Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 51 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Klein vraagje mbt 5.0 surround sound. Is het normaal dat je de stemmen van de acteurs praktisch altijd alleen uit de center speaker hoort?

    Als k mn versterker op analoog stereo input zet hoor ik de stemmen uit alle 5 de boxen. Maar het surround effect is dan wel weg natuurlijk.


    Voor de rest nog steeds very happy met mn kleine ape bioscoopje. Kijk eigenlijk alleen maar vanuit bed naar de iets kleinere muur ( projectie 2m x 1.1) afstand tot scherm iets minder dan 3m. De grote muur is een stuk groter, maar tot nu toe vind ik dit groot genoeg. En mn bed ligt ook chiller dan een stoel :P
    Laatst aangepast door moviemonkey : 30-04-2014 om 01:32

  2. #27
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door moviemonkey Bekijk bericht
    Klein vraagje mbt 5.0 surround sound. Is het normaal dat je de stemmen van de acteurs praktisch altijd alleen uit de center speaker hoort?

    Als k mn versterker op analoog stereo input zet hoor ik de stemmen uit alle 5 de boxen. Maar het surround effect is dan wel weg natuurlijk.
    Dat is vrij normaal. Het is ook maar net hoe de soundtrack is afgemixed maar meestal kun je de dialogen uit de center verwachten..

  3. #28

    Standaard

    Thanks voor alle reacties

    Nog een vraagje: ik merk dat als ik 1080p x264 bluerays afspeel het projectie oppervlak kleiner is dan bij videos van mindere kwaliteit. De breedte is wel gelijk, maar de hoogte is een stuk minder.

    Is dit normaal?

  4. #29

    Standaard

    Mmmm, we hebben het hier niet zo op met downloads, niet dat er niet door de medeforummers naar gekeken wordt,
    kijk zelf ook wel eens een download om te zien of de film wat is, maar koop dan wel het origineel.

    Er over praten als het onbetaalde downloads betreft is niet echt "done" hier.

    Oke, als je origineel koopt, dan heb je als het breedbeeld betreft in het 16:9 formaat 4 hoofdformaten:

    1.78:1 (beeldvullend)
    1:85:1 Bijna beeldvullend, maar omdat er een soort van overlap is, valt het bij de meeste TV's niet op en kun je geen echt verschil zien met de eerst genoemde)
    2.35:1 met een zwarte balk onder en boven
    2.40:1 met nog iets grotere zwarte balken onder en boven.

    Nu zijn er veel downloads waar mee "gekloot" wordt en de uploader met het formaat heeft gerommeld, meestal omdat ze een hekel hebben aan zwarte balken
    wordt het dan beeldvullend gemaakt, dat gaat ten koste van info die aan de zijkanten wegvalt, of je krijgt een vertekent beeld.

    Het mooist kijkt origineel
    Have fun and enjoy your collection

  5. #30

    Standaard

    mbt downloads zou ik het met je eens zijn als ze niet van die schandalige prijzen vragen voor die bluerays.. ik heb een kleine 600 films...kan je een leuke
    auto voor kopen als je die allemaal op blue ray zou moeten aanschaffen

    ik ben trouwens voorstander van freedom of information exchange. Als iemand een blueray gekocht heeft mag die persoon daar, wat mij betreft, mee
    doen wat hij wil. Ook beschikbaa rstellen voor anderen. Graag zelfs :P Er wordt mijnsinziens veel te veel verdiend in de film industrie.

    bedankt voor de info verder

  6. #31

    Standaard

    Als er geen geld meer wordt verdiend in de filmindustrie is het snel gedaan met de fysieke drager.
    Dan moeten we allemaal gaan downloaden of streamen en dan ben ik klaar met deze hobby.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door moviemonkey Bekijk bericht
    mbt downloads zou ik het met je eens zijn als ze niet van die schandalige prijzen vragen voor die bluerays.. ik heb een kleine 600 films...kan je een leuke
    auto voor kopen als je die allemaal op blue ray zou moeten aanschaffen

    ik ben trouwens voorstander van freedom of information exchange. Als iemand een blueray gekocht heeft mag die persoon daar, wat mij betreft, mee
    doen wat hij wil
    . Ook beschikbaa rstellen voor anderen. Graag zelfs :P Er wordt mijnsinziens veel te veel verdiend in de film industrie.

    bedankt voor de info verder
    Die 600 films...... die staan dan waarschijnlijk op een paar HDD's, niet echt mijn ding al heb ik in mijn Med8er een 3TB HDD zitten, er staat bijna niets op en wat erop staat heb ik soms al gekocht voordat ik het gekeken heb.....

    Ik denk dat de belanghebbenden er iets anders over denken dan jou, maar dat is een ander verhaal en daar wil ik geen discussie over starten, maar dank zij de echte liefhebbers worden er nog steeds films op schijfjes gezet die je kunt kopen en daarmee houd je dan werk voor de mensen die er hun brood mee moeten verdienen. Dat sommige mensen belachelijk veel geld verdienen in de filmindustrie( de top acteurs/actrices) is een ander verhaal, in het voetbalwereldje zijn er ook vreselijk overbetaalde ballentrappertjes die als het erop aan komt niet eens het doel weten te halen en in het TV wereldje zijn er ook presentatoren/trices die veel meer krijgen dan die klungels die ons land verprutsen in de 2e en 1e kamer...... Dat mag geen reden zijn om te stelen, want dat is in weze het onbetaalde downloaden wel.

    Je hebt 600 films....

    Ik heb ca.:
    150 HDDVD's
    750 BR's (waarvan 170 in 3D)
    2300 Dvd's

    Bij elkaar ruim 3000 filmtitels, aan aantallen schijfjes is het nog veel meer, maar ik tel 1 serie als 1 titel ook al zitten er soms tot wel 20 schijfjes in 1 titel, kost wat opslagruimte en wat centjes, mijn verzameling staat denk ik wel voor 4 leuke nieuwe stadsrakkers, maar daarbij dien je wel in je achterhoofd te houden dat je zoiets ook niet van vandaag op gisteren bij elkaar spaart en net als bij auto's en andere artikelen daalt de waarde en daarom koop ik mijn films dan niet tegen de hoofdprijs en vaak dan ook niet als zij net uit zijn..... enkele titels daarbuiten gelaten dan.

    Met andere woorden, als films je hobby zijn, dan mag je daar mijninziens toch ook best een beetje aan meebetalen, de 1 een beetje meer dan de ander, maar als we het allemaal naar kunnen doen is dat wel zo fijn, de arme student en de minima weinig, maar als je dan toch wat verdient en je films net als vakantie als ontspanning ziet..... ja waarom zou je daar dan ook niet wat centjes voor over mogen hebben en dan laat ik de hele discussie over downloaden lekker links liggen want dat heeft er dan niets mee te maken.

    Films en series, ik geniet er echt van en heb daar dan wel iets voor over, ik wil niemand veroordelen maar heb niet echt een hoge pet op van degenen die enkel alles stelen.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Als er geen geld meer wordt verdiend in de filmindustrie is het snel gedaan met de fysieke drager.
    Dan moeten we allemaal gaan downloaden of streamen en dan ben ik klaar met deze hobby.
    Klaar met de hobby

    Denk dat jij en ik wel wat kijkvoorraad hebben en als we alles nog een keertje in de herhaling gooien,
    wel een paar jaartjes zoet zullen zijn

    Een filmverzameling op HDD is voor mij ook niet een echte verzameling..... mag het net als jij en velen
    met ons op dit forum toch wel graag fysiek beet kunnen pakken
    Have fun and enjoy your collection

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door moviemonkey Bekijk bericht

    ik ben trouwens voorstander van freedom of information exchange. Als iemand een blueray gekocht heeft mag die persoon daar, wat mij betreft, mee
    doen wat hij wil. Ook beschikbaa rstellen voor anderen.
    Alleen is een film geen informatie maar een product en betekend "exchange" uitwisselen of ruilen.

    Freedom of exchange is zoals vroeger de bakker een brood bakte voor de kleermaker en de kleermaker in ruil een kledingstuk voor de bakker maak, en uiteindelijk is hierdoor als het ultieme ruilmiddel geld uit ontstaan.
    Het is daarom normaal dat je in ruil voor een film op DVD, BD, Netflix of welke vorm dan ook daar ook iets in de vorm van een betaling tegenover zet.

    Wat jij waarschijnlijk wilt is de vrijheid van het nemen (of grof gezegd stelen)
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  10. #35

    Standaard

    het is natuurlijk niet stelen aangezien de eigenaar er mee instemt. Maar goed, laten we hier geen lange discussie over voeren aangezien we het probably nooit eens gaan worden (Al zijn er een boel
    dingen in je verhaal waar ik het overigens wel gewoon mee eens ben)

    Back om topic:

    Vandaag 2 films gekeken. Captain philips en Inglorias basterds...laatste was wel aardig..eerste vond ik niet zo..wel realistisch..nu World war Z..heb er niet zo veel vertrouwen in.maar we gaan het zien. Nog steeds
    super tevreden met mijn setup

    ps

    @frenkel: nee een film is wel degelijk informatie. Uiteindelijk zijn het gewoon een reeks '0' en '1' die ik van een mede film liefhebber krijg. That's it. Komt niet eens in de buurt van de definitie van stelen. De film industrie wil dat natuurlijk wel heel graag. Want die willen graag doorgaan met bakken geld verdienen.
    Laatst aangepast door moviemonkey : 07-05-2014 om 01:01

  11. #36
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Captain Phillips vond ik erg goed eigenlijk..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door moviemonkey Bekijk bericht

    @frenkel: nee een film is wel degelijk informatie. Uiteindelijk zijn het gewoon een reeks '0' en '1' die ik van een mede film liefhebber krijg. That's it. Komt niet eens in de buurt van de definitie van stelen. De film industrie wil dat natuurlijk wel heel graag. Want die willen graag doorgaan met bakken geld verdienen.
    Nee, die enen en nullen is een vorm van het verspreiden van het product, dat kan via een drager als de DVD of via Streaming en downloading.
    Zoals bij de bakker het brood het product is en de vrachtwagen om het brood naar de klant te brengen de vorm om het product te verspreiden.


    En dat het allemaal dik geld verdienen is in de filmindustrie is ook gewoon een pure aanname en dikke onzin.
    Naast die enkele top acteur of regisseur staan duizenden mensen die hard moeten werken voor hun geld, Mensen van de techniek (licht en geluid), decorbouwers, medewerkers van de make up, special effects, enz. enz. en dat zijn vrijwel allemaal tijdelijke banen want als het filmproject is afgelopen is het werk voor hen ook afgelopen en moeten ze op zoek naar een nieuw project.

    Het zijn de gene die hiervoor betalen in de vorm van bioscoopbezoek, kopen van DVD of Blu-ray, legale downloads, en streamingdiensten zoals Netfix die er voor zorgen dat er films kunnen worden blijven gemaakt, maar er zijn van de types die.(onder het noemer van "vrijheid van informatie uitwisseling") denken gratis te kunnen mee liften en dat zij er niet aan hoeven bij te dragen omdat een ander dat al heeft gedaan, als illegale downloader ben je eigenlijk ook gewoon een dief van de gene die wel meebetalen aan een film.
    Laatst aangepast door Frenkel : 07-05-2014 om 06:48
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door moviemonkey Bekijk bericht
    het is natuurlijk niet stelen aangezien de eigenaar er mee instemt. Maar goed, laten we hier geen lange discussie over voeren aangezien we het probably nooit eens gaan worden (Al zijn er een boel
    dingen in je verhaal waar ik het overigens wel gewoon mee eens ben)

    Back om topic:

    Vandaag 2 films gekeken. Captain philips en Inglorias basterds...laatste was wel aardig..eerste vond ik niet zo..wel realistisch..nu World war Z..heb er niet zo veel vertrouwen in.maar we gaan het zien. Nog steeds
    super tevreden met mijn setup

    ps

    @frenkel: nee een film is wel degelijk informatie. Uiteindelijk zijn het gewoon een reeks '0' en '1' die ik van een mede film liefhebber krijg. That's it. Komt niet eens in de buurt van de definitie van stelen. De film industrie wil dat natuurlijk wel heel graag. Want die willen graag doorgaan met bakken geld verdienen.
    Fijn dat je nog je steeds kunt genieten van je setup en hopelijk ook in de toekomst, dat er voldoende films en series uit mogen blijven komen om van te kunnen genieten, daar is geld voor nodig.

    Moet ik je toch wat op het rechte pad brengen, je denkt namelijk wel heel erg simpel, beetje tegen het oostindische domme denken aan om het maar eens kleurrijk uit te drukken. Je schreef dat de "eigenaar" ermee instemt, ik proef nu dat je dat daarmee de koper van een schijfje bedoelt..... De koper van het schijfje is dan wel eigenaar van het schijfje en het doosje eromheen, doch hij is nog steeds geen eigenaar van de film en daar zit toch een heel groot verschil. De koper van het schijfje mag dan weliswaar naar de film kijken, maar hij mag hem niet verspreiden, hij mag er dan ook enkel naar kijken in huiselijke kring. De koper van het schijfje heeft dus eigenlijk beperkte rechten gekocht om van de film te kunnen genieten, hij mag de film bijvoorbeeld niet afspelen voor een school of buurtvereniging etc etc en al helemaal niet op de TV gaan uitzenden en ook niet op het internet zetten om met Jan en Alleman te delen.

    Wie is dan wel de eigenaar van een film..... dat is zeer complex, dat kunnen er velen zijn, zo kan per werelddeel of per land de eigenaar iemand anders zijn en al die eigenaren kunnen ook nog eens op verschillende manieren eigenaar zijn met meer of minder rechten, rechten die worden afgesloten in contracten. Op het doosje van een film staat wie het recht heeft van distributie en andere rechten, daar zou je terecht kunnen met vragen. Je zou ook eens kunnen gaan Googlen met de zoektermen auteursrecht en filmrecht, wie weet gaat er een hemel aan kennis voor je open

    Het downloaden zonder dat er iets in de vorm van een betaling tegenover staat is dus diefstal en heeft velen al hun baan gekost, denk aan Videotheken en winkelketens die door tekort omzet(en andere oorzaken) hun deuren moesten sluiten. Zie ook Frenkel zijn bijdrage, ben het met hem eens, ik stipte het heel kort aan als mensen die er hun brood mee moeten verdienen, maar dat zijn er veel meer dan je al gauw voor mogelijk houd, kijk maar eens goed bij de aftiteling van een film.

    Niets in het leven is gratis, nogmaals ik veroordeel het af en toe eens downloaden niet, maar heb geen hoge pet op van mensen die enkel maar stelen en roepen dat het gratis is want dat vind ik toch echt wel een beetje " oostindisch denken" .
    Have fun and enjoy your collection

  14. #39

    Standaard

    Ik ben het ook eens met frenkel en dvdpf.
    Buitendat zou ik ook nooit op deze manier een film willen kijken.
    Voor mij is een film kijken een heel traject,
    Ga ervoor naar de winkel om het te kopen, en dan het schijfje in de speler leggen en te kijken en daarna een plaatsje geven in de verzameling.
    Dit is ook het leukste aan deze hobby.
    Over het kwaliteitsverschil van download of origineel wil ik het niet hebben want dan krijgen we een eeuwige discussie.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  15. #40

    Standaard

    @geoffry


    twas ook zeker geen slechte film hoor..maar kon mij niet super boeien. begon wel heel sterk. maar op den duur werd ik er een beetje flauw van.
    world war Z was trouwens oneindig keer slechter. niet eens afgekeken :P


    @ frenkel


    Sorry, maar je hebt gewoon geen gelijk. En je vergelijkingen met brood gaan al helemaal niet op. De film/muziek industrie heeft het idd strafbaar gemaakt om iets wat je legaal gekocht te delen met wie je maar wilt. Daar zit volgens mij ons (en ook met dvdprofiler) meningsverschil. Daar ben ik het dus falikant mee oneens. En daarom ben ik voor piracy. Natuurlijk werken er ook een hele boel mensen in de filmindustrie, die allemaal betaald en een redelijk salaris moeten verdienen, maar ik ga niet mee werken aan een systeem waar 90% van de winst marge naar een selectief aantal "top" mensen gaat. Zodra ze een redelijk bedrag vragen voor downloads (ik snap in godsnaam niet waarom jullie zo aan die schijfjes hangen..man, alleen de ruimte die het inneemt, mogelijke krassen..) zou ik daar best een bijdrage aan willen leveren. Maar tot die tijd, download for free and laughing all the way to the bank time Stiching Brein zend ook altijd die verschikkelijk moralistische filmpjes, waar ik altijd kostelijk om moet lachen, uit als preview...het wordt er gewoon ingeramd..downloaden = stelen...not. We leven in de 21ste maat


    @dvdprofilersfilmgek


    Simpel? Nee joh, we hebben gewoon een verschil van mening. Ik snap ook wel je volgens de huidige regels geen eigenaar bent van de film die je gekocht hebt. Maar daar ben ik het dus fundamenteel mee oneens. Dat is volgens mij key in deze discussie. Ik weet dat het nu nog de wet is, maar soit, wetgeving loopt altijd achter de werkelijkheid aan. Ik schrijf
    zelf film scenarios en weet dus ook het nodige af van auteursrechten


    @jamiev


    dan hebben wij gewoon een totaal andere beleving. ik geef niet om hoesjes, verzamelingen, om over naar de winkel gaan en een film uit te zoeken nog maar te zwijgen. Bij mij begint het wanneer de film begint en stopt het wanneer de film afgelopen is. Jedem das seine toch?
    Laatst aangepast door moviemonkey : 07-05-2014 om 23:54

  16. #41

    Standaard

    OK maar wat zou volgens jouw dan het verdienmodel moeten zijn van de filmindustrie ?.
    Op dit moment draag jij niets bij aan het bekostigen van films en verschuil je je achter flinterdunne smoesjes als "het zijn toch alleen maar zakkevullers"
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  17. #42
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Deze discussie begint wel erg offtopic te worden....
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  18. #43

    Standaard

    Sorry hoor,
    Mensen als jij verkloten het voor de liefhebbers als wij.
    Waarom aan schijfjes blijven hangen wat wij doen zal je dan ook nooit begrijpen.
    We hebben duidelijk een compleet andere mening van en hoe je met deze hobby bezig bent.
    On topic maar weer in je eigen topic waar ik dan liever wegblijf.
    Jedem das seine dan maar.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  19. #44

    Standaard

    @frenkel

    Verdien model.das makkelijk. Iedereen verdiend hetzelfde. Gemeten in arbeidsuren. Net zo veel als een verpleegster, of een stratenmaker of een bank directeur. Op dit
    moment draag ik idd niet veel bij. Behalve dan een internet abonnement en hardware. Maar ik ben niet van plan aan iets bij te dragen waar ik het fundamenteel
    mee oneens ben. Als er een advanced netfllix zou zijn waar je alle films, en alle series in HD zou kunnen streamen..zou ik daar zo 20.- per maand voor over
    hebben. Daar moet het naar toe denk ik. Zelfde idee als spotify. Maar dan moet wel alles beschikbaar zijn.

    @jamiev

    Sure. jij bent liefhebber. Voor mij ben je gewoon een slaaf die zich lachend, en vol zelfvoldoening, naar de financiele slachtbank laat begeleiden. Vroeger hingen
    mensen aan vhs, svhs, video cd, dvd, blueray..het veranderd met de tijd. dat jij niet in kan zien dat een harddisk het volgende medium zal zijn. En dat dit
    medium op alle fronten superieur is..prima. Dan blijf je toch lekker plastic verzamelen? ook goed voor het milieu

    ONTOPIC:

    Superrrr blij met mn beamer. Kijk elke dag gemiddeld 4 uur films en series. Momenteel zit ik in een nederlandse docu obsessie.

    Aantal aanraders:

    - de regels van mathijs
    - het beste voor kees
    - paviljoen 7

  20. #45

    Standaard

    Bijzonder dat als je het er niet mee eens bent dat je het dan maar zo tot je neemt, volgens mij zou je er dan verre van moeten blijven.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #46

    Standaard

    Oh oh,
    Lach me dood om types zoals jouw die denken dat ze alles weten en zelf niets voor elkaar hebben.
    Succes kerel en ga vooral zo door zou niets liever willen.
    De naam moviemonkey past precies bij je.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  22. #47

    Standaard

    Volledig off-topic, maar ik voel me toch echt geroepen om hier een kleine bijdrage aan de discussie te leveren...


    Meneer de moviemonkey, heeft u erover nagedacht wat u gaat doen als de "koper van het schijfje" (of te wel, de meeste mensen op dit forum) op een dag besluit(en) om dit schijfje ook niet meer te gaan kopen (c.q. legaal te gaan downloaden)? We leven tenslotte in de 21e eeuw! Ik ben bang dat die prachtige beamer van u zich dan zal moeten gaan beperken tot klassieke films (uit de 20e/begin 21e eeuw), aangevuld met wellicht wat YouTube- & familiefilmpjes, inplaats van nieuwe kwaliteitsfilms op het niveau van "Dances with Wolves"! (Overigens vind ik Captain Phillips ook een absolute topfilm!)


    Kwaliteitsfilms kosten namelijk geld en geld is het resultaat van de wet van vraag en aanbod (1e les bij de studie van Economische Wetenschappen). Filmproducenten zullen bij het doorzetten van deze trend (?) zich op een gegeven ogenblik achter de oren gaan krabben of ze nog wel langer geld in nieuwe filmprojecten moeten steken en zich afvragen of ze niet beter een switch naar bijvoorbeeld de game-industrie moeten maken... De (meeste) gamers (uit de 21e eeuw) lijken namelijk nog wel te begrijpen dat het simpelweg (veel) geld kost om games anders dan het niveau van "Tetris" in hun X-box afgespeeld te krijgen.


    Zou het niet zo kunnen zijn dat het gebrek aan "funding" (studentenbeurs?) de werkelijke reden is achter je "fundamenteel" andere stellingname in deze discussie?

  23. #48

    Standaard

    Belachelijk dat iemand zich hier voordoet als filmliefhebber en vervolgens toegeeft alles illegaal binnen te halen. Dit topic zou in mijn ogen ook gewoon gesloten moeten worden en niemand zou meer mee moeten werken aan zijn zogenaamde hobby. De discussie over het wel of niet illegaal zijn van downloaden ga ik niet eens met de beste man aan, aangezien hij toch altijd wel weer een reden of excuus zal vinden voor zichzelf om lekker alles illegaal en gratis binnen te halen. Daarbij is gratis het woord, want draait het gewoon om bij hem. Kan hij aankomen met zogenaamde moralistische bezwaren maar hij wil gewoon door een dubbeltje op de eerste rij zitten. Andere laten betalen voor iets waar hij van wil genieten. Gierigheid ten top, ook al heb je niet veel geld te besteden.

  24. #49

    Standaard

    Tja, helaas zie je dit gedrag heel veel bij jonge mensen. Geen respect voor de mensen die het gemaakt hebben en via een zelfingenomen, arrogante en egoistische houding verkondigen dat ze het allemaal wel verdienen en overal recht op hebben. De rest van de wereld krijgt al genoeg en ze duiken zelf graag in een slachtofferrol om het eigen gedrag te vergoelijken. Daarnaast is luiheid ook een grote factor. Hoeveel jongeren zie je nu nog keihard werken voor het zakgeld; jongeren met grote financiele problemen door het hebben van veel te dure abbonementen, smartphones en blikjes Bullit worden steeds meer schering en inslag. De gezonde verhouding is weg, en door het vrije internet eigenen deze mensen zich nog meer toe dan waar ze recht op hebben. Ze voelen de waarde van geld niet meer: ze willen alles gratis en als dat niet kan dan maar achteraf betalen. En als dat niet lukt dan gaat de kop in het zand en de rest van de wereld heeft het gedaan. Vooral onder de invloed van Bullit wordt dit gedrag alleen maar heftiger. Dan barst de bom en hebben ze een groot probleem en komt de les wellicht te laat.
    Deze jongen hier kan je dan ook niet overtuigen. Wellicht als hij wat ouder wordt. En dat heeft niks te maken met de discussie over welk format nu wint of dat er een Freedom of Information Exchange moet komen (waar ik het zelfs gedeeltelijk eens mee ben), maar om het respect wat je toont voor de mensen van wie je parasiteert voor je eigen genoegen. En dan verandert je gedrag wel, als het goed is. Niet alles op het internet valt over 1 kam te scheren, en ik vind het een opvallende stellingname van een scenarioschrijver. Want als er van iemand veel gejat wordt is het wel van hen. Dus het is OF een hele hypocriete houding die we hier lezen en meneer beschermt zijn eigen werk ondertussen met hand en tand, OF deze meneer stelt alles vrij beschikbaar in het kader van een vrij internet en besluit door zijn downloadgedrag dat anderen dit ook moeten doen. Maar dan ben ik bang dat op basis van dat laatste de broodplank van hemzelf nog wel een tijdje leeg blijft...

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tja, helaas zie je dit gedrag heel veel bij jonge mensen. Geen respect voor de mensen die het gemaakt hebben en via een zelfingenomen, arrogante en egoistische houding verkondigen dat ze het allemaal wel verdienen en overal recht op hebben. De rest van de wereld krijgt al genoeg en ze duiken zelf graag in een slachtofferrol om het eigen gedrag te vergoelijken. Daarnaast is luiheid ook een grote factor. Hoeveel jongeren zie je nu nog keihard werken voor het zakgeld; jongeren met grote financiele problemen door het hebben van veel te dure abbonementen, smartphones en blikjes Bullit worden steeds meer schering en inslag. De gezonde verhouding is weg, en door het vrije internet eigenen deze mensen zich nog meer toe dan waar ze recht op hebben. Ze voelen de waarde van geld niet meer: ze willen alles gratis en als dat niet kan dan maar achteraf betalen. En als dat niet lukt dan gaat de kop in het zand en de rest van de wereld heeft het gedaan. Vooral onder de invloed van Bullit wordt dit gedrag alleen maar heftiger. Dan barst de bom en hebben ze een groot probleem en komt de les wellicht te laat.
    Deze jongen hier kan je dan ook niet overtuigen. Wellicht als hij wat ouder wordt. En dat heeft niks te maken met de discussie over welk format nu wint of dat er een Freedom of Information Exchange moet komen (waar ik het zelfs gedeeltelijk eens mee ben), maar om het respect wat je toont voor de mensen van wie je parasiteert voor je eigen genoegen. En dan verandert je gedrag wel, als het goed is. Niet alles op het internet valt over 1 kam te scheren, en ik vind het een opvallende stellingname van een scenarioschrijver. Want als er van iemand veel gejat wordt is het wel van hen. Dus het is OF een hele hypocriete houding die we hier lezen en meneer beschermt zijn eigen werk ondertussen met hand en tand, OF deze meneer stelt alles vrij beschikbaar in het kader van een vrij internet en besluit door zijn downloadgedrag dat anderen dit ook moeten doen. Maar dan ben ik bang dat op basis van dat laatste de broodplank van hemzelf nog wel een tijdje leeg blijft...
    + honderd miljoen

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •