Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 109 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Waarom niet? De vraag is langzaam aan het groeien hoor!
    Ik zou niet meer terug willen naar de dvd in ieder geval.
    Ik ga niet meer terug, maar hoop dat dit toch blijft.. ik vind fysiek films hebben staan toch echt persoonlijk erg gaaf en mooi ! Zou zonde vinden als uiteindelijk alles digitaal / online gaat worden.. maar ik vrees dat dat juist het geval gaat zijn =(

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=30021

    Als je dit zo leest word je niet vrolijk van. De online kanalen (zoals Netflix) zijn sterk in opmars.
    Maar dat betekent toch niet dat ze uiteindelijk kunnen zeggen dat ze gewoon niets meer fysiek verkopen ?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    De topicstarter zelf heeft opvallend genoeg nog niet gereageerd .
    Misschien hebben we z'n idee te serieus genomen........

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintje Bekijk bericht
    Misschien hebben we z'n idee te serieus genomen........
    Dat idee heb ik inderdaad een beetje ......maar je doet er niemand kwaad mee.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintje Bekijk bericht
    Maar dat betekent toch niet dat ze uiteindelijk kunnen zeggen dat ze gewoon niets meer fysiek verkopen ?
    Dat doen ze denk ik wel als het gewoon niet meer rendabel is. Laten we hopen dat die dag nooit zal komen.

  4. #54

    Standaard

    Fysiek verkoopt niet?

    Vinyl is ook weer terug en in Azie is SD-CD weer super hot....

  5. #55

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Dat artikel gaat alleen over muziek en in de US. Europa, dvd en bluray is er niet in meegenomen. Dus beetje een beperkt artikel.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dat artikel gaat alleen over muziek en in de US. Europa, dvd en bluray is er niet in meegenomen. Dus beetje een beperkt artikel.
    Dat klopt maar het is toch wel een goede indicatie van wat er momenteel aan de hand is.

    Dit artikel is misschien wat duidelijker ; http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=30021

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Dat klopt maar het is toch wel een goede indicatie van wat er momenteel aan de hand is.

    Dit artikel is misschien wat duidelijker ; http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=30021
    Joh, iedereen weet wat er aan de hand is en ik wordt persoonlijk een beetje moe van die negativiteit en continue al die links naar artikelen van vorige jaren dat het allemaal ruk is. Iedereen weet dat hier nu onderhand wel dus dit is allemaal niks nieuws. Het is makkelijk om te doemdenken en maar terug te kijken naar betere tijden en de situatie nu daarmee te vergelijken, maar we kunnen ook vooruit kijken en denken dat bluray/fysieke media een andere plek gaat innemen, net zoals vinyl bijvoorbeeld. Daarover wordt ook niet gezegd dat het verdwijnt en dat het allemaal malaise is, want het wordt algemeen geaccepteerd dat vinyl voor een groep liefhebbers is. Ik denk dat dit wellicht ook de toekomst is voor blu-ray. Dus we moeten allemaal niet zo zeiken en gallen met al die negatieve cijfers maar blu-ray op een plek gaan zetten waar het hoort: voor de liefhebbers. Dus nu verder on-topic!

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Joh, iedereen weet wat er aan de hand is en ik wordt persoonlijk een beetje moe van die negativiteit en continue al die links naar artikelen van vorige jaren dat het allemaal ruk is. Iedereen weet dat hier nu onderhand wel dus dit is allemaal niks nieuws. Het is makkelijk om te doemdenken en maar terug te kijken naar betere tijden en de situatie nu daarmee te vergelijken, maar we kunnen ook vooruit kijken en denken dat bluray/fysieke media een andere plek gaat innemen, net zoals vinyl bijvoorbeeld. Daarover wordt ook niet gezegd dat het verdwijnt en dat het allemaal malaise is, want het wordt algemeen geaccepteerd dat vinyl voor een groep liefhebbers is. Ik denk dat dit wellicht ook de toekomst is voor blu-ray. Dus we moeten allemaal niet zo zeiken en gallen met al die negatieve cijfers maar blu-ray op een plek gaan zetten waar het hoort: voor de liefhebbers. Dus nu verder on-topic!

  10. #60

    Standaard

    De starter van het topic, ik dus, heeft voorlopig nog niet gereageerd omdat ik een zelfstandige activiteit heb waar voorlopig iets meer tijd moet aan gegeven worden in deze moeilijke tijden. Eén van de komende dagen zal ik wel uitgebreid reageren. Het enige dat ik misschien vlug eens kan aanvoeren, is starten met een film die in het public domein zit. Als ik mij niet vergis bijvoorbeeld "Death rides a horse" met Lee Van Cleef. Die komt nu wel uit in Duitsland, maar ik noem maar een voorbeeld.

  11. #61

    Standaard

    Dus, eigenlijk zijn er nu 2 dingen in dit draadje ontstaan:

    1) Het daadwerkelijk opzetten van een eigen BR uitgeverij
    2) Een crowdfunding project voor 1 specifieke film

    Dat veroorzaakt denk ik ook de verwarring in de reacties.
    Laatst aangepast door Edgar Smit : 19-10-2013 om 12:00

  12. #62

    Standaard

    Leuk topic! Toevallig dat ik recentelijk zelf ook nog eens gekscherend fantaseerde over het opstarten van een eigen filmdistributielabel. Niet zozeer alleen voor het uitbrengen van film, maar ook voor de aankoop en distributie van niet in Nederland aangekochte films ter verhuur aan filmhuizen of bioscopen. Op een filmfestival als die in Rotterdam zie ik nog wel eens wat films voorbij komen die hier verder niet meer verschijnen, en dus waarschijnlijk niet zijn aangekocht. In mijn ogen niet altijd terecht. Een voorbeeld die mij nu te binnen schiet is de leuke Noorse komedie Kong Curling. Kortom, kennelijk is er nog enige ruimte voor een maatschappij die dat soort films uitbrengt/distribueert.

    Zelf ben ik filmoperateur, en heb er geen idee van wat er precies bij komt kijken om zoiets te beginnen. Een klein beginkapitaal heb ik ook nog wel, maar om de stap vervolgens ook echt te zetten is nog wat anders als je niet goed weet waar je aan begint
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  13. #63

    Standaard

    Zeer interessant om nog meer mensen te horen die er hetzelfde over denken als ik.
    Ik had het bijna gedaan, maar mijn vriendin hield mij tegen. In 2005 heb ik eens een ruwe berekening gemaakt hoeveel het me zou kosten als startkapitaal en gebaseerd op een bedrijf dat alles doet (filmen tot uitgeven): incl gebouwen, apparatuur, mensen, werkuren, verplaatsingen, etc... kwam het om en bij de 14 miljoen euro.
    Mijn vriendin hield me gelukkig tegen. Nu, in 2013, verwacht ik dat je zo'n 20 miljoen euro nodig gaat hebben.
    Het idee loopt nog steeds in mijn achterhoofd. Ik zou vooral kleine filmproducties willen doen en het uitgeven van reeksen die hier niet uitgegeven zijn op dvd zoals La Femme Nikita en Crossbow.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Zeer interessant om nog meer mensen te horen die er hetzelfde over denken als ik.
    Ik had het bijna gedaan, maar mijn vriendin hield mij tegen. In 2005 heb ik eens een ruwe berekening gemaakt hoeveel het me zou kosten als startkapitaal en gebaseerd op een bedrijf dat alles doet (filmen tot uitgeven): incl gebouwen, apparatuur, mensen, werkuren, verplaatsingen, etc... kwam het om en bij de 14 miljoen euro.
    Mijn vriendin hield me gelukkig tegen. Nu, in 2013, verwacht ik dat je zo'n 20 miljoen euro nodig gaat hebben.
    Het idee loopt nog steeds in mijn achterhoofd. Ik zou vooral kleine filmproducties willen doen en het uitgeven van reeksen die hier niet uitgegeven zijn op dvd zoals La Femme Nikita en Crossbow.
    20 mil is echt niet nodig.

    En als je bv La Femme Nikita s2 t/m 5 wil uitbrengen kun je een licentie deal met Warner afsluiten.
    Dan krijg je toegang tot de transfers. (Warner breng namelijk bewust heel veel backcatalogus niet uit in de hoop op sub licenties aan lokale uitgevers te kunnen slijten)
    Daarnaast moet je lid worden van een aantal clubjes waaraan je van alles moet afdragen om het te mogen uitbrengen en bepaalde zaken gebruiken (o.a. video/audio code, de drager enz.)
    Deze transfers moet je dan geschikt maken voor het formaat maken waarin je ze wil uitgeven en Nederlandse ondertitels toevoegen (die staan gereed op internet, dus een fluitje van een cent ). Dit kun je zelf doen of laten doen via een autorisatiebedrijf. Idem voor het artwork. Dan moet je het nog reproduceren en distribueren.

    Stel je brengt 500 sets van een seizoen uit a 30 eu, is dat een omzet van 15.000 eu. En binnen dat bedrag moeten alle kosten zitten, inclusief de winst v/d winkel.
    Ik ben geen ondernemer, maar 20 mil startkapitaal lijkt me heel erg veel...

  15. #65
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En als ik dat tot mijn beschikking had, zijn er ontelbare 'betere' opties om daar wat mee te doen, maar ik snap dat de insteek en het topic gaat over een Blu-ray-maatschappij te starten, maar toch!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    En als ik dat tot mijn beschikking had, zijn er ontelbare 'betere' opties om daar wat mee te doen, maar ik snap dat de insteek en het topic gaat over een Blu-ray-maatschappij te starten, maar toch!

    Met 20 mil ging ik luxe rentenieren

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Met 20 mil ging ik luxe rentenieren
    Lukt met 3 ook nog wel en dan un je met de rest een BD maatschappij starten
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Zeer interessant om nog meer mensen te horen die er hetzelfde over denken als ik.
    Ik had het bijna gedaan, maar mijn vriendin hield mij tegen. In 2005 heb ik eens een ruwe berekening gemaakt hoeveel het me zou kosten als startkapitaal en gebaseerd op een bedrijf dat alles doet (filmen tot uitgeven): incl gebouwen, apparatuur, mensen, werkuren, verplaatsingen, etc... kwam het om en bij de 14 miljoen euro.
    Mijn vriendin hield me gelukkig tegen. Nu, in 2013, verwacht ik dat je zo'n 20 miljoen euro nodig gaat hebben.
    Het idee loopt nog steeds in mijn achterhoofd. Ik zou vooral kleine filmproducties willen doen en het uitgeven van reeksen die hier niet uitgegeven zijn op dvd zoals La Femme Nikita en Crossbow.
    Want die 14 miljoen heb je gewoon op de bank staan?

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Want die 14 miljoen heb je gewoon op de bank staan?
    You wish! Moest ik het geld hebben deed ik het meteen. Dat is het enigste wat me echt tegen houdt.
    Wetende dat je als gewone werkmens nooit zoiets kan verwezenlijken.
    Ik heb zelfs Paul Doore in 2005 in Deinze ontmoet die me zou helpen de financiën rond te krijgen. Ik moest dan wel werkloos zijn, want dat was zijn voorwaarde om me "gratis" bij te staan. Daar geloofde ik dus niet in. Het woord "gratis" heeft in de bankwereld een vrij wrange betekenis.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Waarom niet? De vraag is langzaam aan het groeien hoor!
    Ik zou niet meer terug willen naar de dvd in ieder geval.
    Eerst denk ik dat het fysieke nooit verdwijnt,zullen altijd verzamelaars blijven die het in leven houden,op dvd,br of zelfs vhs,...
    Is ook niet belangrijk waar je het op kijkt,gaat om de film en dat je ervan geniet,dit is voor iedereen anders.
    Koop laatste tijd vooral BR om selectiever te kopen,heb in 90% nooit gestoort aan slecht beeld van een dvd.
    In de Benelux is de interesse in "het product" zeker minder als in het buitenland,zie je ook aan het feit dat er veel minder keuze is in titels bij de MM of FRS en dergelijke als in de buitenlandse shops.
    Zeker op het gebied van de minder bekende titels maar hier zijn ook liefhebbers voor.
    Dit is in Amerika precies ook duidelijk geworden omdat je nu ook al veel BRs heb die regiovrij zijn en zelfs Nederlands ondertiteld,niet dat ze verwachten zoveel aan ons te verkopen maar het is toch een vaststelling.
    Zou geweldig zijn om zelf enkele dingen op Blu ray uit te brengen die tot dusver nog niet bestaan,voorbeeld zou bijvoorbeeld The time machine (1960) zijn maar dit is wat hoog gegrepen wat dit zal niet goedkoop worden vermoed ik.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door funkadelic groovestar Bekijk bericht
    Eerst denk ik dat het fysieke nooit verdwijnt,zullen altijd verzamelaars blijven die het in leven houden,op dvd,br of zelfs vhs,...
    Dit is denk ik nog wel zo voor de komende tijd, maar als je bekijkt naar de huidige generatie jongeren; die zijn niet opgegroeid met een fysiek medium. Alles moet snel, digitaal en gratis en alles is inwisselbaar. Die zullen niet zo snel een verzameldrang krijgen omdat ze het nooit gewend zijn geweest. Maar goed, das een andere discussie...

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    You wish! Moest ik het geld hebben deed ik het meteen. Dat is het enigste wat me echt tegen houdt.
    Wetende dat je als gewone werkmens nooit zoiets kan verwezenlijken.
    Ik heb zelfs Paul Doore in 2005 in Deinze ontmoet die me zou helpen de financiën rond te krijgen. Ik moest dan wel werkloos zijn, want dat was zijn voorwaarde om me "gratis" bij te staan. Daar geloofde ik dus niet in. Het woord "gratis" heeft in de bankwereld een vrij wrange betekenis.
    Tsja, ik ken het probleem. Dat is het enige wat mij tegenhoudt om een prive eiland te kopen .

  23. #73

    Standaard

    Eventjes tijd genomen om een reactie te plaatsen.

    Ik heb het topic gestart om te zien of er interesse voor was bij andere leden. Ik dacht bij het openen van het topic aan iets in de richting van crowdfunding. Alleen heb ik er onvoldoende geld voor, laat dat alvast duidelijk zijn.
    Daar er heel wat klachten zijn te vinden op het forum over uitgaven die van slechte kwaliteit zijn, titels die niet uitgebracht worden, ... dacht ik dat het misschien geen slecht idee was om te zien of er een draagvlak is om samen iets te doen.

    Intussen is er heel wat reactie geweest, believers en non-believers. Ikzelf geloof nog altijd in de fysieke drager en dan vooral in blu-ray. Ik las de opmerking waarom geen dvd, eventueel kunne het dubbele uitgaven worden met BD en DVD.

    Persoonlijk denk ik dat het beter is om te starten met films uit het public domein, maar deze dan wel in een zo goed mogelijke kwaliteit afleveren. Indien we het goed doen, krijgen we goeie reviews op bijvoorbeeld blu-ray.com en na x aantal uitgaves, als er consumenten vertrouwen is, kan het bedrijfje groeien. Indien deze stap lukt, kunnen we ons wagen aan goedkope titels waar grote maatschappijen geen aandacht meer voor hebben. En dan misschien wel iets grotere titels ...
    Ik dacht ook dat het misschien best is, om zoals Twilight, te kiezen voor gelimiteerde uitgaven.

    Enkele titels waar ik dan persoonlijk bijvoorbeeld interesse voor heb:

    westerns (Lee Van Cleef) zijn er veel in public domein.
    de Snake Eater films met Lorenzo Lamas hebben nooit een deftige release gekregen.
    80's actiefilms
    oudere films met bekende acteurs, zoals bijvoorbeeld de films van Sylvester Stallone voordat hij Rocky uitbracht, idem voor Arnold Schwarzenegger, enz. ...
    ( er zijn bijvoorbeeld al heel goede releases geweest van eerdere films van bijvoorbeeld Dolph Lundgren )

    Ik denk om de productie-kost laag te houden, we best op zoek gaan naar firma's die de verschillende stappen in onderaanneming doen voor onze maatschappij.
    Op die manier kunnen we de kost perfect bepalen, de verkoopprijs bepalen voor een bepaald aantal stuks.

    Verdere reacties meer dan welkom en we zien wel of er iets van kan komen. Indien niets, dan blijft het nog altijd een leuke discussie en is er niets verloren hé.

  24. #74

    Standaard

    Interessant zou zijn om een bedrijf te vinden in Duitsland, die werken over het algemeen heel goedkoop en leveren naar schijnt wel kwaliteit af.
    Ik heb een kennis in Antwerpen die een klein zelfstandig bedrijfje heeft en dus zowel particuliere als bedrijfsopdrachten doet (dit zoals presentaties, maar ook echte muziek cd producties). Hij werkte - als zijn bedrijf nog bestaat, want mijn laatste contact met hem dateert al van 2010 - met een Duits bedrijf samen die de master maakt en artwork.

    Ik zou - als dit project ooit van de grond komt - wel willen meedoen, als er iemand geldschieter is.
    Ik geloof alleszins in de 2 projecten die ik in een vorig bericht al heb vermeld.
    Interessant is dat ik weet waar de master van Crossbow is (in de Sparrowhawk Series & Film Collection bij NBC Universal London) en ik de contactgegevens nog heb van de European copyrighthouders. En dat ik bij laatste gesprek de aankoop bepaald heb tussen de 2400 en de 3600 euro voor 3 jaar voor de gehele reeks.
    Laatst aangepast door jurgen42u : 26-10-2013 om 23:35

  25. #75

    Standaard

    Even een reactie op het afleveren van kwaliteit door Nederlandse autorisatie bedrijven.
    Er zijn wel degelijk Nederlandse autorisatie bedrijven die hele goede kwaliteit "kunnen" afleveren.
    Dit doen ze vaak ook, maar alleen niet bij Nederlandse producten (de goede producten worden hoofdzakelijk voor de Duitstalige markt gemaakt).

    De lage kwaliteit in Nederland komt door hoe de Nederlandse Indipendents werken / te werk gaan en simpel niet willen betalen voor bepaalde delen uit het "kwaliteit" proces of dit zelf doen om wat voor reden dan ook. Daarnaast geven de Indipendents specifiek opdracht om iets op een bepaalde manier te doen om kosten te besparen, ookal weten ze dat dit ten koste van de kwaliteit gaat, oftewel het nemen van afgewogen risico's.

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •