Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 49 van 49 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik vind Cate Blanchett een uitstraling en een 'screen presence' hebben die de meeste actrices doet verbleken.......en daarnaast is ze nog een geweldige actrice (kijk maar eens naar Notes on a Scandal).
    Benjamin Button was redelijk, maar niet zo bijzonder als ik vooraf had gedacht. Ik heb goede hoop voor Gone Girl, hopelijk lukt het om volgende week naar de bios te gaan.

  2. #27

    Standaard

    In Notes on a Scandal werd ze compleet weggespeeld door Judi Dench

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    In Notes on a Scandal werd ze compleet weggespeeld door Judi Dench
    Nee hoor, ze bood waardig tegenstand en bleef fier overeind !

  4. #29

    Standaard

    We zijn het gewoon bijna nooit met elkaar eens...................So be it

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Fight Club. Vooral na de laatste heeft hij zijn scherpte toch wel een beetje verloren. Het wordt allemaal een beetje te braaf. Hij kon via zijn films altijd een mooi "f*ck you" zeggen tegen de gevestigde orde, welke dat dan ook was. Dat doet hij nu niet meer en dat vind ik wel jammer... Zodiac vind ik overigens ook nog steeds goed als ABC-thriller ondanks dat je het einde al kent.
    Mwa. Hij heeft die gefilmd op z'n 36e. Om op je 52e nog op dezelfde manier tegen 't establishment te schoppen, zou ook redelijk treurig zijn.

    Benjamin Button heb ik wel, maar nog nooit gezien. Heb in deze discussie The Social Network niet gezien. Vond ik fantastisch in beeld gebracht en verteld.

  6. #31

    Standaard

    The Social Network vind ik een briljante film. Wat een boeiend verhaal en subliem acteerwerk !

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Alles. Een draak van een film. Daar komt ook nog bij dat ik Cate Blanchett een draak van een actrice vind.
    Hoe objectief allemaal…

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Hoe objectief allemaal…
    Wat bedoel je ?

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Om op je 52e nog op dezelfde manier tegen 't establishment te schoppen, zou ook redelijk treurig zijn.
    Het hoeft niet op dezelfde manier te gaan en je kan als oudere filmmaker nog steeds goede films maken met een scherp maatschappelijk-kritische visie. Daar is niks treurigs aan.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Hoe objectief allemaal…
    Meningen zijn altijd subjectief. Daar is op zich niks mis mee.

  11. #36

    Standaard

    Ik vind Benjamin Button een betere film dan The Social Network. Bij de laatste zit je vooral naar een stel verwende rijkeluisstudentjes (waar je maar weinig sympathie voor kunt opbrengen) en juridisch getouwtrek te kijken, terwijl BB een veel boeiender en grootser verhaal te vertellen heeft. Dat het vooral een romantisch drama is die de vertelstructuur van The Bridges of Madison County heeft afgekeken, doet daar niets aan af.

  12. #37

    Standaard

    Iedereen kijkt weer anders tegen een film aan. Niets mis mee. Hier geeft iemand Gone Girl een 5,5. Een ander iemand geeft ém een 10. Is toch allebei prima.
    Vind het wel interessant dat mensen zo verschillend tegen een film aan kunnen kijken

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Het hoeft niet op dezelfde manier te gaan en je kan als oudere filmmaker nog steeds goede films maken met een scherp maatschappelijk-kritische visie. Daar is niks treurigs aan.
    Wat ik ermee bedoel is dat je op je 52 niet meer een film moet gaan maken als 'angry young man', zoals je dat op je 36e deed (ook niet meer heel jong, maar goed).

    Fight Club vinden wij een hele goede film, maar de film was commercieel geen succes in de box office, waardoor studio's niet happig zijn op zulke projecten. 9/11 heeft er ook voor gezorgd dat Hollywood niet echt happig is geworden om dergelijke films te produceren. Ik denk zelf dat zo'n film nu niet meer snel gemaakt zou worden. Ga ik er over nadenken, dan kan ik niet echt een aantal goede films noemen, die maatschappijkritisch zijn, die de laatste jaren zijn gemaakt. Als filmmaker moet je daar dus ook het meeste van maken. Ik denk dus dat je wel altijd kunt zeggen dat FIncher's films kwalitatief goed gemaakt zijn. Of het je cup of tea is, blijft een tweede.
    Laatst aangepast door gompier : 10-10-2014 om 21:43

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    We zijn het gewoon bijna nooit met elkaar eens...................So be it
    Soms wel toch? The Tall Man, Prisoners, misschien zijn er wel meer .

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Wat ik ermee bedoel is dat je op je 52 niet meer een film moet gaan maken als 'angry young man', zoals je dat op je 36e deed (ook niet meer heel jong, maar goed).
    36 is nog best jong hoor, vooral voor een filmmaker. Je kan wat evenwichtiger tegen de zaken aankijken, alhoewel Fincher toen door de hernieuwde samenwerking met Fox (de eerste keer sinds het Alien 3-debacle) nog wel wat achterdochtig was.

    Fight Club vinden wij een hele goede film, maar de film was commercieel geen succes in de box office, waardoor studio's niet happig zijn op zulke projecten. 9/11 heeft er ook voor gezorgd dat Hollywood niet echt happig is geworden om dergelijke films te produceren. Ik denk zelf dat zo'n film nu niet meer snel gemaakt zou worden.
    Toch heeft de film zijn succes gevonden, want er wordt nu een nieuw deel van gemaakt. Het is een prequel en in comic-vorm (geloof ik) maar er wordt toch weer een productie rondom Fight Club gemaakt. Dus resultaten aan de box office hoeft niks te zeggen over succes.

    Ga ik er over nadenken, dan kan ik niet echt een aantal goede films noemen, die maatschappijkritisch zijn, die de laatste jaren zijn gemaakt. Als filmmaker moet je daar dus ook het meeste van maken.
    Ik ook niet, en dan vind ik best jammer.

    Ik denk dus dat je wel altijd kunt zeggen dat FIncher's films kwalitatief goed gemaakt zijn. Of het je cup of tea is, blijft een tweede.
    Tja, een film die qua productie goed georganiseerd is hoeft niet persé een film op te leveren die dezelfde kwaliteiten heeft als de productie zelf. En dat is de mening van het publiek nog daargelaten. Kijk maar naar TF4 bijvoorbeeld. Perfect in elkaar gezet, maar het blijft een kopie van een kopie van een kopie. En dat kan je goed vinden of niet. Maar het eindproduct is niet zo kwalitatief hoogstaand als de productie zelf. Vind ik dan ook weer, natuurlijk.

  16. #41

    Standaard

    Gone Girl
    Na de missers van een aantal jaren geleden heeft Ben Affleck inmiddels toch wel bewezen een behoorlijk acteur te zijn. Ook in David Fincher`s nieuwe film Gone Girl zet hij overtuigend de rol neer van Nick Dunne, een man die wordt verdacht van de verdwijning en moord op zijn echtgenote. Hij beweert echter onschuldig te zijn en probeert iedereen daarvan te overtuigen.
    Affleck slaagt er in om sympathie te winnen terwijl je niet weet of hij ook daadwerkelijk onschuldig is. Is hij zo`n goedzak als hij doed voorkomen of vindt hij het stiekem niet zo erg dat z`n vrouw weg is? Fincher bouwt de spanning goed op en geeft je door middel van flashbacks tegelijkertijd een inkijkje in het leven van de Dunnes. Beide kanten van het verhaal zijn goed en interessant, wat er voor zorgt dat de film voor de hele 2,5 uur de moeite waard is om te kijken. En al is de uiteindelijke ontknoping misschien wat ver gezocht, als je daar enigzins in mee kunt gaan dan zie je een dijk van een film met fantastisch acteerwerk, prachtige cinematografie en een sterk script.
    Fincher`s nieuwe is dus zeer de moeite, één van de beste van het jaar tot nu toe, die waarschijnlijk alleen maar beter wordt bij herhaalde kijkbeurten.

    8,8/10
    Laatst aangepast door TheGodfather : 12-10-2014 om 21:50
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    36 is nog best jong hoor, vooral voor een filmmaker. Je kan wat evenwichtiger tegen de zaken aankijken, alhoewel Fincher toen door de hernieuwde samenwerking met Fox (de eerste keer sinds het Alien 3-debacle) nog wel wat achterdochtig was.
    Eens.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Toch heeft de film zijn succes gevonden, want er wordt nu een nieuw deel van gemaakt. Het is een prequel en in comic-vorm (geloof ik) maar er wordt toch weer een productie rondom Fight Club gemaakt. Dus resultaten aan de box office hoeft niks te zeggen over succes.
    Zeker. De film heeft, net als bijv. Shawshank Redemption, een tweede leven gekregen door home video. Alleen is een studio daar, met een fikse investering, minder in geinteresseerd. Mogelijk haal je je geld terug met home video, maar als je meer dan 100 miljoen hebt geinvesteerd, zoals met Fight Club (63 miljoen productie + marketing), dan moet dat geld zo snel mogelijk terug. Palahniuk heeft aangekondigd dat hij een tiendelige comic book-serie gaat maken, die 10 jaar afspeelt na Fight Club (http://www.people.com/article/chuck-...uel-comic-book). Prima initiatief, maar je kunt dit risico wel lopen met comic books, omdat de investering in verhouding tot een film eigenlijk nihil is.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tja, een film die qua productie goed georganiseerd is hoeft niet persé een film op te leveren die dezelfde kwaliteiten heeft als de productie zelf. En dat is de mening van het publiek nog daargelaten. Kijk maar naar TF4 bijvoorbeeld. Perfect in elkaar gezet, maar het blijft een kopie van een kopie van een kopie. En dat kan je goed vinden of niet. Maar het eindproduct is niet zo kwalitatief hoogstaand als de productie zelf. Vind ik dan ook weer, natuurlijk.
    Mwa. Laten we vooral Michael Bay niet met David Fincher vergelijken, wat je vast met me eens zult zijn.
    Kwalitatief bedoel ik mee, dat Fincher in zijn films altijd oog heeft voor de belangrijke elementen. Aankleding, sets, camerawerk, etc. etc is belangrijk en goed verzorgd, maar daarbij investeert hij altijd in acteerwerk (soms op het maniacale af; openingsscene The Social Network heeft ie 100 keer gedaan) en wordt er altijd nagedacht over het script (verschil met Michael Bay: TF4 heb ik niet gezien, maar van de eerste drie hing dat als los zand aan elkaar). Tuurlijk, het kan het een film opleveren waar je minder mee hebt, maar het levert bij Fincher zelden een saai en nooit een slecht product op. Naar mijn mening althans...

  18. #43

    Standaard

    Ik heb vandaag Gone Girl gezien en ik zou het ook niet meer dan een 6 geven.Matige verhaal en niet al te beste akteerwerk.
    gr, Vince.

  19. #44

    Standaard

    Gisteren eindelijk gezien, en moet helaas zeggen dat de film enorm tegenviel. Ben het in grote lijnen eens met het commentaar van BigLebowski.
    Ik heb veel betere films van Fincher gezien, en deze zit toch echt bij zijn mindere films. Ben Affleck zeer matig, Pike redt zich nog. De 'supporting actors' vielen me ook tegen, de politie-agenten vond ik zelfs irritant. Kwa aankleding ziet de film perfect uit, de hele productie klopt gewoon. Camerawerk is goed, maar een film als Zodiac, Safe Room of Social Network vind ik veel meer bijzonder om naar te kijken. Boek zal dan wel spannend zijn, maar deze film is gewoon een matig uitgevoerde thriller die te lang duurt. En wat Oscars betreft, wellicht voor de muziek een nominatie (alhoewel ik social network en dragon tattoo betere muziek van Reznor vond hebben), maar voor de acteurs, regie of film ansich denk ik niet.

  20. #45

    Standaard

    ook irritant: links naast het bioscoopscherm was een nooduitgang, met daar boven een verlicht bord om de nooduitgang kenbaar te maken. Dit bord was zo fel, dat bij donkere scenes 1/4e van het scherm verlicht was. Dit was zeer storend en irritant, met name als je wilt genieten van een film. Heb de (JT)bioscoop zojuist een mail hierover gestuurd, ben benieuwd naar het antwoord.

  21. #46

    Standaard

    Ik heb 'm vandaag gezien en ik zit er een beetje tussenin qua mening. Een slechte film is het zeker niet, maar een hele goede ook niet.

    Wat minpunten, waarvan een paar al door BigLebowski aangestipt zijn:

    Hoewel ze in principe al een moordenares zou zijn als haar plan gelukt was (tenslotte zou Nick de doodstraf kunnen krijgen), was de omslag naar daadwerkelijk iemand met haar eigen handen ombrengen, té groot om geloofwaardig te zijn. Die ging er bij mij echt niet in.
    En ook ik vond het érg vreemd dat, nadat ze weer opduikt bij Nick, naar het ziekenhuis gaat waar ze haar blijkbaar wel lichaamlijk onderzoeken, maar niet even het bloed kunnen afwassen? En dat ze na zo'n drama (ontvoering, verkrachting, iemand doden) weer lekker snel naar huis mag. Tuurlijk.

    En nadat ze een hele lange tijd bezig is geweest om haar eigen moord minitieus voor te bereiden, kan ze blijkbaar opeens in een zeer korte tijd een onfeilbaar plan uitvoeren om de moord op Desi te plegen. Natuurlijk, ze had al 'geoefend' met de 'verkrachting' in haar vorige relatie en haar eigen moord in scene zetten, maar dan nog...

    Zou er later helemaal geen belastend materiaal op de videobanden staan (alles werd toch opgenomen) van de beginperiode toen ze in het huis van Desi kwam en nog geen plannen had om daar weg te gaan?

    Wat de film ook weinig goed deed, was dat het redelijk voorspelbaar was. Er zaten wel enkele verrassingen bij, zoals de vriendin, natuurlijk de moord gepleegd door Amy omdat dat zo'n grote stap was en het einde. Maar verder kon ik vooraf aardig invullen wat er zou komen. Dat was trouwens niet heel erg hoor, alleen vond ik dat er niet zo heel veel plottwists in zaten die je niet aan zag komen.


    Ik vond trouwens juist Ben Affleck sterk spelen en Rosamund Pike niet heel bijzonder. Maar als ik het zo lees ben ik in de minderheid .

    Ik heb me over de gehele linie wel vermaakt met de film, die de eerste helft beter is dan de tweede helft. En zoals eerder opgemerkt is het wel mooi gefilmd en toch ook redelijk goed gemonteerd, wat altijd een klus is met zo'n soort thriller.

    Toch nog wel een 7 waard.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    ook irritant: links naast het bioscoopscherm was een nooduitgang, met daar boven een verlicht bord om de nooduitgang kenbaar te maken. Dit bord was zo fel, dat bij donkere scenes 1/4e van het scherm verlicht was. Dit was zeer storend en irritant, met name als je wilt genieten van een film. Heb de (JT)bioscoop zojuist een mail hierover gestuurd, ben benieuwd naar het antwoord.
    Dat is idd ook iets dat me irriteert bij JT. Waarom tijdens de film niet gewoon dat lampje uit doen??
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Waarom tijdens de film niet gewoon dat lampje uit doen??
    dat mag natuurlijk niet vanwege veiligheidsvoorschriften. Ik heb ook antwoord gekregen op mijn mail:
    Allereerst bedankt dat u de moeite heeft genomen om uw ervaringen, in dit geval negatieve, met ons te delen. Op deze manier krijgen wij een goed beeld van wat er speelt bij onze gasten en kunnen we daar waar mogelijk er iets aan doen.

    Ook bedankt voor het meedenken in oplossingen. Helaas zijn enkele oplossingen ongeoorloofd (b.v. licht dimmen of minder sterk) of technisch niet haalbaar, zoals het vertonen van een dia op het scherm. Zodra bij ons een ontruiming ontstaat, dan stoppen we onmiddellijk met projecteren, dus dat is niet mogelijk.

    Ik zal eens laten uitzoeken of het geoorloofd is om b.v. de zijkant en bovenkant van de lichtbak te voorzien van b.v. een zwarte sticker, zodat de lichtinval zoveel mogelijk beperkt wordt. Ik kan hier echter nog geen toezeggingen over doen.
    Maar, ze moeten toestemming krijgen van de brandweer om een kapje of zwarte sticker erover te doen.

  24. #49

    Standaard

    Vandaag eindelijk de kans gehad om deze film te zien. Ik vind het een erg goede film, maar zeker met imperfecties. Kwalitatief gewoon solide, acteerwerk dik in orde (Pike vind ik ook gewoon sterk). Er worden interessante thema's aangesneden, maar niet altijd (met voorbedachte rade) uitgewerkt. Over het einde heb ik de laatste 9 uur af en aan over nagedacht en hoe langer ik erover nadenk, des te benauwender en angstaanjagender ik het vind.
    De moord op Desi vond ik niet storend. Je ziet een vrouw, die steeds een stap verder gaat in haar doen en laten. En, misschien nog belangrijker, ze komt er steeds mee weg.De volgende stap is dus, eigenlijk logischerwijs, dat ze de daad bij 't woord voegt. Het is ook de tegenstrijdigheid: Affleck is de *** die iets een brug te ver vindt (wel vreemd gaan, geen moord), Pike is de sweetheart, die over lijken gaat om een imago op te houden. Uiteindelijk zijn ze beiden onsympathiek, een grote imperfectie aan het script, wat mijn cijfer beneden verklaart (ook al is alles perfect uitgewerkt en blijft de spanningsboog sterk). Het enige wat ik echt NIET kon uitstaan, was dat ze met dat opgedroogde bloed een verklaring aan de politie gaf en vervolgens zo naar huis ging.

    Cijfer, en dit klinkt misschien tegenstrijdig: 8+, maar denk niet dat ik deze film nog vaak (keer of 3 misschien) ga kijken.
    Laatst aangepast door gompier : 25-10-2014 om 23:35

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •