Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Expendables box set ook verkrijgbaar in Nederland?

    Ik zag toevallig deze : http://www.amazon.co.uk/Expendables-.../dp/B00NEV58U4
    en vroeg mij of deze ook in Nederland beschikbaar gaat komen.

  2. #2

    Standaard

    Je zou eens bij DFW (Dutch Film Works) kunnen navragen: info@dfw.nl. Zij doen de distributie voor de Benelux meen ik. Overigens lijkt me de UK-uitgave niet zo bijzonder. Dat lijkt me gewoon een slappe kartonnen open doos maar daarin 3 keepcases. En het zou me niets verbazen als er de komende jaren nog meer vervolgfilms verschijnen. De originaliteit in de filmwereld is tegenwoordig ver te zoeken, helaas.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #3

    Standaard

    Misschien een waarschuwing of tip?

    De NL versie van deel 3 is de gecensureerde PG-13 bioscoop versie en niet de Extended Unrated versie!

    Het beeld is in VC-1 met DTS-HD MA 5.1 audio, dus geen AVC en 7.1 mix en uiteraard natuurlijk geen Dolby TrueHD 7.1 met Atmos ...
    "A man's got to know his limitations", ...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    De originaliteit in de filmwereld is tegenwoordig ver te zoeken, helaas.
    Je kan misschien zelf een script schrijven?

    The Expendables is het perfecte concept om meerdere vervolgfilms te maken, en ik hoop dat ze er nog niet mee gaan stoppen!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Misschien een waarschuwing of tip?

    De NL versie van deel 3 is de gecensureerde PG-13 bioscoop versie en niet de Extended Unrated versie!

    Het beeld is in VC-1 met DTS-HD MA 5.1 audio, dus geen AVC en 7.1 mix en uiteraard natuurlijk geen Dolby TrueHD 7.1 met Atmos ...
    De extended unrated komt hier ook uit, over de technische kant van de uitgave weet ik niets.

  6. #6

    Standaard

    Is het niet zo dat in Nederland EX1 en EX2 van DFW zijn en EX3 van E1 Entertainment? Een box wordt dan al lastig volgens mij.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dida Bekijk bericht
    Is het niet zo dat in Nederland EX1 en EX2 van DFW zijn en EX3 van E1 Entertainment? Een box wordt dan al lastig volgens mij.
    Correct en ik zie E1 ook niet zo snel een betere en extended versie uitbrengen ...

    Herinnering, E1 is ook de maatschappij die een standaard Dolby Digital track bij een Tv-serie uit heeft gebracht ipv een HD audio track!
    "A man's got to know his limitations", ...

  8. #8

    Standaard



    Weet iemand de specs van deze uitgave?

    Wel een 7.1 mix?

    Vreemd overigens dat de leeftijd keuring nog steeds 12 jaar is!
    Laatst aangepast door Hombre : 05-12-2014 om 09:09
    "A man's got to know his limitations", ...

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Vreemd overigens dat de leeftijd keuring nog steeds 12 jaar is!
    Ja, ik zou ook 16 jaar verwachten.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Hmmmm geen 7.1 mix, en wsl ook nog eens 16 bit i.p.v. 24 bit.
    Een 5 euro graaibak versie dus
    "A man's got to know his limitations", ...

  12. #12

    Standaard

    Nadat de 1e 2 delen slechte uitgaves waren in ons land, had je dan verwacht dat de blu ray 3e topkwaliteit was .

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Nadat de 1e 2 delen slechte uitgaves waren in ons land, had je dan verwacht dat de blu ray 3e topkwaliteit was .
    Deel 1 en 2 waren helemaal geen 'slechte' uitgaves in ons land. Niet perfect, maar zeker ook niet slecht.
    Qua geluid waren ze zelfs erg goed, vooral het eerste deel.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  14. #14

    Standaard

    Ik doel op de kleurwaardes (vrij donker in vergelijking met bv UK uitgaves).

    Ik neem aan dat elk land zowat dezelfde master heeft, zodat je dezelfde kwaliteit kan uitbrengen.

    Lijkt me sterk dat er verschillende masters zijn, en DFW en Eone hebben nu eenmaal de naam.

    Ik had van de 1e 2 delen eerst de NL versie gekocht, maar ben overgeschakeld op de UK versie van Lionsgate, die wel goed is.

    En om weer on topic te gaan voor mezelf : Ik heb voor deze 3e film gelijk de Lionsgate UK versie besteld, zodat ik zeker weet dat ik een betere uitgave heb.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Hmmmm geen 7.1 mix, en wsl ook nog eens 16 bit i.p.v. 24 bit.
    Een 5 euro graaibak versie dus
    Wel grappig dat een niet-beluisterde BD met een lossless audiotrack nu al naar de graaibakken wordt verwezen omdat deze niet 7.1 en ws "slechts" 16 bit is. Er zijn massa's BD's met dezelfde specificaties die met groot enthousiasme worden onthaald. Is het omdat het Eone is? Lijkt met toch een erg groot vooroordeel, naast het feit dat ik me afvraag of een mens in staat is om uberhaupt het verschil te kunnen horen tussen 16 en 24 bit. Ook lopen we hier te zeiken dat sommige films en series niet eens worden uitgebracht op BD, maar wordt er wat uitgebracht (zelfs een 2-disc met extra's en slipcase) dan is het weer niet goed. Met deze miereneukerij helpen we natuurlijk zelf wel mede de NL markt om zeep. Het kan altijd ergens beter, maar waardeer eens wat je WEL krijgt, want straks krijg je misschien helemaal niks meer.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik doel op de kleurwaardes (vrij donker in vergelijking met bv UK uitgaves).
    Je reageert anders op een bericht dat puur en alleen over geluid gaat

    Maar het is net zoals Rogier zegt, er valt altijd wel wat te zeiken over NL releases. Het is niet goed of het deugt niet.
    Wat de verschillende masters betreft: EOne gebruikt steeds meer de transfer die ook voor internationale releases gebruikt wordt.

    En voor de liefhebbers heeft deze uitgave een heel mooie lenticular sleeve. Ikzelf word er niet warm of koud van, maar ik weet dat er een flink aantal mensen zijn die hier erg op kicken.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 05-12-2014 om 23:07 Reden: typo ;)
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Hmmmm geen 7.1 mix, en wsl ook nog eens 16 bit i.p.v. 24 bit.
    Een 5 euro graaibak versie dus
    En die aanname is inderdaad niet correct: het geluid is 24 bit.
    Of men het verschil hoort tussen 16 of 24 bit is natuurlijk maar de vraag.

    Voor de liefhebbers, test het hier zelf: http://archimago.blogspot.nl/2014/04...bit-audio.html
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 05-12-2014 om 23:05
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Je reageert anders op een bericht dat puur en alleen over geluid gaat
    Ik reageerde niet specifiek op het bericht over het geluid, maar omdat het deze film betrof.

    Maar iedereen staat vrij om de versie te kopen die hij of zij voor ogen heeft.

    Als het dezelfde transfer is, vind ik het raar dat in het ene land de kwaliteit dan beter is dan bv hier.

    Zou dan toch niet moeten kunnen lijkt me.

  19. #19

    Standaard

    Volgens mij haal je transfer en master door elkaar Raymond.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Volgens mij haal je transfer en master door elkaar Raymond.
    Dat zou kunnen, de juiste benaming weet ik niet.

    Maar ik vind het jammer dat er zoveel verschillen kunnen zijn.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Dat zou kunnen, de juiste benaming weet ik niet.

    Maar ik vind het jammer dat er zoveel verschillen kunnen zijn.
    "kunnen" zijn inderdaad, want heb je de Eone met bijv de UK versie vergeleken? Ik heb zelf de NL versie gekregen voor een recensie voor dvd.nl, dus verwacht deze binnenkort. Maar ik had ook al voor mezelf al de US versie besteld (vanwege de 7.1 mix) dus ik ga wellicht de vergelijking wel maken. Maar zoals gezegd, deze uitgave is op het eerste gezicht prima. Ik vind het lovenswaardig dat een kleine distributeur als Eone zijn nek uitsteekt en maar liefst vier(!) versies op een draagbaar medium uitbrengt terwijl de verkoopaantallen in het algemeen erg tegenvallen. En dan vind ik het erg netjes dat ze er zoveel moeite voor doen.

  22. #22

    Standaard

    Uiteraard kun je alles relativeren tot je mag blijzijn...
    Wel daar ben ik het niet mee eens.

    Als je iets uitbrengt doe je het goed en anders niet.
    Daarbij is het raar dat er wel moeite is ingestoken omiets afwijkend uit te brengen,
    wat net zo goed gebruikt had kunnen worden om het goed tedoen.
    Sorry, maar ik ben een beetje moe van de Nederlandse 5,5is ook een 6 en dus een voldoende mentaliteit.
    Ik weet het dat mijn beperking/gebrek is

    Kun je het verschil horen tussen 24bit en 16bit? Jaabsoluut!
    Echter dit is wel afhankelijk van de oorspronkelijke bronen afspeel apparatuur + omstandigheden.
    Dit is gebaseerd op diverse vergelijkingen met alsconclusie dat 24bit in de meeste gevallen voller en dynamischer klinkt.
    (soms verdenken wij -een groepje HT sukkels- dat DFW/eOnedat de van een standaard DD track een upcale naar DTS-HD maken,
    gezien de grote verschillen met buitenlandse uitgaven)

    Wat deze versie betreft is het wat moeilijker om puur despecs te vergelijken, want we hebben ook over het verschil tussen DTS-HD enDolby TreuHD.
    Waarbij de laatste een efficiëntere codec is.
    Des al niet te min is er een groot verschil in kwaliteiten beleving bij de DD-THD track.

    NLversie
    AUDIO:
    CodecLanguageBitrateDescription
    DTS-HDMaster AudioEnglish4797 kbps5.1 / 48 kHz / 4797 kbps / 24-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps /24-bit)

    USAversie
    AUDIO:
    CodecLanguageBitrateDescription
    DolbyTrueHD Audio (Atmos) English5182kbps7.1 / 48 kHz / 5182 kbps / 24-bit(AC3 Embedded: 5.1 / 48 kHz / 640 kbps)

    Uiteraard heeft iedereen recht op zijn mening, maar ikben het niet eens met de relativering van de crew.
    "A man's got to know his limitations", ...

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Uiteraard heeft iedereen recht op zijn mening, maar ikben het niet eens met de relativering van de crew.
    Ehh, ik spreek hier uit eigen naam, niet als lid van de crew.
    En ik weet zeker dat Rogier dat ook doet, die heeft er namelijk een hekel aan dat zijn uitspraken worden gezien als 'van DVD.nl' i,p.v. als van hemzelf!

    Verder weet jij ook dat 99,5% van de filmkijkers niet over die ultieme High-End installatie beschikt zoals jij dat zelf ook al beschrijft.
    Dus 99.5% van de mensen zal het verschil tussen 24 bit en 16 bit nooit horen.
    Dan is altijd de afweging waar je voor gaat: betaalbaar materiaal op de markt brengen of exclusiever, maar duurder materiaal waar 0.5% van de mensen profijt van heeft.
    In een afzetmarkt als die van Nederland is die keuze helaas niet zo moeilijk.

    Misschien is het ook zinvol om even de recensie af te wachten. Dan weten we ook waar we werkelijk over praten. Nu blijft het gissen naar iets wat nog niemand heeft gehoord.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  24. #24

    Standaard

    Hombre, nog steeds grappig dat je een BD nu al bekritiseert op basis van een paar specs op papier terwijl je de BD nog niet eens gezien en beluisterd hebt. En daarop baseer je de beleving van een BD? Beetje dun, vind je niet? Lees dan je eigen sig eens en bedenk dat je toch wat meer nodig hebt om beleving te kunnen beschrijven dan een paar cijfertjes op papier ... En oh ja, lees die van mij ook meteen, daarin staat dat elke post van mij op persoonlijke titel is

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Hombre, nog steeds grappig dat je een BD nu al bekritiseert op basis van een paar specs op papier terwijl je de BD nog niet eens gezien en beluisterd hebt. En daarop baseer je de beleving van een BD? Beetje dun, vind je niet? Lees dan je eigen sig eens en bedenk dat je toch wat meer nodig hebt om beleving te kunnen beschrijven dan een paar cijfertjes op papier ... En oh ja, lees die van mij ook meteen, daarin staat dat elke post van mij op persoonlijke titel is
    "Hombre, nog steeds grappig dat je een BD nu al bekritiseert op basis van een paar specs op papier terwijl je de BD('s meervoud!, want het zijn er 2) nog niet eens gezien en beluisterd hebt"

    Hoe kom je tot deze "zelf" vooringenomen conclusie?" (had eigenlijk ook niet anders verwacht )

    Of wil je niet lezen wat er staat "Des al niet te min is er een groot verschil in kwaliteiten beleving bij de DD-THD track.

    Het vergelijk heeft plaats gevonden bij een vriend van mij in zijn HT ruimte in een gezelschap van 5 personen, die allen tot dezelfde conclusie kwamen.

    Als laatste, 4x een uitgave (een andere verpakking) v/d zelfde transfair maakt het nog steeds niet goed.


    Ik laat het hier verder bij.
    "A man's got to know his limitations", ...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •