Pagina 5 van 14 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 344 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Zo, wat zou ik graag deze serie willen hebben....... Maar ergens in mijn hoofd houdt een geldbewust engeltje mij tegen die zegt dat €130 voor 21 delen echt teveel is .

  2. #102

    Standaard

    gisteren besteld bij Amazon.com:

    69699_large.jpg

    Hoe krijgen jullie trouwens die grote afbeeldingen gepost ? als ik b.v. van Kimchidvd een afbeelding wil plakken via link krijg ik een melding dat ie te groot is

    Gisteren trouwens A Tale of Two Sisters gekeken en vond beeld en geluid prima, alleen bij de wat donkere scenes was het wat minder.
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  3. #103

    Standaard

    Zijn er al mensen die Moebius hebben ondergaan?

  4. #104

    Standaard

    Flandersui Gae a.k.a Barking Dogs Never Bite

    Na enkele korte films, is dit de debuutfilm van Bong Joon-ho, die het meest bekend is van het meesterwerk 'Memories of Murder' (in mijn persoonlijke top 10 aller tijden) en recentelijk 'Snowpiercer'.

    Is dit een komedie met een serieuze ondertoon? Of is het juist een drama met komische aspecten? En waar moeten we dan bijvoorbeeld de bijna horrorachtige scene met het verhaal over Boiler Kim plaatsen?
    Lastig, ik ben er nog niet uit na de eerste kijkbeurt. Misschien is het beste om de film niet zo te beoordelen en is genre-overschrijdend de beste omschrijving. Het is in ieder geval duidelijk dat Bong al hier een voorliefde heeft voor abrupte overgangen tussen genres (zoals ook erg duidelijk was in Snowpiercer), zich niet in een hokje wilt laten plaatsen en zich dus vrij voelt om diverse genres met elkaar te vermengen.

    Ik zeg eerlijk dat ik wel even moest wennen aan de film, maar gelukkig werd ik na een minuut of 20 wel meegenomen in het verhaal.
    Het speelt zich af in een triest, zielloos appartementencomplex, waar anonimiteit gemeengoed is en teveel mensen op een hoopje gepropt zijn. Het oogt als een soort gevangenis, waar ontsnappen bijna onmogelijk is en een ieder doet wat hij/zij moet om te overleven. Kortom: geen vrolijke, inspirerende omgeving. De muziekkeuze van Bong is dan ook wel grappig als tegenstelling, ga er maar op letten.

    Naast een paar interessante bijrollen (de conciërge is hilarisch), zijn er twee hoofdpersonen in het verhaal. Yun-ju, een man die ziet dat zijn voormalige studiegenoten allemaal redelijk terecht zijn gekomen qua werk. Hijzelf is werkloos en zou eindelijk de kans kunnen krijgen om professor te worden, maar worstelt met zijn geweten omdat dit zeker slijmen en wellicht omkoping inhoudt. Daarnaast heeft hij een zwangere vrouw die redelijk hormonaal en dominant is en op haar wenken bediend wil worden, ongeacht het tijdstip.

    Hyeon-nam (gespeeld door Bae Doo-na, hier misschien het meest bekend door haar rol in Cloud Atlas) is een dromerige vrouw met een groot hart die op zoek is naar erkenning. Ze heeft een saaie administratieve baan voor het appartementencomplex, waar de laatste tijd opvallend veel honden verdwijnen. In haar vrije tijd ziet ze vaak haar (redelijk grofgebekte) beste vriendin, bij wie ze haar verhaal kwijt kan.

    Er is een blaffende hond in het appartementencomplex waar Yun-ju woont, die meer dan irritant is en hem langzamerhand gek maakt. Maar welke hond is het? Hij besluit er iets aan te doen. De levens van Yun-ju en Hyeon-nam, die juist op onderzoek gaat naar de verdwenen honden, komen samen.....
    Er zitten wat beelden in, welke sommige kijkers in het Westen minimaal zullen doen fronsen. We zijn hier in het algemeen nogal gehecht aan de trouwe viervoeters, maar in Zuid-Korea is het begrip 'man's beste vriend' lang niet op iedereen van toepassing. Tijdens het kijken van de film moet je ook in je achterhoofd houden dat dit een land is waar (weliswaar illegaal) hondenvlees wordt gegeten en toch anders tegen honden aan wordt gekeken. Voor echte hondenliefhebbers zal deze film misschien wel een moeilijke zit zijn. Let op: er zijn, gezien de waarschuwing aan het begin van de film, natuurlijk niet echt honden gepijnigd.

    Er zitten enkele geweldig opgenomen scenes in, zoals de achtervolging door de flat, de ingenieus opgenomen spiesscene op het dak en het Boiler Kim verhaal. Daarnaast is de film dus doorspekt met humor. Maar, er is tegelijkertijd ook een fletsheid in de film, welk ongetwijfeld ook de intentie is wegens de omgeving. In het begin vond ik het erg lastig om een connectie met Yun-ju te maken; hij kwam eerder over als een triest figuur die weinig sympathie opwekt. Gaandeweg de film verandert dit en gaat Yun-ju meer leven als je meer begrip krijgt voor zijn situatie.

    Hoewel ik in eerste instantie geneigd ben om te zeggen dat Barking Dogs Never Bite tot nu toe de minste film van Bong is (maar dan nog een dikke 7), is dat misschien anders na een tweede kijkbeurt, die de film zeker verdiend.

    Voor de blu-ray ben je helaas aangewezen op Duitsland (als je kan leven met Duitse ondertiteling) of Zuid-Korea, die een stuk duurder is, maar wel Engels ondertiteld is en in een prachtige digipack zit.
    Laatst aangepast door rogue : 04-09-2014 om 17:54 Reden: titel film erbij gezet

  5. #105

    Standaard

    - Salinui Chueok / Memories of Murder (★★★★)
    - Gwoemul / The Host
    (★★★★)
    - Madeo / Mother
    (★★★)
    - Flandersui Gae / Barking Dogs Never Bite
    (★★★)
    - Snowpiercer
    (★★½)

    Fijne regisseur. Behoort wat mij betreft tot de intelligentere 'genreregisseurs' van Zuid-Korea. Eentje die zich heel bewust is van de genres en de regels daarbinnen. Meestal met wat zwarte humor en een maatschappijkritische ondertoon. Vond alleen Snowpiercer niet altijd goed werken.

  6. #106

    Standaard

    Ik ga binnenkort maar eens The Host en Mother opnieuw kijken. Ik heb de blu-ray van The Host binnen als vervanging van mijn eerdere HD-DVD, dus dat is een mooie excuus.

  7. #107

    Standaard

    Op het Filmfestival van Locarno gaan weer twee interessante Zuid-Koreaanse films in première. De nieuwe film van Park Jung-Bum en Zhang Lu.

    Speelduur van 179 minuten:
    http://www.pardolive.ch/en/catalogue/film?fid=755573

    En 145 minuten:
    http://www.pardolive.ch/en/catalogue/film?fid=763985

    Over een half jaar waarschijnlijk te zien in Rotterdam.

  8. #108

    Standaard

    PARK Chan-wook is Back to the Korean Film Scene after 6 Years of Break

    PARK Chan-wook is coming back with a new Korean film A-ga-ci after being off from the Korean film industry for 6 years. Moho Film and Yong Film Inc. announced official news saying, “PARK Chan-wook decided to produce A-ga-ci as the next project and is going to embark on preparation for shooting.” There has been various rumors about his next film. Some said he would make a new film at Hollywood as his debut film Stoker (2013) was a success, but his decision was coming back to Korea.

    PARK Chan-wook is a Korea’s representative director who has been at the center of issue whenever he released a film like Joint Security Area/JSA, Old Boy, Sympathy for Mr. Vengeance, Sympathy for Lady Vengeance and Thirst, so reactions to A-ga-ci, which was expected to be his next film, were also hot.

    The motif of A-ga-ci is Fingersmith, a novel written by British writer Sarah Waters. Fingersmith, set in the Victorian era, is a story about an orphan girl who grew up as a pickpocket and intentionally gets close to the heiress of a rich and noble family in order to have her marry the leader of a gang. However, the pickpocket girl and the heiress share subtle emotions and the story enters upon a new phase.

    The film A-ga-ci will be modified from the original story Fingersmith and set in the modern times. As for the main actresses, they will hold an audition. There is much attention toward who PARK Chan-wook will pick this time since he drew potential from GANG Hye-jung of Old Boy, BAE Doo-na of Sympathy for Mr. Vengeance, LEE Young-ae of Sympathy for Lady Vengeance and KIM Ok-vin of Thirst.

    Moho Film, run by PARK Chan-wook and Yong Film Inc., managed by LIM Syd, the producer of Old Boy, will co-produce A-ga-ci. They are going to found a project company for production of A-ga-ci. PARK Chan-wook is completing the scenario under the goal of cranking in the film early next year.


    Bron: http://www.koreanfilm.or.kr/jsp/news...yR7qs.dpufPARK

  9. #109

  10. #110

    Standaard

    Die blu-ray ligt nog steeds in de kast......

  11. #111

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Zou 'm toch maar eens een kans geven dan.
    De wil is er, maar er is nog zoveel moois dat ook een kans wil hebben . Het bekende probleem dus....

  13. #113

    Standaard

    Gwangsang (a.k.a. The Face Reader) (2013) 8/10

    De Zuid-Koreanen zijn er dol op: films die zich afspelen in de Josean dynastie. Het beslaat dan ook wel een lange periode in hun geschiedenis die aan het einde van de 14e eeuw begint en maar liefst meer dan 500 jaar duurt.

    Andere films die zich in deze lange periode afspelen, zoals Masquerade, War of the Arrows en The King and the Clown, eindigden eerder al bij de beste bezochte films in eigen land. The Face Reader is daarop geen uitzondering en was dan ook één van de best bezochte van 2013 in eigen land. Ter vergelijking: de film werd beter bezocht dan de wereldwijde hit Iron Man 3.

    De hoofdrol is weggelegd voor Song Kang-ho, een van de topacteurs in Zuid-Korea. Ik heb persoonlijk een zwak voor de man, die eerder in prachtige films als Memories of Murder, The Host en The Show Must Go On speelde.
    Die laatste film was van regisseur Han Jae-rim, met wie Song Kang-ho nu weer herenigd is in The Face Reader.

    The Face Reader speelt zich halverwege de 15e eeuw af.
    Song Kang-ho speelt de rol van Nae-gyung, die we aan het begin tegenkomen als een aan lager wal geraakte man, wiens familienaam besmeurd is geraakt. Hierdoor woont hij noodgedwongen op het platteland met zijn zoon en zwager. Song Kang-ho heeft een bijzonder talent, waarvoor hij gestudeerd heeft: hij kan aan de hand van iemands gezicht/gelaatstrekken een oordeel vellen over diens persoonlijkheid, gewoontes en zelfs soms in grote lijnen gebeurtenissen uit zijn toekomst voorspellen.

    Nadat zijn zoon vertrekt om zijn eigen droom na te jagen, wordt hij door een madam die werkzaam is in de industrie van 'entertainment voor mannen' en bekend is met zijn talent, weer naar de stad gelokt. Hier vindt hij een kans om weer op de sociale ladder te klimmen, maar hij wordt uiteindelijk een speelbal in alle intriges die zich rond de koning afspelen.

    De opening begint als een komedie, waarbij Nae-gyung en zijn zwager elkaar goed tegenspel bieden. Zeker grappig, maar nog niet bijzonder. De film kwam voor mij echt tot leven als Nae-gyung steeds meer aanzien krijgt en het gevaar en de intriges beginnen. Hoewel de sfeer dan ook wat dreigender wordt, blijft er genoeg ruimte voor de komische momenten (de beoordeling van de kandidaten voor de positie van inspecteur is geweldig!).
    Je kunt niet anders dan gaan meeleven met de anti-held Nae-gyung, die steeds minder invloed heeft op zijn eigen leven en afhankelijk lijkt te worden van de grillen van de spelers rondom het hof.

    De film wordt niet alleen gedragen door Song Kang-ho. Opvallendste rollen vond ik die van Lee Jeong-jae als de heerlijk machtsbeluste Su-yang en Baek Yun-shik als de zeer charismatische generaal Kim Jong-seo. Aardig om te weten is, dat deze 2 karakters, net als de koning (en ongetwijfeld meerdere mensen) echt hebben bestaan, net als de gebeurtenissen aan het hof in hele grote lijnen overeenkomen met de werkelijke historie.

    Er is duidelijk veel aandacht geweest voor de aankleding van de film; het ziet er echt schitterend uit. Kleding, sets e.d., alles ziet er authentiek uit wat de geloofwaardigheid zeer ten goede komt.

    Minpuntje vond ik dat de relatie tussen Nae-gyung en zijn zoon voor mij niet helemaal uit de verf kwam. Ze hebben wel een paar momenten, maar hoewel de film al bijna 140 minuten duurt, had dit wat meer uitgediept mogen worden.

    Maar samenvattend: komedie, drama, spanning, het zit allemaal in deze film. De blu-ray zelf ziet er ook prachtig uit is en is zeer de moeite waard. Helaas is deze blu-ray alleen nog uit in Zuid Korea en wie bekend is met de prijzen daar, zal er wat voor over moeten hebben.
    Wellicht komt er nog een release in de USA zoals Masquerade, maar dat is slechts gissen.....

  14. #114

    Standaard

    Ik zit nog te kijken naar mijn volgende bestelling bij kimchidvd.

    In ieder geval The Attorney:



    Ik zit te twijfelen aan Thread of Lies en Mrs Granny. Iemand die deze al gezien heeft?

  15. #115

    Standaard

    Zag onlangs op het 'World Cinema Filmfestival' in Amsterdam nog een debuut uit Zuid-Korea. Kon er zelf niet heel veel mee maar anderen hier misschien wel. De link:

    http://www.worldcinemaamsterdam.nl/i...-door-dohee-ya

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Mmm, maar even in de gaten houden, dan, Pluto.

    Ik weet niet of In Another Country mij trekt; hij staat nog op de stapel 'te kijken', maar van de eerdere films van Hong heb ik alleen Hahaha nog afgekeken; andere moeten in een volgende poging gekeken worden.
    Ik zag dat Pluto in de UK verschenen was. Van de week was hij op zavvi voor iets van €15 maar ik had weinig tijd en dacht 'm later te bestellen......en nu is hij weg . Voor die prijs op amazon.uk wacht ik wel even.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Zag onlangs op het 'World Cinema Filmfestival' in Amsterdam nog een debuut uit Zuid-Korea. Kon er zelf niet heel veel mee maar anderen hier misschien wel. De link:

    http://www.worldcinemaamsterdam.nl/i...-door-dohee-ya
    Mmm, een film met Doona Bae lijkt altijd de moeite waard. Maar ik heb geen haast, wacht wel rustig op een release.

  17. #117

    Standaard

    Ik zag bij bol dat Commitment hier ook uitgekomen is, en dat The Suspect volgende maand uitkomt.
    De eerste heb ik al gezien (was wel een redelijke film), de tweede nog niet.


  18. #118

    Standaard

    Ik kijk heel erg naar deze blockbuster uit al zijn de reviews niet echt goed ;

    http://www.modernkoreancinema.com/20...ay-second.html

  19. #119

    Standaard

    Leuk dat je hier ook post Rico ! Dat is die boxoffice-klapper dan zeker?

  20. #120

    Standaard

    Ja dat was die

    Ik heb gisteren de film 26 years bekeken, die had ik al een tijd liggen, dat was een zeer goede film !

    http://asianwiki.com/26_Years
    Korean movie addict sinds 1999 -Dankzij de film Shiri (Swiri).

    The rest is history...

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik zag bij bol dat Commitment hier ook uitgekomen is, en dat The Suspect volgende maand uitkomt.
    De eerste heb ik al gezien (was wel een redelijke film), de tweede nog niet.


    Commitment gisteren gezien, die beviel mij wel

    The suspect ga ik denk ik vandaag maar eens bekijken, ben maar weer eens bezig met een hele week Z-Koreaanse films te kijken
    Korean movie addict sinds 1999 -Dankzij de film Shiri (Swiri).

    The rest is history...

  22. #122

    Standaard

    Ik heb niet the suspect gekeken maar The target

    http://asianwiki.com/The_Target_(Korean_Movie)

    De aktie was prima, vond alleen een paar rollen niet helemaal uit de verf komen maar Ryoo Seung-Ryong vond ik prima als de leading man.
    Korean movie addict sinds 1999 -Dankzij de film Shiri (Swiri).

    The rest is history...

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ricochan45 Bekijk bericht
    Ik heb niet the suspect gekeken maar The target

    http://asianwiki.com/The_Target_(Korean_Movie)

    De aktie was prima, vond alleen een paar rollen niet helemaal uit de verf komen maar Ryoo Seung-Ryong vond ik prima als de leading man.
    Dat is toevallig ook de nieuw aangekondigde titel van de CJ Entertainment blu-ray collectie.
    Blijkbaar bevat de Koreaanse release de theatrical cut waarbij het einde iets aangepast is om de rating naar 15 jaar te krijgen i.p.v. 18, terwijl de international cut een paar minuten langer is en dus een rating van 18 heeft. Het alternatief einde is wel opgenomen als extra op de Koreaanse release. Met dank aan de info van axelavril op blu-ray.com.

    Even afwachten of er nog andere releases voor komen. Hopelijk lukt het om weer wat van het weekend te kijken....

  24. #124

    Standaard

    Laatste tijd niet heel veel koreaanse films kunnen bekijken behalve The Huntresses, en dat was wel een hele slechte film... die kun je echt overslaan. Ik heb niet vaak dat ik een film uit Z-Korea helemaal niks vind maar dit was echt helemaal niks, vooral de aktie was lachwekkend slecht.
    Korean movie addict sinds 1999 -Dankzij de film Shiri (Swiri).

    The rest is history...

  25. #125

    Standaard

    Bij mij ligt het ook redelijk stil, op een enkele titel na.....Sword Brothers was de laatste die ik gezien had, was geen hoogvlieger.

    Maar goed, ik las net dat er een hele mooie blu-ray set uitkomt van You Who Came From the Stars; de eerste blu-ray set van een Koreaanse televisieserie. Ik zit nu rond aflevering 14 trouwens.
    Die wilde ik wel, maar de prijs ....$240 exclusief verzenden, laten we zeggen $300 inclusief. Dat is dus €240 voor een tv-serie van 21 delen.

    Ik ben af en toe gul met mijn centen, de laatste keer nog voor de Koreaanse Snowpiercer box, maar dit is echt te gortig.


Pagina 5 van 14 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •