De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hulp gevraagd bij aankoop beamer

    Ik wil in mijn woonkamer een scherm aan het plafond maken dat voor de kast van mijn televisie naar beneden komt en dan boven mijn bank een beamer ophangen die daar dan op projecteert.

    De afstand van de beamer tot het scherm wordt dan ongeveer 3,50m. Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor films te gaan kijken (blu rays). En misschien als het bevalt ook voor af en toe op te gamen.

    Mijn huidige setup:

    Receiver: Onkyo TX-NR3009
    Blu ray speler: Oppo BDP-93EU

    ik wil hem dus gebruiken op de 2e output van de onkyo zodat ik ook de PS4 erop kan gebruiken eventueel.

    Ik heb alleen totaal geen verstand van beamers. Ik weet wel dat ik een 16:9 scherm wil en het liefst uiteraard fullhd en full 3d ondersteunende beamer. Mijn budget is echter krap ik hoopte eigenlijk onder de 1000 te blijven voor scherm en beamer samen.

    hebben jullie tips voor schermen en een goede beamer? of eventueel waar ik op moet letten? en is 1000 max wel realistisch?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Ik wil in mijn woonkamer een scherm aan het plafond maken dat voor de kast van mijn televisie naar beneden komt en dan boven mijn bank een beamer ophangen die daar dan op projecteert.

    De afstand van de beamer tot het scherm wordt dan ongeveer 3,50m. Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor films te gaan kijken (blu rays). En misschien als het bevalt ook voor af en toe op te gamen.

    Mijn huidige setup:

    Receiver: Onkyo TX-NR3009
    Blu ray speler: Oppo BDP-93EU

    ik wil hem dus gebruiken op de 2e output van de onkyo zodat ik ook de PS4 erop kan gebruiken eventueel.

    Ik heb alleen totaal geen verstand van beamers. Ik weet wel dat ik een 16:9 scherm wil en het liefst uiteraard fullhd en full 3d ondersteunende beamer. Mijn budget is echter krap ik hoopte eigenlijk onder de 1000 te blijven voor scherm en beamer samen.

    hebben jullie tips voor schermen en een goede beamer? of eventueel waar ik op moet letten? en is 1000 max wel realistisch?
    Heb je hier al gelezen:

    http://dvd.nl/forum/showthread.php?7...n-beeld/page15

    en bij anderen hun huiskamer opstellingen?

    1000 euro voor alles is echt aan de krappe kant, zeker als je alles nieuw wilt hebben, maar waar een wil is is een weg, doch je moet er
    dan wel rekening mee houden dat je niet in het topsegment zit

    Met een scherm en beamer alleen ben je er nog niet als je de beamer boven de bank wilt ophangen, dan komt daar nog een beugel bij en denk
    dan ook nog even aan een HDMI kabel die lang genoeg is om van de receiver naar de beamer te komen, misschien dient het netsnoer van
    de beamer ook nog verlengt te worden om bij een voeding te komen.

    Je vermeld niet hoe breed je wilt gaan projecteren, maar heb zelf zo het vermoeden dat je zo rond de 2meter breed zult blijven, afhankelijk
    van wat je kwijt kunt en de beamer kan realiseren.

    Ga eens een beetje Googlen met LCD en DLP projectoren en de verschillen ertussen, het kan bijvoorbeeld zijn dat je niet tegen
    het regenboog effect kunt van een DLP projector, iets waar lang niet alle mensen last van hebben, maar sommigen wel.

    Lees wat over de schermen en hun reflectie waardes, wel of geen spanscherm, hand of electrisch etc etc etc.

    Lees wat over projectoren en hoe groot zij kunnen projecteren op een bepaalde afstand en wat hun instelmogelijkheden zijn en
    hoog laag of hoog zij van de grond/plafond moeten hangen/staan om op de jouw gewenste hoogte te kunnen projecteren.

    Je budget is het enige dat beperkingen oplegt, want er is ontzettend veel te kiezen en je kan er echt kapitalen in kwijt.

    voorbeelden van nuttige sites;

    http://www.projectorcentral.com/proj...calculator.cfm

    http://www.projectieschermen.com/man...tiescherm.html

    http://www.whathifi.com/reviews/home...jectors?page=1

    http://www.beamer-projectiescherm.nl/

    Waar je bijvoorbeeld als leek voor uit moet kijken:

    http://link.marktplaats.nl/742158760

    Daar wordt met grote letters een Full HD 3D projector aangeboden...... maar dat is het absoluut niet,
    komt niet verder dan Native: 1024x768 Pixels is amper HD ready en het 3D gebeuren is iets
    PC achtigs dat ik niet ken en waarvoor ik niet eens de moeite wil doen om te leren kennen. UITKIJKEN DUS!!

    Een leuk voorbeeld van een aankoop die ik wel durf aan te raden:

    http://dvd.nl/forum/showthread.php?8...llhd-3d-beamer

    Die beamer is ondertussen wel ouder dan een jaar, maar wel echt heel weinig gebruikt, ken de eigenaar en durf
    er mijn handen voor in het vuur te steken, gaat ie voor minder dan die vraagprijs weg, dan wil ik hen zelf
    wel als reserve beamer overnemen.

    Heb 2 adverties gegeven waar je wel een nieuw scherm kan kopen, doch heb enkel ervaring met eerstgenoemde,
    scherm van is overigens niet geheel vlak, maar zij geven daar wel garantie op, wel je bij een eventuele claim
    wel ondersteunen, doen we dat samen.

    Kabel, ja dat zal wel een paar meter worden, je zei niet hoelang maar ik denk dat het gauw 10 meter is, of je receiver
    moet onder je beamer staan, maar dan zal er wel een lange kabel naar de TV lopen..... ach, een lange goedwerkende
    kabel hoeft echt geen vermogen te kosten, je kan klaar zijn rond de 20 euro:

    https://www.4launch.nl/shop/#p-3-soort-HDMI%20Kabel

    Dan nog een beugel voor aan het plafond....... heb geen idee, sommigen zetten hun beamer op een plankje aan de wand,
    of zoals ik gewoon op een tafel/kast achter de bank.

    https://www.4launch.nl/shop/#p-3-sub...merbevestiging

    Of kijk op marktplaats met de zoekopdracht beamer beugel.

    Nog vragen?
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Om te beginnen hartstikke bedankt voor de zeer uitgebreide reactie / uitleg / tips!

    ik zit idd te denken aan een scherm van 203 breed ongeveer. De hdmi kabel moet helaas zelfs er een van 15m zijn vrees ik. Woonkamer is in totaal 4.50 breed en dan nog aan allebei de kanten nog langs de muur en uiteraard omhoog in de hoek. Voor die afstand moet ik denk ik wel een vrij goede nemen ivm signaal verlies met die lengte of maakt het dan nog niet zo erg uit?

    Ik wil de beamer boven de bank ophangen vlakbij het plafond. Ik moet twijfel echter nog een beetje of ik een plank maak of een beugel koop. Ik weet niet goed of als hij op een plank wel een soort van schuin naarvoren moet hellen omdat ik een scherm (net als ik op jouw site zag) met Blackdrop wil zodat hij niet meteen tegen mijn plafond al begint. Hij moet dus een beetje naar beneden richten afhankelijk van hoe hoog ik hem plaats uiteraard

    Ik dacht zelf idd aan een scherm van 166,- bij beamer-projectiescherm.nl
    en de optoma HDX-131 die rond de 800 nieuw kost. Is dat een beetje goede beamer of ben je er niet bekend mee?

    nogmaals heel erg bedankt
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Om te beginnen hartstikke bedankt voor de zeer uitgebreide reactie / uitleg / tips!

    ik zit idd te denken aan een scherm van 203 breed ongeveer. De hdmi kabel moet helaas zelfs er een van 15m zijn vrees ik. Woonkamer is in totaal 4.50 breed en dan nog aan allebei de kanten nog langs de muur en uiteraard omhoog in de hoek. Voor die afstand moet ik denk ik wel een vrij goede nemen ivm signaal verlies met die lengte of maakt het dan nog niet zo erg uit?

    Ik wil de beamer boven de bank ophangen vlakbij het plafond. Ik moet twijfel echter nog een beetje of ik een plank maak of een beugel koop. Ik weet niet goed of als hij op een plank wel een soort van schuin naarvoren moet hellen omdat ik een scherm (net als ik op jouw site zag) met Blackdrop wil zodat hij niet meteen tegen mijn plafond al begint. Hij moet dus een beetje naar beneden richten afhankelijk van hoe hoog ik hem plaats uiteraard

    Ik dacht zelf idd aan een scherm van 166,- bij beamer-projectiescherm.nl
    en de optoma HDX-131 die rond de 800 nieuw kost. Is dat een beetje goede beamer of ben je er niet bekend mee?

    nogmaals heel erg bedankt
    HDMI kabel van 15 meter kan werken, maar dan moet het aangeboden signaal daaraan wel meewerken, 15meter kost bij 4Launch maar 25 euro
    en lijkt mij zeker het proberen waard, duurdere kabels kunnen het net zo goed wel of niet doen, afspreken met 4Launch of je hem eventueel mag ruilen
    als het onverhoopt niet mocht werken, zij hebben duurdere en ook actieve kabels.

    Scherm is een eigen keuze, kan ik je niet echt mee helpen, het nadeel van een scherm dat je zelf uit het plafond moet trekken is dat
    het wel eerder de neiging heeft om minder vlak te hangen. Was afgelopen weekend bij jamiev, hij heeft een electrisch scherm en dat
    zag er echt heel strak uit, maar dat kost wel een paar dubbeltjes meer.

    De beamer is echt een koopje;

    http://www.storetotaal.nl/Webwinkel-...ign=kieskeurig

    €720,-- incl. verzenden is echt een weggevertje, ken de beamer niet persoonlijk, maar men is er wel lovend over, wel vind men de bouwkwaliteit iets minder dan men gewend was.
    Het kan ook gebeuren dat je niet direct een goed werkend exemplaar krijgt, dus daar moet je dan wel een beetje rekening mee houden. Om 3D te kunnen kijken dien je nog wel
    een startsetje met zender en bril aan te schaffen, dat zit er niet bij, de originele Optoma set loopt richting de 100 euro al zijn er wel goedkopere alternatieven.

    Een beamer die dicht bij het plafond wordt geplaatst, wordt ondersteboven opgehangen, oftewel op zijn kop gezet, dit heeft te maken met de hoeken waaronder een beamer
    zijn info richting het scherm projecteerd. Het schuin plaatsen, te hoog of te laag hangen/zetten geeft dat je moet gaan "klooien" met de instellingen en die instellingen zijn niet
    bevordelijk voor de beeldkwaliteit, probeer dus altijd je beamer zo optimaal mogelijk tov het scherm te plaatsen. Kan het niet zo snel vinden, maar er zijn calculators die aangeven
    hoe hoog/laag je de beamer moet plaatsen om tot een optimaal beeld zonder te hoeven aanpassen kunt komen.

    Hoop dat je alles kunt vinden en dat het je helemaal gaat lukken en als je nog vragen hebt......
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Thnx nogmaals voor je reacties!

    Heb even ondertussen heel veel reviews gelezen sites bekeken vergelijikingen op youtube etc. Kan alleen niet een winkel zo snel in de buurt van Rotterdam bedenken waar je zelf kan kijken. Ik twijfel nu tussen de Optoma H131Xe en de Benq W1070

    Waar ik ook over twijfel is de schermgrootte. Bij de site die je me gaf hebben ze 2 behoorlijk uiteen lopende maten. 240x135 en 204x113. Ik zit ongeveer 3.5m van het scherm af straks en nu zag ik bij de ene calculator juist die rond de 200cm en een ander juist weer richting de andere. Welke grootte heb jij zelf en hoever zit je er vanaf?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  6. #6

    Standaard

    Zou het op gezien je afstand op een 2 meter scherm houden.
    Vaak wordt de fout gemaakt om zo groot mogelijk te gaan maar groter is niet altijd beter.
    Bereken goed de plaatsing van de beamer omdat je denk ik het zonder lensshift moet stellen en dat is soms best tricky.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb sinds enkele maanden de BenQ W1070. Voor 800 euro de beste projector met zijn mogelijkheden. (1080p / 3D). Ik ben er zeer tevreden mee.

    Scherm is 100" en ik zit ongeveer ook op 3,5m van het scherm. Ik zou niet groter gaan bij deze zitafstand.

  8. #8

    Standaard

    http://www.qtechstore.nl/epages/64865120.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/64865120/Categories/Home_AudioVideo/Projectors
    dit is een direct link naar beamers


    Aantal tips waar u op moet letten bij een aankoop van een beamer.



    1.Resolutie van het beeld

    De resolutie is het belangrijkste aspect om rekening mee te houden wanneer u een beamer koopt.
    De resolutie is het aantal beeldpunten of pixels waaruit het beeld bestaat.
    Hoe hoger de resolutie, hoe beter het beeld.
    De resolutie van beamers varieert van 1024x768 pixels tot 1920x1080 pixels of Full HD.
    Wanneer u een beamer aanschaft met een Full HD resolutie, dan dient het apparaat dat u op de beamer aansluit ook een HD signaal door te geven.

    2.Lichtopbrengst van een beamer
    De lichtopbrengst van een beamer zorgt ervoor dat u, zelfs in een niet geheel donkere ruimte, de beelden goed kunt zien die uw beamer projecteert.
    Deze lichtopbrengst wordt uitgedrukt in ANSI lumen.
    In een sterk verlichte ruimte heeft u meer ANSI lumen nodig, om het beeld goed zichtbaar te houden.
    Daarnaast vereist een grotere projectie ook meer ANSI lumen, omdat het licht dan over een grotere oppervlakte moet worden verdeeld.
    Tot slot is de plek van projectie van belang.
    Zo reflecteert een muur het licht minder effectief dan een projectiescherm.
    U kunt als uitgangspunt nemen dat hoe hoger het aantal ANSI lumen, hoe meer lichtopbrengst u heeft.
    De standaard lichtopbrengst is op dit moment tussen de 1500 en 2500 lumen.

    3.Contrastratio
    Wilt u uw beamer graag als thuisbioscoop gebruiken, dan is de contrastratio van groot belang.
    De contrastratio of contrastverhouding geeft aan hoeveel tinten er mogelijk zijn tussen de kleuren zwart en wit.
    De ratio wordt weergeven in een verhouding X staat tot 1.
    Een contrastratio van 2000:1 betekent dat er tussen het zwartste zwart en het witste wit 2000 verschillende tinten zitten.
    Bij een hogere ratio zijn meer tinten mogelijk en is het contrast dus groter.
    Zo wordt zwart niet donkergrijs maar echt zwart getoond.
    De standaard ratio is op dit moment 3500:1 wat er voor zorgt dat de kleuren van uw scherm afspatten.

    4.Levensduur lamp
    De levensduur van de lamp in een beamer is de laatste jaren door nieuwe technieken flink vooruit gegaan.
    Gemiddeld gaat een dergelijke lamp 2000 uur mee.
    Door de lamp na gebruik goed te laten afkoelen en de beamer voorzichtig te vervoeren kunt u de levensduur verlengen.

    5.Aansluitingen
    Het verschilt nogal welke aansluitingen er op een beamer zitten.
    Kijk daarom altijd goed wat uw wensen zijn.
    De meest voorkomende aansluitingen die op een beamer zitten zijn: HDMI, VGA en S-Video aansluiting.

  9. #9

  10. #10

    Standaard


    SPAMMERTJE

    Ligt er wel heel erg dik op...... stom hoor.

    Geeft geen vertrouwen, zeker niet met die achterhaalde info die ook nog eens erg incompleet is..... qtechstore..... ????? triest winkeltje?

    BTW, mijn lamp gaat al zo'n 3400 uur mee ....... en is nog lang niet op zijn einde. (hoop ik )
    Have fun and enjoy your collection

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •