bol.com staat er ook 2.40:1 , dat is dan ook de normale (of zoals je wilt) de verkeerde versie.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Welke moet je dan hebben?
    Op amazon.de staan 2 blu-ray versies:
    de fan versie met:
    • Bildseitenformat: 16:9 - 2.35:1 Dit is waarschijnlijk dan de goede IMAX versie!!!


    en de gewone versie met:

    • Bildseitenformat: 16:9 - 2.40:1 Standaard versie.


    Bij bol.com staat er ook 2.40:1 , dat is dan ook de normale (of zoals je wilt) de verkeerde versie.
    Ik zie alleen een Fan Edition en een steelbook op Amazon.de staan. Hoe dan ook, aan bovenstaande beeldformaten kun je niet zien of de Duitse versie ook een ander beeldformaat heeft in de laatste 50 minuten.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Ik zie alleen een Fan Edition en een steelbook op Amazon.de staan. Hoe dan ook, aan bovenstaande beeldformaten kun je niet zien of de Duitse versie ook een ander beeldformaat heeft in de laatste 50 minuten.
    Zover ik kan achterhalen is die Bildseitenformat: 16:9 - 2.35:1 ​ de juiste imax edition.

    De Nederlandse editie heeft ook 2:40:1, wat dus duidelijk niet de imax uitvoering is, derhalve moet de 2:35:1 wel de imax uitvoering zijn.

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Zover ik kan achterhalen is die Bildseitenformat: 16:9 - 2.35:1 ​ de juiste imax edition.

    De Nederlandse editie heeft ook 2:40:1, wat dus duidelijk niet de imax uitvoering is, derhalve moet de 2:35:1 wel de imax uitvoering zijn.
    Het originele formaat van deze film is 2.40:1 voor het grootste deel van de film. Als je dus 2.35:1 ziet staan dan klopt dat niet. Daarnaast verschilt 2.40:1 niet veel van 2.35:1, dus puur afgaande op het genoemde beeldformaat kun je niet zien of de laatste 50 minuten een ander formaat hebben. Die bevestiging zul je moeten krijgen door recensies, berichten van mensen op een forum die de Blu-ray in hun bezit hebben. Wellicht staat op de cover hier ook informatie over, maar dat weet ik niet.

    EDIT: Na het lezen van wat recensies op Amazon.de moet ik je helaas mededelen dat het beeldformaat van de Duitse versie gedurende de hele film hetzelfde is, dus geen ander beeldformaat gedurende de laatste 50 minuten.
    Laatst aangepast door Frank : 24-04-2014 om 08:33

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Het originele formaat van deze film is 2.40:1 voor het grootste deel van de film. Als je dus 2.35:1 ziet staan dan klopt dat niet. Daarnaast verschilt 2.40:1 niet veel van 2.35:1, dus puur afgaande op het genoemde beeldformaat kun je niet zien of de laatste 50 minuten een ander formaat hebben. Die bevestiging zul je moeten krijgen door recensies, berichten van mensen op een forum die de Blu-ray in hun bezit hebben. Wellicht staat op de cover hier ook informatie over, maar dat weet ik niet.

    EDIT: Na het lezen van wat recensies op Amazon.de moet ik je helaas mededelen dat het beeldformaat van de Duitse versie gedurende de hele film hetzelfde is, dus geen ander beeldformaat gedurende de laatste 50 minuten.
    Boeit het echt of je die imax de laatste 50 minuten hebt of maakt dat niet zoveel uit.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Boeit het echt of je die imax de laatste 50 minuten hebt of maakt dat niet zoveel uit.
    Das natuurlijk net te na wat je eigen smaak is. Daar hebben we al een discussie over gehad verder terug. M.i. kijkt het gewoon lekker. En als je toch de keus hebt.. Ikzelf heb het er wel voor over om de UK editie in mijn geval te kopen zonder nld ondertitels, maar met IMAX.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Das natuurlijk net te na wat je eigen smaak is. Daar hebben we al een discussie over gehad verder terug. M.i. kijkt het gewoon lekker. En als je toch de keus hebt.. Ikzelf heb het er wel voor over om de UK editie in mijn geval te kopen zonder nld ondertitels, maar met IMAX.
    Oké., maar hoe kun je nu zien bij bijv. de Engelse versie dat je de goede versie hebt?! Daar gaat het nu net om, of je gemakkelijk kunt zien welke versie je moet hebben. Want volgens mij zijn er op amazon.co.uk ook meerdere versies te koop!

    deze versies namelijk:

    http://www.amazon.co.uk/The-Hunger-G...+games+blu-ray

    http://www.amazon.co.uk/The-Hunger-G...+games+blu-ray

    http://www.amazon.co.uk/The-Hunger-G...+games+blu-ray

    Het gaat niet alleen om mij maar hoe kunnen toekomstige geïnteresseerden gemakkelijk herkennen welke versie ze moeten hebben als ze voor de imax edittie gaan!

    U zegt het maar!
    Laatst aangepast door hstadman : 24-04-2014 om 16:50

  14. #14

    Standaard

    De eerste link is van de eerste film en die heeft geen IMAX-beeld. De rest van de uitgaven hebben allemaal IMAX-beeld. Hoe weet je dat? Recensies en berichten op forums zoals Blu-ray.com. Het staat voor zover ik weet niet op de verpakking aangegeven. En webwinkels zijn helaas ook niet betrouwbaar wat specificaties betreft.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    De eerste link is van de eerste film en die heeft geen IMAX-beeld. De rest van de uitgaven hebben allemaal IMAX-beeld. Hoe weet je dat? Recensies en berichten op forums zoals Blu-ray.com. Het staat voor zover ik weet niet op de verpakking aangegeven. En webwinkels zijn helaas ook niet betrouwbaar wat specificaties betreft.
    Oké, dank je. Duidelijk!

    Links aangepast, de eerste link weggehaald, was verkeerde link.

  16. #16

    Standaard

    En in de 5e post van dit topic stond het ook al wat betreft de UK en de USA.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Oké, dank je. Duidelijk!

    Links aangepast, de eerste link weggehaald, was verkeerde link.
    Het staat zeker wel op de verpakking aangegeven. Gewoon bij de beeldformaten. Ik heb de UK-editie en het staat er gewoon op.

  18. #18

    Standaard

    Net de US BD gezien met de 7.1 soundtrack EN IMAX-scenes gezien in 1.78:1 (want dat is de juiste aspect ratio, niet 2.35/2.39 of 2.40:1 zoals hierboven beschreven staat) en ik vind de veranderende aspect ratio absoluut een grote meerwaarde, zowel in dramatisch als astetisch opzicht. Het ziet er gewoon geweldig uit en lift het laatste stuk naar een hoger niveau. Overigens staan beide aspect ratios op de verpakking/bij de specs (zoals ook bij de Franse versie) dus als er maar 1 aspect ratio genoemd staat dan heeft die versie niet de IMAX-scenes in de juiste aspect ratio.

  19. #19
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Rogier, kan 'k alleen maar beamen die overgang naar IMAX voegt zeker en vast iets toe. Ook op de UK versie staan beide aspect ratios netjes op verpakking te prijken.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Rogier, kan 'k alleen maar beamen die overgang naar IMAX voegt zeker en vast iets toe. Ook op de UK versie staan beide aspect ratios netjes op verpakking te prijken.
    Alleen geven ze het niet goed aan! Zo is er geen informatie te vinden over IMAX of 1:78:1 bij de blu-ray versies op amazon.

    Dit staat er bij de blu-ray op Amazon.com:
    • Aspect Ratio: 2.40:1 Wordt je dus ook niets wijzer van. Er zijn ook geen plaatjes van de achterkant bijgevoegd! We weten inmiddels dat ze wel IMAX moeten hebben maar een beetje meer duidelijkheid had wel gemogen.

    ALLEEN blu-ray.com geeft aan dat er 1:78:1 opstaat...
    Aspect ratio: 2.40:1, 1.78:1
    Original aspect ratio: 2.39:1
    Laatst aangepast door hstadman : 27-04-2014 om 01:55

  21. #21

    Standaard

    Heb de IMAX-versie gezien. Machtige film en erg dramatische overgang wanneer de wereld zich opent en vanaf dat moment mijn beeldscherm (een 16:9-computerscherm, jazeker) definitief letterlijk beeldvullend, eh, vult, ja.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Alleen geven ze het niet goed aan! Zo is er geen informatie te vinden over IMAX of 1:78:1 bij de blu-ray versies op amazon.

    Dit staat er bij de blu-ray op Amazon.com:
    • Aspect Ratio: 2.40:1 Wordt je dus ook niets wijzer van. Er zijn ook geen plaatjes van de achterkant bijgevoegd! We weten inmiddels dat ze wel IMAX moeten hebben maar een beetje meer duidelijkheid had wel gemogen.

    ALLEEN blu-ray.com geeft aan dat er 1:78:1 opstaat...
    Aspect ratio: 2.40:1, 1.78:1
    Original aspect ratio: 2.39:1
    Ik zie het probleem niet; je loopt nu al lang genoeg mee om te weten dat webwinkels geen betrouwbare bron van informatie zijn betreffende specificaties. Waarom klagen over iets dat niet gaat veranderen?
    Gewoon zoals altijd je info ergens anders zoeken, het is makkelijk zat.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik zie het probleem niet; je loopt nu al lang genoeg mee om te weten dat webwinkels geen betrouwbare bron van informatie zijn betreffende specificaties. Waarom klagen over iets dat niet gaat veranderen?
    Gewoon zoals altijd je info ergens anders zoeken, het is makkelijk zat.
    Ik ben het niet vaak met je eens maar ik had het niet beter kunnen zeggen Webwinkels zijn voor mij een non-issue bij een discussie over info over specs. Het is zo dramatisch gesteld met de diverse webshops dat ik er eigenlijk nooit naar kijk.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik ben het niet vaak met je eens maar ik had het niet beter kunnen zeggen Webwinkels zijn voor mij een non-issue bij een discussie over info over specs. Het is zo dramatisch gesteld met de diverse webshops dat ik er eigenlijk nooit naar kijk.
    Voor mij ook niet zo'n probleem, echter wel voor veel andere mensen en die kunnen nu in deze thread lezen wat wel de goede versie is, en waar ze die kunnen vinden. Het is toch niet zo moeilijk om de informatie die op de achterkant staat te scannen of in te typen?! Beetje slordig van de grootgrutters.Verder hebben sommige mensen geen keus en moeten NL subs hebben, die weten nu ook dat ze dan aan de NL versie vastzitten die niet de IMAX heeft. Naar het buitenland voor de juiste versie(zou bijna zeggen zoals gewoonlijk). Hulde aan Blu-ray.com, die wel netjes alle gegevens erbij zet.
    Laatst aangepast door hstadman : 27-04-2014 om 13:06

  25. #25

    Standaard

    Maar wat vinden jullie nou van de film zelf dan? Ik heb de eerste wel op blu ray gekocht die vond ik wel erg goed, maar deze heb ik 1 keer gezien maar vond hem tegenvallen vooral het eind stopt zo abrupt.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •