Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 110 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Hunger Games: Catching Fire blu-ray

    Meteen mijn vraag maar stellen : kan iemand die de Nederlandse blu-ray al binnen heeft en gekeken heeft, bevestigen of ontkennen dat de IMAX scenes er op staan?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Meteen mijn vraag maar stellen : kan iemand die de Nederlandse blu-ray al binnen heeft en gekeken heeft, bevestigen of ontkennen dat de IMAX scenes er op staan?
    Zou ik ook wel eens willen weten
    BD (1243) What i Watch

  3. #3
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Je bent een dag te vroeg JP

    Vrijdag passeer ik zelf eens bij de plaatselijke MM en neem ik deze daar mee, als de prijs mij aanstaat tenminste.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  4. #4

    Standaard

    Had dat dan even 1 1/2 week geleden aan mij gevraagd, nu kan ik het zeker niet meer eerder checken dan Stef helaas.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Hopelijk hier een antwoord tegen vrijdag, want zonder de IMAX scenes zal ik deze waarschijnlijk niet aanschaffen.
    BD (1243) What i Watch

  6. #6

    Standaard

    Vertalen de IMAX scenes zich ook naar je tv dan?

    Lijkt mij dat dat puur iets is voor de bios...

  7. #7

    Standaard

    Beeld word dan volledig gevuld ipv zwarte balkjes bovenaan.

  8. #8

    Standaard

    Ach so... Wist ik niet. Thx voor de info Kef

  9. #9

    Standaard

    Dat is voor mij ook de vraag. Op Facebook melde Belga me dat deze IMAX-scénes zouden ontbreken op onze release, maar wil toch eerst bevestiging hiervan. Je weet maar nooit. Anders koop ik hem wel in de UK.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  10. #10

    Standaard

    Ik heb al een bevestiging ontvangen dat op de hoes 2.40:1 staat, maar ik hoor graag als iemand de film zelf gezien heeft....

    Voor de duidelijkheid: de film zou dan naar IMAX formaat moeten springen als Katniss de arena betreedt.

  11. #11

    Standaard

    Zag em vandaag al bij V&D liggen, maar zou het je niet kunnen vertellen helaas.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kefke96 Bekijk bericht
    Beeld word dan volledig gevuld ipv zwarte balkjes bovenaan.
    Om hoeveel seconden beeld hebben we het dan eigenlijk? Bij "The Dark Knight" zitten ook enkele scenes in "IMAX-formaat" (ik noem het gewoon 16x9)), maar dat was heel kort allemaal. Bovendien vind ik deze formaatwisselingen in een film eigenlijk erg storend en ook tamelijk nutteloos. Doe dan of de hele film in dit formaat of laat ze weg.
    "Echte" films hebben voor mij altijd zwarte balken boven en onder (2.35:1, 2.40:1).
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #13

    Standaard

    Marcel Hoeve +1
    Ik ga sowieso THG:CF kopen en dat zal nog niet te lang duren. Zodra ik 'm heb zal ik het nakijken (kan wellicht vandaag al zijn)
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #14

    Standaard

    Het gaat niet om seconden Marcel, het gaat om 50 minuten (!) achter elkaar vanaf het moment dat ze de arena betreedt......
    En de overgang hebben ze trouwens heel natuurlijk gedaan, eigenlijk op een hele mooie manier.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Om hoeveel seconden beeld hebben we het dan eigenlijk? Bij "The Dark Knight" zitten ook enkele scenes in "IMAX-formaat" (ik noem het gewoon 16x9)), maar dat was heel kort allemaal. Bovendien vind ik deze formaatwisselingen in een film eigenlijk erg storend en ook tamelijk nutteloos. Doe dan of de hele film in dit formaat of laat ze weg.
    "Echte" films hebben voor mij altijd zwarte balken boven en onder (2.35:1, 2.40:1).
    Ik kan me mateloos irriteren aan die balken. Heb je een een bluray gekocht, krijg je nog niet waar je voor betaald hebt. Full screen kijkt gewoon veel lekkerder. Maar dat heb ik als ik een film kijk met gewoon licht aan. Heb ik zin in een bioscoopervaring doe ik het licht uit enz. en heb ik er natuurlijk geen last van.
    Voor de rest helemaal eens: dat IMAX wordt dan gebruikt als een soort extra. Maar doe dan de hele film zo... In ieder geval: mocht ik hem ooit gaan kopen, dan wordt het natuurlijk wel de imax-versie. 50 minuten is toch wel mooi. Maar voor een paar minuten zou ik het mooi laten.

  16. #16

    Standaard

    Dit is het bewuste shot (welliswaar een ingekorte versie voor de trailer) waar het cinemascope formaat overgaat in Imax. Dit veranderd niet tot de laatste 2-3minuten van de film.


    Vind je het imax formaat niet zoveel toevoegen ? Dan moet je vrede nemen met heel wat beeld dat word weggesneden in de nederlandse uitgave. Maakt me niet uit in welk formaat de film is. Zolang alles dat er te zien valt maar te zien is. De reden waarom ik nooit films kijk die op tv worden uitgezonden. Altijd die afschuwelijke pan scan bewerking!

    Ik ben blij met m'n Uk uitgave. Goeie transfer en met Imax scènes.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 27-03-2014 om 09:05

  17. #17

    Standaard

    Ik krijg hem vandaag binnen. Zal het direct even checken.

  18. #18

    Standaard

    Goed nieuws: in de US versie is het wel het geval; de overgang gaat precies zoals Waymanndirector het post en dit is zo tot ongeveer het einde van de film. Nu maar hopen dat voor de NL versie dezelfde master is gebruikt.

  19. #19

    Standaard

    Van de US en UK uitgave is bekend dat ze wel de overgang naar IMAX formaat hebben.

    Alleen, de NL versie heeft dan weer de volgende extra's die bijvoorbeeld in de US alleen bij de Target exclusive zitten:
    Exclusives (+/-50 min) :
    -"One Vision" (A Faithfull Adaptation )
    -"The Alliance" (Returning cast)
    - "Friend or Foe" (New Cast)

    Als de NL versie dus de overgang naar IMAX heeft, dan hebben wij dus een redelijk complete uitgave.

  20. #20

    Standaard

    Maar leg mij eens uit: wat is er dan zo IMAX aan dat beeld? Het is toch gewoon 1.78:1? En resolutie blijft 1920x1080, net als bij gewone 16x9 Blu-rays. Of mis ik hier iets?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Maar leg mij eens uit: wat is er dan zo IMAX aan dat beeld? Het is toch gewoon 1.78:1? En resolutie blijft 1920x1080, net als bij gewone 16x9 Blu-rays. Of mis ik hier iets?
    Nee hoor, je mist niks. IMAX is vooral een opname-kwaliteit, niet zozeer een weergave-kwaliteit. IMAX-camera's filmen met 16K-kwaliteit, regulier 35mm met 6K. Dat zie je soms terug in een BD-transfer zoals bij TDK waar de IMAX-scènes met IMAX-camera's zijn gedraaid en op BD de maximale kwaliteit uit de Bluray-compressie halen. Maar dan nog blijft het een 1.78:1 beeld met 1920x1080P 24p beeldtransfer, alleen de bron is wat beter. Ik weet niet of Hunger Games 2 met IMAX-camera's is gefilmd maar vaak worden films ook 'geschikt gemaakt' voor IMAX-bioscoopweergave, maar dat betekent niet automatisch dat ze met IMAX-camera's zijn gefilmd (soms niet, en hebben dus 'gewoon' een 1.78:1 AR). Alles om de mensen maar in die IMAX-zalen te halen voor een hogere entreeprijs. Voorbeelden daarvan zijn The Hobbit deel 1 en deel 2; die worden met Red Epic-camera's gedraaid (met een OAR van 2.35:1) en krijgen voor bioscoopweergave een zgn. 'IMAX-blowup' om ze geschikt te maken voor weergave in IMAX-zalen. Nog een voorbeeld is Oblivion.

    Edit: ik lees dat Hunger Games 2 wel (gedeeltelijk) is gedraaid met IMAX-camera's, dus het kan zeker een positieve invloed hebben op de betreffende scènes op Bluray.

    Voorbeeld van de andere kant is bijvoorbeeld Mission Impossible Ghost Protocol. Die heeft ook scènes die met IMAX-camera's zijn gefilmd (volgens mij de scènes buiten de Burj Khalifa-toren) en die worden in 2.35:1 weergegeven op de Blu-ray, net zoals alle andere scènes. Vanwege de magnifieke scope van die scènes is de beeldkwaliteit is het natuurlijk mooier om deze in 1.78:1 te zien. Voorbeeld dat het niet echt iets toevoegt vind ik bijvoorbeeld Transformers 2; daar zijn de scènes zo verspreid, abrupt en kort dat het nauwelijks goed te zien is en dus meerwaarde kan bieden.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 27-03-2014 om 12:47

  22. #22

    Standaard

    Ik heb de desbetreffende scene even opgezocht en de balken verdwijnen niet.

    NL 3-disc versie.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Ik heb de desbetreffende scene even opgezocht en de balken verdwijnen niet.

    NL 3-disc versie.
    Zeer bedankt voor het checken Dan!

  24. #24

    Standaard

    Graag gedaan Rogue

    Had ik nog wel een nieuwsgierig vraagje. Heeft dat verdwijnen van de balken niks met je tv instellingen te maken? Of gebeurt dat gewoon, punt....

  25. #25

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •