Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard [GIVEAWAY] Late Mizoguchi: Eight Films (Gelimiteerde box): WINNAAR BEKEND

    UPDATE: Winnaar is bekend en ontvangt een pb.


    We gaan het oude jaar met een knal uit.....

    De reden: omdat mijn bestelling bij Eureka van deze box maar niet binnenkwam, hebben ze een nieuwe gestuurd. Die kwam netjes binnen een week of zo binnen. En dan 2 dagen later....komt alsnog de andere (na 5 weken vanuit de UK!) binnen. Natuurlijk netjes gemeld bij Kevin van Eureka, maar ik mocht de tweede box ook houden. Hij deed de suggestie om de tweede box cadeau te doen of te verkopen en aan een goed doel te schenken.
    Omdat ik er een hekel aan heb als mensen willen profiteren van de service van een winkel door het exemplaar dat ze mogen houden te verkopen (hier vaker gezien), wil ik 'm hier weggeven.

    De voorwaarde: ik heb alleen één voorwaarde, waarvan ik verwacht dat je je er echt aan houdt: als je de box gewonnen hebt, mag je 'm niet hier OP DIT FORUM te koop zetten.
    Heb je gekeken en vind je het niets, dan mag je er natuurlijk mee doen wat je wilt, verkoop 'm op ebay of ergens anders, , geef 'm weg, maar verkoop 'm niet hier. Vind je dat een belachelijke voorwaarde: doe dan niet mee .

    De actie: Het enige wat je hoeft te doen, is posten wat de beste film uit 2013 is die je hebt gezien, en waarom.

    De kosten : enkel de portokosten (=pakketpost)

    De uitslag: ik zal binnenkort een winnaar bekendmaken (door loting), ik plak er geen vaste datum aan, dus post zo snel mogelijk voordat je te laat bent .



    ================================================== ================================================== ==============================
    De box:



    Late Mizoguchi: Eight Films

    Oyu-sama (1951) is an adapatation of Tanizaki Jun'ichiro: a poignant tale of two sisters and their ill-fated relationship with the same man: a tale of the social mores and affairs of the heart that might destroy siblings.

    Ugetsu monogatari (1953), a ghost-tale par excellence and one of the most highly acclaimed works of the cinema, is an intensely poetic, sublimely lyrical tragedy of men lured away from their wives which consistently features on polls of the best films ever made.

    Gion bayashi (1953) is a drama set in the world of the geisha, a subtle masterwork that yields a myriad of insights into the lives of Japan's "service-class" in the early '50s.

    Sansho dayu (1954), aka Sansho the Bailiff, recounts an unforgettably sad story of the 11th century involving kidnapping and indentured servitude - and figures, again, with its exquisite tone and purity of emotion as one of the most critically revered films of any era.

    Uwasa no onna (1954), another Mizoguchi picture set in a modern geisha house, pits mother against daughter, with the ensuing drama forcing both to confront their attitudes toward family and business in what is one of the filmmaker's most astute filmic examinations of oppressed femininity.

    Chikamatsu monogatari (1954), aka The Crucified Lovers, is the tragic story of a forbidden love affair between a merchant's wife and her husband's employee, was hailed by the legendary Akira Kurosawa as "a great masterpiece that could only have been made by Mizoguchi. "

    Yokihi (1955), aka The Princess Yang Kwei-fei, recounts an 8th-century Chinese story of a widowed emperor and his imperial concubine, filmed in sumptuous, hallucinatory Agfa-stock colour.

    Akasen chitai (1956), aka Street of Shame, is Mizoguchi's final masterpiece and one of the greatest last films ever made, depicting the goings-on in a Tokyo brothel carrying the name "Dreamland, " where dreams are nevertheless shattered beneath the weight of financial necessity and all questions of conscience - a last testament which inspired the great French critic Jean Douchet to proclaim: "For me, along with Chaplin's Monsieur Verdoux and Renoir's La Règle du jeu, the greatest film in the history of the cinema. "

    SPECIAL FEATURES

    • New high-definition 1080p transfers of all eight films
    • Optional English subtitles
    • Tony Rayns video discussions on each of the eight films
    • Original trailers
    • Approximately 200 illustrated pages of booklet material compiled together
    • The first time Chikamatsu monogatari, Uwasa no onna, Akasen chitai, and Yokihi have appeared on Blu-ray anywhere in the world






    Laatst aangepast door rogue : 11-01-2014 om 14:46 Reden: portokosten vermeld

  2. #2

    Standaard

    BESTE FILM : ONLY GOD FORGIVES. Moest ik de winnaar worden, sta ik er wel op dat ik de portkosten mag vergoeden, want ik woon in België.

  3. #3

    Standaard

    Sorry, waarom vergeten. De meeste mensen wilden een vervolg op Drive. Refn heeft nooit gezegd dat het zo zou worden. Het enige wat de films gemeen hebben is Gossling en geweld à la Michael Mann. De reden waarom ik Only God Forgives de beste film vond is wegens de ijzersterke beeldcomposities die nogal Orson Welles-achtig lijken. Bovendien heeft deze film een zeer morbide sfeer. Moest deze film niet zijn gemaakt, dan was Spring Breakers de winnaar geweest.

  4. #4

    Standaard

    Ik vond prisoners de beste film van 2013, vooral omdat hij me zeer prettig verraste. Een van de weinige films in dit genre dat mij verschillende malen op het verkeerde been kon zetten en tot de laatse minuut op het puntje van m`n stoel kon houden.
    Who buys DVD's anyway? :)

  5. #5

    Standaard

    Toevallig net in het andere topic mijn beste film van 2013 beschreven dus hierbij nogmaals:

    Captain Phillips

    Ben sowieso al fan van Hanks en dit juweeltje kan hij weer toevoegen aan zijn toch al imposante lijst met meesterwerken. De film duurt bijna 2,5 uur maar is van begin tot einde spannend. Hanks is superieur in het neerzetten van de rol als Kapitein van een groot vrachtschip. De man is gewoon een levende legende.

    Superactie weer Rogue!

  6. #6

    Standaard

    de box ziet er niet meteen mijn soort cinema uit, maar wou maar zeggen dat ik dit een heel mooie geste vind . Meer van dat!

  7. #7

    Standaard

    Toffe actie! Mijn favoriete film van dit jaar is Kiss of the Damned. Enorm sfeervolle en dromerige vampierenfilm die doet terugdenken aan de horrorfilms uit de jaren 70.

  8. #8

    Standaard

    The Croods voor mij. Ja de moraal ligt er dik bovenop, maar gewoon een zeer geslaagde, grappige rollercoaster ride, met een hoge herkijkwaarde (Prisoners, wat ook een goede film is, heeft dat wat mij betreft minder).
    (Net niet de beste, maar ook goed zijn Frozen en Despicable Me 2 (maar toch minder dan deel 1). Tegenvallendste animatiefilm vind ik Monsters University)

    top-actie!

  9. #9

    Standaard

    Wow. Coole actie. Mijn beste uit 2013 is Captain Philips. Een waargebeurd verhaal over de gijzeling van de kapitein van een vrachtschip. Spannende film met een menselijk hart. Een sterke rol van Tom Hanks en een evenzo sterke regie van Paul Greengrass die zijn shaky cam weer heeft meegenomen!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #10

    Standaard

    Mooie actie! Ben een groot liefhebber van Japanse cinema en ik heb deze boxset op m'n wishlist staan, dus ik wil 'm wel erg graag winnen

    Gravity is wat mij betreft de film van het jaar. Niet alleen het beste van 2013, maar ook de beste 3D film die ik ooit heb mogen ervaren. Ben sowieso nooit fan geweest van films in 3D, maar alles werkte perfect in Gravity. Een effectievere 3D film bestaat niet. Ik ben trouwens ook nooit echt een fan geweest van Sandra Bullock, maar wat zij hierin laat zien is geweldig en ze wist me diep te raken. De film zelf is een lust voor oog en oor: De visual effects zijn magnifiek en levensecht en de soundtrack is brilljant.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  11. #11

    Standaard

    Mijn favoriete film was 'The world's end'.
    Omdat ik een groot fan ben van 'Hot fuzz' en 'Shaun of the dead'.
    En deze was zoals de eerste 2 is deze grappig en geweldig.
    Ik moet wel zeggen dat ik 'The wolf of wall street' en 'Gravity' nog niet heb gezien
    'Some men just wanna watch the world burn'

  12. #12

    Standaard

    Mooie actie zeg!

    Ik heb slechts 5 films gezien uit 2013.... De meest geslaagde voor mij was de remake van Evil Dead. Ik had totaal geen verwachtingen maar het bleek een fantastische ervaring te zijn tijdens het Imagine festival. De sfeer was geweldig en de film knalde maar door. Het was een heerlijk bloedige rit van 90 minuten. Er werd geschrokken, gegild en veel gelachen.....een fantastische bioscoopervaring. Ik vond het vooral sterk dat de makers geen Ash vervanger in de film gestopt hebben maar uitgegaan zijn van hun eigen kracht zonder de oorspronkelijke Evil Dead vibe te verliezen. Een remake die prima naast het origineel kan staan en dat is best uitzonderlijk tegenwoordig omdat ik het origineel bijna altijd beter vindt.

  13. #13

    Standaard

    Mooie actie JP

    Mijn favvorite fim van dit jaar was la vie d'adele of Blue is the warmest colour. De akteerwerk in deze film is zo goed dat het maakt een prachtfilm van een gewone verhaal.
    Echt een topper en het was ook de eerste keer in een Nederlandse bioscoop dat ik voelde dat mensen niet op hun gemak worden tijdens een sex scene

    gr, Vince.

  14. #14

    Standaard

    Ik hou 'm open tot het weekend van 11/12 januari, dan hebben alle forumleden ruim de tijd om te reageren .

  15. #15

    Standaard

    Inderdaad een mooie weggeefactie!

    Ik ga ook voor 'The Worlds End'. Ben een groot liefhebber van Simon Pegg en Nick Frost en The Cornetto Trilogy (Shaun of the Dead, Hot Fuzz en The World's End) met directeur Edgar Wright behoren m.i. tot de meest originele films van de afgelopen tien jaar. Hoewel ik Hot Fuzz de beste van de drie vond, was The World's End zeker de beste film van 2013. Belachelijk ook dat hij in Nederland niet in de bioscoop is uitgebracht, zeker als je ziet wat voor meuk er wel allemaal wekenlang in de cinema's draait.

  16. #16

    Standaard

    Zonder twijfel TO THE WONDER --> Abstracte religieuze ballet.

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Vind het altijd top dat men gewoon dingen weggeeft.
    Mooie actie en winnaar alvast gefeliciteerd!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #18

    Standaard

    Laatste kans om mee te doen!

    Deze gaan tot nu toe mee in het nummertje trekken, je kunt nog mee.....

    1. didierB
    2. E@gle
    3. Dan G
    4. Brecht
    5. Corneelh
    6. e-shole
    7. Coen P.
    8. Cinemaniac
    9. DylanXD13
    10. Melzz
    11. vince curtin
    12. PaulG
    13. Verhoeven

  19. #19

    Standaard

    Mijn zwager kijkt wel eens naar Aziatische films, en aangezien hij dit weekend dan eindelijk op zichzelf gaat wonen, zou het tof zijn als ik deze box zou winnen voor hem.

    Mijn favoriete film van 2013 is een lastige, omdat ik veel films pas dit jaar zal zien. Prisoners is hierboven al genoemd en dat is een van de 2 of 3 films die ik dit jaar in de bios heb gezien, maar wel een ijzersterke en spannende film met een heel goed doordacht en uitgewerkt scenario, uitstekend geacteerd en geweldig gefilmd.

    Monsters University en Despicable Me 2 zijn qua animatiefilms de twee besten van 2013.

    Before Midnight scoorde ook hele hoge ogen bij mij, bijna net zo goed als de eerste uit de trilogie, maar de film waar ik qua entertainment het meest van heb genoten is Oblivion. Buiten het feit dat de steelbook er schitterend uitziet, is het ook de soort science fiction waar ik erg van houd, al is SF denk ik niet de juiste term. Rustig tempo, werkelijk schitterende beelden, een voortreffelijke score en een mooie twist in het verhaal. Niet al te diepzinnig, maar ook zeker niet oppervlakkig.

  20. #20

    Standaard

    Mijn favorite was the conjuring
    Ik als groot horror fan vond ik deze zeer goed in spanningsopbouw en sfeer . Ook het acteerwerk was steen goed en ik ben een grootfan van james wan .

  21. #21

    Standaard

    Voor mij was dit Gravity,ga niet meer zoveel naar de cinema,kijk liever thuis al hetgene ik verzamel maar deze wou ik toch zien op het grote ( -re ) scherm.
    Enorm genoten,was in het begin al onder de indruk van het geweldige 3D effect als George Clooney zowaar op je af komt en voor je door draait.
    Op het gebied van 3D was er heel wat moois te bewonderen en het verhaal vond ik ook heel boeiend.
    Einde vond ik ook weer super,heel de film zit je in outer space en dan eindig je vervolgens weer op aarde in een gegeven waarvan je na de afgelopen 90min niet meer wist dat ze bestond namelijk het water.
    Oftewel helemaal opgegaan in de film.
    Sandra Bullock mag er ook nog steeds zijn maar dat was in the Blind side al overduidelijk

  22. #22

    Standaard

    Definitieve lijst:

    1. didierB
    2. E@gle
    3. Dan G
    4. Brecht
    5. Corneelh
    6. e-shole
    7. Coen P.
    8. Cinemaniac
    9. DylanXD13
    10. Melzz
    11. vince curtin
    12. PaulG
    13. Verhoeven
    14. Franklin1975
    15. MovieTurtel
    16. funkadelic groovestar

    Ik ga nu een nummertje trekken...

  23. #23

    Standaard

    En de winnaar is...........nummer 13.

    Normaal gesproken een ongeluksgetal, maar niet vandaag voor Verhoeven.

    Een pb komt jouw kant op.

  24. #24

    Standaard

    Gefeliciteerd, ik heb het idee dat deze box bij verhoeven goed op zijn plaats is
    Who buys DVD's anyway? :)

  25. #25

    Standaard

    Dat meen je niet? Thanks!

    Maar ik kan je geen privébericht meer sturen:

    ''Rogue heeft zijn/haar limiet voor opgeslagen privéberichten overschreden en kan pas berichten ontvangen nadat ruimte is vrijgemaakt.''

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •