Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 51 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard thuis bioscoop bouwen in nieuw casa

    Hola

    Ik ben pas verhuisd en heb besloten om een kleine thuisbioscoop te gaan maken. Dit omdat ik echt helemaal filmgek ben en de afgelopen paar jaar op een 22" scherm heb moeten kijken. Time to upgrade

    Setup:

    - heb een grote witte muur als projectie scherm tot mn beschikking. Afmeting: 4meter breed x 2.5m hoog. Plan is om een zwarte rechthoek op deze muur te schilderen. Hoe groot deze rechthoek is nog even de vraag. ( jullie ideeen?)

    - bank staat tegen over deze muur. Op 3m afstand.

    - heb een vrij hoog plafond. 3.5m. De beamer moet hier aan bevestigd worden ( dicht op het plavond, dus vrij hoog). Is het
    Mogelijk om dan schuin naar onderen te projecteren?

    Ik zoek een beamer voor louter films. Budget +-450 euro.

    Alvast bedankt

    Cheers!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door moviemonkey Bekijk bericht
    Hola

    Ik ben pas verhuisd en heb besloten om een kleine thuisbioscoop te gaan maken. Dit omdat ik echt helemaal filmgek ben en de afgelopen paar jaar op een 22" scherm heb moeten kijken. Time to upgrade

    Setup:

    - heb een grote witte muur als projectie scherm tot mn beschikking. Afmeting: 4meter breed x 2.5m hoog. Plan is om een zwarte rechthoek op deze muur te schilderen. Hoe groot deze rechthoek is nog even de vraag. ( jullie ideeen?)

    - bank staat tegen over deze muur. Op 3m afstand.

    - heb een vrij hoog plafond. 3.5m. De beamer moet hier aan bevestigd worden ( dicht op het plavond, dus vrij hoog). Is het
    Mogelijk om dan schuin naar onderen te projecteren?

    Ik zoek een beamer voor louter films. Budget +-450 euro.

    Alvast bedankt

    Cheers!
    Hulij

    Ook welkom hier filmaapje......, kan me niet voorstellen dat je een echte liefhebber bent van films, jaren gekeken op
    een 22inch schermpje ..... ik had knettergek geworden en er niet eens naar willen kijken, ons kleinste scherm is 24inch
    en is voor één van de PC's en daar wordt niet echt gebruik van gemaakt om films op te kijken, andere PC schermen zijn
    26 en 37 inch.

    Film werd er gekeken op 55 en 63inch LCD en plasma en dat vond ik ook al redelijk behelpen en tegenwoordig wordt er
    gekeken op een 94inch speciaal filmdoek... is een 2 meter breed 16:9 scherm.

    Je info is niet echt ideaal, je plafond is hoger dan de afstand van je bank tot het scherm, ook zegt dat niets over een
    kijkafstand die ik zelf afmeet als de oog tot het scherm afstand. Je geeft een muur maat op, maar die is niet zo hoog als je plafond

    Een beamer dicht aan het plafond hangen en dan heel erg schuin naar beneden projecteren gaat een sterk vertekend
    beeld opleveren, je moet dan heel erg aan het plaatje gaan trekken om het weer rechthoekig te gaan zien, niet echt iets
    om aan te raden dus, denk dat je de omstandigheden waarin je wilt gaan beameren iets gedetailleerder moet omschrijven
    om tot een advies te komen, vermeld even de omstandigheden beter.

    Als je wilt gaan beameren...... doe dat dan in Full HD, je geeft jezelf een budget van 450 euro maar probeer dan voor dat bedrag
    wel een Full HD beamer te krijgen, desnoods een gebruikte met weinig vlieguren.

    Bedenk ook dat je de beamer van signaal moet voorzien, en als je in Full HD wilt kijken betekent dat je daar dan ook de geschikte
    kabel voor moet aanschaffen, dat kan met component maar HDMI geniet met de huidige stand der techniek denk ik wel de voorkeur.

    Je zult dus ook nog even kenbaar moeten maken in welke resolutie je wilt gaan kijken, wil je best een beetje op weg helpen, maar
    goede info is dan wel nodig.

    Ben zelf ondertussen een genieter van beameren met ongeveer 1800 uur kijkervaring
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Oh.... geef nog even je andere randapparatuur op(receiver, spelers etc etc)
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Hoi,

    Sorry voor de late reactie. Maar mn internet is in mn nieuwe huis nog niet helemaal stabiel (understatement of the year :P)

    Film kijken op een 22" scherm kan natuurlijk prima. Volgens jou definitie zouden er 50 jaar geleden ook geen grote filmliefhebbers hebben bestaan
    Het is ook maar wat je gewend bent, en van wat voor soort films je houdt. Ik heb me er iig prima mee kunnen redden, maaaaaaar het lijkt me natuurlijk super
    tof om films op een wat grote scherm te bekijken

    Ik was bij mn ouders toen ik de eerste post maakte, maten heb ik toen afgeschat. Net even wat opgemeten:

    - Plafond: 3.30m
    - Projectie muur: 3.6m x 2.7m (breedte x hoogte) Dit hoeft natuurlijk niet helemaal gebruikt te worden. Verder is de projectie muur idd lager dan het plafond, maar
    dat komt omdat er een stuk van 60cm (het laatste stuk tot plafond) waar niet op geprojecteerd kan worden (ivm leidingen etc).
    - de bank komt op 3.10m van deze muur af te staan, (afstand oog-muur is dan dus +-40cm minder)
    - ik heb alle films op mn computer staan, dus de beamer moet op mn pc worden aangesloten

    Probleem is dat het plafond dus zo hoog is. Wat ik niet wil is een beamer die ergens halverwege de kamer zweeft. Als je begrijpt wat ik bedoel. Aan het plafond
    en naar beneden projecteren is dus niet echt een optie als ik jou begrijp. Is het mogelijk om de beamer aan de zijkant van de kamer te bevestigen en dan
    schuin naar het centrum van de kamer te projecteren?

    EDIT: wat ook nog de kan. De ruimte is in totaal 6.20m diep. Alhoewel de bank op 3.1m komt te staan (dit staat echt vast) zou de beamer dus ook dieper in de kamer
    kunnen staan. Als ik dan de beamer toch dichtbij het plafond monteer zou de projectie straal minder schuin naar beneden lopen.
    Laatst aangepast door moviemonkey : 02-03-2014 om 16:58

  5. #5

    Standaard

    50 jaar geleden waren er ook al projectoren, al was het toen al wel met andere technieken dan heden ten dage. Grotere schermen zijn toch ook al weer een tijd gangbaar, zo kijk ik zelf nu al zo'n 15 jaar groter dan 50 inch

    Heb even met je meegedacht, bedenk zelf ook dat een beamer ten minste 1 voedingskabel nodig heeft en met het door je gestelde budget kun je denk ik ook een beamer met Wifi wel op de spreekwoordelijke buik schrijven.
    Komt er dus ook nog een signaal kabel bij, je hebt het over de PC die het beeld moet leveren, als je een beetje knappe(lees recente) beeldkaart hebt zit daar hopelijk HDMI of DVI op en kun je in HD projecteren, maar deze
    info heb je niet gegeven, al is dat wel degelijk van belang voor het soort kabel, een VGA aansluiting heeft zo zijn beperkingen als je ook blu ray iso van 1080x1920p wilt afspelen worden er toch wel eisen aan een PC gesteld
    en kan een doorsnee moederbord aansluiting er wel eens moeite mee hebben..... onvoldoende info van jouw kant, denk dat je daar toch nog even serieus over na moet gaan denken.

    Je kan een beamer niet straffeloos een aantal meters naar achter plaatsen, al ligt dat wel weer aan de gekozen beamer, immers hoe meer je met je beamer naar achteren gaat hoe groter het plaatje wordt Je zult bij een
    beamer altijd even de afstanden van plaatsen en de formaten dat hij op die afstand kan projecteren moeten opzoeken, bij een bepaalde afstand hoort een minimale en maximale maat de een beamer kan projecteren.
    Hier zijn gelukkig hulpmiddelen voor, want een beamer heeft behalve min/max grootte bij een bepaalde afstand ook nog een minimale hoogte waarin hij vanaf de vloer of het plafond geplaatst moet worden:

    http://www.projectorcentral.com/proj...ulator-pro.cfm

    Is een voorbeeldje, ik heb al mooiere gezien, maar kan hem zo snel niet vinden, oh..... niet alle beamers hebben een even groot zoombereik, dat houd in dat de ene beamer bij bijvoorbeeld 3 meter afstand groter
    kan projecteren dan de ander, maar ook andersom, hoe kleiner de zoomfactor des te lastiger te plaatsen in sommige gevallen, zo heeft mijn eigen beamer ook een beperkt zoom vermogen, maar omdat ik
    hem optimaal kon plaatsen heb ik zonder iets te hoeven vertekenen een schitterend beeld waar menig 3x duurdere beamer maar moeilijk aan kan tippen.

    Na, deze inleiding zie je dus dat je dus wel met een aantal zaken rekening dient te houden Zelf dacht ik dat projecteren voor mij in huiskamer omstandigheden heel moeilijk zou worden, maar toen ik alle opties
    had onderzocht bleek het voor mij toch heel makkelijk om te plaatsen, lees hier mijn verhaal maar:

    http://dvd.nl/forum/showthread.php?7...n-beeld/page15

    Een beamer hoog aan het plafond ver naar beneden is niet echt optimaal, schuin in de woonkamer is nog meer uit den boze en heel ver naar achteren plaatsen maakt ook dat er makkelijker iets het geprojecteerde
    beeld in de weg kan staan....... misschien heb je mijn verhaal toch al gelezen...... zou de beamer in jouw geval dan direct achter de bank plaatsen, kan met een beugel, een tafel, stelling of zoiets als ik zelf
    gebruikt heb. Je moet iig de beamer van voeding en signaal voorzien, laat je niet uit het veld slaan, waar een wil is, is een weg.

    Zelf zit ik iets over de 2 meter van mijn scherm af en kijk op een 2 meter breed 16:9 scherm, in jouw geval zou je tot zo'n 2,20/2,40 meter breed kunnen gaan, bedenk wel hoe groter opgeblazen, hoe minder scherp....
    al kan het wat mij betreft nooit groot genoeg doch probeer wel een beetje het optimale in het oog te houden. Een projectiescherm lijk je niet aan te willen schaffen, een beetje eenvoudig scherm van 2 meter breed(93inch)
    kost zo rond de 100 euro als je een beetje kunt googlen, en dat bespaar je dan weer.

    Vraag me nog steeds een beetje af in welke resolutie je wilt gaan beameren...... bedenk wel dat je beter iets meer kunt investeren in Full HD dan achteraf spijt krijgen van een te lage resolutie, hoop dat ik je met mijn verhaal
    toch nog een beetje heb kunnen helpen en als je vragen hebt.....

    laat maar komen....

    BTW
    Er bestaan ook nog short throw beamers, die kun je dicht bij je scherm hangen, zit waarschijnlijk ook een prijskaartje aan, heb me met die beamers nog niet echt beziggehouden, BTW, had je zelf al nagedacht of het
    een LCD of DLP beamer moet worden of maakt je dat niets uit? (sommige mensen hebben last van een regenboog effect bij DLP beamers..... ken het zelf niet.... heb er geen last van, dus ook dat zou je dan zelf moeten ervaren)
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Thanks for the fast response

    Ik laat de discussie of je zonder groot scherm wel of niet een groot filmliefhebber kan zijn even voor wat die is. Let's agree to disagree

    Een paar antwoorden:

    1. mn computer en video card zijn top notch

    2. De bedoeling is idd om HD te gaan projecteren. 1080p

    3. Over DLP en LCD heb ik het een en ander gelezen. Ik ben er alleen niet echt uit voor welke techniek ik zou moeten gaan. DLP is duurder dan LCD toch? Terwijl LCD
    geen regenboog effecten heeft. Maar DLP gaat weer langer mee :P Wat raad jij me aan?

    4. mbt projectie scherm: ik wil al het geld dat ik heb (en dat is, toegegeven, weinig) aan de beamer spenderen. Bovendien heb ik een hele mooie grote muur. Dus daar wou
    ik het in eerste instantie mee proberen.

    5. beamer achter de bank plaatsen is bij mij niet mogelijk. Omdat daar de keuken direct begint Of nou ja..de denkbeeldige keuken :P die ben ik nl nu aan het inelkaar klussen

    Ik begin te vrezen dat een beamer in mijn woonkamer erg lastig gaat worden. Als de afstand (beamer-scherm) van 6m te groot is, dan is de
    enige optie aan het plafond, semi zwevend in de kamer.. /noway

    Maar ik heb ook nog een andere kamer. Slaapkamer. 6m x 3m. Met een mogelijk projectie wand van 2m x 2.7m (bxh). Afstand tot muur is dan 2.5m. En
    ik kan de beamer dan wel achter het bed ophangen op een normale hoogte. Nadeel is wel dat ik dan alleen vanuit mn bed kan kijken..en dus niet echt
    met bezoek kan kijken..of nou ja..met female bezoek natuurlijk wel maar je snapt wat ik bedoel. in de woonkamer heeft mijn voorkeur.
    Laatst aangepast door moviemonkey : 02-03-2014 om 23:26

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door moviemonkey Bekijk bericht
    Thanks for the fast response

    Ik laat de discussie of je zonder groot scherm wel of niet een groot filmliefhebber kan zijn even voor wat die is. Let's agree to disagree

    Een paar antwoorden:

    1. mn computer en video card zijn top notch

    Oke, ook met 22 inch kun je een filmliefhebber zijn, doch de liefhebber van films wil het beleven zoals film bedoeld is...
    groot..... en dat blijkt ook wel uit je eigen wensen

    Gelukkig alles oke met de PC, die zal je dan een goede basis kunnen leveren voor de projector.


    2. De bedoeling is idd om HD te gaan projecteren. 1080p

    3. Over DLP en LCD heb ik het een en ander gelezen. Ik ben er alleen niet echt uit voor welke techniek ik zou moeten gaan. DLP is duurder dan LCD toch? Terwijl LCD
    geen regenboog effecten heeft. Maar DLP gaat weer langer mee :P Wat raad jij me aan?
    Oke, 1080P.... ook toevallig nog in 3D? , komt er nog wat bij voor de brillen, maar is af en toe wel extra genieten, je zal het zeker niet elke willen beleven.

    Beide systemen kennen projectoren met leuke instapprijzen, tot projectoren met prijzen waarbij je net genoeg hebt aan 5 getallen, dus de prijs is relatief aan het gewenste
    en waar je in de praktijk tegenaan kunt lopen. Ik ga je hier echt geen systeem aanraden, beide systemen hebben voors en tegens, maar daar dien je bij te bedenken
    dat het prijskaartje van het gekozen systeem uitmaakt of de projector er in meer of mindere mate mee behept is, zo zijn er ook DLP beamers waarbij praktisch niemand
    meer last zal hebben van het regenboog effect...... doch ook die komen met dat prijskaartje.

    Mijn raad zou in dat geval zijn...... probeer het meest voor je geld te krijgen en laat dan het DLP en LCD verhaal maar even links liggen, als je een budget hebt dat minstens
    het dubbele is, dan kun je voor 1080P iets gerichter in een bepaalde richting kijken, met een beperkt budget is het meer een kwestie van het meeste waar voor je geld
    zien te krijgen zonder al te hoge noten op de zang


    4. mbt projectie scherm: ik wil al het geld dat ik heb (en dat is, toegegeven, weinig) aan de beamer spenderen. Bovendien heb ik een hele mooie grote muur. Dus daar wou
    ik het in eerste instantie mee proberen.

    5. beamer achter de bank plaatsen is bij mij niet mogelijk. Omdat daar de keuken direct begint Of nou ja..de denkbeeldige keuken :P die ben ik nl nu aan het inelkaar klussen

    Ik begin te vrezen dat een beamer in mijn woonkamer erg lastig gaat worden. Als de afstand (beamer-scherm) van 6m te groot is, dan is de
    enige optie aan het plafond, semi zwevend in de kamer.. /noway
    Op de muur, is als deze mooi vlak is, niet echt een probleem als hij met een daarvoor geschikte verf van een "kleurtje" is voorzien. Zou er als de beamer er is en bekent is waar hij
    optimaal op de muur presteert later ook nog een mooi zwart kadertje omheenzetten, al is dat weer van later zorg.

    Schreef al...... waar een wil is, is een weg..... ik zou dan in jouw geval toch kijken of ik de beamer dan in de keuken kan plaatsen. Je zult dan kunnen denken aan een uitsparing in het
    wandje achter de bank, ken niet de plannen van je keuken, maar misschien is daar wel een creatieve oplossing te vinden, je dient wel in je achterhoofd te houden dat een beamer
    veel warmte produceert en dat deze dus een aanvoer en afvoer van voldoende koellucht nodig heeft. In het wandje van je keuken kun je dan de kabels etc etc wegwerken. Je zit zo te lezen
    nog in de bouwfase van de keuken en lijkt het mij dat het met een beetje goede wil heel goed in te passen is al ligt dat wel aan je prioriteiten, keukenprins of filmliefhebber
    Beamer op een plank, daarboven de Magnetron/ovencombi...... wasmachine/koeler/vriezer met daarop/tussen de beamer...... zoals gezegd ken je keukenplannen niet, maar zou er
    toch eens de gedachten over laten gaan en bij problemen kijken of iemand in je omgeving misschien een creatieve oplossing heeft.

    Maar ik heb ook nog een andere kamer. Slaapkamer. 6m x 3m. Met een mogelijk projectie wand van 2m x 2.7m (bxh). Afstand tot muur is dan 2.5m. En
    ik kan de beamer dan wel achter het bed ophangen op een normale hoogte. Nadeel is wel dat ik dan alleen vanuit mn bed kan kijken..en dus niet echt
    met bezoek kan kijken..of nou ja..met female bezoek natuurlijk wel maar je snapt wat ik bedoel. in de woonkamer heeft mijn voorkeur.
    Begrijp het, dat had het bij mij ook, hoe zit je met de verduistering? Met mijn beamer lukt het nog wel om bij daglicht in een niet compleet verduisterde kamer nog een redelijk plaatje
    te realiseren, maar het beeld wordt pas echt lekker als de kamer echt donker is, neem je een beamer die een lage lichtopbrengst heeft, dan moet je toch echt een goed verduisterde
    ruimte hebben......

    Zou toch ook kijken hoe je misschien iets aan het budget kunt opschroeven Een nieuwe 1080P beamer begint dacht ik bij zo'n 650 euro en dat is dacht ik een best wel een koopje.....
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Beamer gisteren binnen gekregen. Het is de Acer P1500 geworden. Full hd. Budget idd iets opgeschroefd..bedankt nog voor dat advies. Ben er super tevreden over

    Heb nog wel een ander probleem. De kleur van de projectie muur. Op de muur zitten en aantal schroefgaten die ik vandaag ga stoppen. Daarna wil ik de muur verfen, maar
    welke kleur geeft het beste beeld. Moet dat echt hard wit zijn? De andere muren zijn licht "gelig". Het is natuurlijk mooier als ik de projectie muur weer dezelfde kleur
    verf, maar als ik een veel beter beeld krijg bij een keiharde witte muur doe ik dat. Is dat aan te raden? of zal het niet zo veel uitmaken?

    Alvast bedankt!

  9. #9

    Standaard

    Gefeliciteerd met je beamer, het is ongelooflijk dat ze voor dat geld tegenwoordig al een Full HD 3D beamer kunnen maken.
    hoop dat hij je lang en naar volle tevredenheid moge dienen

    Een muur met een kleurtint is toch wel af te raden, alle kleuren en ook het wit zullen dan immers een andere tint krijgen en zo
    een vertekent kleurbeeld opleveren.

    Heb even je beamer opgezocht, heeft een pittige lichtopbrengst volgens de gegevens 3000 ANSI-lumen en kan dan ook
    gebruikt worden in ruimten waar het niet altijd mogelijk is om volledig te verduisteren.

    Je muur moet, zoals al eerder vermeld, zo glad als maar mogelijk zijn, dus goed schuren/plamuren voordat je gaat schilderen.
    Mocht je goed kunnen verduisteren dan is een matwitte muur ideaal, mocht je niet altijd in staat zijn om goed te verduisteren,
    dan kun je ervoor kiezen om een lichte tint grijs te nemen, dit verbeterd dan de zwartwaarde.
    Kan je helaas niet helpen met het bepalen van de tint grijs, dat is afhankelijk van het licht, hoe lichter de ruimte, des te grijzer
    de wand en hoe donkerder de ruimte, des te witter de wand. Een mooi zwart kader om het projectiedeel doet het beeld ook
    even fraaier overkomen. Niets moet en alles mag, dus dat kun je zelf bepalen, kan me voorstellen dat je geen zwart kader
    op je muur wilt zien, maar als je dat niet stoort.....

    Je kan het allemaal zo mooi en duur maken als maar mogelijk is, maar je kan ook met kleine bedragen heel goede resultaten
    behalen als je een beetje de basis in de gaten houd.

    Ben benieuwd naar plaatjes, zoals waar en hoe je nu de beamer gaat plaatsen en natuurlijk naar het projectie deel en hoe
    het uiteindelijk allemaal bevalt.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    bedankt voor de snelle response!

    De locatie is uiteindelijk toch mn slaapkamer geworden. Dit omdat ik geen zin had om telkens schilderijen/posters van de muur te halen in de woonkamer als ik
    wou kijken. Mn slaap kamer is goed te verduisteren, dus als ik je goed begrijp is gewoon mat wit dan het beste. Ik ga de muur idd eerst goed schuren (plamuren
    heb ik nog nooit gedaan..is dat echt nodig denk je? of is heel goed schuren ook voldoende?..het is trouwens gas beton..weet niet of dat wat uitmaakt :P)

    Zwart kader er omheen zit ook in de planning. Als alles klaar is post ik zeker even wat foto'tjes

    Gisteren dances with wolves gekeken. Fantastisch!! Alleen zaten er nog wel wat gaten en pluggen (lool) in de wand..dus helemaal optimaal was het niet..gaten
    ga ik vandaag stoppen..en dan van het weekend wss schuren

  11. #11

    Standaard

    Plamuren...... je hebt krimpvrije plamuur, daar smeer je de gaten mee dicht, nu ben
    ik zelf helaas ook niet zo'n handyman, maar ik kan me voorstellen dat je met een beetje
    overmaat vult, anders krijg je een soort van kuiltjes en dat is niet wenselijk, je wilt
    immers een zo vlak mogelijke wand.

    Gasbeton...... is de wand gestuct, dan zou hij glad moeten zijn, ik weet dat je pleisterwerk
    kunt schuren als het droog is(geeft wel een stofbende) het beste schuren met wat beter
    schuurpapier dat je om een blokje of zoiets doet, niet te lang op 1 plek schuren en met grote
    halen gauw klaar is dacht ik de beste methode.

    Wanden kunnen poreus zijn, dan ben je er niet met 1 schilderbeurtje of je moet eerst een
    voorstrijkmiddel gebruiken.... zoals gezegd, ben geen kenner, zou je moeten vragen aan
    zo'n slimme alleskunner in je bouwmarkt

    Dances with Wolves.... yep mooie film, heb hem ook al een paar keer gezien, moet nu nog enkel een
    keer de lange versie aanschaffen, heb hem nu 2x op DVD(lange en korte versie) en
    1x op BR , de korte versie. Mijn beamer heeft er ondertussen meer dan 2000 lampuren opzitten
    en hij verveelt me nog steeds niet.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Pictures please.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  13. #13

    Standaard

    schuren is er dit weekend bij ingeschoten. Hopelijk morgen tijd voor. Ik heb nog wel een andere vraag. Als ik nu films kijk (blue ray) dan zie ik
    af en toe (+- om de 10-15 minuten) een horizontale streep van boven naar beneden gaan. Is dat normal? Of moet ik iets in de instellingen veranderen.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door moviemonkey Bekijk bericht
    schuren is er dit weekend bij ingeschoten. Hopelijk morgen tijd voor. Ik heb nog wel een andere vraag. Als ik nu films kijk (blue ray) dan zie ik
    af en toe (+- om de 10-15 minuten) een horizontale streep van boven naar beneden gaan. Is dat normal
    ? Of moet ik iets in de instellingen veranderen.
    Nee, dat is niet normaal en het irriteert ontzettend, mij tenminste wel. Je vermeld helaas niet welke apparatuur(Blu-rayspeler) je gebruikt en hoe je eea hebt aangesloten.


    Ik ken dit verschijnsel ook uit eigen ervaring, ook gezien tijdens het kijken naar blu rays. De afgelopen maanden kijk ik echter met een andere speler(vorige speler plots overleden) en
    de afgelopen 3 maanden heb ik bijna alleen series gekeken op DVD en het verschijnsel nog niet gezien, dat wil niet zeggen dat het niet meer voor zal komen.

    Als het verschijnsel optrad, irriteerde me dat mateloos, het enige dat me dan hielp was de boel uit en weer aanzetten, werd er pissig genoeg om zelfs de beamer dan
    niet meer de tijd te gunnen om helemaal goed af te koelen en dan na 5 minuten na het uit zetten weer aan te zetten, gelukkig was dan het verschijnsel wel weg.

    Heb het verschijnsel maar een keer of 3 meegemaakt en heb niet een echte oorzaak kunnen vinden, heb toen het verschijnsel bezig was ook een keer de TV aangezet en
    de TV(kan TV en Beamer gelijktijdig hetzelfde of een ander beeld laten weergeven) had niet die streep door het beeld, denk dan ook dat het een soort van storing in de
    beamer zelf is, je hebt net als ik een DLP beamer.

    Misschien een troost dat je niet de enige bent met het verschijnsel, denk aan een probleempje in de beamer zelf, maar heb nog geen oorzaak kunnen vinden en enkel
    als oplossing gevonden om opnieuw de hele reutemeteut opnieuw op te starten.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Ai dat is wel jammer. In het begin vond ik het niet zo erg. Maar het irriteert nu wel. En ik merk dat ik soms ook aan het "wachten" ben tot het gebeurd. Ik speel alles af op mn computer (gedownloade geripte blue rays). Computer
    is met een hdmi (div uitgang, maar met verloop naar hdmi) aangeloten op de beamer.

    De streep gaat wel vrij snel..dus binnen 3-5 seconden is het beeld weer helemaal goed. Dus niet echt de moeite om alles opnieuw op te starten lijkt me. Ik wist trouwens niet dat je 5 minuten moest wachten om de beamer
    weer opnieuw aan te zetten..maar dat is tot nu toe gelukkig nog niet van toepassing geweest.


    Vandaag muur soort van gestuct met remoplast..moet nog een keer..maar alle gaten zijn tenminste weg Nu eerst een week naar Spanje. Volgende week nieuwe update!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door moviemonkey Bekijk bericht
    Ai dat is wel jammer. In het begin vond ik het niet zo erg. Maar het irriteert nu wel. En ik merk dat ik soms ook aan het "wachten" ben tot het gebeurd. Ik speel alles af op mn computer (gedownloade geripte blue rays). Computer
    is met een hdmi (div uitgang, maar met verloop naar hdmi) aangeloten op de beamer.

    De streep gaat wel vrij snel..dus binnen 3-5 seconden is het beeld weer helemaal goed. Dus niet echt de moeite om alles opnieuw op te starten lijkt me. Ik wist trouwens niet dat je 5 minuten moest wachten om de beamer
    weer opnieuw aan te zetten
    ..maar dat is tot nu toe gelukkig nog niet van toepassing geweest.


    Vandaag muur soort van gestuct met remoplast..moet nog een keer..maar alle gaten zijn tenminste weg Nu eerst een week naar Spanje. Volgende week nieuwe update!
    Streep gaat dan wel betrekkelijk snel, het wordt storender als het begint op te vallen, maar goed, zelf gelukkig de afgelopen maanden niet meer gehad.

    Even wat rechtzetten, het is niet 5 minuten wachten...... maar veel langer, de 5 minuten zijn al erg ongeduldig, het is namelijk beter om de beamer aan te laten
    dan uit te zetten als je bijvoorbeeld weet dat je na een uurtje weer wilt gaan kijken. Een beamerlamp heeft het bij wijze van spreken veel zwaarder te verduren van
    het aan en uitzetten, dan van het branden. Ook in vollast branden zoals hij doet bij 3D verkort de levensduur in meerdere mate, de beamer zal als het goed is
    normaal in "eco" stand staan.

    Gelukkig gaan de beamerlampen van tegenwoordig veel langer mee dan vroeger, nu is 4000 uur vrij normaal en zijn er lampen die makkelijk 6000 uur zouden
    moeten kunnen halen, ook zijn de lampen tegenwoordig niet zo duur meer. Vandaar dat ik zelf alles via de beamer kijk, die paar euro maken mij dan ook
    zenuwachtig.

    Fijn verblijf in Spanje toegewenst, tot de volgende update.
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    korte update:


    projectie muur geschuurd, gestuct en geschilderd. Heb voor creme wit gekozen. Ben nu bezig met het geluid. Ik had nog 2 speakers staan, deze gaan als surround boxen dienen. Op marktplaats
    heb ik een kenwood KRF-V5050D, surround versterker op de kop weten te tikken als mede 2 relatief goede front speakers (Mordaunt-short 908) voor de center heb ik momenteel even geen geld,
    daar gebruik ik tijdelijk een oude jvc boomblaster voor :P

    Vandaag ga ik luidspreker kabels kopen om de hele handel aan te sluiten. Heb helaas drastisch te kort aan funds, dus het worden crappy snoeren van de praxis..maar die vervang ik wel weer
    als ik wat meer geld heb. Eerst wil ik alles aan de praat hebben

    Zodra alles loopt zal ik wat foto's posten!

  18. #18
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Waarom heb je voor een creme kleur gekozen en niet gewoon echt wit?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Waarom heb je voor een creme kleur gekozen en niet gewoon echt wit?
    wel. een aantal argumenten..weet niet of ze allemaal hout snijden

    1. de overige muren zijn allemaal licht gelig en wit zou daar wel heel erg lelijk bij afsteken..creme valt daarentegen niet zo op
    2. wit is zo knal hard. het is een vrij grote muur in mn slaapkamer..en ik vind dat gewoon niet zo mooi
    3. de muur is niet helemaal egaal...en ik had ergens gelezen dat bij een iets donkerder kleur muur
    de projectie iets vergevingsgezinder is..maw dat je oneffenheden minder goed ziet
    4. verder had ik al wat geprojecteerd op de oorspronkelijke gelige muur..en ik vond het contrast er al super
    goed uitzien. weet natuurlijk niet hoe dat er uit ziet als het echt wit is..maar ja..nu heb ik een kleur die er een beetje
    tussen in hangt...

    ik heb het nog niet getest..ga ik dit weekend doen

  20. #20

    Standaard

    zucht..ik zie vast iets heel stoms over het hoofd..maar ik krijg het geluid niet aan de praat...

    mn geluidskaart heeft 6 mini jacks als uitgangen..ik heb de geluidskaart zo ingesteld dat hij analoog surround 5.0 output geeft. ik heb een jvc boombox met aux ingang
    nog even gebruikt om te bepalen welk mini jack uitgang hoort bij front,central en surround. Toen heb ik de boombox
    afgekoppelt..en de mini jacks uitgang verbonden met de dvd 6 ingang op de versterker (middels een kleine jack naar 2 tulpjes kabel). Van de center
    heb ik alleen 1 kanaal in de versterker geplugt aangezien dit natuurlijk een mono kanaal is (heb even geen kleine jack naar 1 tulpje stekker hier)

    Versterker op dvd6 input modus gezet. Volume open. maar geen geluid. Als ik de versterker op test modus zet, testen alle boxen gewoon goed.

    Iemand een idee waarom ik geen geluid krijg?

  21. #21

    Standaard

    Misschien selecteert de receiver automatisch een andere input voor het geluid(HDMI of digitaal) en moet je daar nog analoog selecteren. Ik bedoel dus niet het input gedeelte wat je al gedaan hebt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  22. #22

    Standaard

    thanks peptalk!

    input modus stond op digital krijg nu geluid uit de dvd/cd input. nu de surround aan de gang proberen te krijgen

  23. #23

    Standaard

    IMG_20140421_172200.jpgIMG_20140420_202956.jpgIMG_20140421_172358.jpg

    Ik heb het zo opgesteld dat ik een grote en een kleine projectie muur heb. De grote is foto2. De kleine is recht tegen over mn bed

    Very happy with my setup. De horizontale lijn heb ik overgens ook niet meer gezien sinds ik een dimbare lamp de deur uit heb gedaan

  24. #24

    Standaard

    Dank voor de plaatjes, leuk dat je happy bent.... beetje dubbel happy eigenlijk, ook de streep is weg

    Ik denk dat het grootst kijken het meeste plezier geeft, al weet ik niet of je dan lekker kunt zitten al zal
    het kleiner kijken en halfzitten/liggen op bed mijn inziens niet echt lekker kijken..... vind de beessies
    wel aandoenlijk
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door moviemonkey Bekijk bericht
    IMG_20140421_172200.jpgIMG_20140420_202956.jpgIMG_20140421_172358.jpg

    . De horizontale lijn heb ik overgens ook niet meer gezien sinds ik een dimbare lamp de deur uit heb gedaan
    Ziet er mooi uit op de foto´s. Kun je eindelijk een streep door de streep zetten..

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •