Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 42 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard BAFTA en Academy Awards 2014

    De nominaties zijn inmiddels bekend voor de BAFTA's, die als goede graadmeter voor de Academy Awards wordt gezien.

    Het lijkt vooral te gaan tussen 12 years a Slave, Gravity en American Hustle.



    Film | Adapted Screenplay in 2014

    Behind The Candelabra

    12 Years A Slave

    The Wolf Of Wall Street

    Philomena

    Captain Phillips


    Film | Animated Film in 2014

    Despicable Me 2

    Monsters University

    Frozen


    Film | British Short Animation in 2014

    Everything I Can See From Here

    Sleeping With The Fishes

    I Am Tom Moody


    Film | British Short Film in 2014

    Keeping Up With The Joneses

    Orbit Ever After

    Island Queen

    Room 8

    Sea View


    Film | Cinematography in 2014

    Inside Llewyn Davis

    Captain Phillips

    Nebraska

    Gravity

    12 Years A Slave


    Film | Costume Design in 2014

    Behind The Candelabra

    American Hustle

    The Invisible Woman

    The Great Gatsby

    Saving Mr. Banks


    Film | Director in 2014

    Paul Greengrass (Captain Phillips)

    David O. Russell (American Hustle)

    Steve McQueen (12 Years A Slave)

    Martin Scorsese (The Wolf Of Wall Street)

    Alfonso Cuarón (Gravity)


    Film | Documentary in 2014

    The Act Of Killing

    The Armstrong Lie

    Tim’s Vermeer

    We Steal Secrets: The Story Of Wikileaks

    Blackfish


    Film | EE Rising Star in 2014

    Dane Dehaan

    Lupita Nyong’o

    George Mackay

    Will Poulter

    Léa Seydoux


    Film | Editing in 2014

    Captain Phillips

    Gravity

    12 Years A Slave

    The Wolf Of Wall Street

    Rush


    Film | Film in 2014

    12 Years A Slave

    American Hustle

    Captain Phillips

    Philomena

    Gravity


    Film | Film not in the English Language in 2014

    Blue Is The Warmest Colour

    The Great Beauty

    The Act Of Killing

    Wadjda

    Metro Manila


    Film | Leading Actor in 2014

    Leonardo Dicaprio (The Wolf of Wall Street)

    Christian Bale (American Hustle)

    Chiwetel Ejiofor (12 Years a Slave)

    Bruce Dern (Nebraska)

    Tom Hanks (Captain Phillips)


    Film | Leading Actress in 2014

    Amy Adams (American Hustle)

    Emma Thompson (Saving Mr. Banks)

    Cate Blanchett (Blue Jasmine)

    Sandra Bullock (Gravity)

    Judi Dench (Philomena)


    Film | Make-Up And Hair in 2014

    The Hobbit: The Desolation Of Smaug

    The Butler

    Behind The Candelabra

    American Hustle

    The Great Gatsby


    Film | Original Film Music in 2014

    Captain Phillips

    The Book Thief

    12 Years A Slave

    Gravity

    Saving Mr. Banks


    Film | Original Screenplay in 2014

    American Hustle

    Inside Llewyn Davis

    Gravity

    Blue Jasmine

    Nebraska


    Film | Outstanding British Film in 2014

    Mandela: Long Walk To Freedom

    Saving Mr. Banks

    Philomena

    The Selfish Giant

    Gravity

    Rush


    Film | Outstanding Debut By A British Writer, Director or Producer in 2014

    Good Vibrations

    Saving Mr. Banks

    Kelly + Victor

    For Those in Peril

    Shell


    Film | Production Design in 2014

    The Great Gatsby

    American Hustle

    12 Years A Slave

    Behind The Candelabra

    Gravity


    Film | Sound in 2014

    All Is Lost

    Captain Phillips

    Gravity

    Rush

    Inside Llewyn Davis


    Film | Special Visual Effects in 2014

    The Hobbit: The Desolation Of Smaug

    Gravity

    Iron Man 3

    Pacific Rim

    Star Trek Into Darkness


    Film | Supporting Actor in 2014

    Matt Damon (Behind the Candelabra)

    Bradley Cooper (American Hustle)

    Barkhad Abdi (Captain Phillips)

    Daniel Brühl (Rush)

    Michael Fassbender (12 Years a Slave)


    Film | Supporting Actress in 2014

    Jennifer Lawrence (American Hustle)

    Julia Roberts (August: Osage County)

    Lupita Nyong’O (12 Years a Slave)

    Sally Hawkins (Blue Jasmine)

    Oprah Winfrey (The Butler)

  2. #2

    Standaard

    Even mugge(n)ziften: De ceremonie van 2014 draait uiteraard om de prestaties in 2013.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  3. #3

    Standaard

    Dat klopt natuurlijk; maar zoals het hier staat met de jaartallen, staat het ook op de site van BAFTA zelf. Dat heb ik netjes aangehouden.

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Alle nominaties: http://cdn.media.oscar.abc.com/media...ominees.pdf?v2

    10 voor Gravity en American Hustle, 9 voor 12 Years A Slave, 6 voor Captain Phillips, Nebraska en Dallas Buyers Club, 5 voor Wolf of Wall Street en Her.

  6. #6

    Standaard

    En heel mooi, een nominatie voor The Broken Circle Breakdown!
    Maar dat zal heel lastig worden door La Grande Bellezza en in mindere mate Jagten.
    Van mij mogen ze ´m winnen!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    En heel mooi, een nominatie voor The Broken Circle Breakdown!
    Maar dat zal heel lastig worden door La Grande Bellezza en in mindere mate Jagten.
    Van mij mogen ze ´m winnen!
    1000% mee eens Ludo
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    The Broken Circle Breakdown zou wat mij betreft ook een terecht winnaar zijn maar de anti-religie uitspraken
    zal het stemmen kosten in de VS vrees ik.

    Vince.
    Laatst aangepast door vince curtin : 16-01-2014 om 21:48

  9. #9

    Standaard

    Voor het eerst in vele jaren weer goede nominaties voor beste film bij de Oscars.
    Wat mij betreft mag de mooie film Her het beeldje winnen, en anders 12 Years A Slave (vanwege het verhaal).

  10. #10

    Standaard

    Emma Thompson? Saving Mr. Banks? Die had ik toch wel verwacht.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martijn0432 Bekijk bericht
    Emma Thompson? Saving Mr. Banks? Die had ik toch wel verwacht.
    Ik had wel een nominatie voor Michael Douglas verwacht voor zijn rol in Behind The Candelabra.

    Edit: Ik zie dat hij al eerder er niet bij zat.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Ik had wel een nominatie voor Michael Douglas verwacht voor zijn rol in Behind The Candelabra.
    Behind The Candelabra is geen bioscoopfilm maar een TV-film. Geen enkele studio wilde zich aan het homoseksuele thema verbranden, alleen betaalzender HBO wilde de film financieren. Wat nogmaals bewijst dat de grote filmstudio's geleid worden door een bende conservatieve orang-oetans.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Behind The Candelabra is geen bioscoopfilm maar een TV-film. Geen enkele studio wilde zich aan het homoseksuele thema verbranden, alleen betaalzender HBO wilde de film financieren.
    Zou het nou echt vanwege dat element zijn geweest of vond men het onderwerp of het script gewoon niet interessant genoeg? Of bood HBO gewoon meer geld? Films als Philadelphia, Milk en Brokeback Mountain zijn ook als bioscoopfilm gemaakt. En ze zijn niet alleen door critici goed ontvangen, maar ze waren ook financieel succesvol.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Zou het nou echt vanwege dat element zijn geweest of vond men het onderwerp of het script gewoon niet interessant genoeg? Of bood HBO gewoon meer geld? Films als Philadelphia, Milk en Brokeback Mountain zijn ook als bioscoopfilm gemaakt. En ze zijn niet alleen door critici goed ontvangen, maar ze waren ook financieel succesvol.
    Volgens Imdb.com en regisseur Steven Soderbergh is het (helaas) toch door het homo-thema:

    In a January 2013 interview with the New York Post, director Steven Soderbergh said that this movie was originally planned for a theatrical release but was ultimately produced by and aired on HBO instead because the story was "too gay" for Hollywood movie studios: "Nobody would make it, We went to everybody in town. They all said it was too gay. And this is after Brokeback Mountain (2005), by the way, which is not as funny as this movie. I was stunned. It made no sense to any of us."

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Zou het nou echt vanwege dat element zijn geweest of vond men het onderwerp of het script gewoon niet interessant genoeg? Of bood HBO gewoon meer geld? Films als Philadelphia, Milk en Brokeback Mountain zijn ook als bioscoopfilm gemaakt. En ze zijn niet alleen door critici goed ontvangen, maar ze waren ook financieel succesvol.
    Homo's in films mogen volgens de jou aangehaalde voorbeelden alleen maar (1) sterven aan aids, (2) vermoord worden en (3) hun relatie moet stuklopen. Als het er dan eens wat vrolijker aan toe gaat dan klinkt het in Hollywood "te gay". Homo's zijn volgens Hollywood nog altijd pestlijders, en is het alleen oke als ze liefst op een zo pijnlijk mogelijke wijze creperen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Volgens Imdb.com en regisseur Steven Soderbergh is het (helaas) toch door het homo-thema:
    Soderbergh heeft in april aangegeven dat grote studio's gewoon niet goed meer kunnen omgaan met bescheiden gebudgetteerde films in het algemeen, met Magic Mike had hij er net zo hard last van.

    Soderbergh talked at length about the unbalanced economics of filmmaking, relating that the $5 million dollar-costing Liberace film, “Behind The Candelabra” would have to make $70 million by studio standards for it to even begin to become profitable. And since the film was, as he recalled the studio describing it as "special," it was an easy no go decision for them. Using a baseball metaphor, the filmmaker said more often than not the studio system was only interested in home run movies. “They don’t look at the singles and doubles as being worth the money or the man hours.” Soderbergh dropped the problematic math: a $10 million dollar studio movie, that spends $60 million to market it, needs to make $140 million to break even. Very few $10 million dollar movies gross that much. Whereas a $100 million movie, with a $60 million budget, many of them do cross that $320 million line.
    http://blogs.indiewire.com/theplayli...e-hum-20130429

  17. #17

    Standaard

    Dat lijkt me allemaal onzin, Nebraska is toch ook 6 keer genomineerd met een 12 miljoen dollar budget? Behind the Candelabra zal wel gewoon niet goed genoeg zijn en tevens heeft het zware concurrentie van Dallas Buyers Club, een film die het thema AIDS behandelt.

  18. #18

    Standaard

    Hoe kun je nou met droge ogen beweren dat het je onzin lijkt Jordy, Soderbergh zuigt dat toch niet uit zijn duim...Waarom je Nebraska er bij haalt ontgaat me nog meer, dat is een indy en heeft dus niet een hoge verwachte opbrengst nodig.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Hoe kun je nou met droge ogen beweren dat het je onzin lijkt Jordy, Soderbergh zuigt dat toch niet uit zijn duim...Waarom je Nebraska er bij haalt ontgaat me nog meer, dat is een indy en heeft dus niet een hoge verwachte opbrengst nodig.
    Het gaat toch helemaal niet om de opbrengst, maar om de kwaliteit van de film die een Academy doet besluiten een film te nomineren? Die Soderbergh kan dat wel zeggen, maar misschien is hij gewoon teleurgesteld dat hij het niet heeft kunnen winnen van de hevige concurrentie dit jaar.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Het gaat toch helemaal niet om de opbrengst, maar om de kwaliteit van de film die een Academy doet besluiten een film te nomineren?
    Je begint twee zaken door elkaar te halen. De opbrengst speelt inderdaad geen rol bij de afweging van de Academy. Maar het citaat van Soderbergh had betrekking op het budget en alles wat erbij komt kijken om een film te maken, niet op de kansen voor een Oscarnominaties. Traditionele studio's werken met hogere budgettten, hebben hoogstwaarschijnlijk te maken met een stevigere overhead en werken in veel opzichten (distributie, marketing) op grotere schaal. Dus er is veel meer voor nodig om break even te spelen. Kevin Smith heeft hier ooit een hele uitweiding over gegeven n.a.v. zijn problemen rondom Red State. Hoewel het feit dat het om een flamboyante homo draait best mee zal spelen, blijf ik de indruk houden dat HBO in vergelijking met de grote studio's vooral betere mogelijkheden (geld? vrijheid?) bood om een betrekkelijk kleinschalig project van de grond te krijgen. Het is al lang niet meer not done om films te maken waarin homo's een prominente rol spelen. En bij Indy-maatschappijen zou het volgens mij helemaal geen probleem zijn -maar die zien misschien weer niet zo veel interessants in het onderwerp.
    Laatst aangepast door mark t : 17-01-2014 om 13:35
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  21. #21

    Standaard

    Tja, die keuze was dan toch aan Soderbergh om er een tv film van te maken? Dan moet je wat mij betreft ook niet aan de bel gaan trekken als je dan door de Academy niet meegenomen wordt in een mogelijke uitverkiezing.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Homo's in films mogen volgens de jou aangehaalde voorbeelden alleen maar (1) sterven aan aids, (2) vermoord worden en (3) hun relatie moet stuklopen. Als het er dan eens wat vrolijker aan toe gaat dan klinkt het in Hollywood "te gay". Homo's zijn volgens Hollywood nog altijd pestlijders, en is het alleen oke als ze liefst op een zo pijnlijk mogelijke wijze creperen.
    Behind the Candelabra past (ook) volgens jou criteria prima in het rijtje van succesvolle voorbeelden die ik gaf.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Tja, die keuze was dan toch aan Soderbergh om er een tv film van te maken? Dan moet je wat mij betreft ook niet aan de bel gaan trekken als je dan door de Academy niet meegenomen wordt in een mogelijke uitverkiezing.
    Lees de boel nog even door zou ik zeggen, er staat nergens dat Soderbergh daarover aan de bel heeft getrokken in dit draadje....
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  24. #24

    Standaard

    Jordy heeft de vrijdagmiddag-blues denk ik zo...

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Jordy heeft de vrijdagmiddag-blues denk ik zo...
    Nee hoor, ik zit niet op mijn werk namelijk

    Ik hoop iig dat Leonardo DiCaprio een keer wint.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •