Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 57 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 1 miljoen nieuwe Video on Demand-huishoudens in 2013

    1 miljoen nieuwe Video on Demand-huishoudens in 2013

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Interessant artikel, maar uit de grafiek kan ik geen beeld krijgen per middel (VOD kabelaatschappij, Netflix, uitzending gemist omroepen).En als ik lees dat de stichting namens de aanbieders werkt dan kan je meteen de cijfers met veel zout nemen. Enige objectiviteit zal je niet zo snel zien..

  3. #3

    Standaard

    Er zijn op dit moment in Nederland ca. 7 miljoen huishoudens. Daarvan zouden maar liefst 2,7 miljoen gebruik maken van Video-On-Demand-diensten? Dus 1 op de 3? Ik kan me dat werkelijk niet voorstellen, zeker niet in een land waar men voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Misschien dat de komst van Netflix in het najaar de cijfers tijdelijk wat omhoog heeft gekrikt met de gratis toegang voor twee maanden. Ook ik zou graag zien waar men die cijfers op baseert. Eerlijk gezegd zou 800.000 huishoudens meer in de buurt komen. En hoeveel eenmalige klanten zitten daar tussen?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #4

    Standaard

    Toch kan ik beamen dat dit daadwerkelijk groeit, ik hoor het van héél regelmatig klanten die een tijd niet geweest zijn om een film te huren dat ze VOD vaak gebruiken.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Die cijfers kunnen best kloppen. Zelfs in mijn omgeving hoor ik van mensen - van wie ik het niet verwacht - dat ze bij de ziggo on demand kijken. Overigens is het aanbod daar minder groot dan de cijfers in de tabel suggereren. Overigens, nog een tip: kijk je bij film1 naar series via de reguliere uitzendingen dan zijn ze meestal alleen in sd te zien. Dezelfde series kun je bij uitzending gemist van film1 dan wel weer in hd zien. Vandaar dat ik series bij film1 alleen on demand zie.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  6. #6

    Standaard

    Deze 1 miljoen mensen hebben ook geen pitch black dedicated ht.
    Deze 1 miljoen mensen zouden dan ook niet aan vod doen.
    Deze 1 miljoen mensen zie je niet op een dvd forum.
    Deze 1 miljoen mensen geven en besteden niets aan onze hobby.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Deze 1 miljoen mensen hebben ook geen pitch black dedicated ht.
    Deze 1 miljoen mensen zouden dan ook niet aan vod doen.
    Deze 1 miljoen mensen zie je niet op een dvd forum.
    Deze 1 miljoen mensen geven en besteden niets aan onze hobby.
    Er zijn heel, heel leuk weinig mensen die een pitch black de dedicated ht hebben. Zelfs op dit forum, wie hebben dat behalve jijzelf? Htip, Stijn en dan?
    Je ziet het toch te zwart-wit, het hoeft niet allemaal of dit of dat te zijn. Het kan allemaal makkelijk en/en zijn, dat je zowel van blu-ray, DVD en on demand kan genieten. Er zijn er genoeg op dit forum die dat doen, en dat zijn net zo goed liefhebbers die veel geld aan hun hobby uitgeven.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb recentelijk twee maanden Netflix geprobeerd en heb er....nul keer naar gekeken. Het is niks voor mij, ik vind het inferieure kwaliteit en vind het eigenlijk meer een product voor de massa dan voor de filmliefhebber. Want als liefhebber kan ik erg genieten van een mooi beeld en een goede surroundtrack, en die vind je er vaak niet terug. Vwb de cijfers denk ik dat ze ook de Uitzending-gemist cijfers erbij doen, en dat vind ik wel een beetje sprokkelen. Ook ik kijk DWDD wel eens via uitzending gemist, maar dat vind ik weinig te maken hebben met VOD ivt Netflix of bijvoorbeeld de concurrentie met dvd/bluray.

  9. #9

    Standaard

    Hier weer wat positief nieuws over de blu-ray verkopen in de US: http://www.blu-ray.com/news/?id=12903

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Deze 1 miljoen mensen hebben ook geen pitch black dedicated ht.
    Deze 1 miljoen mensen zouden dan ook niet aan vod doen.
    Deze 1 miljoen mensen zie je niet op een dvd forum.
    Deze 1 miljoen mensen geven en besteden niets aan onze hobby.
    Wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen dan ?
    Als mensen van on demand genieten laat ze dan gewoon......niemand dwingt jou om hetzelfde te doen

  11. #11

    Standaard

    Wat ik ermee wil zeggen is dat deze 1 miljoen mensen niet tot de doelgroep horen zoals wij hier op het forum.
    De meesten hier kopen toch een film om daar van te genieten, althans ik.
    Dit bericht wordt op dit forum geplaatst en dan reageer ik hier gewoon op.
    Verder bedoel ik er niets mee, dat ik geen voorstander hiervan ben is bekend, zal ook nooit mij ding worden.
    Als we allemaal aan vod en streamen gaan doen is het snel gebeurt met de fysieke drager en dat zou erg zonde zijn.
    Alleen al daarom heb ik een hekel aan zulke berichten dat men net doet of niemand meer een film koopt.
    Als je begrijpt wat ik bedoel.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Wat ik ermee wil zeggen is dat deze 1 miljoen mensen niet tot de doelgroep horen zoals wij hier op het forum.
    Hoe weet je dit ? Er zullen onder die 1 miljoen mensen vast ook wel mensen zijn die ook gewoon bluray en dvd kopen. Zie bv. Rogue

  13. #13

    Standaard

    Denk dat je mij niet helemaal begrijpt wat ik ermee bedoel,
    Laten we het hier dan maar bij houden,
    We hebben allemaal onze eigen gedachten erover waar we toch niet uitkomen.
    Dit is ook geen hele discussie waard of vind jij wel.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  14. #14

    Standaard

    Ik denk dat ik nu begrijp waar wat grote verschillen van mening betreffende on-demand steeds vandaan komen.


    1) De factor beleving: je kijkt films alleen op blu-ray, Waarschijnlijk omdat je dan zo optimaal mogelijk geniet van je set-up.

    Rogier en jamiev vergelijken de kwaliteit van on-demand (zeer waarschijnlijk) met blu-ray en hoewel on-demand best een mooi plaatje kan opleveren, dan wint in een rechtstreekse vergelijking de blu-ray het natuurlijk qua beeld en geluid van de on-demand service.

    Maar......heel veel films en series zijn simpelweg NIET op blu-ray verkrijgbaar (meer niet dan wel), en dan is de beste verkrijgbare bron DVD, on-demand of de-andere-manier-waar-niet-over-gesproken-mag-worden.
    Je kunt natuurlijk jezelf beperken tot het aanbod van films die op blu-ray verschijnen; daar is niets mis mee.
    Maar ik kan dat niet; er zijn simpelweg genoeg films die ik wil zien welke niet op blu-ray verkrijgbaar zijn. En dan ben je dus aangewezen op DVD, on-demand of de-andere-manier-waar-niet-over-gesproken-mag-worden.
    En uit die drie bronnen, komt het voor dat on-demand de beste kwaliteit levert. Voorbeeld is de serie van Twin Peaks; de kwaliteit op netflix is echt stukken beter dan de beste andere bron op dit moment (de DVD, die ik ook bezit).


    2) De factor geduld.
    Als je enkel blu-ray's bekijkt moet je geduld hebben qua series: hoog gewaardeerde series die (wel of niet tijdelijk) exclusief bij een on-demand service te zien zijn. Voorbeelden genoeg van HBO, zoals Game of Thrones (duurt bijna 9/10 maanden na uitzending voordat de serie op blu-ray verschijnt) of netflix (Orange is the new Black, House of Cards). Je kunt wachten op de blu-ray; ik heb dat geduld helaas niet. Kijk je geen series, dan heb je hier geen last van.


    3) De factor smaak.
    Ik kan wel stellen: hoe meer 'mainstream' je kijkt, des te groter is de kans dat de film van je smaak op blu-ray uitgekomen is (om discussies voor te zijn: dat wil dus niet zeggen dat je een 'mainstream' kijker bent als je alleen blu-ray kijkt ).
    Als je voornamelijk niet al te oude (van de afgelopen 30/40 jaar) films uit Hollywood bekijkt, dan is de kans veel groter dat de film op blu-ray is verschenen. Dan kun je inderdaad daarmee vooruit. Maar heel veel oudere films, indies, films buiten de U.S.A. gemaakt, series (al dan niet buiten de U.S.A. gemaakt) zijn (nog) niet uitgekomen op blu-ray. Ook hier geldt dat de DVD, on-demand of de-andere-manier-waar-niet-over-gesproken-mag-worden de best verkrijgbare bron is.
    Voor niet Engelstalige films kan het ook zijn dat de blu-ray wel uitgekomen is, maar niet of nauwelijks verkrijgbaar is (OOP), schreeuwend duur is (ga maar eens kijken wat de prijzen van Japanse blu-ray's zijn....) of niet uitgekomen is met Engelse (laat staan Nederlandse) ondertiteling.

    Heel veel redenen waarom iemand aangewezen kan zijn op DVD, on-demand of die-andere-bron i.p.v. blu-ray.


    Ik denk zelf dat een filmliefhebber zich niet hoeft te beperken tot blu-ray's. Want dan is het formaat, waarop een film verschenen is, leidend en niet de film zelf. Dat zou betekenen dat je een film overslaat omdat het niet verschenen is op blu-ray; dat zou imo wel erg vreemd zijn (voor een filmliefhebber). Net zo min als je set-up leidend moet zijn voor de films die je kijkt.
    Natuurlijk wil ik ook de film zo mooi en goed mogelijk bekijken. Maar als de kwaliteit niet beter verkrijgbaar is op dat moment, dan ga ik een film toch kijken. De set-up is een slechts een (prachtig) middel om het doel (de film bekijken) te bereiken.

    Ik ben niet blind voor het feit dat de meeste on-demand diensten zich richten op de grote massa (hoewel je ook een on-demand service als MUBI hebt, die zich juist op de cinefiel richt), tenslotte kunnen ze de lage prijzen alleen aanbieden bij voldoende volume. Maar juist een filmliefhebber hier net zo goed van kan profiteren, vanwege de eerder aangegeven redenen.

    Daarom vind ik het jammer dat het soms zo zwart/wit weergegeven wordt: als je gebruik maakt van een on-demand service dan zit je vast niet op een dvdforum, besteed je niets aan de hobby enz. Dat is simpelweg niet zo.
    Er is een groot grijs gebied . Ik kan van een film op blu-ray genieten, maar net zo goed van een film op netflix . Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten, imo.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Denk dat je mij niet helemaal begrijpt wat ik ermee bedoel,
    Laten we het hier dan maar bij houden,
    We hebben allemaal onze eigen gedachten erover waar we toch niet uitkomen.
    Dit is ook geen hele discussie waard of vind jij wel.
    Ok

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En uit die drie bronnen, komt het voor dat on-demand de beste kwaliteit levert. Voorbeeld is de serie van Twin Peaks; de kwaliteit op netflix is echt stukken beter dan de beste andere bron op dit moment (de DVD, die ik ook bezit).
    Is het bij Netflix dan met de hoogste beeldkwaliteit? Als je namelijk ADSL hebt dan haal je niet de hoogste kwaliteit bij Netflix en dan denk ik dat in dat geval DVD een betere kwaliteit geeft. Het zal dus per internetverbinding afhangen wie er beter is.

  17. #17

    Standaard

    Ik geloof hier helemaal niets van. Maar het ligt er ook aan hoe er geteld wordt. Als je 1x een film huurt, ben je dan al een VOD huishouden? Dan gaat het nl wel erg snel. Verder denk ik ook idd dat die gratis maand Netflix erbij geteld wordt, maar hoeveel mensen blijven daarna 'hangen'?

    Bovendien vind ik de bron dubieus. Stichting Video on Demand, waar dit bericht vandaan komt is nl verre van objectief omdat het gaat om partners als UPC, Ziggo, Warner, A-film, enz. Die hebben baat bij zo'n persbericht. Dit bericht is gewoon een soort reclame: "Kijk, er maken al zoveel mensen gebruik van. Kom er ook bij....".

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Ik geloof hier helemaal niets van. Maar het ligt er ook aan hoe er geteld wordt. Als je 1x een film huurt, ben je dan al een VOD huishouden? Dan gaat het nl wel erg snel. Verder denk ik ook idd dat die gratis maand Netflix erbij geteld wordt, maar hoeveel mensen blijven daarna 'hangen'?

    Bovendien vind ik de bron dubieus. Stichting Video on Demand, waar dit bericht vandaan komt is nl verre van objectief omdat het gaat om partners als UPC, Ziggo, Warner, A-film, enz. Die hebben baat bij zo'n persbericht. Dit bericht is gewoon een soort reclame: "Kijk, er maken al zoveel mensen gebruik van. Kom er ook bij....".
    Uiteraard, en volgens mij ook als je al iets via Uitzending gemist kijkt. Dat gebeurt meer, zoals weggegeven toegangskaarten optellen bij de aantal verkochte exemplaren, weggegeven boeken optellen bij de oplagen enz.

  19. #19

    Standaard

    Ik blijf nochtans elke vorm van VOD categoriek verwerpen om de volgende simpele reden: ik wil een film bezitten. Ik wil iets om in de kast te zetten, iets wat ik zonder meerkost zo vaak ik wil kan herbekijken en iets wat ik later eventueel kan doorgeven aan mijn erfgenamen. Geen leasing-contract dat maar hoogstens loopt tot de VOD-aanbieder failliet is.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #20

    Standaard

    Ik denk dat VOD gebruikers vooral mensen zijn die voorheen altijd naar de videotheek gingen om een film te huren en niet echt malen om het aanschaffen ervan.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Ik denk dat VOD gebruikers vooral mensen zijn die voorheen altijd naar de videotheek gingen om een film te huren en niet echt malen om het aanschaffen ervan.
    Dat is juist. En het zijn dezelfde mensen die er eertijds niet om maalden dat het beeld van een videoband compleet schuin trok.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #22

    Standaard

    Wij gaan en gingen eigenlijk nooit naar de videotheek (alleen gebruikmakend om pakketten op te halen en te retourneren van vooral Wehkamp), en toch maken wij al sinds een paar maanden gebruik van Netflix, vooral mijn vrouw. Er staan genoeg films en series op die we graag (een keer) willen zien. Ik hoef bij lange na niet alles te bezitten wat ik kijk. Een aangezien de aangeboden content in HD is, veelal ook in 5.1 en met NL subs, dan is het 't downloaden niet waard. Maar ik koop ook genoeg dvd's/blu-rays van vooral films die ik én vaker wil zien én graag in mijn bezit wil hebben.

    En als kijken naar Uitzendig Gemist ook onder VOD valt, dan vallen wij daar ook onder.

  23. #23

    Standaard

    rogue, omdat ik totaal geen zin heb in een herhaling van zetten heb ik mijn berichten verwijderd waarin ik op jouw posts reageer. Het was niet mijn bedoeling om je persoonlijk aan te vallen. Hoewel ik het totaal met je oneens ben heb ik ze nu verwijderd uit respect voor jou en de andere members. Ik roep jou nu op om hetzelfde te doen.

  24. #24
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik vond het gewoon een goede pittige discussie waar het forum soms best een beetje van kan gebruiken, dus helemaal niets mis mee. Maar vind het wel jammer dat het nu wat persoonlijk wordt, dat is niet nodig! Je mag het best oneens zijn en daar over discussiëren en dat mag best stevig zijn. Misschien zelfs graag in mijn persoonlijke beleving! Maar hoe we dingen opvatten en wat we als gevolg van elkaar vinden is natuurlijk geen voer voor dit topic.

    Ik vind het wel een belangrijk topic, één die precies aangeeft wat er nu speelt en wat er wellicht straks wel of niet onvermijdelijk is. Net als de formatwar toen en andere later. Soms heel scherp en over het randje, maar hé, iedereen las en volgde het. Heel graag zie ik juist een stevige discussie. Er is in die zin bij ons maar één ding belangrijk en dat is respect voor elkaar. Niet dat ik het ver vond gaan hoor, maar voor het die kant op gaat. Ik vind die inhoudelijke discussies van jullie juist interessant.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    rogue, omdat ik totaal geen zin heb in een herhaling van zetten heb ik mijn berichten verwijderd waarin ik op jouw posts reageer. Het was niet mijn bedoeling om je persoonlijk aan te vallen. Hoewel ik het totaal met je oneens ben heb ik ze nu verwijderd uit respect voor jou en de andere members. Ik roep jou nu op om hetzelfde te doen.
    Ik heb de vervolgposts waarin mijn reacties op jouw posts staan verwijderd; de originele post waar ik inga op de oorzaak van de grote verschillen van mening betreffende on-demand laat ik staan; die was nog niet aangeroerd.
    De rest is, zoals ik zelf aangaf, een herhaling van de eerdere discussies die we gehad hebben.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •