Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 109 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blu-ray maatschappij starten?

    Hoe groot zou de investering zijn om een eigen maatschappij te starten voor het uitbrengen van BD? Zoiets als bijvoorbeeld Twilight Time.
    Wat heb je nodig? Hoeveel mensen zou je nodig hebben en met welke opleiding/ervaring?

  2. #2

    Standaard

    Interessant! Aangezien hier allemaal liefhebbers zitten die allemaal denken te weten hoe het beter kan en moet.
    The future is Blu

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dligneel Bekijk bericht
    Hoe groot zou de investering zijn om een eigen maatschappij te starten voor het uitbrengen van BD? Zoiets als bijvoorbeeld Twilight Time.
    Wat heb je nodig? Hoeveel mensen zou je nodig hebben en met welke opleiding/ervaring?
    Voor de rechten om de films alleen al te mogen uitbrengen heb je een aardige zak met geld nodig hoor, ik denk dat je zo tienduizend euro kwijt bent voor een titel. Daarnaast moet je de BD nog laten maken (mastering van de film zelf, eventuele extra's en daarna het ontwerp van de disc zelf, cover, hoesje e.d.) en daarna moet je nog verkoopkanalen aanboren, marketing enz. En alles voorfinancieren, want je verdient pas wat als de BD's worden afgenomen. Qua opleiding zou ik niet direct weten, ik denk wel dat je ondernemend moet zijn ingesteld, kan verkopen, veel afweet van de technische kant en het is erg handig als je al een netwerk hebt in die "wereld". Maar mocht je dergelijks opstarten en je hebt hulp nodig, let me know! Ik kan toch wel zeggen dat ik de bovenstaande competenties aardig bezit. Ik heb alleen de zak met geld niet haha

  4. #4

    Standaard

    De vraag is alleen ; zit er nog toekomst in bluray ?

  5. #5

    Standaard

    No offence, maar als je zo'n vraag al moet stellen dan kan je er beter gewoon niet aan beginnen. We hebben het hier over een nieuw bedrijf opstarten waar je beginkapitaal voor nodig hebt en vervolgens ook de nodige kennis nodig hebt voor de technische kant van het verhaal. En dat is maar een kleine greep van het geheel..

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Een forum dient toch om vragen te stellen ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  7. #7

    Standaard

    En niet te vergeten dat die gasten van Twilight Time volgens mij al werkten in die wereld en eerst erg konden meeliften met hulp van anderen. Plus de potientiele afzetmarkt is in de US veel groter. Want waar moet je het hier mee doen? De Blokker en de Kruidvat als offline afzetmarkten? Daar ga je het niet mee redden. Op zich is het wel jammer, want het zou wel erg gaaf zijn om een nieuw label hier te hebben. Wie weet, ooit...

  8. #8

    Standaard

    Ik zou het super vinden als er een bedrijf/label tussen kwam die de macht en vastgeroestheid van de oude kliek kan doorbreken.
    Als je voldoende startkapitaal weet te vinden zijn er ook zat te vinden met kennis die willen helpen.

  9. #9

    Standaard

    Maak een to do list
    punt voor punt noteren wat je nodig hebt, zo uitgebreid mogelijk.
    dus niet kennis en kapitaal want dan is je lijst zo klaar, maar bijvoorbeeld:
    Bedrijfspand
    BlueRay pers
    Machines om de master te kunnen lezen en verwerken
    Mensen die dat kunnen bedienen
    Hoesjes (inkopen of zelf maken?)
    Lege BlueRay discs (inkopen of zelf maken, zelf maken heeft nogal wat consequenties en vergt nog meer investeringen, personeel en dus ook geld)
    Printen van hoesjes
    Artwork voor de hoesjes (wordt dat aangeleverd of mag je dat zelf maken)
    Afspraken met maatschappijen maken over de aanleveringen van de masters
    en dat is slechst een klein deel van de praktische zaken.

  10. #10

    Standaard

    Ik heb op zich wel ideeen vwb de catalogus: je kan bijvoorbeeld kijken naar oude Nederlandse films. Er wordt veel geschreven dat de Nederlandse film steeds succesvoller wordt dus een label voor de oude klassiekers heeft best kans van slagen denk ik. Maar het heeft wel wat voeten in de aarde; niet alleen het productieproces zelf, maar ook alles eromheen en achter de schermen.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Maak een to do list
    punt voor punt noteren wat je nodig hebt, zo uitgebreid mogelijk.
    dus niet kennis en kapitaal want dan is je lijst zo klaar, maar bijvoorbeeld:
    Bedrijfspand
    BlueRay pers
    Machines om de master te kunnen lezen en verwerken
    Mensen die dat kunnen bedienen
    Hoesjes (inkopen of zelf maken?)
    Lege BlueRay discs (inkopen of zelf maken, zelf maken heeft nogal wat consequenties en vergt nog meer investeringen, personeel en dus ook geld)
    Printen van hoesjes
    Artwork voor de hoesjes (wordt dat aangeleverd of mag je dat zelf maken)
    Afspraken met maatschappijen maken over de aanleveringen van de masters
    en dat is slechst een klein deel van de praktische zaken.
    Leuk lijstje, maar dat is het productie deel en dat doet geen maatschappij zelf.

    Als eerst moet je namelijk beginnen met het maken van een lijst met titels die je wil uitgeven en dan of je daar de van kan krijgen, voor hoe veel en hoe lang.
    En in welke vorm een master beschikbaar is. Dit is het moeilijkste deel!

    Daar zet de je productie-, transport, verkoopkosten tegen over op basis van aantal X en dan komt er een prijs uit.

    Hierop kan je baseer je of het haalbaar is.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    De vraag is alleen ; zit er nog toekomst in bluray ?
    Met zo'n vragen gaan we natuurlijk nooit van de dvd af geraken... Tuurlijk zit daar toekomst in. Zit er dan toekomst in de dvd ?

  13. #13

    Standaard

    De eerste vraag aan dligneel zou moeten zijn: hoe serieus ben je met deze plannen? Of is dit meer een balletje opgooien uit pure interesse?

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik heb op zich wel ideeen vwb de catalogus: je kan bijvoorbeeld kijken naar oude Nederlandse films. Er wordt veel geschreven dat de Nederlandse film steeds succesvoller wordt dus een label voor de oude klassiekers heeft best kans van slagen denk ik. Maar het heeft wel wat voeten in de aarde; niet alleen het productieproces zelf, maar ook alles eromheen en achter de schermen.
    Het idee is sympathiek, maar bij zo'n uitgave van een oude Nederlandse klassieker komt dan wel een hele royale kostenpost in de vorm van het oppoetsen van de beelden naar blu ray-kwaliteit (anders kun je ze net zo goed op een dvd'tje zetten). Bovendien is de afzetmarkt niet erg groot. Buiten Nederland is de belangstelling voor dergelijke uitgaves niet zo groot en nogal gefragmenteerd, wat ook nog eens extra kosten voor ondertiteling en land- of taalspecifiek drukwerk met zich meebrengt.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Met zo'n vragen gaan we natuurlijk nooit van de dvd af geraken... Tuurlijk zit daar toekomst in. Zit er dan toekomst in de dvd ?
    Ik denk dat in de toekomst alle fysieke dragers gaan verdwijnen dus zo raar is die vraag niet

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Ik denk dat in de toekomst alle fysieke dragers gaan verdwijnen dus zo raar is die vraag niet
    De meeste mensen nemen genoegen met het format DVD, maar de ECHTE filmliefhebber wil natuurlijk altijd de beste kwaliteit, en dat is nou eenmaal zo....!!!

  17. #17

    Standaard

    Afgezien of de vraag serieus is of niet levert het in ieder een leuke discussie op

  18. #18

    Standaard

    Kunnen we niet een dvd.nl forum crowdfunding-achtige actie opzetten om een film uit te brengen. Dat lijkt me cool, een dvd.nl label waarop in eerste instantie een film wordt uitgebracht met de meeste stemmen oid.

  19. #19

    Standaard

    Zou wel enorm cool zijn, alleen welke film wordt dat dan?
    Howdoe luchtreiziger op Blu Ray?
    Of een echte klassieker?
    Of juist een film die zeer invloed heeft gehad?

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Zou wel enorm cool zijn, alleen welke film wordt dat dan?
    Howdoe luchtreiziger op Blu Ray?
    Of een echte klassieker?
    Of juist een film die zeer invloed heeft gehad?
    hmm...daarvoor en poll opstarten ofzo? Iets van 20 films ofzo?

  21. #21

    Standaard

    Top 20 allerbeste films ooit van IMDB?
    Of juist de allerslechtste?

  22. #22

    Standaard

    Of misschien gewoon iedereen een top 20 laten posten en daarvan een nieuwe top 20 maken waaruit de uiteindelijke release gekozen kan worden?

  23. #23

    Standaard

    Dat kan ook!

    ps: dit idee wil ik best handen en voeten gaan geven, lijkt me best gaaf! Al is het maar 1 titel...

  24. #24

    Standaard

    Misschien kunnen we dan wat betere extra's verwachten..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  25. #25

    Standaard

    Leuk initiatief!

    Ik zou me beperken tot Nederlandse/Vlaamse films die niet op BD zijn verschenen. De kans dat je de rechten op een buitenlandse film krijgt is niet zo groot, als je al weet waar je moet zijn.
    Maar waarom alleen een BD-distributeur? Ik kan me geen enkele maatschappij voor de geest halen die alleen BD's uitbrengt.
    Er is nog steeds een grote markt voor DVD's. Dus als je een BD uitbrengt, waarom dan ook niet een DVD? Als je een oude film opgepoetst hebt, heb je de master toch al tot je beschikking.
    Dan kan er ook tegen weinig kosten een DVD van geperst worden. En marketing gaat in hetzelfde traject mee.

    Als ik dan direct mijn lijstje mag noemen:

    Hersenschimmen (wel ooit een DVD van gemaakt, maar nooit los verkrijgbaar geweest)
    Beck - de Gesloten Kamer (niet op DVD)
    De Provincie (wel ooit op DVD verschenen, maar op het slechte Hollands Glorie label)
    Daens (wel ooit op DVD verschenen, maar niet meer verkrijgbaar)
    Boerenpsalm (wel op DVD verschenen, matige kwaliteit)
    Vlaschaard (wel op DVD verschenen, matige kwaliteit)
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •