De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Pacific Rim 2 (2017)

    Pacific Rim 2 (2017)
    Sequel 'Pacific Rim' al in de maak



    De website Heat Vision meldt dat scriptschrijver Travis Beacham en regisseur Guillermo del Toro gaan werken aan een script voor een sequel op Pacific Rim, de sci-fi blockbuster die volgend jaar zomer in de (3D) bioscoop moet gaan verschijnen. Volgens Heat Vision is het nog onduidelijk of hij de film ook regisseert, aangezien hij onder meer is gekoppeld aan de film Crimson Peak en vele andere titels.

    De trailer voor het eerste deel wordt volgende week op het web verwacht. Met rollen voor Charlie Hunnam, Rinko Kikuchi, Idris Elba, Charlie Day en Ron Perlman moet Del Toro's sci-fi blockbuster vanaf 18 juli 2013 in de Nederlandse (IMAX / 3D) bioscoop te zien zijn. Hieronder nogmaals de fraaie viral-video waarin een indruk opgedaan kan worden van de zeemonsters Kaiju.

    Filmpje!

    In de film spelen Jaegers de hoofdrol. Dat zijn gigantische robots die het op moeten nemen tegen gevaarlijke zeemonsters, de Kaiju genaamd. Helaas voor de mensheid van de toekomst bleken de Jaegers niet in staat de Kaiju te verslaan. Alles lijkt verloren, tot een oud-piloot en een student zonder ervaring een oude Jaeger vinden en leren gebruiken. Zij vormen de laatste hoop voor de mensheid.

    Bron : Filmtotaal.nl
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 28-06-2014 om 00:55

  2. #2

    Standaard

    Guillermo del Toro over 'Pacific Rim 2'

    We weten nog niet of er een vervolg komt op Pacific Rim, maar als het aan regisseur Guillermo del Toro ligt, gaat dat absoluut het geval zijn. De film doet het in de VS echter niet bepaald goed, maar daarbuiten to nu toe prima. Tot nu toe sleepte deze 178 miljoen dollar binnen, en moet de film nog openen in een aantal grotere markten.

    Er wordt dan ook al gewerkt aan het scenario van het vervolg, en recentelijk gaf Del Toro een interview waarin hij sprak over het eventuele vervolg. Hierin zullen we volgens hem onder andere een hybride van Jaeger en Kaiju zien.

    ”Ik zal je een aantal dingen vertellen. We zullen sowieso Gipsy 2.0 zien. Absoluut. Daarnaast zul je een Kaiju en Jaeger samen zien gaan. En dat is best bijzonder,” vertelde de regisseur. Maar hoe is dat dan mogelijk? ”Denk er maar even over na. We stuurden Gipsy naar de andere kant, toch? Toen ontplofte hij, maar wat er achtergebleven is, blijft daar.”

    ”Verder hebben we gedrift met een Kaiju brein. Dus denk daar ook nog even over na.” Hoogstwaarschijnlijk gaat het succes van de film afhangen van de opening in Japan. De inspiratiebron van de film ligt immers ook in de monsterverhalen uit Japan, de Kaiju.

    In Nederland opende de film met 396.960 euro, op 92 schermen, met een gemiddelde opbrengst van 4.314 euro per scherm. Dat is voor een openingsweekend niet slecht.




    Bron : Filmtotaal.nl

  3. #3

    Standaard

    Vervolg op 'Pacific Rim' waarschijnlijker geworden



    Plannen heeft regisseur Guillermo del Toro genoeg voor een eventueel vervolg op zijn monsters versus robots film Pacific Rim. Om dat vervolg te mogen maken, moet zijn film echter genoeg geld verdienen, en nu is de kans dat dit zal gebeuren flink gegroeid.

    De box office prestaties van de film zijn bovenal afhankelijk van de Chinese markt. Daar is de film afgelopen woensdag in première gegaan, en haalde deze een recordbrekende negen miljoen dollar binnen. Dat gebeurde op een totaal van 5,700 digitale 3D schermen, 117 digitale 3D IMAX-schermen en 22 China Giant Screens.

    Nooit eerder had een film van Warner Bros zo’n goede openingsdag in China. Van het totale bedrag dat de top vijf films in China afgelopen woensdag binnenhaalden, ging maar liefst 70% naar Pacific Rim. Het gevolg van deze goede opening, is dat scenarist Travis Beacham en co-schrijver en regisseur Guillermo del Toro hun vervolg hoogstwaarschijnlijk gaan krijgen.

    Deadline schrijft dat de kans hierop flink gegroeid is, omdat een vervolg nu een groot potentieel publiek heeft. Het marketingbudget kan omlaag, en de kans op hogere opbrengsten is, gezien de positieve reacties van het publiek op de film, groot.

    Desondanks heeft deze nog een lange weg te gaan. Het productiebudget lag tussen de 180 en 220 miljoen dollar, en daarbovenop is er ook nog een marketingbudget. Op dit moment staat de wereldwijde opbrengst pas op 227 miljoen dollar, en dus heeft de film nog een lange weg te gaan.

    Of regisseur Del Toro binnenkort al tijd zal hebben voor het vervolg is ook maar de vraag. Hij begint in september met de opnames van de pilot voor zijn televisieserie The Strain, en wil naar verluidt begin volgend jaar beginnen met de opnames van Crimson Peak.



    Bron : Filmtotaal.nl

  4. #4

    Standaard

    Guillermo del Toro schrijft al aan scenario 'Pacific Rim 2'



    Dat regisseur Guillermo del Toro graag een vervolg wil maken op zijn monsters vs. robots film Pacific Rim, wisten we natuurlijk al. Maar, dat de regisseur er zoveel zin in heeft dat hij alvast begonnen is met werken aan de film, wisten we nog niet.

    In een interview met IGN vertelde de regisseur dat er al aan het scenario van het vervolg geschreven wordt. ”We schrijven al aan het vervolg. Travis Beacham en ik schrijven, dus dat gebeurt al. De beslissing om groen licht te geven of niet, daar heb ik niets over te zeggen.”

    Beacham is de man die met het idee voor het origineel kwam, en samen met Del Toro enkele versies van het scenario verzorgde. Dat hij meewerkt aan het vervolg is interessant, en betekent dat de plannen die Del Toro had voor het vervolg er hoogstwaarschijnlijk wel zullen komen.

    Zo vertelde hij dat hij graag wil laten zien hoe een hybride tussen een Kaiju en een Jaeger eruit ziet. Verder weten we nog niet zoveel over het eventuele vervolg. Zo is niet zeker, al lijkt het wel waarschijnlijk, dat de hoofdrolspelers terugkeren. Eerst moet er echter nog groen licht komen van studio’s Warner Bros. en Legendary Pictures.

    Pacific Rim was deze zomer slechts een bescheiden succes. Met het budget van 190 miljoen dollar verzamelde de film wereldwijd iets meer dan 400 miljoen dollar aan de box office. Of dat genoeg is om het vervolg groen licht te geven moet dus nog blijken.

    Bron : Filmtotaal.nl

  5. #5

    Standaard

    'Pacific Rim 2' wordt waarschijnlijk een prequel



    Tegenover Empire Magazine, die de film verkoos tot "Badass of the Year", liet acteur Max Martini (Sabotage, 2013) doorschemeren dat het vervolg op Guillermo del Toro's Pacific Rim mogelijk niet verder gaat waar het eerste deel eindigde, maar een prequel wordt.

    Martini, die in Pacific Rim de rol speelde van Herc Hansen, zei tegenover Empire dat hij niet weet of deel twee een prequel of een sequel wordt. Maar als het een prequel wordt, dan krijgen we meer te zien van Hercs familiegeschiedenis: "I don't know if it's a prequel or a sequel, but if it's a prequel you'll learn more about Herc's family history."

    Hiermee lijkt Martini toch een beetje te verraden dat hij meer weet dan hij zegt. Voorafgaand aan de release van Pacific Rim verscheen overigens als een prequel-stripverhaal Pacific Rim: Tales From Year Zero van scriptschrijver Travis Beacham.

    Herc Hansen?



    Bron : Filmtotaal.nl

  6. #6

    Standaard

    Goede vooruitzichten voor 'Pacific Rim 2'



    Kort geleden draaide van Legendary Pictures een volgende monsterfilm in de bioscoop. Na het grootse Pacific Rim van verleden jaar schotelde de studio ons de remake Godzilla voor. Als het aan studiobaas Thomas Tull ligt krijgt Pacific Rim een vervolg, al ligt het lot wel in handen van regisseur Guillermo del Toro. Hij sprak met Collider.

    Volgens Tull heeft Pacific Rim het financieel prima gedaan en daarom zou een sequel een logische stap zijn. "We vinden het fantastisch om met Guillermo te werken. En als je het opzoekt dan heeft Pacific Rim het beter gedaan dan bijvoorbeeld de eerste X-Men film, Batman Begins, Superman Returns, The Fast and the Furious en Star Trek. Dat is knap, zeker voor een origineel verhaal."

    Zijn vergelijking klopt grotendeels. Pacific Rim wist verleden jaar $411 miljoen op te halen aan de wereldwijde bioscoopkassa. Van de bovengenoemde titels wist er geen één boven de $400 miljoen te eindigen. Uiteraard was Pacific Rim wel een vrij prijzige titel. Het kostte namelijk $190 miljoen om te maken.

    Daarnaast waren de opbrengsten van de Dvd/Blu-Ray-verkopen en de merchandise werg sterk. Ook om deze reden ziet Tull een vervolg wil zitten. Del Toro trekt echter de kar: "Het is duidelijk dat de fans van de [Pacific Rim-]wereld houden. We gaan weer om tafel met Guillermo en als hij met een goed plot komt, dan gaan we op zeker verder."



    Bron : Filmtotaal.nl

  7. #7

    Standaard

    Legendary zet geen haast achter 'Pacific Rim 2'



    Dat Hollywood houdt van vervolgfilms, wisten we natuurlijk al. Een vervolg op Pacific Rim, de robots versus monsters film van regisseur Guillermo del Toro, kan dus niet uitblijven. Studio Legendary vindt dat ook, maar in een nieuw interview vertelde de CEO van het bedrijf, Thomas Tull, dat het nog wel even kan duren voordat de film er komt.

    ”Het zit zo. We zijn erg close met Guillermo,” begon Tull. ”Hij werkt nu aan Crimson Peak voor ons. En het geld dat we verdienden met Pacific Rim, meer dan 400 miljoen dollar, was niet helemaal wat we verwacht hadden, maar de film deed het beter dan veel andere films. Als er nog een goed verhaal is om samen met Guillermo te vertellen, willen we dat graag. We vinden het erg moeilijk een film zoals deze te maken als je met niets begint.

    De film deed het ook erg goed op dvd en blu-ray en ook de merchandise werd goed verkocht. En er is natuurlijk een groot internationaal fanpubliek. Maar we gaan geen Pacific Rim 2 maken, gewoon om het maken van Pacific Rim 2. Op dit moment hebben we er gesprekken over met Guillermo del Toro. Als we het juiste verhaal vinden, en allemaal geloven dat het geweldig wordt, en hij aan het roer kan staan, dan zou dat geweldig zijn. Maar op dit moment is er niets officieels om te vertellen.”

    Gezien het feit dat Del Toro op het moment aan bijzonder veel projecten werkt, kan het dus nog wel even duren voordat we een nieuwe film zien in de franchise. De eerstvolgende film van Del Toro is Crimson Peak, dat in oktober 2015 in première gaat. Daarna zou er zomaar Justice League Dark kunnen komen, of een van de vele andere projecten van de regisseur.

    Geloven jullie dat de film er ooit komt?

    Bron : Filmtotaal.nl

  8. #8

    Standaard

    Guillermo del Toro over verhaal 'Pacific Rim 2'



    Tijdens de promotiecampagne voor zijn televisieserie The Strain, onthulde Guillermo del Toro dat hij al aan het scenario van Pacific Rim 2 werkt. Dat doet hij samen met Zak Penn, die meeschreef aan X-Men: The Last Stand. ”We werken er al een paar maanden in het geheim aan,” vertelde Del Toro.

    ”We vonden een manier om het om te draaien. Travis Beacham werkte mee met de verhaallijn, en nu schrijf ik met Zak omdat Travis een TV-mogol geworden is,” vertelde Del Toro. De vervolgfilm heeft nog geen groen licht gekregen van Legendary Pictures. Maar volgens Legendary CEO Thomas TUll is de kans groot dat er een vervolg komt. Zo lang het verhaal goed is en er meer te vertellen is, staat de studio er in ieder geval voor open.

    Verder onthulde Del Toro nog enige details over het verhaal. Het blijkt dat zowel Raleigh Becket, gespeeld door Charlie Hunnam als Mako Mori (Rinko Kikuchi) te maken hebben met de verhaallijn. Het wordt dan ook echt een vervolgfilm en geen prequel, zoals gespeculeerd werd.

    ”Sommige mensen vroegen zich af of we een prequel zouden maken,” vertelt Del Toro daarover. ”Ik had daar nooit interesse in, om een film te maken over de eerste golf van de invasie. Ik ga in deze film voor nieuwe, erg gekke ideeën, die erg verschillen van de eerste. Maar je zult echt geweldig spektakel krijgen.”

    Bron : Filmtotaal.nl

  9. #9

    Standaard

    'Pacific Rim 2' verschijnt in 2017



    Na maanden van kleine updates, is er nu eindelijk een releasedatum. Guillermo del Toro zal voor een release op 7 april 2017 Pacific Rim 2 maken. Daarnaast vertelde Del Toro dat hij een animatieserie zal maken, die voor de vervolgfilm te zien moet zijn. Legendary Pictures meldde het volgende:

    ”Guillermo del Toro keert terug om Legendary Pictures’ Pacific Rim 2 te regisseren, het volgende verhaal van het epische actie-avontuur dat hij maakte met de hitfilm uit 2013. Zak Penn zal het scenario samen met Del Toro schrijven. Legendarys Thomas Tull en Jon Jashni produceren wederom, samen met Del Toro, Mary Parent en Callum Greene. Jillian Share is uitvoerend producent. Universal Pictures brengt de film wereldwijd in 3D en IMAX 3D uit.”

    Verder vertelde Del Toro nog iets over de personages, in een gesprek met Buzzfeed. ”Alle personages van wie ik houd keren terug. Raleigh, Mako, Newt, Gottlieb en wie weet, misschien zelfs Hannibal Chau. Maar we brengen hen naar een nieuw territorium, dat prachtige locaties en gevechten verzorgt. De eerste film diende als de opzet en nu kunnen we gaan knallen.”

    Welke castleden allemaal precies terugkeren is niet zeker, al kunnen we er vanuit gaan dat, gezien de woorden van Del Toro, in elk geval Charlie Hunnam (Raleigh), Rinko Kikuchi (Mako), Charlie Day (Newt) en Burn Gorman (Gottlieb) terugkeren. Hieronder een video waarin Del Toro zijn plannen nog eens uitlegt.



    Bron : Filmtotaal.nl

  10. #10

    Standaard

    Hoewel ik me prima heb vermaakt met Pacific Rim, heb ik liever dat 'ie zich eens gaat bezighouden met Hellboy 3.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Hoewel ik me prima heb vermaakt met Pacific Rim, heb ik liever dat 'ie zich eens gaat bezighouden met Hellboy 3.
    Hier ook. Ik vond Pacific Rim een leuke film en ik zie een vervolg ook wel zitten, maar ik zou liever eerst een derde Hellboy-film zien. Ron Perlman is niet meer de jongste. Hij is nu net zo oud als John Hurt tijdens de eerste Hellboy-film. Als Del Toro meteen na Pacific Rim 2 een laatste Hellboy-film gaat maken, dan zou Perlman al 67 of 68 zijn. Maar meestal wisselt Del Toro een (betrekkelijk) grote film af met een kleiner project, dus de kans op een afsluitende Hellboy-film wordt er niet groter op.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #12

    Standaard

    Ik had eigenlijk helemaal geen idee dat Ron Perlman reeds in die leeftijdscategorie zat. Hellboy II vond ik een interessante mislukking, ... dat is de reden waarom ik niet happig ben op een 3de deel. Pacific Rim was geheel onverwachts (Reuzenrobots vs. beestjes, niet mijn ding) ontzettend amusant. 'k Vond het zelfs fantastisch opwindend. Jammer van die twee wetenschappers, dat stoorde énorm en stond haaks op de serieuzere benadering in de rest van de film. Indien deze twee niet meer opduiken, ben ik inderdaad te vinden voor een nieuw deel.

  13. #13

    Standaard

    Het is bekend dat ik een grote fan ben van het eerste deel (gezien mijn Bluray-recensie hier op de site) dus een tweede deel zie ik best wel zitten. Ben wel benieuwd naar het verhaal.

  14. #14

    Standaard

    Guillermo del Toro over 'Pacific Rim 2' en animatieserie



    Onlangs werd aangekondigd dat Guillermo del Toro Pacific Rim 2 zou regisseren, met een beoogde release in 2017. In een interview met de Wall Street Journal vertelde hij wat we van de nieuwe film kunnen verwachten. Ook ging de regisseur in het kort in op de geanimeerde serie, die de periode tot 2017 moet overbruggen.

    ”Ongeveer anderhalf jaar geleden begonnen [scenarist] Zak Penn en ik met scenarist Travis Beacham. Toen wierpen we gewoon wat ideeën op,” vertelde Del Toro. En, toegegeven, ik zei tegen Zak, laten we plannen blijven maken tot we iets vinden waar de eerste film bij verbleekt.”

    Vervolgens vertelde de regisseur over de mythologie van de franchise en dat deze in de volgende film uitgediept zal worden. ”Het is moeilijk een wereld te bedenken die niet van een comic book afkomstig is en eentje die een eigen mythologie had. Dus, bijvoorbeeld de Drift, dat was een interessant concept. En dan nog het portaal dat tussen universa zat. Hoe hebben ze dat gemaakt? En daarover hebben we een geweldig idee. Maar daar wil ik niet teveel over vertellen. Ik geloof dat mensen tegen de tijd dat ze de tweede film gezien hebben, merken dat ze echt op zichzelf staan. Ze verschillen heel erg van elkaar, maar hopelijk brengen ze hetzelfde geweldige spektakel. Maar de toon van de twee films wordt verschillend.”

    En vervolgens ging hij in op de serie. Deze kijkt vooral naar de Shatterdome. ”Er wordt gekeken naar de verhalen van piloten die de Jaegers bouwen en die het onderhoud verrichten. En de kadetten die leren ze te besturen. Allemaal die zaken gebeuren voor de eerste film, en dus krijg je wat meer diepte in de achtergrond van bepaalde personages die in de tweede film te zien zijn. Het gaat dus echt om het uitbreiden van het materiaal.”

    Het is de bedoeling dat de animatieserie in 2016 van start gaat en dat de comics (waar al mee begonnen is) doorgezet worden. ”Tegen de tijd dat we de tweede film uitbrengen, heb je al een goed gevoel over hoe de wereld eruit ziet en kunnen we ons toeleggen op de personages en het spektakel.”

    Bron : Filmtotaal.nl

  15. #15

    Standaard

    Guillermo del Toro: 'Pacific Rim 2' in thuiswereld Kaiju



    Nu we weten dat Pacific Rim 2 in 2017 uit zal komen, is het wachten op details over de film. Daar kwamen er nu een paar van naar buiten via regisseur Guillermo del Toro. Hij vertelde dat de film zal gebeuren omdat Legendary Pictures naar Universal is verhuisd en niet meer bij Warner bleef.

    ”Toen we met de eerste klaar waren, zeiden we, ‘We zouden hier of daarheen kunnen gaan.’ En op een bepaald punt hadden Thomas [Tull] en ik een meeting en zeiden we, ‘Weet je wat, het kostte zoveel moeite deze wereld te bedenken, dat we graag door willen gaan’,” vertelde Del Toro. ”Toen Legendary verhuisde, hebben ze de franchise meegenomen. Dus door deze toevallige reeks van gebeurtenissen kon de film gemaakt worden.”

    Vervolgens werd hem gevraagd of we meer zullen zien van de dimensie waar de Kaiju vandaan komen in het vervolg. Daar wilde hij eerst niet op antwoorden, om vervolgens te zeggen: ”Je stelt de goede vraag, maar je manier van denken is niet perse goed. Als je denkt dat wij hun wereld zullen aanvallen, heb je het mis, maar we gaan wel meer van die wereld zien.”

    De film gaat in april 2017 in première.

    Bron : Filmtotaal.nl

  16. #16

    Standaard

    Eerste promo-afbeelding 'Pacific Rim 2'

    Pacific Rim 2 draait nog lang niet in de bioscopen, maar regisseur Guillermo del Toro is al hard aan het denken over een derde film in de franchise. Daarnaast hebben we een eerste promo-afbeelding vanPacific Rim 2. In gesprek met Collider liet Del Toro weten dat er mogelijk een derde film komt.

    ”Sommige van je favoriete personages zullen terugkeren,” begon Del Toro zijn verhaal. ”Maar over sommige andere personages niet, omdat we hopen drie films te krijgen, zodat er meer personages geïntroduceerd kunnen worden aan het einde van de tweede, dus we hopen dat iedereen dan klaar is voor de derde film.”

    De verwachting is dat in elk geval de personages van Charlie Hunnam en Rinko Kikuchi terugkeren voor de tweede en hoogstwaarschijnlijk dan ook voor de derde film. Pacific Rim 2 komt in april 2017 uit in de bioscopen. Hieronder de promo-afbeelding :




    Bron : Filmtotaal.nl

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •