De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Subwoofer: Low pass settings

    Beste mensen,

    Ik ben momenteel in het bezit van een set klipsch quintet 5 speakers en een klipsch sw-110 subwoofer. Wat is de beste setting voor de low pass filter. Heb momenteel de low pas filter achter op de subwoofer max staan. Op mijn onkyo hebben mijn speakers een crossover van 120hz

    Speakers informatie:
    FREQUENCY RESPONSE: 110Hz-23kHz
    SENSITIVITY: Satellite: 91dB@2.83 volts/1 meter
    Center: 94dB@2.83 volts/1 meter
    POWER HANDLING: Satellite: 50 watts (200 watts peak)
    Center: 75 watts (300 watts peak)
    NOMINAL IMPEDANCE: 8 ohms compatible
    TWEETER: One .75” (1.9cm) neodymium magnet LTS compression driver
    HIGH FREQUENCY HORN: 90° x 90° square Tractrix® Horn
    MIDRANGE: One 3.5" (8.9 cm)
    CROSSOVER FREQUENCY: 3200Hz

    Subwoofer:
    FREQUENCY RESPONSE:28Hz-120Hz ± 3dB
    MAX ACOUSTIC OUTPUT:113dB @ 30Hz
    Low-Pass Crossover Freq: 50-150

    Ben zelf niet zo bekend op audio gebied daarom even de vraag aan jullie tussen welke frequentie is het beste.

    Gr

    Maikel
    Laatst aangepast door maikel400 : 26-10-2013 om 01:06

  2. #2

    Standaard

    Volgens de specs van de luidsprekers die je gepost hebt, beginnen die van de Klipsch Quintet bij 110Hz. De 120Hz die je in de receiver gebruikt is in jouw geval dus een goede basis, omdat deze net iets hoger is en je daardoor voldoende overlap kunt hebben. Die van de sub kun je het beste op de hoogste stand zetten (150hz), omdat het filteren al door de receiver gedaan wordt en dat alle LFE's weergegeven zullen worden.

    Als dat niet bevalt, kun je deze het beste op het gehoor instellen in het menu van de receiver.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Maar ik moet niet lager gaan dan die 120Hz neem ik aan?
    Heb nu front, center, en surround op 120 Hz staan. De setting LPF on LFE heb ik op 120Hz staan(waar dient deze voor?)?
    subwoofer op 150Hz

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel400 Bekijk bericht
    Maar ik moet niet lager gaan dan die 120Hz neem ik aan?
    Heb nu front, center, en surround op 120 Hz staan. De setting LPF on LFE heb ik op 120Hz staan(waar dient deze voor?)?
    subwoofer op 150Hz
    Zelf zou ik je kleine speakers op 110Hz zetten, zoals de fabrikant opgeeft.

    De Sub achterop volop open draaien en op de receiver ook op 150Hz, zo'm set is opelkaar afgestemd en met een wat ruimere overlap valt het nadeel van een satelliet set met de grotere kans op gaten in het geluid dan minder snel op.

    Het moeilijkste is het volume van de sub zelf, maar met een beetje geduld kom je ook wel tot de meest ideale stand.

    Zelf een beetje experimenteren kan geen kwaad, al zul je zelf ontdekken dat het een gat in het geluid geeft als je bijvoorbeeld je sub op 80Hz zet.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zelf zou ik je kleine speakers op 110Hz zetten, zoals de fabrikant opgeeft.

    De Sub achterop volop open draaien en op de receiver ook op 150Hz, zo'm set is opelkaar afgestemd en met een wat ruimere overlap valt het nadeel van een satelliet set met de grotere kans op gaten in het geluid dan minder snel op.

    Het moeilijkste is het volume van de sub zelf, maar met een beetje geduld kom je ook wel tot de meest ideale stand.

    Zelf een beetje experimenteren kan geen kwaad, al zul je zelf ontdekken dat het een gat in het geluid geeft als je bijvoorbeeld je sub op 80Hz zet.
    ik heb een onkyo en kan geen 110 selecteren. Daarom heb ik hem op 120 hz. De sub heb ik op 150 maar op de de receiver waar moet ik daar aangeven 150 hz bij lfp on lfe?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel400 Bekijk bericht
    Maar ik moet niet lager gaan dan die 120Hz neem ik aan?
    Heb nu front, center, en surround op 120 Hz staan. De setting LPF on LFE heb ik op 120Hz staan(waar dient deze voor?)?
    subwoofer op 150Hz
    Je mag iedere frekwentie gebruiken, dus ook de 110hz die DVDPF noemt en andere. Zelf zet ik deze wat hoger omdat de respons vaak gemeten is met een afwijking van bvb 3dB en de laagste frekwentie volgens de specs van de luidspreker dus 3dB minder luid is.

    De LPF van LFE is -volgens de gebruiksaanwijzing- de hoogste frekwentie van LFE's. Deze kun je instellen tot 120Hz of uitschakelen, zodat alle frekwenties van de LFE's naar de sub gestuurd worden. Voor de beste weergave kun je deze dus beter uitschakelen, omdat je anders een gedeelte van de LFE's kunt missen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 27-10-2013 om 14:48
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel400 Bekijk bericht
    ik heb een onkyo en kan geen 110 selecteren. Daarom heb ik hem op 120 hz. De sub heb ik op 150 maar op de de receiver waar moet ik daar aangeven 150 hz bij lfp on lfe?
    Fijn al die info, zoals welke Receiver je hebt (de 626 dus) en wat je dan wel kunt instellen (gebruiksaanwijzing erbij, blz 24 en 55)

    Met behulp van blz 24 zou ik al je speakers eens op 100Hz zetten en mbv pagina 55 zou ik de sub filtering op off zetten en double bass op on zetten, 120 Hz voor de sub is niet geschikt voor je speaker setup, dan valt er te duidelijk een gat, zoiets zal Gerco ook wel bedoelen met iets missen.

    Nogmaals, probeer zelf ook eens wat te experimenteren en zolang je het doet met en beetje redelijk volume sloop je echt niets, met vallen en opstaan leer je het meeste

    Dan heb je ook nog een toonregeling en een gebruiksaanwijzing, zou me wel weten te vermaken en het best mogelijke uit de speakertjes persen

    Veel plezier met proberen, je hoeft nergens bang voor te zijn........ enkel als het gaat vervormen, maar als je dan doorgaat..... dan sloop je wel wat, zolang je je oren en je verstand gebruikt kan het eigenlijk niet mis gaan.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Met behulp van blz 24 zou ik al je speakers eens op 100Hz zetten en mbv pagina 55 zou ik de sub filtering op off zetten en double bass op on zetten, 120 Hz voor de sub is niet geschikt voor je speaker setup, dan valt er te duidelijk een gat, zoiets zal Gerco ook wel bedoelen met iets missen.
    Wanneer je een sub gebruikt die geen frekwenties boven de 120Hz kan weergeven, zal je niet veel kunnen missen.

    Ondanks het feit dat LFE's meestal frekwenties tot 120Hz hebben, bevatten deze soms ook hogere frekwenties die wat toe kunnen voegen aan de beleving. Dit is een reden dat veel subs ook frekwenties boven de 120Hz kunnen weergeven.

    Je kunt dus alleen wat missen door een te lage 'cross-over' te gebruiken voor de gewone kanalen, de sub een beperkt bereik te geven en/of voor veel overlap te zorgen. In andere gevallen zal het dus een beperking van de bron of de (samenstelling van) de set zijn.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 31-10-2013 om 22:48
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wanneer je een sub gebruikt die geen frekwenties boven de 120Hz kan weergeven, zal je niet veel kunnen missen.

    Ondanks het feit dat LFE's meestal frekwenties tot 120Hz hebben, bevatten deze soms ook hogere frekwenties die wat toe kunnen voegen aan de beleving. Dit is een reden dat veel subs ook frekwenties boven de 120Hz kunnen weergeven.

    De frekwentie voor de sub staat los van die voor de gewone luidsprekers, omdat die bij de sub alleen voor het LFE-kanaal gebruikt wordt en evt. de "double bass", die voor de meeste overlap kan zorgen. Bij satelieten hoef je daar dus niet bang voor te zijn.
    Je komt weer eens heel onduidelijk over en lijkt wederom een poging te doen om mij wat te leren waar dat in het geheel niet wordt gewaardeerd omdat ik je onzin al eens eerder heb weersproken


    Wanneer je een sub gebruikt die geen frekwenties boven de 120Hz kan weergeven, zal je niet veel kunnen missen.
    Zijn sub gaat tot 150Hz en heeft daarmee voldoende overlap al is het niet de meest ideale situatie en kan men beter kiezen voor satellieten die onder de 100Hz kunnen weergeven. Mijn eigen sub zou bij dit setje niet passen, stopt er bij 100Hz al mee en staat in mijn eigen opstelling begrenst tot 80Hz, een sub wil je het liefst zo min mogelijk hogere frequenties laten weergeven, hij heet immers niet voor niets sub..... voor sub laag dus. Er zit weinig "info" in laag, laag dient enkel krachtig en strak te zijn en komt niet uit kleine speakertjes, maar uit grote jongens.

    Ondanks het feit dat LFE's meestal frekwenties tot 120Hz hebben, bevatten deze soms ook hogere frekwenties die wat toe kunnen voegen aan de beleving. Dit is een reden dat veel subs ook frekwenties boven de 120Hz kunnen weergeven.
    Sorry Gerco, maar dit is de tweede keer dat je met die onzin komt en heb daar al eens eerder op geantwoord, is helaas niet tot je doorgedrongen en daarom nog maar eens de herhaling.

    Het LFE kanaal, bedoeld voor frequenties van 3 tot 120Hz, wordt in de praktijk gemixt tot zo'n 80Hz en een echte sub gaat niet verder dan zo'n 120Hz. Dan jouw onzin....dat is de reden..... nou de reden dat "veel subs" wel hoger moeten gaan dan 120Hz is omdat ze vastzitten aan zo'n plastic alles in 1x weggooibarrel met satellieten waar een liefhebber de hik van krijgt. Natuurlijk zitten er in frequenties boven de 120Hz ook info/beleving, alleen horen die niet thuis op het LFE kanaal en daar ga jij de fout in. Dat er bij veel van die plastic troep de "wegwaai sub" ook gebruikt wordt voor tonen boven de 120Hz is in weze een gebrek van het systeem, ach voor de doorsnee gebruiker(nee geen liefhebber-die kopen die troep niet) maakt dat niet uit, die weten vaak niet eens hoe een knappe setup kan klinken, laat staan dat ze weten wat sub laag is, want als je het wel weet, dan koop je niet zo'n berg plastic met zo'n ploppertje dat de fabrikant van het plastic tot sub gedoopt heeft.

    De frekwentie voor de sub staat los van die voor de gewone luidsprekers, omdat die bij de sub alleen voor het LFE-kanaal gebruikt wordt en evt. de "double bass", die voor de meeste overlap kan zorgen. Bij satelieten hoef je daar dus niet bang voor te zijn.
    Het is weer duidelijk dat je weer eens de weg kwijt bent, weer zeldzaam onduidelijk en in tegenspraak met je andere uitspraken, ik kan er iig geen touw aan vastknopen en wil het niet eens begrijpen....... doe dan ook aub geen poging om het uit te leggen, ik heb er geen behoefte aan.


    WIL JE MIJ AUB SVP NIET MEER QUOTEN, heb jouw "lessen" niet nodig

    Ga sprookjes schrijven, daarin lijk je talentvol
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 30-10-2013 om 08:24 Reden: taalkundig
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Het vorige bericht is inmiddels aangepast.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •