De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Babylon 5 op blu-ray

    Ik heb altijd gedacht dat het niet mogelijk zou zijn vanwege de hoge kosten, maar er is toch een sprankje hoop.....

    Zie dit artikel.

    Zeker is het allerminst, maar hoop doet leven .

  2. #2

    Standaard

    Leuke info.

    Hierdoor hoop ik dat SG1 ook eens z'n HD behandeling krijgt (ookal zou die net als B5 niet in NL uitkomen).

    Overigeens wat ik in de argumenten mis is dat alle kosten op de BD verkoop worden omgeslagen, maar daarbij geen rekening word gehouden uit inkomsten uit verkoop aan tv en ondiemand e.d. diensten ...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik heb altijd gedacht dat het niet mogelijk zou zijn vanwege de hoge kosten, maar er is toch een sprankje hoop.....

    Zie dit artikel.

    Zeker is het allerminst, maar hoop doet leven .
    Dit is idd leuk om te lezen! Dank voor de link!
    I Love My Sci-Fi

  4. #4

    Standaard

    Het zou fantastisch zijn, maar de DVD's hadden al vaak geen originele source (en waren op stukken dus van hele slechte kwaliteit). Dus ik vraag het mij echt af of ze voldoende hoge kwalitatief beelden kunnen vinden.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  5. #5

    Standaard

    excuses voor de fans van Babylon 5
    maar ik kon het niet laten om deze link even te plaatsen
    http://www.youtube.com/watch?v=SVFFQYz_Awk

  6. #6

    Standaard

    Ik ben de serie en de films opnieuw aan het kijken (zit aan het eind van seizoen 4) en het is echt dood- en doodzonde dat we hier nooit een blu-ray release van zullen zien ......wat is het toch een goede serie.
    Tegelijkertijd besef ik tijdens het kijken wel waarom er geen release aan zit te komen; naast het feit dat het maar de vraag is of er voldoende goed bronmateriaal is, zou er zoveel gerecreëerd moeten worden qua SFX (nog veel meer dan ik in gedachten had, zie ik nu) dat ik denk dat de kosten nog wel een stuk hoger zouden zijn dan bijvoorbeeld Star Trek: TNG. Erg jammer.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik ben de serie en de films opnieuw aan het kijken (zit aan het eind van seizoen 4) en het is echt dood- en doodzonde dat we hier nooit een blu-ray release van zullen zien ......wat is het toch een goede serie.
    Tegelijkertijd besef ik tijdens het kijken wel waarom er geen release aan zit te komen; naast het feit dat het maar de vraag is of er voldoende goed bronmateriaal is, zou er zoveel gerecreëerd moeten worden qua SFX (nog veel meer dan ik in gedachten had, zie ik nu) dat ik denk dat de kosten nog wel een stuk hoger zouden zijn dan bijvoorbeeld Star Trek: TNG. Erg jammer.
    Zal ook altijd één van mijn favoriete TV series aller tijden blijven!
    I Love My Sci-Fi

  8. #8

    Standaard

    B5 is een uitgave van Warner, dus deze zal NOOIT in Nederland gaan uitkomen gezien de Warner release strategie voor Nederland.

    Wat SG-1 betreft ook weinig hoop, want Fox/MGM heeft Nederland met zowel de SG-1 Tv-films als Atlantis overgeslagen.

    De in Nederland opererende content houders houden nu eenmaal niet van (backcatalogus) SF (idem westerns).
    "A man's got to know his limitations", ...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    B5 is een uitgave van Warner, dus deze zal NOOIT in Nederland gaan uitkomen gezien de Warner release strategie voor Nederland.

    Wat SG-1 betreft ook weinig hoop, want Fox/MGM heeft Nederland met zowel de SG-1 Tv-films als Atlantis overgeslagen.

    De in Nederland opererende content houders houden nu eenmaal niet van (backcatalogus) SF (idem westerns).
    Zou voor mij geen enkel probleem zijn, als ik ze maar ergens kan kopen, hier hoef je daar idd niet op te rekenen. In het geval van B5 denk ik sowieso niet.

    Krijg nu wat betreft andere series toch wel weer hoop nu X-Files een BD release heeft gekregen en nu ook SeaQuest ineens op Blu uitkomt, al is het Australië. Mogelijk komt deze ook dichterbij uit op BD, in Duitsland is SeaQuest ook behoorlijk populair.
    I Love My Sci-Fi

  10. #10

    Standaard

    We zijn bijna 10 jaar later en het onmogelijke gaat toch gebeuren: Babylon 5 op blu-ray.

    Nooit meer gedacht dat het zo kunnen. Voor mij nu al de release van het jaar. En heel toevallig, aangezien ik dit jaar eigenlijk de serie op DVD zou herkijken. Daar wacht ik nog even mee .

    Het zijn de delen van de serie en de pilot, dus je mist nog wel wat (de films In the Beginning, River of Souls, Thirdspace, A Call to Arms en Legend of the Rangers; de serie Crusade en de delen van The Lost Tales) die natuurlijk wel op DVD te vinden zijn.

  11. #11

  12. #12

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Bedankt, meteen besteld!

  14. #14

    Standaard

    En vandaag binnen! Hopelijk kan ik van de week beginnen hiermee, is alweer jaren geleden dat ik ze hebt gezien.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En vandaag binnen! Hopelijk kan ik van de week beginnen hiermee, is alweer jaren geleden dat ik ze hebt gezien.
    Ben heel benieuwd. Ik ga ze ook nog bestellen, maar deze maand mijn budget er al door gejaagd. Zal voor 1 van de volgende maanden zijn.

  16. #16

    Standaard

    Zo, die verpakking is echt een nachtmerrie. Alles in 1 doos, deels gestackt, de helft van de discs zat los....ga even kijken of ik ze bij mijn DVD boxen kan plaatsen o.i.d., want dit is niets.

    Maar goed, het belangrijkste is dat ze uit zijn op blu-ray. Stiekem een stukje gekeken en echt veel beter dan de DVD's. Moest mijzelf dwingen om het weer af te zetten, moet eerst nog wat anders kijken...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Zo, die verpakking is echt een nachtmerrie. Alles in 1 doos, deels gestackt, de helft van de discs zat los....ga even kijken of ik ze bij mijn DVD boxen kan plaatsen o.i.d., want dit is niets.

    Maar goed, het belangrijkste is dat ze uit zijn op blu-ray. Stiekem een stukje gekeken en echt veel beter dan de DVD's. Moest mijzelf dwingen om het weer af te zetten, moet eerst nog wat anders kijken...

    Jammer van de verpakking, maar wel top dat de kwaliteit van het beeld pak beter is.

  18. #18

    Standaard

    Ik ga de discs wel bij de DVD's doen; die hebben van die slimcases waar deze wel bij passen.

  19. #19

    Standaard

    In de recensie op blu-ray.com wordt speciaal aandacht besteed aan de slechte verpakking.

    https://www.blu-ray.com/movies/Babyl...342014/#Review

  20. #20

    Standaard

    Ja, ik zie het. Ook geeft hij terecht aan dat er zo goed als geen extra's op staan (alleen The Gathering die je eigenlijk geen extra kunt noemen en een trailer). De DVD boxen blijven dus.

    Maar het positieve overheerst bij mij hoor, ik ben erg blij dat het op blu-ray uit is. Ik ga wel pas in het nieuwe jaar hiermee starten; het is wel een investering qua tijd waardoor andere films blijven liggen.

  21. #21

    Standaard

    Was hier nog niet vermeld; de blu-rays van Babylon 5 zijn uitgebracht in de oorspronkelijke 4:3 beeldverhouding, en dus niet 16:9 zoals de DVD's.
    The Gathering heeft wel de 16:9 beeldverhouding.

    De verpakking is inderdaad een ramp.
    Ik had liever 5 keepcases gehad met het oorspronkelijke artwork.
    Laatst aangepast door [Martin] : 25-12-2023 om 15:29

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door [Martin] Bekijk bericht
    Was hier nog niet vermeld; de blu-rays van Babylon 5 zijn uitgebracht in de oorspronkelijke 4:3 beeldverhouding, en dus niet 16:9 zoals de DVD's.
    The Gathering heeft wel de 16:9 beeldverhouding.

    De verpakking is inderdaad een ramp.
    Ik had liever 5 keepcases gehad met het oorspronkelijke artwork.
    Er is iemand op blu-ray.co, die custom artwork heeft gemaakt; dan zou je alleen nog van die lege blu-ray doosjes met 4 discs moeten kopen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •