Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 59 van 59 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    En t kan nog best goed komen qua opbrengst. Maar de release is wel weer lekker verspreid over 3 maanden. T is gewoon weer een ruk release schema...:

    USA 7 December 2015 (Los Angeles, California) (premiere)
    Canada 25 December 2015 (limited) (70mm version)
    USA 25 December 2015 (limited) (70mm version)
    USA 30 December 2015
    Canada 31 December 2015
    Russia 1 January 2016 (limited) (70mm version)
    Sweden 1 January 2016 (limited) (70mm version)
    Denmark 3 January 2016 (Copenhagen)
    France 6 January 2016
    Argentina 7 January 2016
    Bosnia and Herzegovina 7 January 2016 (Cinestar Bihac)
    Brazil 7 January 2016
    Chile 7 January 2016
    Czech Republic 7 January 2016
    Denmark 7 January 2016
    Greece 7 January 2016
    Croatia 7 January 2016
    Hungary 7 January 2016
    South Korea 7 January 2016
    Republic of Macedonia 7 January 2016
    Netherlands 7 January 2016
    Serbia 7 January 2016
    Thailand 7 January 2016
    Bulgaria 8 January 2016
    Estonia 8 January 2016
    UK 8 January 2016
    Ireland 8 January 2016
    Israel 8 January 2016
    Iceland 8 January 2016
    Lithuania 8 January 2016
    Norway 8 January 2016
    Turkey 8 January 2016
    United Arab Emirates 13 January 2016
    Finland 13 January 2016
    Sweden 13 January 2016
    Australia 14 January 2016
    Azerbaijan 14 January 2016
    Belarus 14 January 2016
    Colombia 14 January 2016
    Dominican Republic 14 January 2016
    Kazakhstan 14 January 2016
    Mexico 14 January 2016
    New Zealand 14 January 2016
    Puerto Rico 14 January 2016
    Russia 14 January 2016
    Ukraine 14 January 2016
    Spain 15 January 2016
    India 15 January 2016
    Pakistan 15 January 2016
    Poland 15 January 2016
    Romania 15 January 2016
    Singapore 21 January 2016
    Slovakia 21 January 2016
    Germany 28 January 2016
    Italy 29 January 2016 (70mm version)
    South Africa 29 January 2016
    Italy 4 February 2016
    Portugal 4 February 2016
    Japan 27 February 2016
    Laatst aangepast door Chris W : 12-01-2016 om 20:37

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    De films van Tarantino worden ook steeds karikaturaler, en meer over de top. Misschien dat mensen daar ook wel een keer klaar mee zijn. Ik wel tenminste.
    Ik heb dat ook, met name het overacting en overdreven misplaatste comedy

  3. #53

    Standaard

    Ik vond de dialogen en monologen vaak voorspelbaar en niet altijd even sterk...ik neem als voorbeeld het verhaal over het bord dat vermeldde dat honden en Mexicanen niet welkom waren...de 'punchline' voelde je allang aankomen .
    Maar....toch kijk ik er wel naar uit om 'm nog een keer te zien. Ik zal de blu-ray niet meteen kopen, maar die komt er wel.

  4. #54

    Standaard

    The Hateful Eight (2015)


    De 70mm versie gezien in Eye en dat was fantastisch qua beeld. Erg mooi dat formaat. De voorstelling was uitverkocht met vrije zitplaatsen. Ik vond dat toch wel vervelend want de zaal ging een half uur van tevoren open en dat betekende snel een goed plaatsje vinden. En ja hoor....we gingen zitten en een paar van die types die dan zeggen: "Deze plaatsen zijn bezet". Bloedirritant, het zijn vrije zitplaatsen en als je er nog niet bent.....jammer dan. Maar je krijgt dan groepen die plekken bezet gaan houden voor mensen die later aan komen kakken. Maar om van het gezeik af te zijn, hebben we toch snel andere plaatsen weten te bemachtigen. Maar je moest echt snel zijn omdat je anders drie uur lang op de 1e rij zit met een stijve nek. Of helemaal aan de zijkant. Geef me dan toch maar gereserveerde plaatsen. Dat gezegd hebbende....we hadden goede plaatsen en het beeld en geluid was fantastisch.


    Eigenlijk jammer dat de film het 70mm niet meer benutte door het tonen van weidse landschappen want de meeste scenes spelen zich af in een ruimte. Ik moet toch zeggen dat ik de 1e eerste 100 minuten (voor de pauze) soms toch wat langdradig en stroperig vond. De film duurt voor mij toch te lang met zn ruim drie uur. Na de pauze kreeg de film wat meer vaart en werd voor mij de interesse hervat. Het is een echte praatfilm en dan ook nog eens in een paar ruimtes met een erg lange speelduur. Geen gemakkelijke zit.


    Ditmaal stoorde ik me voor het eerst echt aan het herhaaldelijk gebruik van het woord "Nigger". Dat ken ik nu wel van Tarantino. Ook het plot heeft erg veel weg van Reservoir Dogs. Ik vond het veel herhaling van zetten. Toch vond ik het een bijzondere ervaring. Niet een film die ik snel nog eens zal kijken....denk ik. Er zit in deze film ook meer een twist/surprise element dat een 2e keer minder sterk zal overkomen. Op het eerste gezicht een wat mindere Tarantino. De film bevat erg veel humor en cartoonesk geweld. In dat opzicht is Tarantino wel stijlvast maar ik denk dat hij moet oppassen dat het geen maniertje gaat worden. Het verrast in ieder geval minder.


    Tarantino is ook minder sterk in spanningsopbouw. Een grote inspiratie is The Thing en die film weet de beperkte ruimtes wel optimaal te benutten met erg veel spanning. Maar even laten bezinken deze film. Een de ene kant erg knap om een drie uur durende film in een paar gesloten ruimtes af te laten spelen maar iets meer variatie had geen kwaad gekund. Al is het maar dat enkele scenes zich om de cabin hadden afgespeeld. Ik had af en toe effe lucht/ruimte nodig. De muziek van Morricone, met name aan het begin, vond ik tergend mooi. De man kan het nog steeds. Erg benieuwd wat de volgende zet van Tarantino zal zijn. Nu nog het voordeel van de twijfel en is de film al met al toch de moeite waard.


    7,5

  5. #55

    Standaard

    Niet de Eye-versie op 70mm inclusief gordijntjes, programmaboekje en intermission, maar ik betwijfel of dat het veel beter gemaakt had. Tarantino, de postmodernistische filmmaker, die citeert uit zijn inspiratiebronnen, talloze krakkemikkige laatjes opentrekt en er plotdevices uit tevoorschijn tovert om de kijker mee om de oren te slaan en hem mee te verbazen... Nee van dat alles heb ik in Hateful Eight niet veel gezien. De dialogen, die Tarantino vaak oprekt maar toch redelijk sappig weet te houden, missen het scherpe en frisse dat ik gewend was. De eight zelf zijn karikaturen, plat als bordkarton. De vijf hoofdstukken zijn vreemd verdeeld, de plot is voorspelbaar: er gaan mensen dood. Wie er dood gaan is eigenlijk niet eens boeiend. Spannend wordt het nergens. Als je dan een western maakt en Morricone vraagt om er muziek voor te maken, stop er dan in ieder geval een goede, respectvolle verwijzing naar Sergio Leone in. Een shootout ofzo, een corral, een kerkhof. Een man met een sigaar en een poncho. Iets voor mij om me op te verkneukelen. Helaas. De muziek is overigens wel het sterkste punt. Het thema met de hobo (?) blijft hangen maar suggereert een spanning die niet komt. Één regel is blijven plakken: "Keeping you at a disadvantage is an advantage I intend to keep!" Mooi, maar die kwaliteit komt niet meer terug. Dat is het derde mooie. Het tweede, dat ik zojuist oversloeg, is Oswaldo Mobray en zijn "deliverance". Tim Roth is de krent in de grijze pap, hoewel hij slechts een imitatie is van een Christoph Waltz in Django. Dat hij nog steeds goed is zegt eigenlijk meer over Waltz dan over Roth, maar dat smerige Britse sadisme is iets wat Waltz niet kan. Dan wordt het iets fascistisch, denk ik. Het laatste stukje kwaliteit is Senor Bob. Alle andere karakters zijn in toenemende mate ergerlijk. Michael Madsen is misschien wel het ergste. Diegenen die het snelst het loodje leggen komen er het best vanaf, puur omdat ze niet genoeg tijd krijgen om hun eigen personage tot een smakeloze grauwe karikatuur gereduceerd te zien.
    Please and thank you.

  6. #56

    Standaard

    Eindelijk gezien in 70MM, in het mooie Eye theater. Bij binnenkomst schrok ik toen ik het kleine scherm zag, en was al bang dat dit op een teleurstelling zou uitlopen. Ik had het mis! Zodra de film begon met draaien schoven de zwarte panelen naar links en rechts, en werd het scherm enorm breed. Ik zat precies in het midden van de zaal, dus het zicht was perfect.

    Ondanks dat er weinig buitenshots in de film zitten, waar dit type Panavision zich voor leent, vond ik het goed uitpakken bij de binnenscenes. De film speelt zich nagenoeg volledig binnen af, en het gebruik van 70MM zorgt voor meer intimiteit, diepte en mooie uitgemeten shots met meerdere acteurs in een scene. Wat mij betreft mogen er meer films worden opgenomen in 70MM, en mag dit vaker te zien zijn. Tweakers heeft een mooie videorapportage over 70MM http://tweakers.net/video/11325/het-...ilmmuseum.html

    De film vond ik zeer goed te pruimen. Na de tegenvallende Django Unchained met karikaturale personages, vond ik deze personages en dialogen wel goed uit de verf komen. Het verhaal is inderdaad niet bijzonder, en de film niet bijster spannend, maar het puike acteerwerk van de cast, en de prachtige muziek, aankleding en regie maken deze film tot een fijne zit. De tijd vond ik omvliegen, nergens rekte de film, en voor ik het wist stond ik buiten. Samuel L Jackson speelt zijn beste rol in een Tarantino. Ook Kurt Russel en Walton Goggins zetten geweldige vertolkingen neer. Maar de grootste verrassing is toch wel Jennifer Jason Leigh. Met de minste tekst weet zij een geweldig personage neer te zetten.
    Wat geweld betreft is dit een heftige, liters bloed vliegen door de lucht. Tarantino is een meester om dit goed in beeld te brengen, ook het geluid is fenomenaal. Als een kogel wordt afgevuurd dan gaat dat door merg en been. Het ziet er allemaal zeer stylish en gruwelijk tegelijk uit.

    Al met al enorm genoten, zowel van de film alsmede de vertoning in 70MM. Ik hoop dat meer filmmakers gebruik gaan maken van dit formaat.

  7. #57

    Standaard

    Jawel 2 maanden na de release heb ik de film eindelijk gezien in EYE. Afgelopen zondag om 13:00 zaal stijf uitverkocht. Er zaten mensen op de trap die later op de 4 losse stoeltjes helemaal vooraan gingen zitten.

    Super dat EYE nog lekker analoog kan draaien en dat voor bijzonder vertoningen, als deze 70mm film, ruimte is in Nederland. Daarmee is ook het enige positieve van de bioscoop gemeld. Zoals Melzz als melde vind ik het echt superslecht dat je bij reserveringen geen stoel kan selecteren. Als je dan na een behoorlijke autorit (voor een bios bezoek) en het slecht vinden van een parkeerplek net op tijd in de zaal bent dan zit je dus helemaal achteraan aan de zijkant. Door de enkele loveseats in de rij kan je ook niet doorschuiven om de rij aan te sluiten.

    Enfin, de film zag er goed uit. Jennifer Jason Leigh speelde met name de eerste helft leuk, OB en Bob vind ik zelf de leukste karakters. De rest zijn "de bekende" Tarantino personages met hun verhalende dialogen. De film deed mij een denken aan een omgekeerde Kill Bill. KB1 is actie, Hatefull8 1ste helft was meer dialogen, KB2 is meer dialogen en Hatefull8 2de helft meer actie. Maar de actie was lekker over de top en ik heb er lachend naar gekeken.
    Zeker niet de beste Tarantino maar ik vond hem wel vermakelijk.

    1 foutje (?) in de film wat mij stoorde en waar geen antwoord in de film op wordt gegeven: Hoe weet Oswaldo (Roth) dat Marquis (Jackson) een brief van Lincoln bij zich heeft?
    uh, uh, It's a dinosaur

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joslyn Bekijk bericht

    Super dat EYE nog lekker analoog kan draaien en dat voor bijzonder vertoningen, als deze 70mm film, ruimte is in Nederland. Daarmee is ook het enige positieve van de bioscoop gemeld. Zoals Melzz als melde vind ik het echt superslecht dat je bij reserveringen geen stoel kan selecteren. Als je dan na een behoorlijke autorit (voor een bios bezoek) en het slecht vinden van een parkeerplek net op tijd in de zaal bent dan zit je dus helemaal achteraan aan de zijkant. Door de enkele loveseats in de rij kan je ook niet doorschuiven om de rij aan te sluiten.
    Toch even hier op inhaken...vond je Eye zelf verder niet geschikt? Ik vind zelf zaal 1 een prachtige zaal met fantastisch beeld en geluid. Ik beaam wat je zegt...het is best vervelend dat je geen stoelen kunt reserveren. Ik heb zelf het geluk dat ik er slechts een kwartier vanaf woon en dus vaker deze bioscoop bezoek. Mijn ervaring is dat The Hateful Eight wel een uitzondering is qua drukte. Ze draaien toch over het algemeen arthouse en classics. Eigenlijk heb ik nooit last dat ik geen geschikt plekje kan vinden. Wat ook wel fijn is...iedereen is daar altijd behoorlijk stil. Er komen toch meer filmliefhebbers dan groepen jongeren die leuk een avondje uit zijn. Er wordt ook geen chips en dergelijke verkocht dus geen last van krakende zakken etc. Ik hoop dus dat je Eye niet direct afschrijft....

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Toch even hier op inhaken...vond je Eye zelf verder niet geschikt? Ik vind zelf zaal 1 een prachtige zaal met fantastisch beeld en geluid. Ik beaam wat je zegt...het is best vervelend dat je geen stoelen kunt reserveren. Ik heb zelf het geluk dat ik er slechts een kwartier vanaf woon en dus vaker deze bioscoop bezoek. Mijn ervaring is dat The Hateful Eight wel een uitzondering is qua drukte. Ze draaien toch over het algemeen arthouse en classics. Eigenlijk heb ik nooit last dat ik geen geschikt plekje kan vinden. Wat ook wel fijn is...iedereen is daar altijd behoorlijk stil. Er komen toch meer filmliefhebbers dan groepen jongeren die leuk een avondje uit zijn. Er wordt ook geen chips en dergelijke verkocht dus geen last van krakende zakken etc. Ik hoop dus dat je Eye niet direct afschrijft....
    Even off topic :
    EYE is inderdaad een filmhuis voor filmliefhebbers ook gezien het aanbod. Er zijn genoeg commerciële zalen in Amsterdam dus is EYE een welkome toevoeging.
    Wat mij betreft mogen ze er wel wat aan doen om het bezoek te veraangenamen. Ze melden expliciet dat als de film begonnen is je de zaal niet inkomt. Er moesten bij mij na begin van de film 4 man op zoek naar een plek. In het donker en zonder stoelnummer erg lastig. Tijdens de 12 minuten intermission gaat 200 man naar de bar beneden waarvan ook het restaurant ook bediend wordt wat laatkomers voor de 2de helft betekende. Ik kom zelf regelmatig in Cinemec bioscopen, daar krijg je bij aanvang een introductie praatje. Zoiets had ik bij eye, en zeker bij deze speciale 70mm vertoning ook wel verwacht.

    Mijn eerste ervaring maakt mij niet enthousiast maar ik heb al speciale thema avonden op de website gezien, Cameron avond en Blade Runner, wat mij wel aantrekt.
    uh, uh, It's a dinosaur

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •