De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Home theatre System aansluiten op Cisco HDrecorder

    Goedemorgen,

    Help!!!
    Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een aansluitprobleempje.

    Ik heb een Sony Home theatre System type BDVEF420 blu-ray disc DVD apparaat en wil deze aansluiten op mijn (ziggo) cisco hd recorder. Mijn tv is een JVC lcd tv.
    Op het Sony apparaat zit geen scart aansluiting, op de Cisco en op de tv zitten er twee. Op alle toestellen heb ik een hd-aansluiting.

    Sony aansluitingen:
    2 tulp Rood en wit (audi in)
    Coax aansluiting
    HD aansluiting
    Tulp geel (adio out)
    internet

    Cisco aansluitingen:
    2 x scart
    2 x tulp rood en wit
    coax in en uit
    internet
    HD aansluiting

    Televisie aansluitingen:
    2 x scart
    antenne aansluiting
    4 x HD aansluiting
    2 x tulp rood en wit
    1 x tulp rood, blauw en groen

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen advies....
    Ik zou graag mijn geluid via de speakers willen horen en als ik de Cisco recorder/ Ziggo op radio zet, wil ik (zonder de tv aan te zetten) het geluid eveneens horen via de speakers.

    Help!!

    Alvast bedankt!

    Groeten,
    Peter

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Peter.

    Volgens de info over de set die ik heb gevonden, heeft de set (Home Theatre System) een optische ingang die je kunt verbinden met de optische uitgang van de decoder. Als de decoder geen coaxiale (oranje of zwarte tulp) en optische digitale uitgang heeft, kun je een analoge verbinding maken door de rode en witte tulp uitgang van de decoder te verbinden met de overeenkomden ingang van de set.

    Voor het maken van een optische verbinding heb je een optische kabel nodig. Dit soort kabel heeft een glasvezel als kern en mag je alleen met ruime bochten leggen, omdat anders de glasvezel kan breken en de lichtsignalen dus niet doorgegeven kunnen worden aan de set.

    Beeld en geluid van TV en DVD, kun je het beste via HDMI-kabels naar de TV sturen door de uitgangen van de zowel de decoder als het setje te verbinden met de ingangen van de TV. Op deze manier kun je de TV dus uitschakelen als je alleen digitale radio wilt luisteren en bij TV kijken kiezen tussen geluid via de luidsprekers van de TV of van de set.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 25-11-2013 om 23:40
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Beste Gerco,

    Hartelijk dank voor je hulp! Ik heb vanmiddag een optische kabel gekocht en.... het werkt!!
    Ik ben een blij man!
    Ik heb alleen mijn scart-kabel tussen de decoder laten zitten... anders heb ik geen beeld. Echter wel geluid vanaf mijn Home C set.

    Maar het werkt in ieder geval en goed ook!

    Nogmaals dank!

    Peter

  4. #4

    Standaard

    Alleen nog die scart-kabel vervangen door HDMI en dan kun je ook het beeld van de HD-kanalen als HD naar de TV sturen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •